FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.12.2024 klo 01:53:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 24

Kirjoittaja Aihe: Palloliitto - Puuhastelua jo vuodesta 1907  (Luettu 297359 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
6660

Poissa Poissa

Vastaus #150 : 29.06.2016 klo 17:51:55

Tarkoitatko tässä seurojen Oy- ja Ry-jakoa vai jotakin muuta? Itse näen, että jos pelataan kilpaa, silloin kysymys on jo enemmästä kuin harrastamisesta ja siihen pitäisi suhtautua asiaan kuuluvalla vakavuudella (mm. ammattivalmentajat, ainakin junioritasolla).

Jostakin toisesta yhteydestä on silmiini vilahtanut keskustelu, jossa erään nimeltä mainitsemattoman seuran Oy ei halua panostaa Ry:n junioritoimintaan, koska "riskit ovat liian suuret". Mitkä ne riskit sitten ovat, se ei minulle selvinnyt.

Sitenhän se konkretisoituu. Oy tarkoittaa yritystoimintaa ja tuo mukanaan kaikki kaupallisen puolen lainalaisuudet. Ry:ssä lähtökohta on harrastustoiminta. Toki nämä usein menevät päällekkäinkin.

Varmasti erilaisia näkemyksiä löytyy. "Tavalliseltakin" yrityspuolella löytyy monenlaista näkemystä siitä mihin investoida. Taitaa seura Oy, joka ei mitään junnupuoleen investoi, kyllä olla poikkeus.
Thalian

Poissa Poissa

Vastaus #151 : 30.06.2016 klo 10:36:50

Tätä nykyistä ajatusmaailmaa minä en yksinkertaisesti ymmärrä. Ikään kuin ne toimintaa ylläpitävät ja organisoivat tahot(ns paperinpyörittäjät) olisivat automaattisesti tehottomia ja kun heistä päästäisiin eroon olisi toiminta tehokkaampaa. Olen nyt viimeisten parin "lama"vuoden aikana nähnyt useassa organisaatiossa tällaisen ajattelun pohjalta tehtyjä organisaatiomuutoksia ja niiden pohjalta uskaltaisin väittää yksittäisen henkilön pääosaamisen pirstoutuvan työtehtävien kasvaessa. Lopputuloksena ne organisaation huippuyksilöt jotka ovat aiemmin olleet ulkoisesti näkyvän toiminnan tähtiä ovat joutuneet laajentamaan työpanostaan, joka näkyy negatiivisesti suoraan sisäisessä näkymättömässä sekä ulkoisesti näkyvässä toiminnassa.

Organisaatiota hirveän hyvin tuntematta on vaikea sanoa mitään tarkkaa, mutta kun verrataan Palloliittoa muiden maiden liittoihin, niin kustannukset ovat isot.

Ja minua ei varsinaisesti edes ensisijaisesti kiinnosta henkilöiden määrä, vaan niille maksettava summa. Laskin tuossa taannoin, että Liiton työntekijät saavat keskimäärin tuollaista neljän tonnin kuukausipalkkaa, mistä voisi leikata noin tonnin (jolloin oltaisiin siis suomalaisen palkansaajan mediaaniansiossa!). Säästyneellä rahalla voitaisiin sitten palkata lisää työntekijöitä tekemään niitä tärkeitä asioita.
Thalian

Poissa Poissa

Vastaus #152 : 30.06.2016 klo 10:38:30

Itse näen, että jos pelataan kilpaa, silloin kysymys on jo enemmästä kuin harrastamisesta ja siihen pitäisi suhtautua asiaan kuuluvalla vakavuudella (mm. ammattivalmentajat, ainakin junioritasolla).

Kyllä ne aladivareissa pelaavat joukkueet pelaavat ihan samalla tavalla kilpaa kuin ylempänä pelaavatkin. Ei se silti tarkoita, että nuo aladivariseurat olisivat mitään muuta kuin harrastamista. Harrastaminen loppuu siinä vaiheessa kun siitä alkaa saamaan tuloja.
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat

Vastaus #153 : 30.06.2016 klo 10:52:43

Kyllä ne aladivareissa pelaavat joukkueet pelaavat ihan samalla tavalla kilpaa kuin ylempänä pelaavatkin. Ei se silti tarkoita, että nuo aladivariseurat olisivat mitään muuta kuin harrastamista. Harrastaminen loppuu siinä vaiheessa kun siitä alkaa saamaan tuloja.

Aladivareissa pelaa varmaan aika kaikenkarvaista porukkaa. Tärkeintä olisi kaiketi päästä siihen, että osaavimmat valmentajat valmentavat kilpaa pelaavia junioreita.
Thalian

Poissa Poissa

Vastaus #154 : 30.06.2016 klo 10:55:12

Tärkeintä olisi kaiketi päästä siihen, että osaavimmat valmentajat valmentavat kilpaa pelaavia junioreita.

Totta kai näin. Yritin vain alleviivata sitä, että määritelmäsi ei toimi oikein millään tasolla.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat

Vastaus #155 : 14.07.2016 klo 10:25:45

Tuli vaan mieleen, että onkohan tuolla Palloliitossa pidetty joku kriisipalaveri Islannin menestyksen takia ja sovittu yhteisestä tiedotuslinjasta? Niin paljon kuuli eri ohjelmissa samanlaisia kommentteja liiton leivissä olevilta, eli ne "etäisyydethän ovat Islannissa pienet" (Tommi Kautonen, pääsihteeri Marco Casagrande). Tosin pääkaupunkiseutu ja Tampereen kaupunkiseutu eivät ole saaneet vastaavaa maajoukkuetta pystyyn, ja tulihan kapteeni ja rajaheittospesialisti Aron Gunnarsson pohjoisrannikon pienestä Akureyristä, melko etäältä Reykjavikista.
pallojalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (ja se -K)

Vastaus #156 : 14.07.2016 klo 11:50:39

Tuli vaan mieleen, että onkohan tuolla Palloliitossa pidetty joku kriisipalaveri Islannin menestyksen takia ja sovittu yhteisestä tiedotuslinjasta? Niin paljon kuuli eri ohjelmissa samanlaisia kommentteja liiton leivissä olevilta, eli ne "etäisyydethän ovat Islannissa pienet" (Tommi Kautonen, pääsihteeri Marco Casagrande). Tosin pääkaupunkiseutu ja Tampereen kaupunkiseutu eivät ole saaneet vastaavaa maajoukkuetta pystyyn, ja tulihan kapteeni ja rajaheittospesialisti Aron Gunnarsson pohjoisrannikon pienestä Akureyristä, melko etäältä Reykjavikista.

Ovat katsoneet karttaa ennen tulevaa reissua?

Jonkun pelin yhteydessä Ylen studioisäntä pohti Islannin menestyksen avaimia ja totesi, että tästä kuulemme varmaan tulevina kuukausina lisää kun "Palloliiton delegaatio käy tutustumassa maahan ja järjestelmään". Kautosen tonnin seteli -ilmeen tulkitsin niin, että pitikö se nyt perkele mennä ääneen sanomaan, täytyykö sieltä jotain oppiakin.
Freedom

Poissa Poissa

Vastaus #157 : 14.07.2016 klo 13:06:03

Verenvaihto voisi tehdä hyvää organisaatiossa.
Seatbelt

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1922, Hedelmäkorit

Vastaus #158 : 15.07.2016 klo 11:39:39

Ykkösessä pöytäkirjojen ja pelaajaluetteloiden tarkastaminen siirretty vain seuroille? Jaro peluuttanut käytännössä läpi kauden liikaa ulkkareita ja nyt ACO ja seuraavaksi Haka tekevät vastalauseet ja molemmat heilahtavat sarjataulukon kärkipäähän. Upeeta Palloliitto!
drone

Poissa Poissa

Vastaus #159 : 16.07.2016 klo 09:22:12

Jonkun pelin yhteydessä Ylen studioisäntä pohti Islannin menestyksen avaimia ja totesi, että tästä kuulemme varmaan tulevina kuukausina lisää kun "Palloliiton delegaatio käy tutustumassa maahan ja järjestelmään".

Sikäli kun jokainen meistä on YLE-veron maksaja, kyseisellä instituutiolla on suoranainen velvollisuus omalta osaltaan kysellä valtion(kin) rahoittamilta organisaatioilta (kuten Palloliitto) tulosvastuuta. Yksi tulosvastuullisuuden merkki on se, että nöyrästi otetaan oppia sieltä, missä asioita on tehty oikein.

Tätä voisi itse asiassa ruotia vielä vähän tarkemminkin. Mitä todellisuudessa tarkoittaa tuo, että "Palloliiton delegaatio käy tutustumassa maahan ja järjestelmään"? Tuollaisen otsikon alle voi sijoittaa monenlaisia aktiviteetteja ja kotiin voi palata ilman, että olisi oppinut mitään merkittävää. Tai voi olla niin, että "opitaan" itsestäänselviä asioita, joita ei kuitenkaan saada pistettyä käytäntöön täällä "härmän perukoilla". Mielestäni olisi pelkästään hyvä asia, että YLE harjoittaisi vähän enemmänkin tutkivaa journalismia, joka paljastaisi suurelle yleisölle mahdollisia epäkohtia Palloliiton puuhasteluista.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2016 klo 09:26:31 kirjoittanut drone »
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat

Vastaus #160 : 19.07.2016 klo 16:49:46

Mitä todellisuudessa tarkoittaa tuo, että "Palloliiton delegaatio käy tutustumassa maahan ja järjestelmään"?
Bileet pystyyn, nautitaan hapatettua hainlihaa ja vedetään mustaa surmaa päälle. Loppuillasta oksennellaan.
drone

Poissa Poissa

Vastaus #161 : 21.07.2016 klo 14:31:04

Bileet pystyyn, nautitaan hapatettua hainlihaa ja vedetään mustaa surmaa päälle. Loppuillasta oksennellaan.

Uskon tuon täysin - siihen asti, kunnes toisin todistetaan. ;)
Pasilan kiusaaja

Poissa Poissa

Vastaus #162 : 27.07.2016 klo 23:35:39

Palloliittoa voi mielestäni syyttää monesta asiasta, mutta itse osoittaisin sormella myös seurojen suuntaa. Harva seura on kovinkaan laadukkaasti johdettu ja ammattilaisten hoidossa junioripuolella. Mistä on monessa yhteydessä puhuttu Islannin kohdalla on ammattimainen juniorivalmennus. Siihen pystyvät ainoastaan seurat vaikuttamaan eikä pöllis niinkään suuresti
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #163 : 28.07.2016 klo 08:40:53

Mä uskallan olla nyt vähän inhorealismin puolella. Eiköhän Islannissa löydy myös iso kasa valmentajia, joilla on "pahaa sanottavaa" maansa jalkapallovalmennuksen tasosta junioripuolella. Ei toi mikään paratiisi ole tai satukirja, jossa kaikki on samaa mieltä ja asiat on vaan hyvin (mukaan ei lasketa Grimmin veljesten satuja). Nyt on tosin helppo kuvitella niin, kun kisoissa tuli menestystä ja torikuvat lehtiotsikoineen kertoivat lähes koko kansan olleen torilla. Uskokaa pois, se puuttuva osuus oli varmaan noi kyräilevät valmentajat !
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #164 : 28.07.2016 klo 08:49:09

Onko lähdettävä merta edemmäs kalaan, jota Islannista varmaan saisikin paljon, on hyvät kalaveet. Oppeja sieltä voisi saada myös, vai voisiko? Luulen että varmaan kaikki tiedetään jo, mitä siellä on tehty. Meillä Suomessa on usein sen paskan itsetunnon seurauksena ongelmana nähdä ne autuaaksi tekevät asiat oman kulttuurimme ulkopuolisiksi ja ei osata, uskalleta tai kateuspäissään haluta luoda mitään omaa kulttuuria itse. Pelätään kuunnella "hulluja" keskustelijoita ja valmennuksellisia toisinajattelijoita. Ruokitaan kumartelijoiden kulttuuria ja pelätään kuunnella eriäviä mielipiteitä ja pelätään olla eri mieltä siinä isossa pyödässä. Sit ku joku on eri mieltä niin asiasta ei yhteisen hyvän nimissä ruveta riitelemään vaan tyydytään kokouksen jälkeen puhumaan "asia läpi" eri mieltä olevan selän takana.

Suoraan puhumista kannattaa välttää, se voi vahongoittaa herkkä mieltä ! (Ironiaa)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2016 klo 18:46:20 kirjoittanut Sami P »
drone

Poissa Poissa

Vastaus #165 : 28.07.2016 klo 18:40:28

Suoraan puhumista kannattaa välttää, se voi vahongoittaa herkkä mieltä !

No sitten pitää puhua suoraan, että mieli karaistuu. Voi hyvinkin olla, että paljon tuosta kirjoittamastasi on totta. Tai ehkä se on juuri sinun kokemuksesi suomalaisesta jalkapalloitsetunnosta. Jos tämä on totta, niin se on hyvin surullista, mutta ei tarkoita, etteikö noista päähänpinttymistä voisi päästä eroon. Jos kerran tiedetään, miten Islannin menestys on saatu aikaan, niin eikö noita juttuja voi lähteä kokeilemaan ensin pienissä asioissa? Sitä kautta saadaan pieniä onnistumisia ja lisää boostia itsetuntoon. Ei itsetunto muulla tavoin kasva kuin että sen jälkeen kun huono itsetunto on tiedostettu, lähdetään asioita korjaamaan tekemisen kautta.

drone

Poissa Poissa

Vastaus #166 : 28.07.2016 klo 18:43:22

Palloliittoa voi mielestäni syyttää monesta asiasta, mutta itse osoittaisin sormella myös seurojen suuntaa.

Epäilemättä. Kyllä tässä tarvitaan ihan jokaiselta osapuolelta ryhdistäytymistä, keppiä ja porkkanaa.
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #167 : 28.07.2016 klo 18:45:39

No sitten pitää puhua suoraan, että mieli karaistuu. Voi hyvinkin olla, että paljon tuosta kirjoittamastasi on totta. Tai ehkä se on juuri sinun kokemuksesi suomalaisesta jalkapalloitsetunnosta. Jos tämä on totta, niin se on hyvin surullista, mutta ei tarkoita, etteikö noista päähänpinttymistä voisi päästä eroon. Jos kerran tiedetään, miten Islannin menestys on saatu aikaan, niin eikö noita juttuja voi lähteä kokeilemaan ensin pienissä asioissa? Sitä kautta saadaan pieniä onnistumisia ja lisää boostia itsetuntoon. Ei itsetunto muulla tavoin kasva kuin että sen jälkeen kun huono itsetunto on tiedostettu, lähdetään asioita korjaamaan tekemisen kautta.

Monissa paikoissa itsentunnon vahvistumienen nähdään tapahtuvan vain onnistumisten kautta. Mä uskon sen tapahtuvan paljon sen kautta, että oppii tuntemaan itsensä. Silloin epäonnistumisilla ja onnistumisilla on hieman normaalimpi merkitys ja takemisestä tulee tasalaatuisempaa... peli alkaa palataan....
drone

Poissa Poissa

Vastaus #168 : 29.07.2016 klo 09:13:42

Monissa paikoissa itsentunnon vahvistumienen nähdään tapahtuvan vain onnistumisten kautta. Mä uskon sen tapahtuvan paljon sen kautta, että oppii tuntemaan itsensä. Silloin epäonnistumisilla ja onnistumisilla on hieman normaalimpi merkitys ja takemisestä tulee tasalaatuisempaa... peli alkaa palataan....

Tuo voi johtua siitä, että itsetunto ja itseluottamus sekoitetaan helposti toisiinsa. Nehän eivät tarkalleen ottaen ole aivan sama asia, vaikka kiinteästi liittyvätkin toisiinsa. Itsetunto on jotakin kokonaisvaltaisempaa ja sen muodostuminen on tärkeä osa lapsen kasvuprosessia. Toisaalta itsetunto yksilön ja yhteisön kohdalla on hieman eri asia. Kun puhumme nyt suomalaisesta jalkapalloyhteisöstä, keskeinen elementti "itsetunnon" muodostumisessa on (ainakin minun mielestäni) tekemisen kautta saavutettu tila, jossa yhteisöllisyys ja yhteisönä saavutetut onnistumisen kokemukset ruokkivat menestystä. Tämäkin voidaan tietysti nähdä monella tavalla, joten turha siitä on liikaa vääntää.
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #169 : 29.07.2016 klo 09:23:04

Kyllä, mies kartalla puheissaan !

Entä jos olis taikuri.. Muuttais maajoukkueen sellaiseksi, ettei se voitto tai tappio merkkaisi mitään, mutta silti joka pelissä olis täys draivi päällä. Mitä tapahtuis? Millainen tunnetila pitäis olla joukkueessa, jotta moinen olisi mahdollista? ;)
drone

Poissa Poissa

Vastaus #170 : 29.07.2016 klo 09:31:45

Entä jos olis taikuri.. Muuttais maajoukkueen sellaiseksi, ettei se voitto tai tappio merkkaisi mitään, mutta silti joka pelissä olis täys draivi päällä. Mitä tapahtuis? Millainen tunnetila pitäis olla joukkueessa, jotta moinen olisi mahdollista? ;)

Ei siihen tarvita välttämättä edes mitään taikuria. Riittää, että seurasta tai maajoukkueesta löytyy ihmisosaamista. Tai jos sitä ei löydy joukkueen sisältä, sitä voi hankkia myös ulkopuolelta. Urheilumaailmassa käytetään esimerkiksi hypnotistien apua optimaalisen suoritustason löytämiseksi. Sinne vaan rohkeasti Minkkisen Sami sparraamaan. ;) (Suomessa piirit ovat vain niin jämähtäneet ja vanhoilliset, ettei mahdollisuuksien valtakunnan olemassaoloa välttämättä edes tajuta, vaikka "ihmeitä" tapahtuu ihan silmien edessä koko ajan.)
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #171 : 29.07.2016 klo 12:32:44

Ei siihen tarvita välttämättä edes mitään taikuria. Riittää, että seurasta tai maajoukkueesta löytyy ihmisosaamista. Tai jos sitä ei löydy joukkueen sisältä, sitä voi hankkia myös ulkopuolelta. Urheilumaailmassa käytetään esimerkiksi hypnotistien apua optimaalisen suoritustason löytämiseksi. Sinne vaan rohkeasti Minkkisen Sami sparraamaan. ;) (Suomessa piirit ovat vain niin jämähtäneet ja vanhoilliset, ettei mahdollisuuksien valtakunnan olemassaoloa välttämättä edes tajuta, vaikka "ihmeitä" tapahtuu ihan silmien edessä koko ajan.)

Minkkinen? öö ei. Paakkanen on sukunimi. Rekisteröin joskus tänne oman nimeni, mutta oli liian paha sanoa, että Mixukin on ihan jees. Herätti närää vissiin admin puolella ja ei sopinut palstan linjaan. Trolliksi luulivat tuolloin ilmeisesti. Tuli bänniä ja ei ikinä saanut oman nimeni nimimerkkiä käyttöön. Katotaan tuleeko kohta taas fudut. Toivottavasti ei täällä on mukavan aktiivista väkeä.

Hypnotistien apua :D  Mä olen kuullut että korvamagneetit on ihan sika jees :p Akupunktio kans sopivaan paikkaan tökättynä saa sen kivan syyhyn oikeeseen paikkaan. jos noi jutut toimis hyvin ni Kiina olis MM-kisoissa ja varma mestari !

Mä oikeesti luulen et toi "jämähtäminen" johtuu siitä, ettei valmentajilla tai seurajohdolla ole sitä kokemusta omasta, hyvästä psyykkisestä työskentelystä, jossa siis itse saanut kokea hyvää psyykkistä valmennusta.. On eri asia lukea kirjoja kuin olla itse keskiössä. Tossa paitsio -foorumilla olen ollut nyt vuoden jauhamassa, mutta aika yksin. Siellä ei taida olla paljon valmentajia tai tästä hommasta kiinnostuneita.
drone

Poissa Poissa

Vastaus #172 : 29.07.2016 klo 15:29:59

jos noi jutut toimis hyvin ni Kiina olis MM-kisoissa ja varma mestari !

Itselläni ei ole tietoa, onko Kiinassa (ja etenkään maan jalkapalloilussa) käytetty hypnoosia tai muita henkisen valmennuksen tekniikoita, esim. NLP (neurolingvistinen ohjelmointi). Luultavasti ei ainakaan laajassa mittakaavassa. Jos tämä kiinnostaa, niin aiheeseen kannattaa tutustua (jos näin ei ole jo tapahtunut) ja arvioida itse, voisiko siitä olla hyötyä. Aiheesta järjestetään myös koulutuksia, joissa saa tuntuman harjoitteiden laatimiseen ja toteuttamiseen.

Mä oikeesti luulen et toi "jämähtäminen" johtuu siitä, ettei valmentajilla tai seurajohdolla ole sitä kokemusta omasta, hyvästä psyykkisestä työskentelystä, jossa siis itse saanut kokea hyvää psyykkistä valmennusta.. On eri asia lukea kirjoja kuin olla itse keskiössä.

Arvostuksen ja resurssien puute minulla tässä tulevat ensimmäisenä mieleen. Henkistä valmentajaa tai vastaavaa ei ole nähtävästi koettu niin tarpeelliseksi, että siihen olisi viitsitty panostaa edes sen verran, että aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen olisi tutustuttu. Johtoportaalla tässä ehkä lähinnä on peiliin katsomisen paikka. Ja ettei menisi ihan off-topicicsi, asiaa kannattaisi miettiä myös liiton tasolla.

Trolliksi luulivat tuolloin ilmeisesti.

Ymmärtääkseni moderaattorit kertovat syyn, jos banniin asettavat. Tuskin täällä ihan mielivaltaisesti toimitaan.
Sami P

Poissa Poissa

Vastaus #173 : 29.07.2016 klo 18:46:46

Itselläni ei ole tietoa, onko Kiinassa (ja etenkään maan jalkapalloilussa) käytetty hypnoosia tai muita henkisen valmennuksen tekniikoita, esim. NLP (neurolingvistinen ohjelmointi). Luultavasti ei ainakaan laajassa mittakaavassa. Jos tämä kiinnostaa, niin aiheeseen kannattaa tutustua (jos näin ei ole jo tapahtunut) ja arvioida itse, voisiko siitä olla hyötyä. Aiheesta järjestetään myös koulutuksia, joissa saa tuntuman harjoitteiden laatimiseen ja toteuttamiseen.

Arvostuksen ja resurssien puute minulla tässä tulevat ensimmäisenä mieleen. Henkistä valmentajaa tai vastaavaa ei ole nähtävästi koettu niin tarpeelliseksi, että siihen olisi viitsitty panostaa edes sen verran, että aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen olisi tutustuttu. Johtoportaalla tässä ehkä lähinnä on peiliin katsomisen paikka. Ja ettei menisi ihan off-topicicsi, asiaa kannattaisi miettiä myös liiton tasolla.

Ymmärtääkseni moderaattorit kertovat syyn, jos banniin asettavat. Tuskin täällä ihan mielivaltaisesti toimitaan.

On tullut luettua NLP:sta kirja ja juteltua hieman tutun kanssa joka käynyt moisessa terapiassa..

Toi Kiinan läppä oli vähän yritystä vääntää jutusta huumoria, jos akupunktiosta ja korvamagneeteista olisi hyötyä niin tuolla niitä käytetään yleisesti lääketieteessä ja on varmasti mukana myös urheilussa, mutta menestys on jäänyt vähän laimeaksi..

Hiljalleen kun tästä meuhkaa ja osaa välillä perustella meuhkaamisensa niin kyllä siitä psyykkisestä puolesta ruvetaan puhumaan lisää ja kehitys pääsee arvoiseensa vauhtiin. Kyllä ne liitossa ihan fiksuja on ja kuuntelee, jos perustelut ovat muutakin kuin meuhkaamista ;)

Bannista en saanut koskaan mitään selitystä, vaikka kyselin siitä adminin suunilta.. Oli ehkä turhan varma että olen sikailemassa täällä ja ei vaivautunut vastaamaan. Kolme kertaa lähetin postia ja kyselin syitä ja mahdollisuutta palata keskusteluun. Ei mitään vastausta. Postit lähetin viikon ja parin kuluttua, jota ajattelin ettei joku sikailija jaksaisi panostaa ja admin ymmärtäisi minun olevan oikeasti tuo Sami Paakkanen. Ei mitään, nyt täällä ja hirvee vauhti päällä :P
« Viimeksi muokattu: 29.07.2016 klo 18:49:07 kirjoittanut Sami P »
drone

Poissa Poissa

Vastaus #174 : 02.08.2016 klo 09:26:41

On tullut luettua NLP:sta kirja ja juteltua hieman tutun kanssa joka käynyt moisessa terapiassa..

No, NLP:hän ei ole pelkästään terapiaa, vaan käsittääkseni sitä kutsutaan laajemmin "taitavuuden tutkimiseksi". Oleellista on, että ihmisessä on piileviä kykyjä, jotka voidaan löytää, jos vain halutaan. Kaiken edellytyksenä on voimakas tahto asettaa päämäärä ja usko, että päämäärä voidaan saavuttaa. Meillä suomalaisilla tuo lähestymistapa elämään tuppaa olemaan enemmänkin pragmaattinen kuin mystinen, mikä osaltaan selittänee sitä, ettei piileviä kykyjä tahdota saada esille. (Eikä niiden olemassaoloon edes uskota.)

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 24

Siirry: