FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
07.10.2024 klo 18:17:49 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 44
 
Kirjoittaja Aihe: HJK Euroopassa 2013 - suorituksen takia joutaisi tämäkin otsikko lukkoon  (Luettu 121664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Benediktus

Poissa Poissa


Vastaus #1000 : 24.07.2013 klo 01:08:37

Ja jos vaikka Mypa saisi jonkun miljonäärin taaksepäin ja pääsisi kaksi kertaa tsämppärilohkoon, olkoon niin. Silloin heillä on ylivertaiset resurssit ja muiden pitää skarpata. Joku veturi täytyy olla joka vie "seuraavalle tasolle" oman toimintansa, koska muuten me puuhastellaan kaikki täällä maailman tappiin asti.

Juuri näin.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #1001 : 24.07.2013 klo 01:11:10

"HJK kohtaamassa Viktoria Plzenin Mestarien liigassa"
jne :D


Ensi vuonna lehtien uutisotsikot lienevät:

"VPS:llä kova arpaonni - vastaan San Marinon moninkertainen mitalisti"
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi


Vastaus #1002 : 24.07.2013 klo 01:30:26

MyPa voitti 2005 mestaruuden, jos sarjassa olisi pelannut joukkueita, jotka jatkuvasti pelaavat jotain tsämppärilohkoja niin ei varmasti olisi voittanut.

Jalkapallo on kilpailua eikä mikään tsempataan yhdessä ja pelastetaan maailma suomi - projekti.

Ei sillä, että erityisesti jotain epäonnea olisin toivonut. Toivoin oikeastaan voittoa, koska onhan se ihan hauskaa, että jalkapallo edes muutamana päivänä vuodessa kiinnostaa esimerkiksi mediaakin isommin. Conkyjen takia tämä silti kyllä pistää väkisinkin naurattamaan.

Edit. niin ja toi "mitähän ne meistä nyt ajattelee" ajatusmaailma on aina lähinnä naurattanut. en koe oikein omaksi.

Edit2. minä tuskin nyt eläissäni näen päivää, ettei täällä puuhasteltaisi. luppenista ei olisi tänään voitolla todellakaan mitään veturia tullut. ei mikään oikea menestys ole lähelläkään suomalaista seurapalloilua. mitä sitten?

Tietenkin on kilpailua, mutta mulle "jos se on noilta pois, on se automaattisesti mulle himaan" ajattelutapa taas on vieras. Mä myönnän ihan rehellisesti että olen unitedsmile -mentaliteetilla europeleissä. Kun liigapeleissä taas mennään, unitedsmile on loppu ja huudan jälleen homovittua.
Se on mulle ihan yks lysti kuka huutaa foorumilla mitäkin. En mä toivo Lahden tappiota europeleissä koska Calumus seisoo sen joukoissa, tai vihaa TPS:ää koska Naamis kannattaa sitä.

Ja en siis todellakaan tarkoittanut mitään "mitä ne meistä ajattelee" -juttuja, vaan yksinkertaisesti sitä, että jos suomifutis saa positiivista mainetta, voidaan tänne houkutella ehkä vähän laadukkaampia pelaajia, eikä vain afrikan arpoja. Jos näytetään että Suomessakin voi menestyä ja päästä eteenpäin. Ja esim TPS jo ilmoitti että palkintorahojen lipuminen sivu suun teki hallaa taloudelle. Ei hyvä asia.

Kyse ei ole vain tästä päivästä, vaan pienistä askelista joita pitää tehdä koko ajan. Eli jos jotkut pärjäävät, pitää muiden parantaa toimintaansa, koska puuhastelulla ei voida enää taistella mitaleista. Toki puuhastelu ei kokonaan tule loppumaan.

Tuularit sitä tätä.. mitä niistä. Tukehdu kiukkuus :D

Olet tosissasi sitä mieltä, ettei suomifutis tarvitse yhtään enempää maksavia katsojia?

