FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
05.10.2024 klo 20:40:55 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 506 [507] 508 ... 587
 
Kirjoittaja Aihe: HJK 2013 - Ikuinen dominanssi (ei koske eurohöntsiä)  (Luettu 1658407 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
scorpion kick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12650 : 16.08.2013 klo 23:04:46

Toivottavasti olet. Klubin ajautuminen pois Ollikselta jonkin täysin ulkopuolisen tahon käsiin olisi luultavasti yksi huonoimmista kuviteltavista vaihtoehdoista koko seuran historiassa.


Täysin sama. Toimiston vahvistaminen markkinointimisun kaltaisilla ammattilaisilla on se mitä tarvitaan, ei klubisydämisten omistajien ulostamista toiminnasta.
Bossu

Poissa Poissa


Vastaus #12651 : 16.08.2013 klo 23:14:17

Lyytikäiset on ollut yli 50-vuotta klubin johdossa ja loistavastihan on seuralla sinä aikana mennyt. Muut Helsinkiläiset kilpailijat on tippunut yksitellen kelkasta ja mestaruuksia tullut tasaiseen tahtiin. Olliksellahan taitaa olla jalkapallosta kiinnostuneita poikia, joten saattaa olla että Lyytikäisten saaga seurassa jatkuu vielä pitkään.
JM-07

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: # 7 * * Jere Sr * * Suomen parhaat syötöt


Vastaus #12652 : 16.08.2013 klo 23:34:16

Ollista voi kritisoida siitä, että kaikki hänen päätöksensä Klubin kehittämisen suhteen eivät välttämättä aina ole olleet oikeita tai oikein ajoitettuja, mutta sitä Olliksen (...eikä myöskään hänen isänsä...) osalta ei voi millään laittaa kyseenalaiseksi, etteivätkö he olisi vuosikymmenten sitoutumisellaan seuraan, olisi vieneet sitä huikeasti eteenpäin. Mietitään vaikkapa hetki millainen aste-ero tässä suhteessa on joihinkin harkimoihin ja seduihin. Toivottavasti Olliksen poika aikanaan jatkaa perhedynastiaa Klubissa tai sitten toinen vaihtoehto on, että me kannattajat ostamme seuran.

Silti, Ollis, hyvä neuvo: Anna Sikulle kenkää heti!
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #12653 : 17.08.2013 klo 00:05:33

Onko HJK kysynyt Shefki Kuqia?
Tonton Drozdowski

Poissa Poissa


Vastaus #12654 : 17.08.2013 klo 00:07:34

Ehkä se seisoo sittenkin, jos saadaan lisää Sari M-M:n kaltaisia osaajia taloon.

Lähinnä kiinnostaisi tietää että mille paikoille tai mihin rooleihin? Esim. jonkun Saarnion tilalle tai muualle? On muuten hyvä pitää mielessä, ettei Sari M-M tule HJK:ssa ikuisesti olemaan, olisin yllättynyt jos 3 vuotta tulee täyteen ennenkuin siirtyy muualle. Toki onhan niitä mainososaajia muitakin, Klubi-siteisiä ei ehkä niinkään.
Chefki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #12655 : 17.08.2013 klo 08:46:20

Onko HJK kysynyt Shefki Kuqia?

On. Mutta ei suostunut maksamaan tarpeeksi >:(
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12656 : 17.08.2013 klo 10:00:19

Lähinnä kiinnostaisi tietää että mille paikoille tai mihin rooleihin? Esim. jonkun Saarnion tilalle tai muualle? On muuten hyvä pitää mielessä, ettei Sari M-M tule HJK:ssa ikuisesti olemaan, olisin yllättynyt jos 3 vuotta tulee täyteen ennenkuin siirtyy muualle. Toki onhan niitä mainososaajia muitakin, Klubi-siteisiä ei ehkä niinkään.

HJK:ssa ainakin M-M:n omien sanojensa mukaan nimenomaan systematisoidaan mainontaa eli luodaan tietynlaista konseptikäsikirjaa, luodaan mainonnan mittareita ja kehitetään toimintaa järjestelmälliseksi, jolloin ei ole väliä kuka siellä puikoissa on. Täytyy muistaa, että Klubi käyttää kuitenkin mainostoimistoa, eli ei se Sari siellä hirveästi konkretiaa tee, vaan vastaa enemmän suuremmista linjanvedoista ja on vienyt Klubin panostuksia printistä digiin, ostetusta media omaan ja ansaittuun mediaan ja muuttanut mainonnan tyyliä raikkaampaan ja oivaltavampaan suuntaan ja toki hyväksyy mainostoimiston kamppikset. En usko, että homma kaatuu vaikka nainen puikoissa vaihtuisikin kunhan Sari ei nyt heti lähde.

Saarnio ja joukkueen rakennus on ehdottomasti nimi, joka kaipaisi ammattimaisuutta. Kuten aiemmilla sivuilla on ollut, Klubin joukkueenrakennus perustuu liikaa sattumaan (kuka paluumuuttaja viimeistelee uraansa, mikä seura on talousvaikeuksissa), jolloin joukkue rakentuu oikeastaan pelaajien ympärille kun ammattimaisessa organisaatiossa pitäisi hankkia sellaisia pelaajia kuin joukkue tarvitsee. Joukkuetta pitäisi rakentaa pitkällä tähtäimellä, miettiä kuka pelaaja lähtee todennäköisesti minäkin vuonna ja hyvissä ajoin kartoittaa jo vaihtoehtoja tuleville vapautuville paikoille. Nyt mm. maalivahtitilanten ja oikean pakin kanssa ollaan jo toista vuotta putkeen paskat housussa.  

Tietenkään organisaatiota ei voi liikaa paisuttaa, mutta esim. yritysmyynti on sellainen, joka sivullisen silmissä näyttää olevan vielä kehitysasteella. Klubi on tutkitusti Räikkösen ohella Suomen kiinnostavin urheilubrändi (ainakin alkuvuonna), mutta silti sponsorikuviot on aika lilliputtimaisia. Eikö kiinnostus kanavoidu euroiksi oikein vai eikö osata lähestyä oikeita ihmisiä tai tarjota jotain, mikä yrityksiä oikeasti kiinnostaisi? Joku Tähtien Klubi ei kovin vetovoimaiselta ohjelmalta vaikuta. En tiedä onko tämäkin Sarin aluetta, mutta ei yksi ihminen kaikkea voi hoitaa.

Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen kehittäminen on toinen asia. Itse olen käynyt Klubin peleissä toistakymmentä vuotta, joskus irtolipuilla, joskus kausareilla, enkä muista kertaakaan saaneeni palautekyselyä. Varmaan sellaisia on joskus tehty, mutta asiakkaiden avoimia ja numeraalisia palautteita pitäisi kerätä  jatkuvasti, reagoida palautteisiin ja keratä uusia palautteita, jotta ostamisen esteisiin päästään kiinni, ottelun oheistapahtumaa voidaan kehittää ja sen vaikutuksia mitata. Esim. meidän firmassa tämä on ihan jatkuvaa toimintaa, jota ilman liiketoimintaa olisi äärimmäisen vaikea kehittää.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #12657 : 17.08.2013 klo 12:24:13

systematisoidaan mainontaa eli luodaan tietynlaista konseptikäsikirjaa, luodaan mainonnan mittareita ja kehitetään toimintaa järjestelmälliseksi, jolloin ei ole väliä kuka siellä puikoissa on. Täytyy muistaa, että Klubi käyttää kuitenkin mainostoimistoa, eli ei se Sari siellä hirveästi konkretiaa tee...
Tässä nyt lienee terminologiavirhe; eli kyse on varmaan markkinoinnista. Mainonta on markkinoinnin yksi kommunikaatiokanavista - markkinointiin kuuluu puolestaan hinnoittelusta segmentointiin jne. eli tuskin markkinointijohtaja itse paljonkaan mainoksiin antaa muutenkuin suuntaviivat esim. brandinrakennussuunnitelmilla jne.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Armas Paskiainen päätykatsomossa


Vastaus #12658 : 17.08.2013 klo 12:31:06

Vähän OT tässä, mutta Tikkurilassa viime viikolla pyöriessäni panin merkille HIFK:n bussipysäkkimainonnan, valomainoksissa luki yksinkertaisesti KAMRAT lisättynä pelipaidan numerolla. Mainos oli omituisen koukuttava ja mieleenjäävä, kun väkisinkin tuli katseltua, että mikä numero seuraavassa mainoksessa on.

Oleellista on, että kiekko-HIFK mainostaa kalliisti off seasonilla, jolloin kausikortteja kaiken järjen mukaan eniten kaupaksi menee. Klubilla ja monella muullakin futisseuralla tekee tiukkaa saada kausikorttinsa ylipäätään myyntiin ja toimitettua edes jouluksi, jolloin edellinen kausi on ollut pari kuukautta jo ohi! Kausareitahan pitäisi kaupata jo edeltävän kauden aikana, kun potentiaaliset ostajat ovat matsissa paikalla.
E Karppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Pyrkivä


Vastaus #12659 : 17.08.2013 klo 12:47:22

Toisaalta mitään markkinointia ei pysty hyödyntämään mikäli itse tuote ei ole kunnossa, Klubillahan ei urheilullisesti tätä ongelmaa ole, kuin ehkä satunnaisesti ja sekin kuluu urheilun lainalaisuuksiin. Kun miettii niin omia kuin toisilta kuultuja tapahtumasta jääneitä negatiivisia mietteitä tulee ensimmäisenä mieleen lipunmyynti, järjestyksenvalvonta, (toki mielestäni eteenpäin on menty aikas paljon)
ja todellinen murheenkryyni ravintola/kioski palvelut no tilojen suhteenhan jotain lupauksiahan on tehty mutta ne tuotteet ja niiden laatu laatu laatu. Kun kerran luodaan brändiä ei voi hyväksyä vasemmalla kädellä vedettyä hodaria ja vielä vähemmän vasemman jalan nostolla tuotettua kahvia.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013 klo 12:49:31 kirjoittanut E Karppi »
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12660 : 17.08.2013 klo 12:52:20

Vähän OT tässä, mutta Tikkurilassa viime viikolla pyöriessäni panin merkille HIFK:n bussipysäkkimainonnan, valomainoksissa luki yksinkertaisesti KAMRAT lisättynä pelipaidan numerolla. Mainos oli omituisen koukuttava ja mieleenjäävä, kun väkisinkin tuli katseltua, että mikä numero seuraavassa mainoksessa on.

Oleellista on, että kiekko-HIFK mainostaa kalliisti off seasonilla, jolloin kausikortteja kaiken järjen mukaan eniten kaupaksi menee. Klubilla ja monella muullakin futisseuralla tekee tiukkaa saada kausikorttinsa ylipäätään myyntiin ja toimitettua edes jouluksi, jolloin edellinen kausi on ollut pari kuukautta jo ohi! Kausareitahan pitäisi kaupata jo edeltävän kauden aikana, kun potentiaaliset ostajat ovat matsissa paikalla.

Kyllä Klubin osalta tämä oli tänä kautena ihan kunnossa. Eurooppaan alkaen 90 euroa (tms.) mainoksia näkyi Helsingin katukuvassa paljonkin nimenomaan offseasonina.  Myynti aloitettiin muistaakseni marraskuussa ja paketoitiin Kuningas Litmanen DVD & Klubi-pipo -paketeiksi juuri joululahjamyyntiä silmälläpitäen, ja paketti oli hyvissä ajoin perillä. Ylipäänsä markkinoinnillisesti offseason oli paras ikinä, kun joka viikko tuli jotain kiinnostavaa pelaajauutista, videota jne.

Tuloksena on ollutkin sitten 25 pinnan nousu myynnissä.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013 klo 12:54:35 kirjoittanut katkarapukatsomo »
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12661 : 17.08.2013 klo 12:53:27

Tässä nyt lienee terminologiavirhe; eli kyse on varmaan markkinoinnista. Mainonta on markkinoinnin yksi kommunikaatiokanavista - markkinointiin kuuluu puolestaan hinnoittelusta segmentointiin jne. eli tuskin markkinointijohtaja itse paljonkaan mainoksiin antaa muutenkuin suuntaviivat esim. brandinrakennussuunnitelmilla jne.

Totta viserrät, oli tarkoitus puhua laajemmin markkinoinnista, vaikka mainonnasta kirjoitinkin. Ja juuri samaa itse tarkoitin, ettei M-M mahdolliseen lähtöön parin vuoden päästä homma tule kaatumaan, jos ja kun pohjatyö tehdään nyt kunnolla ja muutetaan ei-henkilöriippuvaiseksi tekemiseksi.
Jerome

Poissa Poissa


Vastaus #12662 : 17.08.2013 klo 13:17:05

Klubilla ja monella muullakin futisseuralla tekee tiukkaa saada kausikorttinsa ylipäätään myyntiin ja toimitettua edes jouluksi, jolloin edellinen kausi on ollut pari kuukautta jo ohi! Kausareitahan pitäisi kaupata jo edeltävän kauden aikana, kun potentiaaliset ostajat ovat matsissa paikalla.

Täksi kaudeksi tuo joulumyynti kyllä onnistui pipo/litti-dvd:llä höystettynä, kuten Katkis kirjoitti. Muutenkin nostan hattua ja kumarran syvään markkinointimisun panostuksille, mutta boldattuun ehdoton sama.

Mursun loppukauden seksikiimassa olisi varmasti kausariuusijoita löytynyt pilvin pimein, kun oltaisiin myyty vaikkapa samoin ehdoin kuin aiempaa kausaria. Jos ja kun loppukaudesta päästään vielä mestaruus kääntämään himaan, olisi luonnollista pystyttää talkoovoimin (seuran junnumimmit / muut klubihenkiset) simppelit ständit muiden myyntikojujen viereen, josta kiimaisimmat voisivat käydä ennakkotilaamassa kausarin seuraavalle kaudelle nykyisin kausarihinnoin.

Kausarimyyntiä aikaistamalla olisi myös helpompaa käännyttää kausaripäätöstä empiviä kavereita / kausariensikertalaisia mukaan hyvin sujuneen matsin jälkeen, kun kausareitaan uusivat ihmiset loisivat pientä "joukkopainetta" kausarin hankkimista pönkittämään.

M-M, toteutathan monien muiden hyvien ideoiden lisäksi kausarimyynnin vikoihin kotipeleihin ja aikaistat kassavirtoja + saat kauden päätteeksi kiimaa nostattavaa uutisointia toteutuneesta kausarimyynnistä (vrt. olematonta myyntiä aiempina vuosina), joka on ennätysvuotta vilkkaampaa.

GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #12663 : 17.08.2013 klo 13:20:38

Kyllä Klubin osalta tämä oli tänä kautena ihan kunnossa. Eurooppaan alkaen 90 euroa (tms.) mainoksia näkyi Helsingin katukuvassa paljonkin nimenomaan offseasonina.  Myynti aloitettiin muistaakseni marraskuussa ja paketoitiin Kuningas Litmanen DVD & Klubi-pipo -paketeiksi juuri joululahjamyyntiä silmälläpitäen, ja paketti oli hyvissä ajoin perillä. Ylipäänsä markkinoinnillisesti offseason oli paras ikinä, kun joka viikko tuli jotain kiinnostavaa pelaajauutista, videota jne.

Tuloksena on ollutkin sitten 25 pinnan nousu myynnissä.

Juuri näin.

Onneksi Maltalta käsin näitä asioita pystyy havannoimaan tavalla, joka luo validin pohjan omalle mielipiteen muodostuksella ja asiaa koskevalle kommentoinnille.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Armas Paskiainen päätykatsomossa


Vastaus #12664 : 17.08.2013 klo 13:41:07

Juuri näin.

Onneksi Maltalta käsin näitä asioita pystyy havannoimaan tavalla, joka luo validin pohjan omalle mielipiteen muodostuksella ja asiaa koskevalle kommentoinnille.

No juu, ei Klubin tietenkään tarvitse myydä tulevan kauden kausareita jo kuluvan kauden otteluissa, jos kannattajat eivät tätä halua tai asiaa jopa vastustavat.

Ihmettelen kuitenkin - ihan Maltalta käsin - moisen vastustuksen perusteita.
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12665 : 17.08.2013 klo 13:49:26

No ei sitä kai kukaan ole vastustanut. Toki kausarimyyynnin voi aloittaa aikaisemminkin, pointti oli lähinnä että eteenpäin on menty joka tapauksessa ajoituksessa ja offseason-markkinoinnissa, mikä näkyy 25 prosentin myynnin kasvussakin (johon toki on vaikuttanut muutkin tekijät, mm. nimekkäät signaukset).

M-M on puhunut, että ensi kaudelle kausarituotetta on tarkoitus kehittää eli tehdä siitä vielä parempi diili - mitään ei ole sanottu, mutta luulisin HJK TV Liven kuuluvan jollain tavalla pakettiin. Eiköhän kasvua liene siis odotettavissa ensi vuodellekin. On totta, että kausari on kokonaispakettina vähän valju - Kausarikirje on ainoa "ekslusiivinen" juttu mitä sillä saa.
radics

Poissa Poissa


Vastaus #12666 : 17.08.2013 klo 15:34:44

Vähän OT tässä, mutta Tikkurilassa viime viikolla pyöriessäni panin merkille HIFK:n bussipysäkkimainonnan, valomainoksissa luki yksinkertaisesti KAMRAT lisättynä pelipaidan numerolla. Mainos oli omituisen koukuttava ja mieleenjäävä, kun väkisinkin tuli katseltua, että mikä numero seuraavassa mainoksessa on.

Oleellista on, että kiekko-HIFK mainostaa kalliisti off seasonilla, jolloin kausikortteja kaiken järjen mukaan eniten kaupaksi menee. Klubilla ja monella muullakin futisseuralla tekee tiukkaa saada kausikorttinsa ylipäätään myyntiin ja toimitettua edes jouluksi, jolloin edellinen kausi on ollut pari kuukautta jo ohi! Kausareitahan pitäisi kaupata jo edeltävän kauden aikana, kun potentiaaliset ostajat ovat matsissa paikalla.

Nyt en ymmärrä. Kausi päättyi lokakuun lopussa, ja kuukausi sen jälkeen oli Klubin uudet kausarit myynnissä ja kampanja käynnissä Stadissa. Kuulemma kausarimyynti on kasvanut 25%. Eli huonosti menee, vai?

Nyt ei kannata myydä vielä ensi kautta, kun tätäkin on jäljellä. Ja kas! Klubi myy syyskausareita loppukaudeksi. Huono juttu, vai? Kaikki pielessä aina ja ikuisesti, totta kai.
Kermaperunat

Poissa Poissa


Vastaus #12667 : 18.08.2013 klo 01:41:27

Oleellista on, että kiekko-HIFK mainostaa kalliisti off seasonilla, jolloin kausikortteja kaiken järjen mukaan eniten kaupaksi menee. Klubilla ja monella muullakin futisseuralla tekee tiukkaa saada kausikorttinsa ylipäätään myyntiin ja toimitettua edes jouluksi, jolloin edellinen kausi on ollut pari kuukautta jo ohi! Kausareitahan pitäisi kaupata jo edeltävän kauden aikana, kun potentiaaliset ostajat ovat matsissa paikalla.

Kappaleen sisäinen logiikka on huikea: kiakko-hifk tekee asiat oikein, kun mainostaa kausareita kuukausi ennen kauden alkua, futiksen puolella taas mennään metsään, kun ei ole mainoskampanja pystyssä vähintäänkin puoli vuotta ennen avausottelua.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12668 : 18.08.2013 klo 08:55:24

Kendo-IFK:n on helppo sitouttaa porukkaa kausareihin jo siinä, kun playoff-kausarista jää muutamia poikkeuksia lukuunottamatta aina helvetisti pelejä yli.

Ja tänään on sitten Sikulla selitykset loppu. Voitto tai kenkää.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #12669 : 18.08.2013 klo 08:56:49

Tänään mennään, perkele.

Ja tänään on sitten Sikulla selitykset loppu. Voitto tai kenkää.

Näin. Tasapeli lasketaan tappioksi, koska silloin mestaruus ei ole omissa käsissä.
nyri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Banapallo


Vastaus #12670 : 18.08.2013 klo 09:56:56

Ja tänään on sitten Sikulla selitykset loppu. Voitto tai kenkää.

Honka-kannattaja täällä: Lisää tätä asennetta! Laittakaa Sikulle myös postia ja muistakaa huudella katsomosta.

Olen varma, että omilta puuttuva tuki vaikeilla hetkillä edesauttaa housuunpaskomista.

Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12671 : 18.08.2013 klo 10:17:13

Honka-kannattaja täällä: Lisää tätä asennetta! Laittakaa Sikulle myös postia ja muistakaa huudella katsomosta.

Olen varma, että omilta puuttuva tuki vaikeilla hetkillä edesauttaa housuunpaskomista.


Eiköhän siellä katsomossa kaikki anna tukensa sen 90 min mitä pelataan. Mutta illan teemahan tuossa on. Muistuttaisin kuitenkin, että ette ole tehneet yhtään maalia meitä vastaan tällä kaudella, Tapiolassahan Klubi sen kirjaimellisesti teki itse.
elinho

Poissa Poissa


Vastaus #12672 : 18.08.2013 klo 11:10:07

Jostain syystä en usko, että elinho vetoaa heikkoon materiaaliin vaan ehkäpä viittaa illuusioon vahvasta materiaalista, mikä syntyy, kun katsotaan maaotteluita, ceeveen joukkuelistaa ja tilinauhaa.

Mutta joukkueenjohto, johon Boström kuuluu, on itse luonut tuon tilanteen ja sitä on markkinoitu jotakuinkin kaikkien aikojen HJK:na ja esimerkiksi verkkaripelleilyn sijaan ammattimaisena valmistautumisena kauteen. Eletään siis sen kuvan mukaan ja annetaan seuran panikoida taustaripun takana.

niin, 5 vuotta sitten materiaalietu olisi tällä joukkueella ollut valtaisa :)

onhan se hienoa todeta ettei Hongan ykköstoppari mahtunut ryhmään, ilta tosin voi asian vielä todistaa oikeaksi ratkaisuksi (jotenkin vain epäilen hieman)
Einari K.

Poissa Poissa


Vastaus #12673 : 18.08.2013 klo 11:15:30


Jau ensi viikolla jatkuu ilmaislippujen jako
OLS STARS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: olet kirjoituskiellossa tällä keskustelualueella..


Vastaus #12674 : 18.08.2013 klo 11:27:31

Toivottavasti Olliksen poika aikanaan jatkaa perhedynastiaa Klubissa tai sitten toinen vaihtoehto on, että me kannattajat ostamme seuran.

Eivät varmaan siellä sosiaalitoimistossa lämpene ajatukselle suunnata päädyllisen verran toimeentulotukea tähän tarkoitukseen.

Tuosta Rantalan videohaastattelusta tuli selville, että miehestä ei ole ottamaan HJK:n pääohjastajan valjaita. Ei koskaan. Et vaan voi sanoa haastattelun ratkaisevalla hetkellä kaikkein kantavimman peliajatuksesi olevan "tykkään, että palloa syötellään"... Aikamoinen paska-amatööri on saanut Muurisen taustalla rauhassa hääriä jo pelkästään tuon yksittäisen kommentin perusteella, mikä lienee sääli, kun sinne olisi saatettu Mursu-dynastian aikaan ajaa sellaista kaveria, josta olisi ollut heivaamaan Boströmin jättämä perintö mereen jo matkalla välillä Tallinna-Helsinki.

 
Sivuja: 1 ... 506 [507] 508 ... 587
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa