Highway to Hell, eh ... Paris är fixat!
Men det är nästan så att jag skäms som en hund för att berätta hur mycket (eller snarare hur lite!) vi finska "halvblod" från Sverige fick betala för att åka med Ryanair ner till Paris - vi fick betala exakt 1342:- kronor fram och tillbaka - och det för fyra personer!
Ynkliga 169:- kronor per person, både fram och tillbaka alltså från Säve (Göteborg) till Paris (Beauvais) ... och det är patetiskt billigt me thinx. Även om flygplatsen Beauvais ligger 77 kilometer utan för Paris i sedvanlig Ryanair-ordning.
Sorry about that, Finland!
Men jag måste också bara säga att jag älskar Ryanair! (även fast ingen annan gör det tydligen!).
För det kostar bara peanuts att flyga med dem - och de kommer alltid i tid. Det enda minuset med dem är att deras små - tändsticksflygplatser - ligger helt offside allt som oftast. Men bara 77 kilometer från Paris kan jag köpa 365 dagar om året för det där patetiska priset!
Stade de France France vs Finland i de tunga förorterna utanför Paris. A piece of cake för Frankrike?
Glöm det!
Och glöm nu för fan inte miraklet i Gijón Finland - för att inte tala om Finlands första match mot Frankrike där de (Frankrike) hade alla omöjliga problem att bärga en svag 1-0 seger på Olympiastadion in Hellsinki.
Stade de France rymmer exakt 81,338 åskådare - och jag räknar faktiskt kallt med att minst 1,338 av dem är SMJK!
Och vill ni ens veta hur jävla enkelt det är att sjunga ut Frankrike på hemmaplan - för det är faktiskt hur jävla enkelt som helst!
Till och med värdelösa mediokra Spanien-fans gjorde det!
Och då ska ni veta att de sålde inte ens ut sin läktarsektion ...
SMJK.
Jag vill bara säga er en sak: vi svenska finnar (436,000 enligt senaste räkningen) ska ni inte förakta i onödan. Vi är Finland. För rötterna går aldrig ur. Många av oss är mer bonehard Finland än många er. Men vi håller käft i sedvanlig finsk stil. Våra föräldrar släpade över oss till Sverige (på 60- och 70-talet) när Finland var ett fattigt land efter att våra farföräldrar hade kämpat mot ryssen för att inte Sverige skulle bli granne med Ryssland.
Men det fattar ju inte Sverige. Givetvis!
Vad jag vill säga egentligen är att Finland är ett litet land och de behöver all support de någonsin kan få.
Vi finländare är spridda runt om i världen - så det är nog till perkele bäst att vi fan håller ihop!
Som skottar och irländare ungefär all over the world (St Patricks Day!).
Frankrike away till ära så har vi i alla fall beställt bl.a dessa:
http://www.netshirt.se/prod/Finsk-fotbollstroja--shorts---eget-ryggnamn--nummer-ingar_873857/Finland_69729/SWE/SEKMed trycken Törminator 6 och Husqvarna 71 på ryggen - så ser ni två svenska finska idioter vingla omkring i Paris med dessa så tryck så är det faktiskt vi två!
Tjejerna avstod ...