Ja edelleen, toivon että suomalaiset pärjää suomalaisen pääsarjajalkapallon takia, en liigan imagoa tuulareiden silmissä. Mutta jos maksavia asiakkaita saadaan lisää, tuo sekin rahaa seurojen kassaan.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013 klo 01:33:09 kirjoittanut Vlad Kepes »
Röytän Karhu

Poissa Poissa


Vastaus #1003 : 24.07.2013 klo 02:29:55

^ nimenomaan. Ei pitäisi pyrkiä sahaamaan ylempää oksaa vaan kiipeämään sille. Ihan aidosti olen esimerkiksi MyPan, TamUn, Hongan ja muiden euromatseja jännännyt ja omaa rahaa striimeistä maksanut. Suomi on kuitenkin niin tajuttoman pieni maa että pakkohan meidän on kansainvälisessä kilpailussa pitää yhtä vaikka omalla hiekkalaatikolla sattuukin olemaan eriväriset lapiot.
Venire

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku


Vastaus #1004 : 24.07.2013 klo 02:46:15

Ja jos vaikka Mypa saisi jonkun miljonäärin taaksepäin ja pääsisi kaksi kertaa tsämppärilohkoon, olkoon niin. Silloin heillä on ylivertaiset resurssit ja muiden pitää skarpata. Joku veturi täytyy olla joka vie "seuraavalle tasolle" oman toimintansa, koska muuten me puuhastellaan kaikki täällä maailman tappiin asti.

Sen päivän kun näkisi että joku kouvolalainen kyläseura saisi miljonääritukijan joka panostaa viisi miljoonaa euroa monta kautta putkeen jotta pystytään voittamaan paitsi liigan, myös viidentoista miljoonan budjetilla operoivat kilpailevat seurat, ja sitten päästään lohkovaiherahoihin käsiksi. Jotta saadaan veturi, pitäisi päästä lohkovaiheeseen miljoonabudjetilla maasta, jossa ylioppilaat potkiskelevat palloa kun siitä hiukan maksetaan. Tai sitten tarvitaan joku Rotenberg joka törsää kuin mielipuoli. Rakentaisi 40,000-paikkaisen stadionin, kasaisi menestyvän muukalaislegioonan josta viihdettä hakeva kansa tykkää ja kaikilla olisi kivaa. Mutta odotellessa sitten kärvistellään kuin marsut eläinkaupan häkeissä.

Jalkapallosta pitäisi saada Suomessa tehtyä ura jolla peruspelaaja tienaa satatonnia vuodessa, mutta kun koulutusrakenteet (junioriputki) eivät ole missään kuosissa, vain harvat pelaajat hioutuvat ison rahan syrjään kiinni, ja vielä harvemman ei tarvitse harkita muuta uraa jalkapallon jälkeen. Futis työllistää alle 250 täysammattilaista suomalaista pelaajaa, ja näistäkin varmaan 3/5 pelaa siivoojan palkalla Suomen pääsarjassa. Neste Oil työllistää 5000 henkilöä, on peruspalkkaa ja ammattiliittoa ja niin edelleen. Riskit ajautua hakoteille ns väärän koulutuksen kautta ovat moninkertaiset jos futiksen valitsee. Saksassa seurat valitsevat potentiaalisimmat työntekijät jo koulutusputken alussa, Suomessa seuroilla ei ole tarjota oikein minkäänlaista koulutusjärjestelmää eikä sen myötä ole auktoriteettia tehdä päätöksiä ihmisten puolesta.

Rakentaako salaman kirkkaalta taivaalta pyydystänyt lohkovaiheseura rakenteet kuntoon, panostaako stadioniin, junnuputken valmennukseen, voittoa tuottavaan liiketoimintaan yms. vähän kerrallaan, vai ostetaanko parhaat päältä ja ökyillään hetki? Muiden maiden lohkovaiheseurat ovat kuitenkin joko toimineet isommalla markkina-alueella vuosikymmeniä, tai sitten raharikkaat ovat panostaneet aivan hulluna omaksi huvikseen.

