dusselinpoika
Poissa
Suosikkijoukkue: FF:n nazihomomodet ottakaa vähe parrua peppuun
|
|
Vastaus #25 : 31.01.2013 klo 14:14:39 |
|
Tämä oli kyllä mielenkiintoinen siirto ja tuli aikalailla puskista. Onnistumisia Mäksälle... pirun hieno mies
|
|
|
|
Basler
Poissa
|
|
Vastaus #26 : 31.01.2013 klo 14:48:09 |
|
Unohtui mainita, että Mäksä taisi mennä nyt Mixun papereissa Furkan ohitse.
|
|
|
|
Bulebule
Poissa
|
|
Vastaus #27 : 31.01.2013 klo 15:13:59 |
|
Unohtui mainita, että Mäksä taisi mennä nyt Mixun papereissa Furkan ohitse.
No katsellaan nyt aluksi, miten Mäkelä saa tuolla peliaikaa. Furkan koirankopitus maajoukkueen ulkopuolelle viime vuonna oli täysin oikea ratkaisu, sillä eihän tuo juurikaan pelannut syyskaudella. Nyt tilanne on kuitenkin toinen, ja oma mukavuusalue tuntuu löytyneen (joo, hyvä sanoa parin pelin perusteella). Itse ainakin näen Furkan paljon ylempänä Mixun papereissa. Milloinkas Mäksä on muuten viimeksi edes ollut maajoukkueen mukana? Heittäisin näin mutulla, että menee yli kolmen vuoden päähän.
|
|
|
|
Laitalinkki
Poissa
|
|
Vastaus #28 : 31.01.2013 klo 15:16:16 |
|
Milloinkas Mäksä on muuten viimeksi edes ollut maajoukkueen mukana? Heittäisin näin mutulla, että menee yli kolmen vuoden päähän.
Melkein. 21.5.2010 Viroa vastaan.
|
|
|
|
Örnelli
Poissa
|
|
Vastaus #29 : 31.01.2013 klo 15:20:49 |
|
Milloinkas Mäksä on muuten viimeksi edes ollut maajoukkueen mukana? Heittäisin näin mutulla, että menee yli kolmen vuoden päähän.
Mulle tulee heti jotenki heikko ja samalla huolestunu olo ku Mäksä ja maajoukkue mainitaan samassa lauseessa.
|
|
|
|
Basler
Poissa
|
|
Vastaus #30 : 31.01.2013 klo 16:13:00 |
|
Mulle tulee heti jotenki heikko ja samalla huolestunu olo ku Mäksä ja maajoukkue mainitaan samassa lauseessa.
No Furkka yritti kahdessa siirtoikkunassa lainalle ja päätyi 3. Ligaan, kun taas Mäksä porhalsi salamannopeasti Zweiteen. Kyllä mulle ainakin tuo nyt näyttää korkeamman profiilin tilanteesta, joten alkanee kolkutella portteja. Tosin onhan siellä Pukki ja uuden paluun tehnyt Miklu sekä sitten vielä N. Kuqi, joten voi olla, ettei mahdu maajoukkueeseen, mutta Furkan ohitse meni.
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
|
Vastaus #31 : 31.01.2013 klo 16:21:14 |
|
No Furkka yritti kahdessa siirtoikkunassa lainalle ja päätyi 3. Ligaan, kun taas Mäksä porhalsi salamannopeasti Zweiteen.
Mäkelä porhalsi salamannopeasti myös edellisiin seuroihinsa... Iso ero näillä kahdella on siitä, että Mäkelä tarvitsee pelityyliään suosivan joukkueen eli sellaisen, joka pistää palloa linjojen taakse ja väliin, jolloin Mäkelä pystyy hyödyntämään parhaimpia ominaisuuksiaan. Muutenhan Furuholm ja jopa toinen ulkomailla jojonnut pelaaja Hermanni Vuorinen ovat viime vuosien Veikkausliigan maalikuninkaista monipuolisempi pelaaja, mikä nostanee Furkan asemia maajoukkueessa. Sama pätee myös Njazi Kuqiin, Miklusta ja Pukista nyt puhumattakaan. Ei siinä mitään, toivottavasti Mäksä on löytänyt itselleen sopivan seuran ja asettaa Mixun oikeasti miettimään, että kuinka Mäkelää voisi käyttää hyödyksi maajoukkueessa.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #32 : 31.01.2013 klo 16:44:08 |
|
Niin no kysehän on siitä, että Klubista tuli aika tunnettu nimi Schalke-pelien myötä. Siellä pienemmät seurata katsovat kyllä Klubia tarkkaankin ja nämä Forssellin, Tainion jne. hankinnat vain lisäävät sitä Klubin mainetta. Kun agentti myy pelaaja pikkuseuroille ja cv:ssä lukee Klubi ja Sydney (jossa pelaa del Piero nyt) niin kyllähän pelaajalla pienien seurojen keskuudessa kysyntää on. Kyllähän eurokenttämenestyksestä haaveilevan Klubin pitää olla materiaaliltaan paljon kovempi kuin Zweiten häntäpään porukka.
Jotain tuon suuntaistahan ne ilmeisesti ovat pähkäilleet. Hukkuva tarttuu oljenkorteen, mutta tässä tapauksessa varsin varovaisesti, mistä tuo sopimuksen lyhyyskin selkeästi kielii. Erikoinen hankinta Sadhausenilta, joskaan mikään ei enää varsinaisesti yllätä.
|
|
|
|
Vorssander
Poissa
|
|
Vastaus #33 : 31.01.2013 klo 17:25:39 |
|
Melkein. 21.5.2010 Viroa vastaan.
Jep. Tuon esityksen jälkeen ei hirveän moni Mäkelää viitsinyt enää maajoukkueeseen huudella. Tosin tuo oli muutenkin ehkä surullisin näkemäni esitys Suomen A-maajoukkueelta. Mielenkiintoinen ja hieman yllättävä siirto. Itse ainakin odotin Mäkelän löytävän ensi kaudeksi uuden seuran Veikkausliigasta. Itse olen jostain syystä aina pitänyt Mäksästä, joten toivottavasti onnistuu hyvin Sandhausenissa. Kovin monipuolisesta pelaajasta ei voida puhua, joten toivottavasti Mäkelä pääsee siihen tuttuun rooliinsa. Ainakin siirto lisäsi mielenkiintoa Zweitea kohtaan. Huominen tv-ottelukin tulee varmaan vilkuiltua, vaikka Mäksälle tuskin on vielä sen isommin minuutteja luvassa.
|
|
|
|
Tresor
Poissa
|
|
Vastaus #34 : 31.01.2013 klo 17:28:30 |
|
Iso ero näillä kahdella on siitä, että Mäkelä tarvitsee pelityyliään suosivan joukkueen eli sellaisen, joka pistää palloa linjojen taakse ja väliin, jolloin Mäkelä pystyy hyödyntämään parhaimpia ominaisuuksiaan.
No sitten yläoksa olisi kuin tehty Mäksää varten. Tosin kun on Kappe ja Pukki, niin en osaa keksiä, mitä Mäksällä on sellaista, mitä näillä ei ole.
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
|
Vastaus #35 : 31.01.2013 klo 19:08:32 |
|
No sitten yläoksa olisi kuin tehty Mäksää varten. Tosin kun on Kappe ja Pukki, niin en osaa keksiä, mitä Mäksällä on sellaista, mitä näillä ei ole. Mäkelästä pallot ovat kimmonneet useammin maaliin. Ainoa vaan, että se ei oikein riitä maajoukkueessa kun ei Mäksä kuitenkaan mikään Shefki ole.
|
|
|
|
Lihapiirakka
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK & Spurs, Super-Jolle
|
|
Vastaus #36 : 31.01.2013 klo 20:09:28 |
|
Juho Mäkelälle yhdet treenit ja heti tositoimiin Julkaistu 31.01.2013 19:59 Pasi Heikkilä Juho Mäkelä harjoitteli vielä kaikessa rauhassa tiistaina HJK:n kanssa Talissa, kunnes puhelin soi ja mies pakkasi laukkunsa ja matkusti Saksaan.
Mäkelä teki keskiviikkona loppukauden mittaisen sopimuksen - jossa on optio ensi kaudesta - Saksan 2. Bundesliigassa pelaavan SV Sandhausenin kanssa.
- Ollut melko hektinen viikko, tai pikemminkin pari päivää. Tiistaina harjoittelin vielä Suomessa ja keskiviikkona tulin Saksaan allekirjoittamaan sopimuksen. Aamulla oli ensimmäiset treenit ja sitten loppupäivä meni todella kattavissa – saksalaiseen perusteelliseen tyyliin tehdyissä lääkärintarkastuksissa. Nyt pitäisi lähteä joukkueen perässä Berliiniin, jossa on huomenna peli, torstai-iltana MTV3.fin Saksasta tavoittama Mäkelä kertoo.
Mäkelä ehti siis harjoitella uuden seuransa kanssa vain kerran ennen ensimmäistä peliä. Voiko noin lyhyellä varoitus- ja valmistautumisajalla hypätä laatikkoon?
