FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.11.2018 klo 04:43:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 2 [3]
 
Kirjoittaja Aihe: Viimeinen panostus  (Luettu 18732 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kovalski

Poissa Poissa


Vastaus #50 : 21.02.2013 klo 10:26:00

:( Alas

Ilmottele kun tiedät miten käy.
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 25.03.2013 klo 10:50:43

Viime viikolla kävin röntgenissä ja labra kokeissa.Ulempi kierukka mitä luultavimmin sökönä. Koska julkisen puolen järjestelmät niin oli pakko mennä röntgeniin jotta sais sen lähetteen asiantuntijalle. Epäillään myös kroonista tulehdustilaa olkapään takia, siksi labra kokeet, mutta ei liity siinä mielessä jalkapalloon. Keskiviikkona pitäis saada tulokset, vaikka ne nyt ovat aika selvät ilman kokeitakin.
Totaalvoetbal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sex on the pitch with Antti Muurinen


Vastaus #52 : 06.04.2013 klo 19:02:30

Se ura oli sitten ilmeisesti siinä? Tsemppiä kuitenkin kuntoutumiseen. Ylos
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #53 : 18.04.2013 klo 09:25:18

Noniin, kiertäen kaartaen sain tulokset eilen! Eli polvinivelen sisäosassa on google translaten mukaan "alkava nivelrikko". Jos joku osaa paremmin kääntää niin ruotsiksi "begynnande artros". Sain samalla tietenkin lähetteen ortopedille. Nyt odotetaan niiden yhteydenottoa, joka ymmärtääkseni saattaa kestää jonkun aikaa. Mitä luultavimmin entisten leikkauksien takia tämä tapahtui ns. helposti, vaikka tätä ei sinänsä voi todistaa millään. Niin, ja sellainen tarkennus että se olikin sisempi kierukka joka on leikattu, muisti teki kepposet tämän suhteen.
Liikkumisen suhteen saan tehdä mitä tahansa joka ei tee kipeää (tietenkin), poislukien liikkumismuotoja jotka aiheuttavat pistekuormitusta polveen, eli juoksu, pidemmät kävelyt jne. Uinti ja pyöräily oli lääkärin mukaan ne helpoimmat ja "parhaat" vaihtoehdot.
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #54 : 22.05.2013 klo 13:29:01

Iloisia uutisia! Kävin viime viikolla magneettiröntgenissä ja eilen oli ortopedin tapaaminen. Eli ulemman nivelkierukan pienen pieni repeämä jolle ei kannata tehdä mitään. Lääkäri sanoi siis että tee mitä lystäät. Juuri äsken olinkin taas pitkästä aikaa pompottelemassa ja vetelemässä noin puolisentoista tuntia käpylän kentillä. Eli projekti, vaikka pientä takapakkia tullutkin, on taas täydessä käynnissä. Ei voi muuta sanoa kuin ihanaaaaa!!!
Zahmbba

Poissa Poissa


Vastaus #55 : 22.05.2013 klo 15:30:44

Tsemiä! Nyt kun kausi on sarjatasosta riipputmatta jo täydessä käynnissä, kannattanee tavoitteita muokata sen mukaisesti. Hieno homma jos tänä vuonna vielä pelikentille toivut, saat sillä jo hyvät pohjat rakennettua ensi talvea ja mahdollisia try-outeja silmälläpitäen.
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #56 : 29.07.2014 klo 12:48:55

Pitkästä aikaa löysin takaisin näille forumin sivuille! Loukkaantuminen oli pieni ja shit happens, nyt on uudet kujeet meneillään. Viime kesä meni plörinäksi tuon "loukkaantumisen" takia jolloinka taas kesti hetken ennen kuin löysin taas motivaation työstää kuntoa. Syksyllä aloitin uudessa joukkueessa pelaamisen. Aloitin seuran kutosdivari joukkueessa, joka harjoittelee nelosdivarijoukkueen kanssa. Rinki on järjettömän iso mutta isoimmalla osalla pelaajilla on selvä roolitus.

Pelasin kutosdivaria nyt keväällä ja suomen cupiakin tuli kolme kierrosta maisteltua. Alkoi kevään loppupuolella turhautumaan siihen ettei kutsua tullut nelosdivarin peleihin, mutta minkäs teet. Kunto noussut huimasti ja pallollinen tekeminen varmempaa kuin koskaan. Näitten asioiden tuloksena ja/tai palkintona onkin ensimmäinen nelosdivari ottelu huomenna. Penkillä luultavasti aloitetaan, mutta on sekin aloitus.

Vaika projekti ottikin pienen takapakin vuosi sitten, ollaan sitä vielä positiivisin mielin tulevaisuutta ajatellen. Nelosdivari ei ole katto eikä mikään. Tarkkaa arviota siitä katosta on kuitenkin vaikea vielä sanoa.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #57 : 29.07.2014 klo 13:19:32

Pitkästä aikaa löysin takaisin näille forumin sivuille! Loukkaantuminen oli pieni ja shit happens, nyt on uudet kujeet meneillään. Viime kesä meni plörinäksi tuon "loukkaantumisen" takia jolloinka taas kesti hetken ennen kuin löysin taas motivaation työstää kuntoa. Syksyllä aloitin uudessa joukkueessa pelaamisen. Aloitin seuran kutosdivari joukkueessa, joka harjoittelee nelosdivarijoukkueen kanssa. Rinki on järjettömän iso mutta isoimmalla osalla pelaajilla on selvä roolitus.

Pelasin kutosdivaria nyt keväällä ja suomen cupiakin tuli kolme kierrosta maisteltua. Alkoi kevään loppupuolella turhautumaan siihen ettei kutsua tullut nelosdivarin peleihin, mutta minkäs teet. Kunto noussut huimasti ja pallollinen tekeminen varmempaa kuin koskaan. Näitten asioiden tuloksena ja/tai palkintona onkin ensimmäinen nelosdivari ottelu huomenna. Penkillä luultavasti aloitetaan, mutta on sekin aloitus.

Vaika projekti ottikin pienen takapakin vuosi sitten, ollaan sitä vielä positiivisin mielin tulevaisuutta ajatellen. Nelosdivari ei ole katto eikä mikään. Tarkkaa arviota siitä katosta on kuitenkin vaikea vielä sanoa.
Ylos

Tsemppiä reilusti edelleen! Jos motivaatiota riittää, niin uskon että Kakkosen treenirinkiin on ainakin hyvin realistiset mahdollisuudet, jos tuntuu että Nelonen ja Kolmonen ovat vain välipysäkkejä. Siitä eteenpäin alkaa jo tuurillakin olemaan valtavasti tekemistä, että sattuu oikeaan aikaan olemaan oikeassa paikassa.

Sakari Tukiaisesta vaan mallia, niin hyvä tulee. :)
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #58 : 08.01.2015 klo 12:10:57

Joulukuussa olin kakkosdivari-joukkueen treeneissä mukana. Sanottiin että ilomielin ottavat minut vastaan kun kunto on kohdillaan. Aloitin treenit seuran kolmosdivarijoukkueessa jossa nyt vuoden alussa kolmet treenit viikossa. Laitan seuraavan kahdeksan viikon ohjelmani tähän threadiin jos löydän teknisen osaamiseni :D Eli projekti vielä mallillaan!!! ^^
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 08.01.2015 klo 12:16:28

Hmm...onpa vaikeata.
No, joka tapauksessa, tässä;

Joukkuetreenit: 3x/vko
Aerobinen treeni: 3x/vko tasatahtia 75-85% maksimisykkeestä
Lihaskuntotreeni: 5x/vko punnerrus, leuka ja vatsat (jalannostot). kyykyt ainoastaan 3x/vko, samoina päivinä kuin joukkuetreenit
Pallollinen treeni: 3x/vko 1h, 20-30min pomputtelua 3koko pallolla, loput ajasta heikkouksia joita mahdollisesti huomion treeneissä/peleissä. Nyt työstämässä vasurin vetoja nimenomaan vauhdista kun olen itse menossa vasemmalle päin ja haluan vetää oikeaan alakulmaan.

Jos treenipeli minä tahansa päivänä, lepopäivä seuraavana päivänä.
Aerobisen treenin pituus vähintään 40min.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015 klo 12:25:36 kirjoittanut Felitto »
Reisi-Denis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: suomalaisessa divarissa


Vastaus #60 : 08.01.2015 klo 12:25:03



https://www.dropbox.com/

Laita tiedosto tuonne ja linkitä sieltä, suoraan omalta koneelta et voi nettisivulle linkittää.
A.I.Virtanen

Poissa Poissa


Vastaus #61 : 08.01.2015 klo 12:35:01

Lihaskuntotreeni: 5x/vko punnerrus, leuka ja vatsat (jalannostot). kyykyt ainoastaan 3x/vko, samoina päivinä kuin joukkuetreenit

Ainakin lihaskuntoharjoittelua kannattaa monipuolistaa, jos sitä ei joukkuetreeneissä tehdä riittävästi. Keskivartalo kuntoon, syvät lihakset varsinkin. Ja kaikkia harjoitus ohjelmia on syytä vaihtaa useammin kuin 8 viikon välein. Elimistö kaipaa uusia virikkeitä kuukauden jälkeen.
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 08.01.2015 klo 12:35:13

Katotaas:

https://www.dropbox.com/s/7cs0dy8i905m4zp/New%20Document%201-Page%201.pdf?dl=0

Hieman suttuinen.

Virtaselle: olen tietoinen molemmista asioista :)

Eli lämpörutiiniin kuuluu sekä suorat ja sivulankut, 30sek x 3. Tarkoituksena on aktivoida näitä lihaksia niin että ne ovat aktiivisia sitten itse treenien aikana, jolloinka ne vahvistuvat niistäkin.

Seuraavat kahdeksan viikkoa olen rakentanut niin että 3 kovaa viikkoa ja yksi "huili"-viikkko x 2. Jolloinka progressiivisuus kaikissa.

Jos muutosehdotuksia tuohon toiseen neljän viikon rutistukseen on niin otan mielelläni vastaan! :)
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015 klo 12:40:49 kirjoittanut Felitto »
Heinze

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJ, FFM


Vastaus #63 : 09.01.2015 klo 08:53:03

...
« Viimeksi muokattu: 13.01.2015 klo 13:14:36 kirjoittanut Heinze »
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #64 : 09.01.2015 klo 19:43:54

Keskiarvoltaan 80% maksimisykkeestä oleva harjoittelu on intensiteetiltään keskivertoa aerobista harjoittelua, eli ei pitäisi olla mitään vaaraa edes hipaista anaerobista harjoittelua. Eri asia on korkea-intensiteetti aerobisella harjoittelulla, jonka tavoite syke on 90%+. 60% on jo matalaintensiteettistä, eli enemmänkin palauttavia treenejä varten ja todella huonokuntoisille hyvä aloitussyke.
Tresor

Poissa Poissa


Vastaus #65 : 12.01.2015 klo 22:38:13

Keskiarvoltaan 80% maksimisykkeestä oleva harjoittelu on intensiteetiltään keskivertoa aerobista harjoittelua, eli ei pitäisi olla mitään vaaraa edes hipaista anaerobista harjoittelua. Eri asia on korkea-intensiteetti aerobisella harjoittelulla, jonka tavoite syke on 90%+. 60% on jo matalaintensiteettistä, eli enemmänkin palauttavia treenejä varten ja todella huonokuntoisille hyvä aloitussyke.

Ei se ollutkaan viimeinen, hienoa! Ja tsemppiä yritykseen.

Tuo maksimisykkeen mittaus ei tosin ole aivan tarkka, jos se on korkein, mihin cooperissa päädyit. Pääsisit esimerkiksi reilun minuutin mäkivedossa varmasti päälle 190:n. Vai onko se cooperin keskiarvo?

Sanoisin silti, että tuo aerobisen treenin keskisyke on aika huvin valittu. Jos maksimisyke on 190, olisi 150 varsin hyvä arvio aerobisesta kynnyksestä. Silloin aerobisen harjoituksen keskisykkeen olisi hyvä olla siinä 5 pykälää alle 150.

Viikkorytmitystäsi kyllä muokkaisin. 4xkova+1xkevyt -rytmitys antaa kovin vähän aikaa palautumiselle, mikä altistaa vammoille. Mikä vakavampaa, se ei mahdollista parasta kehittymistä. Pitää muistaa, että kunto kohoaa vain levossa, kun se on ensin saanut oikeanlaiset kehittymisärsykkeet harjoituksessa. Mitä useammin lepäät, sitä useammin kehityt. Tuossa voi käydä niin, että kolmas ja neljäs viikko ovat jo pään takomista seinään, ja se on ihan turhaa. Vaikka väsyneenä harjoitteleminen voi tuntua kehittävältä, koska se on niin raskasta, niin ei se kyllä oikein kehitä.

Paljon harjoitelleet kestävyysurheilijat treenaavat korkeintaan 2xkova+1xkevyt -rytmillä, en millän usko että kovempi voisi olla edullinen sinulle.
Felitto

Poissa Poissa


Vastaus #66 : 13.01.2015 klo 11:21:10

Tresor, totta turiset. Varmaankin kannattaa keventää tuota ohjelmaa. Mutta, tarkoituksena olisi, tätä suunniteltaessa, että se isoin harppaus tulisi sen kevyemmän viikon aikana, jolloinka lepoa tulee enemmän.

Mutta, kun mainitsit asian ja mietin asiaa enemmän, niin muokkaan ohjelmaa niin että ainoastaan ensimmäiset kaksi kovaa viikkoa ovat noin kovat, keventää hieman kolmannelle kovalle viikolle, jonka jälkeen jatkan kevyeen viikkoon. Tämän jälkeen tulisi kolme kovaa viikkoa jotka eivät kuitenkaan olisi yhtä kovat kuin mitä on suunniteltu.

Kiitos ehdotuksesta!
gordonblöö

Poissa Poissa


Vastaus #67 : 22.02.2015 klo 17:31:22

Miten täällä menee? Toiveissa aktiivisempaa raportointia!
Baggio_

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Arsenal


Vastaus #68 : 14.05.2015 klo 20:11:55

Mielenkiintoinen projekti, missä vaiheessa mennään?

TWQ15

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #69 : 06.11.2018 klo 16:04:10

Missäs mennään?

 
Sivuja: 1 2 [3]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines