taylor
Poissa
Suosikkijoukkue: #TPSJalkapallo #TPSJunnut
|
|
Vastaus #275 : 08.11.2016 klo 20:43:26 |
|
Tässä lienee huomattavasti enemmän asiaa kuin "Alaja viiksistä vittuun ja Backe ulos" topikkien kirjoituksissa yhteensä.
Niin kauan kuin meillä on tällainen organisaatiomalli, jonka idea on vain suojella omia muinaisia toimintamalleja ja työpaikkoja, ei meillä voi minään päivänä olla kilpailukykyistä maajoukkuettakaan.
Just näin. Ja hyvä blogi. Muutoksen läpivienti on kyllä iso homma, koska hoituu vain sääntömuutoksella. Ja liiton sääntöjä muuttaa seurojen piireittäin valitsemat edustajat. Eli tismalleen sama porukka, joka yksimielisesti juuri uudelleenvalitsi Alajan pj:ksi. Pääosa näistä liittokokousedustajista muuten istuu piirihallituksissa, joten lopettaisivat samalla oman hallintohimmelinsä. Jos Casagrande tämän juoksee kasaan niin iso hatunnosto.
|
|
|
|
Stürmer
Poissa
Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.
|
|
Vastaus #276 : 09.11.2016 klo 10:06:18 |
|
Palloliiton edustusta ollaan vahvasti kampeamassa kokonaan ulos Olympiakomiteasta. Tässä erityisen kiitettävää aktiiviisuutta osoittavat ehdollepanokomitean Kalervo Kummola (Jääkiekkoliitto) ja TuijaBrax (Koripalloliitto). Kyseessä ei ole enempää eikä vähempää muu kuin rahan jakaminen lajiiitoille, joten eihän tämä hyvältä näytä. Keppihevosena on taatusti helppo käyttää mm. Suomen all time low - FIFA-rankingia ynnä muuta alennustilaa. http://www.hs.fi/urheilu/a1478589303632?ref=hs-b-kolumnit-2 Tyrmäys Olympiakomitean kabinetissa
Suomalaista jalkapalloilua koetellaan kunnolla. Miesten maajoukkue on pudonnut kehnojen esitystensä takia Kansainvälisen jalkapalloliiton Fifan rankingissa alemmaksi kuin koskaan aiemmin. Huuhkajat löytyy nyt sijalta 101, kun vielä vuosi sitten joukkue oli rankingissa 43:s.
Palloliitto on kokemassa samanlaisen tyrmäyksen kotimaisissa urheilukabineteissa. Tuija Braxin ja Kalervo Kummolan johtama ehdollepanotoimikunta esittää, että Palloliitto jäisi uudistuneessa Olympiakomiteassa ilman hallituspaikkaa. Olympiakomitean nykyisessä hallituksessa Palloliittoa on edustanut Hannu Tihinen. Lisäksi Olympiakomiteaan fuusioitavassa keskusjärjestö Valon hallituksessa valtaa käytti HJK:n Aki Riihilahti.
Pudotus on kova, jopa nöyryyttävä. Mikäli Olympiakomitean syyskokous hyväksyy tämän kuun lopulla Kummolan ja Braxin esityksen, menettää jalkapallo yhdellä nuijankopautuksella kaksi hallituspaikkaa.
- - -
Jääkiekkoliitto ja Koripalloliitto sen sijaan ovat saamassa paikan hallitukseen. Jääkiekko on kansan suosikki ja Suomen suurin ammattilaislaji. Koripallo on nosteessa miesten maajoukkueen menestyksen ansiosta. Yhteistä lajeille on myös vahvat siteet ehdollepanotoimikuntaan. Tuija Brax oli pitkään Koripalloliiton hallituksen jäsen, ja Kummola johti Jääkiekkoliittoa liki 20 vuotta. Vaikutelmaksi voi jäädä, että puheenjohtajat pitivät huolta omistaan, pitipä ajatus paikkansa tai ei.
Jos tämä toteutuu, niin liiton johdossa on tehty konkreettisesti hirvittävän kalliita virheitä, joista odotan myös ryhdikästä vastuun kantoa.
|
|
|
|
drone
Poissa
Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat
|
|
Vastaus #277 : 09.11.2016 klo 10:21:24 |
|
Jos tämä toteutuu, niin liiton johdossa on tehty konkreettisesti hirvittävän kalliita virheitä, joista odotan myös ryhdikästä vastuun kantoa.
Itse asiassa on ihan oikein, että virheistä joutuu maksamaan. Täytyyhän vastuuttomuudella ja selkärangattomuudella olla seurauksensa. Tosin tässä voi käydä niinkin, että Alaja + klaani onnistuvat jollakin tavoin luikertelemaan tästäkin vastuusta ja kalliit virheet revitään lopulta jalkapallovanhempien selkänahasta. Mitenköhän sitten suu pannaan, kun harrastajamäärä ei enää kasvakaan 6% vuosivauhtia.
|
|
|
|
taylor
Poissa
|
|
Vastaus #278 : 09.11.2016 klo 22:35:47 |
|
Itse asiassa on ihan oikein, että virheistä joutuu maksamaan......
Niinpä. Tästä (lopunkin) vaikututusvallan laskusta puheenjohtaja on henk.kohtaisesti paljon enemmän vastuussa kuin maajoukkueen ottelutappiosta!
|
|
|
|
Cojones
Poissa
|
|
Vastaus #279 : 11.11.2016 klo 19:06:24 |
|
Voin olla vääärässä mutta olikos niin että tuo pääargumentti eli harrastajamäärien kasvu on vain kosmeettista; muutettiin jotain kriteereitä tai pakotettiin vielä nuoremmat kuin aiemmin lisenssin pariin? Ensi vuonna ei vastaavaa kasvua sitten enää olisi tulossa.
|
|
|
|
BOCA TAMPERE
Poissa
Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde
|
|
Vastaus #280 : 12.11.2016 klo 07:26:40 |
|
Vääntäkääs ny joku mulle rautalangasta,kiitos: Mitä hyvää on siinä että Piirien toimistot lopetetaan? Vastaukseksi ei kelpaa että ei lopeteta kun varma tieto on että näin käy. En ole missään nimessä muutoksia vastaan mutta tämä Piirien toimistojen alasajo ei mee mulla jakeluun.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #281 : 12.11.2016 klo 09:53:12 |
|
Vääntäkääs ny joku mulle rautalangasta,kiitos: Mitä hyvää on siinä että Piirien toimistot lopetetaan? Vastaukseksi ei kelpaa että ei lopeteta kun varma tieto on että näin käy. En ole missään nimessä muutoksia vastaan mutta tämä Piirien toimistojen alasajo ei mee mulla jakeluun. Ei tässä olla piirin toimistoja alasajamassa vaan ne työntekijät suurelta osin tulevaisuudessakin istuvat samoissa paikoissa. Kyse on vain siitä, että piirien henkilöstö siirretään Liiton alle, jolloin saadaan työntekijöiden panos tehokkaampaan käyttöön. Nyt siis on tilanne, että työntekijät ovat piireissä, jolloin ne tekevät vain ja ainostaan ko. piirin alueella sitä työtä. Emme siis voi jakaa järkevästi tätä työntekijää useamman piirin alueelle tekemään työtä, vaikka hän olisi maan paras asiantuntija omalla alallaan ja hänen nykyinen työnsä ei ole 100% työllistävä. Lisäksi on täysin järjetöntä, että meillä on 12 piirijohtajaa, ja Liiton toimistolla sitten lisää, vaikka tämän kokoisen työntekijämassan johtamiseen riittäisi varsin hyvin joku 3-6 henkilöä. Lyhyesti siis: päätarkoitus on ollut saada työntekijäresurssit tehokkaampaan käyttöön ja vähentää johtajia lisäten samalla ns. oikeita työntekijöitä. Piirien poistuminen on tässä vain sivujuonne ja siitä ei edes puhuttu valmistelun alkuvaiheessa. Vasta myöhemmin havaittiin, että piirien funktio katoaa, jos työntekijät poistuvat.
|
|
|
|
ZZlatan
Poissa
|
|
Vastaus #282 : 12.11.2016 klo 11:20:03 |
|
Ei tässä olla piirin toimistoja alasajamassa vaan ne työntekijät suurelta osin tulevaisuudessakin istuvat samoissa paikoissa. Kyse on vain siitä, että piirien henkilöstö siirretään Liiton alle, jolloin saadaan työntekijöiden panos tehokkaampaan käyttöön. Nyt siis on tilanne, että työntekijät ovat piireissä, jolloin ne tekevät vain ja ainostaan ko. piirin alueella sitä työtä. Emme siis voi jakaa järkevästi tätä työntekijää useamman piirin alueelle tekemään työtä, vaikka hän olisi maan paras asiantuntija omalla alallaan ja hänen nykyinen työnsä ei ole 100% työllistävä. Lisäksi on täysin järjetöntä, että meillä on 12 piirijohtajaa, ja Liiton toimistolla sitten lisää, vaikka tämän kokoisen työntekijämassan johtamiseen riittäisi varsin hyvin joku 3-6 henkilöä.
Lyhyesti siis: päätarkoitus on ollut saada työntekijäresurssit tehokkaampaan käyttöön ja vähentää johtajia lisäten samalla ns. oikeita työntekijöitä. Piirien poistuminen on tässä vain sivujuonne ja siitä ei edes puhuttu valmistelun alkuvaiheessa. Vasta myöhemmin havaittiin, että piirien funktio katoaa, jos työntekijät poistuvat.
Ja tämän lisäksi halutaan ilmeisesti karsia raskasta yhdistysverkkoa. Eli piirit ovat kaikki omia, varsin isoja, yhdistyksiä, joiden ihan perushallintoon uppoaa mies(nais)työvuosia.
|
|
|
|
taylor
Poissa
|
|
Vastaus #283 : 12.11.2016 klo 22:18:41 |
|
Ja tämän lisäksi halutaan ilmeisesti karsia raskasta yhdistysverkkoa. Eli piirit ovat kaikki omia, varsin isoja, yhdistyksiä, joiden ihan perushallintoon uppoaa mies(nais)työvuosia.
Just näin. Myös seurojen vapaaehtoiset joutuvat mukaan pyörittämään piirin hallintoa, kun pitäisi olla mukana kehittämässä suomifutista. Monella kuitenkn olisi jopa edellytyksiä siihen.
|
|
|
|
drone
Poissa
|
|
Vastaus #284 : 13.11.2016 klo 08:12:04 |
|
Vääntäkääs ny joku mulle rautalangasta,kiitos: Mitä hyvää on siinä että Piirien toimistot lopetetaan? Vastaukseksi ei kelpaa että ei lopeteta kun varma tieto on että näin käy. En ole missään nimessä muutoksia vastaan mutta tämä Piirien toimistojen alasajo ei mee mulla jakeluun.
On aika naurettavaa, että tällaiset asiat pitää vääntää rautalangasta Futisforum2:n keskustelupalstalla. Palloliitto on 20 miljoonan euron budjetilla toimiva organisaatio, jota johtaa (kuuleman mukaan) hyvillä puheenlahjoilla varustettu puheenjohtaja. Silti sieltä ei löydy osaavaa henkilöä perustelemaan uudistusten tarvetta ja selittämään, mitä konkreettisesti aiotaan tehdä ja miksi. Tämä väärinymmärryksen määrä antaa aihetta epäillä, ettei Palloliiton toimistoissakaan tiedetä, mitä halutaan.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #285 : 13.11.2016 klo 09:41:07 |
|
On aika naurettavaa, että tällaiset asiat pitää vääntää rautalangasta Futisforum2:n keskustelupalstalla. Itse asiassa ei ole mikään yllätys, että nimenomaan foorumilla pitäää asiaa vääntää rautalangasta. Sillä mitä olen tehnyt havaintoja Liiton ja piirien ihmisistä, niin FF2 on suunnilleen kirosanaa vastaava asia ja aika harva noissa vaikuttava taitaa käydä foorumilla noin ikinä.
|
|
|
|
Monska
Poissa
Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä
|
|
Vastaus #286 : 13.11.2016 klo 11:32:31 |
|
Itse asiassa ei ole mikään yllätys, että nimenomaan foorumilla pitäää asiaa vääntää rautalangasta. Sillä mitä olen tehnyt havaintoja Liiton ja piirien ihmisistä, niin FF2 on suunnilleen kirosanaa vastaava asia ja aika harva noissa vaikuttava taitaa käydä foorumilla noin ikinä.
Höpöhöpö. Joka kerta kun olen foorumilla arvostellut Palloliiton toimijoita, niin alle vuorokaudessa on mun puhelin soinut ja esitetty "perusteltua eriarvoista näkemystä" kantaani vastaan, ja kerrottu "että tämä ei näy välttämättä oikein ulkopuolelle".
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #287 : 13.11.2016 klo 14:05:22 |
|
Höpöhöpö. Joka kerta kun olen foorumilla arvostellut Palloliiton toimijoita, niin alle vuorokaudessa on mun puhelin soinut ja esitetty "perusteltua eriarvoista näkemystä" kantaani vastaan, ja kerrottu "että tämä ei näy välttämättä oikein ulkopuolelle". Oot selvästi tärkeämpi henkilö. Sen ainoan kerran, kun minä olen saanut myllykirjeen tänne kirjoittelusta, niin se tuli yli kuukauden viiveellä.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #288 : 13.11.2016 klo 16:16:25 |
|
Oot selvästi tärkeämpi henkilö. Sen ainoan kerran, kun minä olen saanut myllykirjeen tänne kirjoittelusta, niin se tuli yli kuukauden viiveellä.
Eipä ne suurinta osaa kiinnosta, mutta täällä Monskan piirissä on toki Piirin työntekijöinä henkilöitä, jotka foorumia lukevat. Jossain piirihallituksessa ei kyllä taida ketään olla.
|
|
|
|
drone
Poissa
|
|
Vastaus #289 : 14.11.2016 klo 10:30:46 |
|
Itse asiassa ei ole mikään yllätys, että nimenomaan foorumilla pitäää asiaa vääntää rautalangasta. Sillä mitä olen tehnyt havaintoja Liiton ja piirien ihmisistä, niin FF2 on suunnilleen kirosanaa vastaava asia ja aika harva noissa vaikuttava taitaa käydä foorumilla noin ikinä.
Ei sen keskustelun sinänsä tarvitse välittömästi päätyä Liiton hemmojen luettavaksi. Tärkeintä tässä on mielestäni, että keskustelua pidetään yllä edes sosiaalisessa mediassa, ja että tätä kautta toisenlaiset ajatukset (vaikkapa sitten se kuuluisa "toisinajattelu") saavat sijaa ihmisten mielissä. (Ja tietysti, että myös tieto kulkee - vaikkapa sitten FF2:n kautta.)
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.2016 klo 10:44:22 kirjoittanut drone »
|
|
|
|
|
Tumu-Humu
Poissa
Suosikkijoukkue: ÅCF
|
|
Vastaus #290 : 14.11.2016 klo 13:09:42 |
|
Eipä ne suurinta osaa kiinnosta, mutta täällä Monskan piirissä on toki Piirin työntekijöinä henkilöitä, jotka foorumia lukevat. Jossain piirihallituksessa ei kyllä taida ketään olla.
En jaksa nähdä vaivaa tarkistaakseni, mutta voisin veikata että piiri- (sekä liitto-) hallituksissa istuu keski-iältään gandalfin ikäistä jengiä, joilla internet ja yleisesti kaikki nykypäivän jutut on tyystin vieraita asioita.
|
|
|
|
mibe
Paikalla
Suosikkijoukkue: Arsenal, PKKU, TuPS, KP-75, STU Bobcats
|
|
Vastaus #291 : 14.11.2016 klo 13:28:52 |
|
En jaksa nähdä vaivaa tarkistaakseni, mutta voisin veikata että piiri- (sekä liitto-) hallituksissa istuu keski-iältään gandalfin ikäistä jengiä, joilla internet ja yleisesti kaikki nykypäivän jutut on tyystin vieraita asioita.
Veikkauksesi menee pääosin täysin pieleen, kuten suurin osa täällä käytävästä keskustelusta.
|
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #293 : 14.11.2016 klo 14:42:52 |
|
Velkalta tulee kyllä hyviä pointteja ja mies puhuu täysin asiasta. Onkin ongelmallista, että tätä julkista keskustelua ei ole käyty aikaisemmin ja nytkin se pitää tehdä periaatteessa täysin ulkopuolisten avaamana.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #294 : 14.11.2016 klo 14:45:41 |
|
Veikkauksesi menee pääosin täysin pieleen, kuten suurin osa täällä käytävästä keskustelusta.
No ei kyllä mene, koska ainakin täällä Varsinais-Suomessa homma on juurikin noin.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #295 : 14.11.2016 klo 15:03:13 |
|
Liittohallituksen iät: 64, 61, 45, 50, ~60, ~60, ~50, ~45, ~55, 53, ~50 Mukana varmasti virheitä, mutta toivottavasti ei kovin isoja. Ei tuolla kovin nuoria ole mukana...
|
|
|
|
taylor
Poissa
|
|
Vastaus #296 : 14.11.2016 klo 16:37:38 |
|
No ei kyllä mene, koska ainakin täällä Varsinais-Suomessa homma on juurikin noin.
...Varsinais-Suomen piirihallituksessa ihan aktiivifoorumistejakin. Ja kaikkikin taitavat vähintäin lukea
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #297 : 14.11.2016 klo 17:55:25 |
|
...Varsinais-Suomen piirihallituksessa ihan aktiivifoorumistejakin. Ja kaikkikin taitavat vähintäin lukea Vahvasti epäilen, että joku Murtonen lukisi foorumia. Toki varmaan osa voikin seurata, mutta tuskinpa nyt kovin aktiivisia kirjoittelemaan ovat. Tai jos olisivat, niin aivan varmasti olisi huomannut jostain tuon.
|
|
|
|
Monska
Poissa
Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä
|
|
Vastaus #298 : 14.11.2016 klo 17:58:52 |
|
Vahvasti epäilen, että joku Murtonen lukisi foorumia. Toki varmaan osa voikin seurata, mutta tuskinpa nyt kovin aktiivisia kirjoittelemaan ovat. Tai jos olisivat, niin aivan varmasti olisi huomannut jostain tuon. Ainakin kolme virallisesta hallituksesta ja kolme varajäsentä on forumisteja.
|
|
|
|
taylor
Poissa
|
|
Vastaus #299 : 14.11.2016 klo 18:08:03 |
|
Ainakin kolme virallisesta hallituksesta ja kolme varajäsentä on forumisteja.
....ja onkohan liiga-/ykkösenseurojen toimareissa yhtään, joka ei lukisi foorumia
|
|
|
|
|
|