- Kiitos HJK:n – olen kunnossa. Olen harjoitellut siellä joukkueen mukana ja olen ainakin fyysisesti kunnossa tositoimiin vaikka heti. En tosin tiedä vielä pelaanko, mutta joukkueen mukaan lähdetään ja kokoonpanossa käsittääkseni heti olen. Saa sitten nähdä tuleeko näin lyhyellä valmistautumisella peliaikaa, Mäkelä toteaa.
Sandhausen on Saksan 2. Bundesliigassa toiseksi viimeisenä ja putoamispeikko näykkii takalistoja. Seura on kuitenkin vahvistanut rivejään talvitauolla ja lähtee selkein tavoittein kevätkauteen.
- Minun lisäkseni tänne on hankittu pari uutta pelaajaa ja seuralla on selkeä tavoite säilyttää sarjapaikka. Minulta odotetaan varmasti maaleja ja toivotaan, että niitä myös pystyn joukkueelleni antamaan.
Mäkelän Sandhausen kohtaa perjantaina FC Union Berlinin, joka on sarjassa seitsemäntenä. http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/bundesliiga/uutiset.shtml/2013/01/1700325/juho-makelalle-yhdet-treenit-ja-heti-tositoimiin
|
|
|
|
Tresor
Poissa
|
|
Vastaus #37 : 31.01.2013 klo 20:29:52 |
|
Eikö der Chirurg pitäisi saada tuohon otsikkoon..?
|
|
|
|
Örnelli
Poissa
|
|
Vastaus #38 : 31.01.2013 klo 21:07:55 |
|
No Furkka yritti kahdessa siirtoikkunassa lainalle ja päätyi 3. Ligaan, kun taas Mäksä porhalsi salamannopeasti Zweiteen. Kyllä mulle ainakin tuo nyt näyttää korkeamman profiilin tilanteesta, joten alkanee kolkutella portteja. Tosin onhan siellä Pukki ja uuden paluun tehnyt Miklu sekä sitten vielä N. Kuqi, joten voi olla, ettei mahdu maajoukkueeseen, mutta Furkan ohitse meni.
Siis ootko oikeesti sitä mieltä et tärkein kriteeri nokkimisjärjestyksessä maajoukkueeseen pääsyssä on se monennessako Saksan divisioonassa pelaa eikä se, osaako pelata fudista? Mäksä saattaa olla vaikka kuinka sympaattinen kaveri mut sen taso riittää just Veikkausliigaan ja siellä "vain" Klubiin. Se on nimittäin hyötyny siitä et on saanu pelata Klubissa missä sille on tullu paikkoja ihan väkisin. Jossain Jarossa se ei tekis kahta-kolmea maalia enempää per kausi eikä kukaan viitsisi edes puhua mistään maajoukkueista. Mäksä on karmeimpia puujalkoja jonka oon Finskillä/Sonskilla nähny.
|
|
|
|
DE3
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #39 : 01.02.2013 klo 05:28:25 |
|
Täytyy kyllä huomenna harkita matsin väijymistä 8.3. sitten paikan päälle katsastamaan Mäksän dominointia Saksassa, kun satun tuolloin Frankfurtissa olemaan
|
|
|
|
Ehis
Poissa
|
|
Vastaus #40 : 01.02.2013 klo 11:07:53 |
|
8.3. sitten paikan päälle katsastamaan Mäksän dominointia Saksassa
Pessimismistä sua ei voi kyllä syyttää. Ei siinä, toivotaan Mäksälle onnistumisia. Pahoin pelkään, ettei se taso tästä nyt yht'äkkiä lähde nousemaan.
|
|
|
|
golddigger
Poissa
|
|
Vastaus #41 : 01.02.2013 klo 13:28:11 |
|
Mäkelä innoissaan: "Olen aina halunnut pelata Saksassa"
HJK:ta viime kaudella edustanut Juho Mäkelä sai mieluisan soiton agentiltaan, että tarjolla olisi pelipaikka Saksan 2. Bundesliigan SV Sandhausenissa.
Kauaa ei Mäkelä tarjousta miettinyt, vaan pakkasi tavaransa seuraavana päivänä ja lensi Saksaan.
- Tämä tuli todella nopeasti. Tiistaina sain kuulla tästä mahdollisuudesta ja keskiviikkona matkustin Saksaan laittamaan nimet papereihin.
- Minulla oli muitakin konkreettisia vaihtoehtoja muun muassa Valko-Venäjälle ja Ruotsiin, mutta olen aina halunnut pelata Saksassa ja nyt kun tuli mahdollisuus, niin ei sitä voinut olla käyttämättä, Mäkelä kertoo.
Mäkelä on pelannut urallaan Suomen ohella Skotlannissa, Sveitsissä ja Australiassa.
- Nyt on edessä taas uuden maan ja liigan valloitus. Edessä todella mielenkiintoiset haasteet. Seura on tällä hetkellä putoamisvaarassa, mutta se on vahvistanut tauon aikana rivejään useammalla pelaajalla ja aikoo säilyttää sarjapaikkansa, Mäkelä kertoo.
Mäkelä matkusti joukkueen mukana Berliiniin, jossa se pelaa tänään perjantaina FC Union Berliniä vastaan. Mäkelä on mukana ryhmässä josta pelaava joukkue valitaan.
Yle Urheilu Mielenkiintoisia vaihtoehtoja on Kirurgilla ollut. Onko Valko-Venäjän liigassa koskaan pelannut yhtään suomalaista? Yhdelle kaikkien aikojen Veikkausliigahyökkääjistä onnea Saksanmaalle
|
|
|
|
Basler
Poissa
|
|
Vastaus #42 : 01.02.2013 klo 13:35:26 |
|
Siis ootko oikeesti sitä mieltä et tärkein kriteeri nokkimisjärjestyksessä maajoukkueeseen pääsyssä on se monennessako Saksan divisioonassa pelaa eikä se, osaako pelata fudista?
no jos riittävän alasarjassa pelaa niin miksi kysyttäisiin maajoukkueeseen. Sama koskee dalla Vallea, joka on tainnut olla lainassa jossain tyyliin 5. sarjatasolla. Furkka taisi vähän hätäillä. Zweiten putoamisvaarassa olevat Sandhausen ja Jahn hankkivat paljon pelaajia viimeisinä päivinä, joten ehkä ei olisi tarvinnut mennä 3. Ligaan asti tai sitten yliarvioin Furkan kyvyt.
|
|
|
|
Örnelli
Poissa
|
|
Vastaus #43 : 01.02.2013 klo 14:21:51 |
|
Furkka taisi vähän hätäillä. Zweiten putoamisvaarassa olevat Sandhausen ja Jahn hankkivat paljon pelaajia viimeisinä päivinä, joten ehkä ei olisi tarvinnut mennä 3. Ligaan asti tai sitten yliarvioin Furkan kyvyt.
Voi olla et Furkka hätäili, mut me emme tiedä siirron taustoja, palkkasopimuksia etc. Ja eihän se, meneekö Halleen vai Sandhauseniin kerro Furkan kyvyistä vaan agentin? Veikkaan et Furkka saa Hallescherissä isompaa palkkaa (kuka sen sitte maksaa, sitä en tiedä) ku Mäksä sarjaporrasta ylempänä.
|
|
|
|
Basler
Poissa
|
|
Vastaus #44 : 01.02.2013 klo 15:15:41 |
|
Voi olla et Furkka hätäili, mut me emme tiedä siirron taustoja, palkkasopimuksia etc. Ja eihän se, meneekö Halleen vai Sandhauseniin kerro Furkan kyvyistä vaan agentin? Veikkaan et Furkka saa Hallescherissä isompaa palkkaa (kuka sen sitte maksaa, sitä en tiedä) ku Mäksä sarjaporrasta ylempänä.
Olet oikeassa ja jos menestyy hyvin 3. Ligassa niin sieltä voi pompata taas ylöspäin. Dani Schahin pelasi hyvän lainajakson 3. Ligan Dynamo Dresdenissä ja varmaan pitkälti sitä kautta Fortuna hankki hänet Fürthistä, jossa hän ei ollut saanut vastuuta ja nyt tällä kaudella verkko on heilunut kivasti.
|
|
|
|
PG
Poissa
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
|
Vastaus #45 : 01.02.2013 klo 17:14:28 |
|
Kiimassa odotetaan tekeekö Kirurgi tänään kaksi maalia avauksesta vai penkiltä.
|
|
|
|
Dimes
Poissa
|
|
Vastaus #46 : 01.02.2013 klo 18:04:47 |
|
|
|
|
|
Mattmattmatt
Poissa
Suosikkijoukkue: Upper Street Massive, Klubi
|
|
Vastaus #47 : 01.02.2013 klo 18:09:08 |
|
Hienoa! Debyytissä maali tai pari ja maajoukkueeseen!
|
|
|
|
dusselinpoika
Poissa
Suosikkijoukkue: FF:n nazihomomodet ottakaa vähe parrua peppuun
|
|
Vastaus #48 : 01.02.2013 klo 18:13:20 |
|
Hienoa! Debyytissä maali tai pari ja maajoukkueeseen! No johan on. Hieno mies ja luottoa ainakin näkyy löytyvän -vielä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.07.2013 klo 17:58:03 kirjoittanut dusselinpoika »
|
|
|
|
|
Dong
Poissa
Suosikkijoukkue: In Siilitukkabodarit we trust
|