Suomifutiksen imago on muuten sitä että jotkut hullut hokee että pitäisi katsoa paskaa peliä paskoissa olosuhteissa, aurinko paistaa silmiin tai sataa niskaan tai stadion on tuulitunneli. Stadionsafka on viiden euron makkaraa ja kympin lonkeroo. Miten moni seura myy aurinkolaseja, sadetakkeja/sateenvarjoja, risottoa, muhennosta, pyttipannua (Jaro Ylos), mehua, maitoa tai mitä tahansa hyödyllistä/moderniin viittaavaa/nautintoa lisäävää/äidin hyväksymää syötävää peleissä? Nopein tapa kerätä massia on tarjota yleisölle juttuja joita he saattavat tarvita ja joista he ovat valmiita maksamaan jos sopuhintaan tarjotaan tai se omaan arvomaailmaan sopii. Harkitaan mitä tarjotaan ja mihin hintaan tarjotaan, maine kasvaa kun palvelun laatu on parempi, kassavirta kasvaa... Teoriassa helppo homma, mutta kukaan ei lähde tässä asiassa edelläkävijäksi tai veturiksi. Sitten joutuu miettimään kateellisena kun Genkissä sai stadionin ulkopuolella perunoita, burgeria, makeaa ja suolaista. Toki samat kateudet voi kokea myös paikallisessa kendohallissa.
Laitalinkki

Paikalla Paikalla


Vastaus #1005 : 24.07.2013 klo 08:29:40

Ensi vuonna lehtien uutisotsikot lienevät:

"VPS:llä kova arpaonni - vastaan San Marinon moninkertainen mitalisti"

Olisikin.

Yön pimeinä tunteina, kun aloin jo miettiä ensi kauden europelejä, tuli mieleen, että eipä arpaonni ainakaan oikeastaan tätä vuotta parempi voi olla, joten optimismi loistaa poissaolollaan. Hetken aikaa ajattelin, että vielähän suomalaisille voitaisiin arpoa sanmarinolais- tai andorralaisjoukkueet, kunnes tuli mieleen arvonnoissa käytettävä maantieteellinen jako. Eipä näitä etelän kääpiöitä taideta Härmään saada. :keskari: >:(
Toffo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #1006 : 24.07.2013 klo 09:56:02

Olet tosissasi sitä mieltä, ettei suomifutis tarvitse yhtään enempää maksavia katsojia?

Mun toivomiset ei vaikuta suomalaisjoukkueiden menestykseen sitä eikä tätä. Enkä ole lopettamassa Suomen liigan seuraamista, vaikka sen laatu onkin paskaa. Tää nyt vaan on meidän taso. Ja näin tämä nyt on vain monin verroin hauskempaa :D

PS Vepsu on pystynyt pudottamaan färsaarelaisen Torshavnin Uefa-cupista. Toki ensin oltiin hävitty saarilla eka osaottelu :D Skottiporukka St. Johnstone ja joku itävaltalainen mozart olikin sitten jo ihan liikaa.
Kratos

Paikalla Paikalla


Vastaus #1007 : 24.07.2013 klo 11:57:43

Tietenkin on kilpailua, mutta mulle "jos se on noilta pois, on se automaattisesti mulle himaan" ajattelutapa taas on vieras. Mä myönnän ihan rehellisesti että olen unitedsmile -mentaliteetilla europeleissä. Kun liigapeleissä taas mennään, unitedsmile on loppu ja huudan jälleen homovittua.

Ei se ole automaattisesti, mutta minulle kelpaa kyllä voitto vastustajan paskuudenkin takia. Jos tämän tappion myötä on mahdollista ensi kaudella saada Helsingistä edes piste, on se tappio ollut "mulle himaan" verrattuna siihen, että lupi olisi saanut pari lisäkierrosta hävittäväksi.


Se on mulle ihan yks lysti kuka huutaa foorumilla mitäkin. En mä toivo Lahden tappiota europeleissä koska Calumus seisoo sen joukoissa, tai vihaa TPS:ää koska Naamis kannattaa sitä.

En mäkään tappiota toivo. Sen tullessa kuitenkaan en voi estää sitä vienoa hymynkaretta, kun mietin mahtailevaa suomen roosenporia.

Ja en siis todellakaan tarkoittanut mitään "mitä ne meistä ajattelee" -juttuja, vaan yksinkertaisesti sitä, että jos suomifutis saa positiivista mainetta, voidaan tänne houkutella ehkä vähän laadukkaampia pelaajia, eikä vain afrikan arpoja. Jos näytetään että Suomessakin voi menestyä ja päästä eteenpäin. Ja esim TPS jo ilmoitti että palkintorahojen lipuminen sivu suun teki hallaa taloudelle. Ei hyvä asia.

Siitä ollaan samaa mieltä, että päin vittua laaditut budjetit eivät todellakaan ole hyvä asia. Jos saisin valita liigan vähän laadukkaammilla pelaajilla ja mypan divarissa tai mypan mestarina ja liigan hieman nykyistä heikompana niin jälkimmäinen, anytime.


Kyse ei ole vain tästä päivästä, vaan pienistä askelista joita pitää tehdä koko ajan. Eli jos jotkut pärjäävät, pitää muiden parantaa toimintaansa, koska puuhastelulla ei voida enää taistella mitaleista. Toki puuhastelu ei kokonaan tule loppumaan.

Porttiteoria on aina teoria. Joku Honak ei olisi parantanut toimintaansa yhtään pykälää, vaikka hjk olisi eilen voittanut.


Edit. ei unitedsmilessa mitään pahaa ole, mutta ei se, että mä eilen en jaksanut itkeä boströmin puppelilauman suoritusta, vaikuta mihinkään millään tavoin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013 klo 12:00:36 kirjoittanut Kratos »
Pong

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, Suomi


Vastaus #1008 : 25.07.2013 klo 09:56:16


Nõmme Kalju tulee olemaan pelkkä suupala. Klubin €uromenestykselle jo Ylos!

Onko tämä sarkasmia?
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #1009 : 26.07.2013 klo 14:09:49

Onko mahdollista, että tämä upean €urokauden jälkeen joudutaan sijottamattomien joukkoon heti alussa?
Kigara

Poissa Poissa


Vastaus #1010 : 26.07.2013 klo 14:16:50

Onko mahdollista, että tämä upean €urokauden jälkeen joudutaan sijottamattomien joukkoon heti alussa?

Ei muuten hirveästi naurata, jos KR:n, Bangor Cityn ja Kaljun kaltaisten heikkojen joukkueiden sijaan vastaan tuleekin Puolan mestaria, Ruotsin mestaria tai Skotlannin mestaria.
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #1011 : 26.07.2013 klo 14:19:30

Onko mahdollista, että tämä upean €urokauden jälkeen joudutaan sijottamattomien joukkoon heti alussa?

Ei ole. Nythän sieltä tippuu pois europelitön kausi kokonaan pois.
janne#1

Poissa Poissa


Vastaus #1012 : 26.07.2013 klo 14:21:05

Onko mahdollista, että tämä upean €urokauden jälkeen joudutaan sijottamattomien joukkoon heti alussa?

