FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.11.2024 klo 14:23:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 216

Kirjoittaja Aihe: Mika "Bana" Lehkosuo - Veikkausliigan paras valmentaja?  (Luettu 960707 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SenderosinTaitokynä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Arsenal, Maskun palloseura, kaunis futis

Vastaus #250 : 11.02.2014 klo 16:57:42

Hongasta en tiedä, mutta useimmilta suomalaisiltakin pääsarjaseuroilta löytynee asuntoja, autoja yms.

LOL
Jonatan

Poissa Poissa

Vastaus #251 : 11.02.2014 klo 16:57:57

Pallohonka kai on isoimpia omistajia stadionyhtiössä, joka kaavailee stadionia Tapiolaan. Omaisuutta siis löytyy.
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.

Vastaus #252 : 11.02.2014 klo 16:58:09

Mitä omaisuutta siellä on ??? Bajamajat ja makkaragrillit?

Sitähän ei voi tietää kuinka paljon Dynaaminen Joukoduo on ostanut firman nimiin omaisuutta omaan käyttöönsä. Konkursseissa kun tuppaa löytymään ja katoamaan kaikenlaista firman omaisuutta lastenhuoneen huonekaluja myöten. En nyt väitä, mutta epäilen, että eivät nämä sankarit siellä silkasta rakkaudesta espoolaiseen jalkapalloiluun ole vuosikausia hääränneet.
Pikka

Poissa Poissa

Vastaus #253 : 11.02.2014 klo 17:08:58

Päivän vitsi... Jos autoja ja asuntoja on, niin autot liisattuja ja asunnot vuokrattu.
RoPS:lta ainakin löytyy. Lieneekö muita seuroja?
Eero Vastaranta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK

Vastaus #254 : 11.02.2014 klo 17:11:43

RoPS:lta ainakin löytyy. Lieneekö muita seuroja?

SJK vissiin ja siinäpä ne varmaan olikin.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #255 : 11.02.2014 klo 17:13:48

SJK vissiin ja siinäpä ne varmaan olikin.
Ja HJK:lla taitaa olla, kuten myös Interillä.

Eikös MYPAllakin ole vai asuuko osa pelaajista tuolla seuratalon yhteydessä?
ZZlatan

Poissa Poissa

Vastaus #256 : 11.02.2014 klo 17:24:02

IS TV:n haastattelu

http://www.iltasanomat.fi/videot/jalkapallo/vid-1288652702858.html
BorisC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, Purha

Vastaus #257 : 11.02.2014 klo 17:34:18

Ja HJK:lla taitaa olla, kuten myös Interillä.

Eikös MYPAllakin ole
vai asuuko osa pelaajista tuolla seuratalon yhteydessä?
On.
Kikkara

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #258 : 11.02.2014 klo 17:36:16

Haastattelun loppuun vielä toteamus että matto lähtee jalkojen alta honkalaisilta jos sopua ei synny (= raha ei liiku)
SirL

Poissa Poissa

Vastaus #259 : 11.02.2014 klo 17:57:15

Kuten jo useasti todettu, niin sillehän tämä vahvasti vaikuttaa, että

1) Joukot halusivat Banan ulos seurasta sen korkean palkan vuoksi (sekä palkkasaatavien oikeusteitse peräämisen aiheuttaman negatiivisen julkisuuden vuoksi)

2) Banalla oli pitkä sopimus ja rahaa irtisanomiskorvaukseen ei ole, joten tekaistiin härski tekosyy sopimuksen suoralle purkamiselle

3) Luotetaan, ettei Bana vie asiaa oikeuteen (jossa taatusti voittaisi) solidaarisuudesta muita Hongan työntekijöitä kohtaan

http://www.iltasanomat.fi/veikkausliiga/art-1288648323697.html

Uutinen
HS:n haastatteleman Hongan vt. toimitusjohtajan Tero Auvisen mukaan Lehkosuon kanssa oli sovittu haastehakemuksen jättämisestä.

- Kyllä me olisimme sen (palkan) maksaneet, mutta sitä kautta hän saa sen nopeammin, Auvinen sanoi HS:lle.

Tämä nyt on hyvin epäolennainen asia koko sopassa, mutta eihän tuossa Auvisen lainauksessa puhuta yhtään mitään mistään sopimisesta.

Paskalehden ripulitoimittaja on siis todennäköisesti ymmärtänyt asian väärin ja mutuillut itse ristiriitaiset päätelmänsä.

EDIT:

Lisättäköön vielä, että itse en tullut tuota solidaarisuusaspektia ajatelleeksi ennen kuin Bana sen itse tänään ääneen sanoi.

Ilman sitä tuossa ei vaikuttanut olevan Hongan puolelta mitään järkeä, jos ja kun mitään oikeita väärinkäytöksiä ei ole tapahtunut, koska oikeudessa tappio ja sen myötä koko paskan kaatuminen on erittäin todennäköistä.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014 klo 18:08:25 kirjoittanut SirL »
Höltsä

Poissa Poissa

Vastaus #260 : 11.02.2014 klo 18:01:11

Täällä kun monet haukkuvat ihmisiä huijareiksi nimellä, niin kannattaa aina muistaa moottoripyora.org:in esimerkkitapaus cycle world, jossa foorumisti haukkui omistajaa henkilönä ja tuomittiin kunnianloukkauksesta viisinumeroiseen korvaussummaan.

Honakkia voi haukkua, yhtiöllä ei ole kunniaa mitä loukata.
L.Burnham

Poissa Poissa

Vastaus #261 : 11.02.2014 klo 18:03:51

- Kyllä me olisimme sen (palkan) maksaneet, mutta sitä kautta hän saa sen nopeammin, Auvinen sanoi HS:lle.

Mitähän Auvinen tuolla lopulla tarkoittaa?
Van Veeteren

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK-Töölö

Vastaus #262 : 11.02.2014 klo 18:09:28

HS:n mukaan Lehkosuo ei vielä tiedä nostaako potkuistaan oikeusjuttua. Kysynkin ihmetellen, miksi hän EI nostaisi juttua?

Ei halua, että Honka menee konkurssiin.

tai

Tietää, että häviäisi jutun.
SirL

Poissa Poissa

Vastaus #263 : 11.02.2014 klo 18:09:41

Sitä, että ulosottovirasto alkaa toimiin, jos saatavia ei makseta, eli ne on prioriteettilistan kärjessä, kun laskupinoa aletaan purkamaan.
Erkki Rapala

Poissa Poissa

Vastaus #264 : 11.02.2014 klo 18:10:20

Rahaa ei ole ja sitä on tulossa ehkä joskus maaliskuussa..
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg

Vastaus #265 : 11.02.2014 klo 18:11:46

Täällä kun monet haukkuvat ihmisiä huijareiksi nimellä, niin kannattaa aina muistaa moottoripyora.org:in esimerkkitapaus cycle world, jossa foorumisti haukkui omistajaa henkilönä ja tuomittiin kunnianloukkauksesta viisinumeroiseen korvaussummaan.

Tuossa keississä ko. nimimerkki ei muuten maininnut CW:n omistajaa koskaan nimeltä.
didier

Poissa Poissa

Vastaus #266 : 11.02.2014 klo 18:14:42

Moi Tero/Jouko!
Höltsä

Poissa Poissa

Vastaus #267 : 11.02.2014 klo 18:15:30

Tuossa keississä ko. nimimerkki ei muuten maininnut CW:n omistajaa koskaan nimeltä.

Ei, mutta henkilönä ja se riitti tuomioon, ilman nimen mainitsemistakin.
Täällä on mainittu jopa nimiä.
Höltsä

Poissa Poissa

Vastaus #268 : 11.02.2014 klo 18:16:10

Moi Tero/Jouko!

Moi, muista että netissä kaikki säilyy....
Jayne Cobb

Poissa Poissa

Vastaus #269 : 11.02.2014 klo 18:17:27

Ei halua, että Honka menee konkurssiin.

tai

Tietää, että häviäisi jutun.

Kyllähän Lehkosuo tuotakin aika selvästi on tänään valottanut.

"- Pitää miettiä ja mennä askel kerrallaan. Oikeusprosessissa kärsisivät monet sivulliset, mutta mietinnässä se on, herkässä mielentilassa ollut Lehkosuo sanoi."

Lähde: http://www.iltasanomat.fi/veikkausliiga/art-1288652633829.html
Knut Posse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #270 : 11.02.2014 klo 18:21:21

Moi, muista että netissä kaikki säilyy....

Käy Jouko suihkussa, haiset pahalta.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg

Vastaus #271 : 11.02.2014 klo 18:34:43

Ei, mutta henkilönä ja se riitti tuomioon, ilman nimen mainitsemistakin.
Täällä on mainittu jopa nimiä.

Toki tuossa oli sellainen tapaus, että ko. nimimerkki oli (vähemmistö)osakkaana kilpailevassa yrityksessä. Lopullinen tuomio hovissa taisi olla sakot, muutama satku vahingonkorvauksia ja osa vastapuolen oikeudenkäyntikuluista.
Sportacus

Poissa Poissa

Vastaus #272 : 11.02.2014 klo 18:35:34

HS:n mukaan Lehkosuo ei vielä tiedä nostaako potkuistaan oikeusjuttua. Kysynkin ihmetellen, miksi hän EI nostaisi juttua?

Tosiaan aika montakin eri syytä tuohon on:
-ensin on syytä keskustella juristin kanssa
-varmaan ensin joka tapauksessa yritetään neuvotella mahdollisista korvauksista
-solidaarisuus seuraa ja pelaajia kohtaan
-Hongalla ei ole rahaa, joten Lehkosuolle myönteisen tuomion jälkeenkään ei välttämättä olisi mitään rahaa tulossa
-myös Lehkosuolle itselleen voi tulla mahdollisia sanktioita jutun mennessä oikeuteen, jos siis on ollut jotain kilometrikorvauskikkailuja palkanmaksussa
Harmaja

Poissa Poissa

Vastaus #273 : 11.02.2014 klo 18:37:15

e.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014 klo 14:49:20 kirjoittanut Harmaja »
SirL

Poissa Poissa

Vastaus #274 : 11.02.2014 klo 20:00:17

Uutinen
Tässä on Mika Lehkosuon tiedote kokonaisuudessaan

JULKAISTU 11.02.2014 19:29

MTV Sport julkaisee Mika Lehkosuon tiedotteen kokonaisuudessaan, kuten Lehkosuo sen oli laatinut.

Hyvää iltapäivää arvoisat median edustajat

Sain paljon yhteydenottoja perjantai illalla ja sen jälkeen. Olen pahoillani, että en ole vastannut kenenkään soittoihin tai tekstiviesteihin. Toivottavasti te kaikki ymmärrätte, että halusin haukata vähän aikaa happea ja lisäksi halusin tavata sekä asianajajani Hannu Kalkaan että tämänhetkisen työnantajani edustajan Marco Casagranden.

Tänään haluan oikaista minua kohtaan esitettyjä virheellisiä tietoja ja väitteitä. Voitte lopuksi esittää kysymyksiä.

Aluksi kerron taustaa tämän hetkiseen tilanteeseen johtaneista asioista.

Minulla on hyvä palkka, mutta koen olevani sen arvoinen. Eikä palkkani ole järjetön. Lisäksi seura teki 20.6.2013 kanssani uuden sopimuksen, jossa vanhan sopimuksen pituutta lisättiin kahdella vuodella. Uudessa sopimuksessa palkkani määriteltiin jokaiselle vuodelle erikseen alkaen 1.1.2013. Missään vaiheessa sopimusneuvottelun aikana minulle ei esitetty palkan alentamista. Sopimuksen allekirjoitti Jouko Harjunpää.

Hongalla on ollut talouden kanssa vaikeuksia jo vuosien ajan. Mainittakoon yhtenä esimerkkinä tästä, että minulle on maksettu palkka ajallaan vuonna 2011 yhteensä 4 kertaa, vuonna 2012 yhteensä 4 kertaa, ja vuonna 2013 yhden kerran.

Globaalisen taantuman vaikutukset iskivät yhä pahemmin myös Hongan talouteen muutama vuosi sitten. Silloin suostuin vapaaehtoisesti n. 15% palkanalennukseen yhteensä 1,5 vuoden ajaksi. Honka on myös saanut Palloliitolta reilun korvauksen työstäni A-maajoukkueen valmennustiimissä.

Tein Hongan kanssa 30.10.2013 maskusuunnitelmasopimuksen minulle rästissä oleville maksuille. Sopimuksen allekirjoitti Jouko Harjunpää. Tässä sopimuksessa on lueteltu rästissä olevat maksut ja näiden maksuaikataulu. Ensimmäinen maksu olisi pitänyt suorittaa 1.12, toinen maksu 15.12, kolmas maksu 31.12 jne. Yhtäkään näistä joulukuun maksuista ei suoritettu, eikä Hongan puolelta kukaan ottanut asiaa esille. Lisäksi minulle ei jostain syystä maksettu ollenkaan palkkaa marras- ja joulukuussa, vaikka muulle organisaatiolle oli ko. palkat maksettu. Kun kysyin asiasta, en saanut muuta vastausta kuin, että rahaa ei ole.

Edellisten asioiden takia koin, että minun on pakko hakea saamisiani oikeusteitse tammikuun loppupuolella. Tämä oikeudenkäynti on oman ymmärrykseni mukaan todellinen syy potkujeni taustalla.

Ei ensimmäinen mutta isoin VIRHEELLINEN TIETO:

Hongan tiedote: "Sisäisissä tutkimuksissa on päävalmentaja Mika Lehkosuon osalta löytynyt useiden vuosien ajalta vakavia taloudellisia väärinkäytöksiä, joiden johdosta Lehkosuon työsuhde on purettu välittömästi."

Mainittuja taloudellisia väärinkäytöksiä ei ole olemassa. Asianajajani on pyytänyt selvitystä ja perusteluita esitettyihin väitteisiin, mutta tähän hetkeen mennessä emme ole saaneet vastausta, joten en voi kommentoida tässä vaiheessa tarkemmin tätä virheellistä tietoa.

VIRHEELLINEN TIETO:

Hongan vt tj Auvinen: "Saatavieni hakeminen käräjäoikeuden kautta on yhdessä sovittu."

Väite ei pidä paikkaansa. Tästä on todisteena sähköpostikeskustelu, jossa kirjoitan seuraavaa: "Lisäksi varmuuden vuoksi haluan sanoa, että en missään nimessä halua Hongalle lisää negatiivistä julkisuutta. Tähän tilanteeseen on tultu, koska en ole saanut saataviani vaikka olen joustanut maksuissa jo vuosien ajan todella paljon. Minunkin on maksettava laskuni…

Koska kuu vaihtuu jo tulevalla viikolla, voin toki odottaa muutaman päivän ennen kuin lakimieheni kirje lähtee Käräjäoikeuteen, jos teillä on huomenna maanantaina esittää jotain sellaista mihin minun kannattaa tarttua.

Ilmoitan lakimiehelleni huomenna maanantaina klo 17.00 miten edetään, joten siihen asti voi tehdä ehdotuksia."

Kukaan ei vastannut viimeiseen sovintoesitykseeni.

VIRHEELLINEN TIETO:

(Mikko Knuuttila 1.2.2014 klo 17.03)

"Auvinen kertoi, että seura maksoi normaalisti tammikuun palkat Lehkosuolle, pelaajille ja muulle taustalle."

Tämä ei pidä paikkaansa. Minulle maksettiin vajaa palkka 31.1.2014 ja loput 7.2.2014. Useille taustan henkilöille ei oltu maksettu palkkaa ollenkaan ainakaan 8.2 mennessä.

VIRHEELLINEN TIETO:

(Tomi Auremaa 9.2.2014 klo 20.19)

"Hongan hallitus teki Auvisen mukaan viikolla päätöksen Lehkosuon sopimuksen irtisanomisesta. Päävalmentaja kutsuttiin kuulemistilaisuuteen, jossa hänelle olisi kerrottu asiasta. Lehkosuo ei sinne saapunut, joten lähetimme tiedon asiasta hänen juristilleen. Minulla (Hongan edustaja) olisi ollut halu sovitella tätä asiaa, mutta nyt vaihtoehtoja ei jäänyt".

Lisäksi samassa artikkelissa Hongan edustaja sanoo: "jos tämä olisi tapahtunut missä tahansa isossa yrityksessä niin lähtö olisi tullut samalla tavalla välittömästi"

Outoa, että Hongan edustaja samanaikaisesti haluaa sekä sovitella tätä asiaa että antaa potkut välittömästi.

Minulle ei olla missään vaiheessa ilmaistu, että Hongalla olisi ollut halu sovitella asiaa. Minuthan oli kutsuttu kuulemaan potkuistani. Kutsu lähetettiin kuulemistilaisuutta edeltävänä iltana. Asianajajani ei päässyt ko. tilaisuuteen, koska hänellä oli samaan aikaan oikeudenkäynti. Minäkään en päässyt ko. tilaisuuteen, koska minulla oli johdettavana viimeistelyharjoitukset ROPS-HONKA Liigacup-peliin. Täten asianajajani ehdotti Hongan lakimiehille, että kuulemistilaisuus pidettäisiin muutaman päivän päästä, jotta me molemmat pääsisimme tilaisuuteen. Tähän ei suostuttu ja selitystä ei annettu.

Olen saanut lähipäivinä uskomattoman paljon pelkästään positiivisia ja kannustavia yhteydenottoja asian tiimoilta. Raivoakin on esiintynyt paljon, mutta ei minua kohtaan. Hongan pelaajien ja Hongan kolistajien kannanotot viimeisten päivien aikana jäävät ikuisesti sydämeeni. Tein pitkään töitä Hongassa. Muistissa on mieletön määrä hienoja kokemuksia hienojen ihmisten kanssa. Kiitos nykyiset Hongan pelaajat, kiitos Hongan entiset pelaajat, kiitos Hongan nykyinen valmennustiimi ja entiset valmennustiimin jäsenet, kiitos nykyiset ja entiset työntekijät, kiitos Hongankolistajat ja muut fanit.

Jatkan valmentamista.

Ystävällisesti,

Mika Lehkosuo

http://www.mtv.fi/sport/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2014/02/1861200

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 216

Siirry: