Aleksei Kangaskollka - The Green Manalishi (and Green Machine!) hittills i JKPG!
And here's a song for ya bro':
http://www.youtube.com/watch?v=SgnOJXIvu6sOch remember: Grönt är alltid skönt!
JKPG:s Green Machine gillar dig mycket - faktiskt så jävla mycket att de åker 80 kilometer ända till regn-hålan Borås för att se "hemmapremiären" på plastgräset i Borås Arena - 1 489 personer starkt.
Nåja, det var väl en sanning med modifikation, för det var väl en och annan vanlig J-Södra snedseglare där också, givetvis ...
Och det för att Stadparksvallen ansågs inte vara dugligt för spel efter denna mindre "bländande" soldränkta vår som vi har haft i mellersta Sverige.
Alltså ingen vår att ens tala högt om. För efter vinter kommer tydligen sommar direkt - i alla fall i Jönköping!
Och Varbergs BOIS: av alla ynkliga-menlösa-jävla-loser-boys-från-den-extrema-bond-håle-vischan-i-Sverige som inte ens borde tillåtas att spela elitfotboll tvingade J-Södra att spela på rätt matchdatum - och det i Borås (av alla jävla ställen!).
Och jag kan lova att inte en enda käft höll på Elfsborg (Svenska Mästarna) i Borås - för de nedlåter sig inte till att gå på matcher mellan lag som J-Södra och Varbergs BOIS från lägre divisioner, och jag förstår faktiskt dem. Varberg hade väl med sig ett femtiotal supportrar till matchen, som max. Resten var JKPG.
Men ni ska veta att J-Södra är jävligt, jävligt satans svinförbannade på Varberg för att de tvingade J-Södra att spela sin första "hemmamatch" i Borås.
Och hämnden var riktigt, riktigt jävla ljuv och jävla sweet när Kangaskollka piskade in segermålet 2-1 till J-Södra i den fjärde övertidsminuten!
Efteråt slängde han - Aleksei Kangaskolkka - en riktigt tung känga åt motståndaren Varberg i Jönköpings Posten (för övrigt bild på honom i färg när han gjorde segermålet i J-P Sporten!):
"- Kan man ens kalla det fotboll? undrade målskytten efter att han dragit bollen i nät med vänsterfoten efter ett pass från Fredric Fendrich.
- Det var riktigt, riktigt skönt att vinna. Det är verkligen stor skillnad på tre och ett poäng. Det här var ju "vår" hemmamatch också, säger Aleksei Kangaskollka, 24, och nickar menande. Hemmamatcher ska man vinna. Borta är väl ett poäng okej".
Lite senare i artikeln så spyr han än mer galla på motståndarna Varberg eftersom Aleksei Kangaskollka inte är vidare värst förtjust över motståndet:
"- Det här är andra gången vi spelar mot dem. De spelar på sitt sätt. Jag vet inte ... kan man kalla det fotboll?
Men de spelar på sitt sätt. Jag föredrar i vilket fall vårt sätt att spela".
Att första målet i Superettan kom redan i andra matchen är viktigt. Det kan finländaren skriva under på:
"- Ja, så klart.
Som forward tittar folk på dig och bedömer dig för dina mål. Du kan vara jätteduktig på plan och inte göra några mål. Och då tycker ingen att du är bra ändå. Det är jätteviktigt, säger Kangaskolka."
J-Södra leder Superetta-tabellen efter två matcher spelade med sina sex inspelade poäng före Falkenberg. Jävligt vackert så.
I nästa match möter J-Södra Degerfors borta på torsdag, även det på konstgräs!
I Örebro - eftersom, inte heller Degerfors fått ordning på gräset sitt.
Tredje raka segern på plastgräs i så fall .. jag vet faktiskt inte om jag skall skratta eller gråta. Ol' time fussball lover som jag ändå är.
Ingen plastic surgery disaster där får vi väl ändå hoppas - annars får väl Kangaskollka & Co i J-Södra använda sock-i-plast i fortsättningen istället för fotbollsskor ...