Ainahan se on mahdollista mutta HJK:n pisteet nousevat itse asiassa ensi vuodelle kaikesta kauheudesta huolimatta, koska osallistumaton vuosi tipahtaa pois. Pisteraja parempaan koriin tulee cup-systeemien muututtua nousemaan vuosi vuodelta, mutta HJK:n voittaessa mestaruuden sen tipahtaminen sijoittamattomaksi on erittäin epätodennäköistä. Sen sijaan, jos nykytilanteessa ilmeinen Suomen mestari 2013 on Honka, se on myös varmuudella sijoittamaton.
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #1013 : 26.07.2013 klo 16:27:31

Mä myönnän ihan rehellisesti että olen unitedsmile -mentaliteetilla europeleissä. Kun liigapeleissä taas mennään, unitedsmile on loppu ja huudan jälleen homovittua.

Kunnon sunnuntaifani Ylos Tapasitko torilla, kun olihan se nyt hienoa suomalaiselle urheilukulttuurille, niin kuin lupin eurourotyöt ovat tärkeä juttu suomalaiselle jalkapallolle?
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1014 : 26.07.2013 klo 16:34:05

Tässä vielä Klubin europisteiden kehitys sen jälkeen, kun 2009 alkaen on pelattu tauottomasti europelejä ja kerätty joukkuepisteitä 2010-2014 rankingeihin.

2010: 2,399
2011: 3,793
2012: 5,326
2013: 6,701
2014: 7,435

JOS europelipaikka pystyttäisiin tältä kaudeltakin kuittaamaan, ensi vuonna olisi vastassa vaatimattomat Vetra-tappion pisteet, ja vielä kaudelle 2015 olisi hyvä mahdollisuus korottaa pistepottia. Toki romahdus alkaa myös europisteissä, jos myös europelipaikka sössitään loppukaudella.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #1015 : 26.07.2013 klo 16:54:22

Kunnon sunnuntaifani Ylos Tapasitko torilla, kun olihan se nyt hienoa suomalaiselle urheilukulttuurille, niin kuin lupin eurourotyöt ovat tärkeä juttu suomalaiselle jalkapallolle?
Maapisteet eivät ole suomalaiselle jalkapallolle tärkeitä? Jos Suomi ja Venäjä joutuisivat taas sotaan, olisiko se ihan ok jos Ryssät myllyttäisi ja täällä vaan hekoteltaisiin "Ne olivat Porin Prikaatista hehhheh" Talvisodassakaan eivät olisi lisäjoukot ollut kai pahitteeksi? Suomifutiksessa eivät kai olisi lisäpisteet pahitteeksi?
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #1016 : 26.07.2013 klo 17:04:43

Maapisteet eivät ole suomalaiselle jalkapallolle tärkeitä? Jos Suomi ja Venäjä joutuisivat taas sotaan, olisiko se ihan ok jos Ryssät myllyttäisi ja täällä vaan hekoteltaisiin "Ne olivat Porin Prikaatista hehhheh" Talvisodassakaan eivät olisi lisäjoukot ollut kai pahitteeksi? Suomifutiksessa eivät kai olisi lisäpisteet pahitteeksi?

Vai niin :D Ylos
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #1017 : 26.07.2013 klo 17:11:01

Vai niin :D Ylos
Vastaatko myös kysymykseeni? Ovatko lisäpisteet Suomifutikselle huono juttu?
Heiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: REMOULADE


Vastaus #1018 : 26.07.2013 klo 17:11:56

HÄIlle riittää että Vallilta saa pisseä! Tuoppi Mikä on toisaalta ihan ok, ja ymmärrettävä näkökanta, ei siinä mitään. Musta olisi vaan kiva, että joku muukin toisi välillä niitä pinnoja kuin MyPa. Yhteiseen koriin kun kuitenkin menevät.
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *


Vastaus #1019 : 26.07.2013 klo 17:24:00

Ei taitaisi kuuppa kestää mainstream-suomifutista.
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #1020 : 26.07.2013 klo 17:38:26

Vastaatko myös kysymykseeni? Ovatko lisäpisteet Suomifutikselle huono juttu?

Eivät, mutta ei mua oikeasti kiinnosta kannattaa suomifutista käsitteenä, jos pakettiin kuuluu jonkun vitun Klubin, Hongan tai Tepsin matseista kiimailu.

KuPSille ja MIFKille kaikkea hyvää Ylos

HÄIlle riittää että Vallilta saa pisseä!

Huom.! Käyn C5:n viereisellä kaljateltalla >:(

Ei taitaisi kuuppa kestää mainstream-suomifutista.

Tämä Ylos
jjonez

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kunited


Vastaus #1021 : 31.07.2013 klo 03:28:59

Nömme Kaljun treenejä oli tsiigaamassa 4 HJK fania, ja jotenkin jäi sellainen kutina niistä treeneistä että aikamoinen pubi joukkue on vastaan tulemassa. Ensin vähän höntsättiin ringissä sitten pikkupeliä jossa ei tempo ollut kovin korkea. (8vs8 matsia) Paikalla oli myös UEFAN Delegaatit ambulanssi, Saarnio, Mursu, Siku ja pari järjestyksenvalvojaa.. ::) Ylos Luottavainen olo huomisen suhteen on kyllä. https://www.youtube.com/watch?v=R8qmIBZnqs0 Saa nähdä kyllä missä vaiheessa peliä tuolta laumalta loppuu vauhti lopullisesti jos HJK pelaa omalla tasollaan niin aikamoiset perseraiskaukset on luvassa.
Pakko nostaa...
Jules Perse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ToTa, PaTe, SäyRi, FS Feeniks, ParVi, FC KP


Vastaus #1022 : 31.07.2013 klo 08:04:18

Nömme Kaljun treenejä oli tsiigaamassa 4 HJK fania, ja jotenkin jäi sellainen kutina niistä treeneistä että aikamoinen pubi joukkue on vastaan tulemassa. Ensin vähän höntsättiin ringissä sitten pikkupeliä jossa ei tempo ollut kovin korkea. (8vs8 matsia) Paikalla oli myös UEFAN Delegaatit ambulanssi, Saarnio, Mursu, Siku ja pari järjestyksenvalvojaa.. ::) Ylos Luottavainen olo huomisen suhteen on kyllä. https://www.youtube.com/watch?v=R8qmIBZnqs0 Saa nähdä kyllä missä vaiheessa peliä tuolta laumalta loppuu vauhti lopullisesti jos HJK pelaa omalla tasollaan niin aikamoiset perseraiskaukset on luvassa.
Hälytysajoneuvon mukaan nimetylle delegaatille Ylos
Marquinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #1023 : 31.07.2013 klo 08:36:05

ei mua oikeasti kiinnosta kannattaa suomifutista käsitteenä, jos pakettiin kuuluu jonkun vitun Klubin, Hongan tai Tepsin matseista kiimailu.

Hölmöä ja lyhytkatseista. Kyllähän suomifudiksen menestystä kannattaa toivoa, jotta katsomoihin saataisiin kunnolla porukkaa ja kentällä nähtäisiin laadukasta pelaamista.
Moe
Vastaus #1024 : 31.07.2013 klo 08:56:12

Hölmöä ja lyhytkatseista. Kyllähän suomifudiksen menestystä kannattaa toivoa, jotta katsomoihin saataisiin kunnolla porukkaa ja kentällä nähtäisiin laadukasta pelaamista.
Vitut. Vastakkainasettelu seurojen välillä luo em. asioita vähintään yhtä paljon kuin jonkun lupin euromenestys. Maajoukkueen menestys saattaakin väkeä katsomoon tuoda (90-luvun Ruotsi), mutten minä ainakaan tunne ketään, joka olisi esimerkiksi kesällä 2011 lähtenyt katsomaan veikkausliigamatsia siksi, että homohomo sattui vahingossa voittamaan Schalken Sonskin kynnysmatolla. Europeli-gloryhunterit ovat sitten asia erikseen.

 
Sivuja: 1 ... 40 [41] 42 ... 44
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa