Nyt ihan oikeasti jotain tolkkua!
Sinun ei kannattaisi tuoda näitä kannattaja-näkemyksiäsi julki kun et asioista tunnu tietävän tuon taivaallista. Kannattajaporukalla (jota asiantuntevasti syytät) ei tähän vaimontönimis-tapaukseen ole mitään osuutta. Ja se, minkä koet vähättelynä, johtuu hyvinkin pitkälti tapauksen uutisoinnista. Peksan sanojen mukaan "Vaimoa oli tuijoteltu vihaisesti ja taidettu töniäkin". No tönittiinkö siellä vai ei? En tiedä.
Okei, todennäköisesti poika on pahoittanut mielensä ulos, ulos -huudoista, mutta jos lapsi ei pysty tällaista kuuntelemaan, on matsi hänelle väärä paikka. Onko edellämainittu vähättelyä, ei mielestäni.
Itse olen toki samaa mieltä yleisen linjan kanssa, että mikäli vaimoa nyt todellakin on tönitty, on se tuomittavaa ja äärimmäisen valitettavaa.
Kannattajilla viittasin kannattajiin, enkä pelkästään kannattajiin. Ja kuten sanoin, en syyllistänyt muuta kuin niitä, jotka syyllisyyden ansaitsevat. Ulosajo sen jo oikeastaan sanoikin, mutta normaali reaktio olisi ollut todeta, että jos tällaista on tapahtunut, on se ehdottoman tuomittavaa (niinkuin täälläkin kieltämättä jotkut ovat todenneet). Vähemmän normaali reaktio on todeta, että kylläpäs KuPS-kannattajia nyt koetellaan kun vaimoa ei ole edes tönitty vaan hänelle on pelkästään vittuiltu tai ehkä syljetty päin tai ehkä tönitty vähän, mutta ei kovin kovaa eikä tuo tönijä ole edes välttämättä ollut KuPS-kannattaja vaan KuPS-kannattaja ja sitä paitsi asia saattaa olla myös väärin uutisoitu.
Pointtina on se, että kaikki tällainen vähättely luo ilmapiiriä, jossa moinen sikailu kukoistaa ja jos sikailun haluaa kitkeä pois, kannattaa jättää myös tämä vähättely. Sinäkin selvästi olet ilmiöstä tietoinen, niinkuin on varmasti suurin osa tänne kirjoittelevista jos kerta minäkin olen.
Mutta jätän tämän omalta osaltani tähän. Minä en tiedä onko vaimoa tönitty tai kuka tönijä on ollut, mutta tiedän että moni moisesta tuskin yllättyisi koska vastaavaa on ollut havaittavissa aiemminkin. En edelleenkään halua leimata ketään muuta kuin tuon pienen ryhmän sikailijoiksi, mutta halusin tuoda esille, että puolustelun sijaan tällainen kannattaisi tuomita. En tosin välttämättä olettanutkaan kenenkään silmiä tällä avaavani, mutta onpahan yritetty.