FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
05.12.2024 klo 04:27:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 43

Kirjoittaja Aihe: Alexei Eremenko Jr, Big in Scotland  (Luettu 298946 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hugo Salmela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Пу́тін хуйло́

Vastaus #300 : 03.01.2014 klo 15:31:11

Tuskin siellä sitäpaitsi näille tavallisille ulkomaalaisvahvistuksille mitään superpalkkoja maksetaan. Drogballe luvattiin hirmuliksa, mutta omien sanojensa mukaan hän ei ole rahojaan saanut. Tuskin Losa tuolla paljon sen kummemmille liksoille pääsisi kuin eurooppalaisessakaan sarjassa, mutta vaatimustaso ei tietenkään olisi ihan sama.
uuba

Poissa Poissa

Vastaus #301 : 03.01.2014 klo 16:44:02

Anelka, Drogba... Losa Ylos Ehdottomasti jatkoon, eikä tarvitse edes miettiä rattitouhuja.
Basler

Poissa Poissa

Vastaus #302 : 03.01.2014 klo 16:50:59

Tuskin Losa tuolla paljon sen kummemmille liksoille pääsisi kuin eurooppalaisessakaan sarjassa, mutta vaatimustaso ei tietenkään olisi ihan sama.

eiköhän olennainen kysymys ole se, että tienaa paremmin kuin veikkausliigassa. Ottaa nyt ne rahat mitä ovat saatavilla, on maa sitten mikä tahansa.

Vähän ihme juttu se, että mies oli Skotlannin aikojensa jälkeen hyvässä iskussa ja tulevaisuus Kazanissa näytti hyvältä, sitten yksi loukkaantuminen maaottelussa ja kaikki meni mönkään. Vetikö vain vodkaa kuntoutuksessa?
Earl Godwin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Democracy Dies in Darkness

Vastaus #303 : 03.01.2014 klo 17:24:36

Tuskin siellä sitäpaitsi näille tavallisille ulkomaalaisvahvistuksille mitään superpalkkoja maksetaan. Drogballe luvattiin hirmuliksa, mutta omien sanojensa mukaan hän ei ole rahojaan saanut. Tuskin Losa tuolla paljon sen kummemmille liksoille pääsisi kuin eurooppalaisessakaan sarjassa, mutta vaatimustaso ei tietenkään olisi ihan sama.

Puhumattakaan siitä, että Qatarin, Kiinan ja Japanin liigaseurat eivät varmaan hae edes "tavallisia ulkomaalaisvahvistuksia" Kazakstanin liigan rejectien joukosta. Nuo sarjat ovat profiililtaan paljon kazakkiliigaa kovempia.

Eiköhän seuraava osoite ole jossain Kazakstania heikommissa ympyröissä. Veikkaan Klubia tai Moldovan/Azerbaidzanin liigaa.
ilpo

Poissa Poissa

Vastaus #304 : 03.01.2014 klo 17:50:08

Vähän ihme juttu se, että mies oli Skotlannin aikojensa jälkeen hyvässä iskussa ja tulevaisuus Kazanissa näytti hyvältä, sitten yksi loukkaantuminen maaottelussa ja kaikki meni mönkään. Vetikö vain vodkaa kuntoutuksessa?
Kyllähän nuo polvivammat ovat sen verta pitkäaikaisia ja vittumaisia, että voivat vaikuttaa pahastikin fysiikkaan. Toki asiaa ei auta jos vetää vodkaa silloin kun pitäisi hoitaa polvi kuntoon.
Basler

Poissa Poissa

Vastaus #305 : 04.01.2014 klo 12:17:55

Puhumattakaan siitä, että Qatarin, Kiinan ja Japanin liigaseurat eivät varmaan hae edes "tavallisia ulkomaalaisvahvistuksia" Kazakstanin liigan rejectien joukosta.

Niin reject-statuksella on vaikea ponnistaa. Tobias Hysen siirtyi IFK Göteborgista nyt Kiinaan. Sanottiin, että mies halusi lähteä kerran oikein kunnolla rahastamaan. Joukkueen kapteeni- ja Ruotsin maajoukkuestatus toi työpaikan sieltä.
barbarian

Poissa Poissa

Vastaus #306 : 11.01.2014 klo 13:53:35

Venäjän ja googlen taitoisille valtava Losan haastattelu, jossa käydään koko ura putkakeikkoineen, rattijuopumuksineen ja toki positiivisinekin juttuineen läpi: http://www.sports.ru/tribuna/blogs/innuendo/551370.html

Tulevaisuudestaan mainitsee vain, että agentit puhuvat, ja "ehkäpä menen Skotlantiin".

e. Skottitabloideissa ollut Losasta paljon juoruja tällä viikolla. Huhujen mukaan Hibernian, Motherwell, Aberdeen ja jotkut englantilaiset joukkueet olisivat Losan perässä. Kilmarnock on jo luovuttanut, kun rahat eivät riitä.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014 klo 13:59:17 kirjoittanut barbarian »
caucho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Antonio Cassano

Vastaus #307 : 14.01.2014 klo 01:48:04

Venäjän ja googlen taitoisille valtava Losan haastattelu, jossa käydään koko ura putkakeikkoineen, rattijuopumuksineen ja toki positiivisinekin juttuineen läpi: http://www.sports.ru/tribuna/blogs/innuendo/551370.html

Tulevaisuudestaan mainitsee vain, että agentit puhuvat, ja "ehkäpä menen Skotlantiin".

e. Skottitabloideissa ollut Losasta paljon juoruja tällä viikolla. Huhujen mukaan Hibernian, Motherwell, Aberdeen ja jotkut englantilaiset joukkueet olisivat Losan perässä. Kilmarnock on jo luovuttanut, kun rahat eivät riitä.

Voisin tuosta koittaa koittaa vähän kääntää, koska tuossa on ihan hyviä kysymyksiä ja uskon että senverran kiinostaa Losan ura täälläkin ihmisiä.

Lainaus
SUOMI, RANSKA, ADEBAYOR

-Muutit lapsena Venäjältä Suomeen. Oliko se vaikeaa?
- Ei. Alku oli hankala mutta kun olet lapsi, opit kielen nopeasti. Kaupunki oli pieni, 20 000 asukasta, aina vapaita kenttiä, aina on paikka, missä voi pelata jalkapalloa. Hyppäsin pyörän selkään ja viiden minuutin päästä olin kentällä. Klo 12 yöllä on vielä valoisaa. Luulen että paljon on sen ansiota.

-Tarkoittaako se, että Venäjällä on vaikeampaa tulla ammattijalkapalloilijaksi?
- Luulen että se on vaikeampaa. Olin onnekas, että isä muutti kaupunkiin missä jo ikkunan takana näkyy jalkapallokenttä. Silloin on helppoa mennä ulos ja pelata aamusta iltaan. Missä olisin voinut tehdä saman Moskovassa? Tai missään muualla Venäjällä? Että löytäisi hyvän kentän, maalit joissa on verkot ja että voisi pelata aamusta iltaan. Talvella oli sali, missä pelasimme koulun jälkeen kolmesta iltayhdeksään. Venäjällä on mahdotonta, että löydät kesällä vapaan kentän. Tai että vartija päästäisi sinne pelaamaan.

-Menit Suomesta Metzin jalkapallokouluun. Millaista se oli?
- Kyllä, menin sinne kun olin 15-16 vuotias. Meitä oli siellä 30-40 ihmistä, ulkomaalaisia noin 10. Viikonloppuisin ranskalaiset menivät koteihinsa ja ulkomaalaiset jäivät sinne. Koitimme auttaa toisiamme, olimme kaikki nuoria ja ikävöimme perheitämme. Joillakin oli koti Afrikassa, minulla Suomessa. Siellä oli ukrainalainen pelaaja ja joku Etelä-Amerikasta.

-Onko totta, että asuit Emmanuel Adebayorin kanssa?
- Kyllä. Asuimme samassa huoneessa 8 kuukautta. Nykyään kun luen hänen haastattelujaan, näkee että hän on vieläkin samanlainen hyväntuulinen kaveri. Silloin kutsuimme häntä Kanuksi, koska he olivat saman näköisiä. Hän oli loistava pääpelaaja. Pitkä ja laiha. Vähän heikko, mutta sen näki että hänen kokoonsa nähden hänellä oli erittäin hyvä tekniikka.

-Metzin jälkeen palasit Veikkausliigaan.
- Halusin kokeilla miesten pelejä. Siihen asti pelasin nuorten pelejä. Metzin ykkösjoukkueeseen oli vaikea päästä. Minulla oli vain suomen passi, ja Ranskassa on ulkomaalaiskiintiö. Päätin palata Suomeen.

- Suomessa sinulla oli paha konflikti valmentajan kanssa.
-Kyllä. Hänen nimi on Keith Armstrong. Oli kauteen valmistava peli, oli kylmä ja pelasimme hiekkakentällä vaikeissa olosuhteissa. Palloa oli vaikea kontrolloida, lämpötila oli +2. Valmentaja huusi minulle jotain ja minä vastasin. Pukukopissa hän alkoi selittämään jotakin, minä vastasin ja siitä alkoi pieni hässäkkä. Iskuja ei vaihdettu mutta vähän tönittiin toisiamme. Seuraavana päivänä löimme kättä päälle ja molemmat pyysivät anteeksi toisiltaan.

- Suomessa pelasit isääsi vastaan.
Se on totta. Hän pelasi sillon HJK:ssa ja minä Jokereissa. HJK - Jokerit oli derby - molemmat joukkueet ovat Helsingistä ja molemmat pelasivat samalla stadionilla. Aluksi tilanne oli tietysti erikoinen mutta 15-20 minuttin päästä et enää huomannut, että isä pelaa vastapuolen joukkueessa. Ajattelet vain peliä. Sellaista tilannetta ei tullut, että olisimme taklanneet toisiamme koska isä pelasi hyökkääjien alapuolella ja minä myös, eri puolilla kenttää. Muistaakseni isä teki yhdessä pelissä maalin. Ja me hävisimme kaikki pelimme heitä vastaan.

-Pysättikö suomen poliisi sinut oikeasti alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisesta?
- Kyllä, vuonna 2005. Nuoruudessa. Puhalsin mittariin ja se näytti, että olin juonut liikaa piimää. Kyllähän te tiedätte, että kun juo piimää, se näyttää alkoholilukemat.

- Piimää?
- Kyllä. Menetin ajokortin. Enää en juo piimää.

LECCE, ZEMAN

- Ennen Lecceä, sinut halusi Spartak.
- Halusi. Lensin jo Moskovaan äitini kanssa, kaiken piti olla varmaa. Lääkärintarkastus meni läpi ja kaiken piti olla selvää. Ja sitten tuli puhelu jossa kerrottiin että Lecce on kiinostunut. 18-19 -vuotiaan valinta Venäjä vai Serie A... Ei tarvinut edes harkita.

- Eli Spartak mietti liian pitkään sopimuksen kanssa.
- Kyllä. Lensin Moskovaan, palasin, viikko kului eikä mitään kuulunut. Sitten tuli Lecce.

- Kumpi tarjosi enemmän rahaa?
- Spartak, tietysti.

- Oletko pettynyt, ettet siirtynyt Spartakiin?
- En sanoisi niin. Spartak on suurseura, mutta 18-19 -vuotiaana jokaisen unelma on pelata Italiassa, Espanjassa ja Englannissa. Kun siis tulee tilaisuus, päätät lähteä kokeilemaan Italiassa.

- Leccessä pelasit Zdenek Zemanin alaisuudessa. Yhden nykyajan erikoisimmista valmentajista.
- Muistan kuinka saavuin sinne ja heti alkoi pre-season Alpeilla. Minä tulin kun Suomessa kausi oli vielä kesken, eli olin hyvässä kunnossa ja he palailivat lomilta. Jo seuraavana päivänä vedimme hulluja juoksuja. Ne olivat raskaita jopa minulle, nuorelle kunnossa olevalle jätkälle. Katsoin vanhempia pelaajia - heidän  silmät olivat lentää päästä. Zeman ohjaa erittäin aktiivisesti harjoituksia. Minulla ei ole ollut toista samanlaista valmentajaa urallani. Meillä oli reitti vuorilla minne meidät vietiin bussilla, missä me juoksimme 1,5 - 2 tuntia. Oli erilaisia ryhmiä: vahvat, heikommat, heikot. Minä olin aina vahvassa ryhmässä, mutta se oli haastavaa. En ole juossut missään yhtä paljon.

- Koska Zeman vaikutti sinun mielestäsi erikoiselta?
- Heti kättelyssä. Hän ei koskaan huuda ja kun hän keskustelee, häntä on vaikea kuulla. Hän puhuu todella hiljaa ja hitaalla temmolla. Pitää höristellä korviaan että kuulee jotain. Hän on erittäin rauhallinen. Saattaa huutaa joskus, mutta ääirmäisen harvoin. Ja kun me juoksimme, hän polki aina pyörällä meidän mukana.

- Onko totta, että Zemanin ultrahyökkäävän pelityylin takia oman joukkueen puolustajat eivät pidä hänestä?
- Kyllä niin tapahtui. Kuulin pelaajien välisiä keskusteluita. Aamuisin juostiin, iltaisin käveltiin pari tuntia kentällä. Taktiikkaa, taktiikkaa ja taktiikkaa. Siinä on melkeinpä kaikki mitä me teimme harjoituksissa. Opettelimme vain miten päästään vastustajan maalille siitä hetkestä, kun oma maalivahti saa pallon. Minne juokset, minne levität jne. Sitä jatkui 3 viikkoa harjoitusleireillä. Se oli Zemanin ensimäinen vuosi eikä kukaan ymmärtänyt mitä teimme, miksi me teemme näin, miksi emme voi pelata ja laukoa maaleja? Pelasimme erittäin harvoin. Se oli melko tylsää. Siihen päälle kuumuus, kun Alpeilla oli +35 astetta. Mutta tästä hyvästä kun kausi alkoi ja juostiin kentälle, kaikki tajusivat mitä tehdää, minne syötetään ja miten peliä avataan. Kaikki tapahtui automaattiesti. Päästimme paljon maaleja ja teimme paljon.

- Onko Zeman nero?
- Työskentelin hänen kanssaan vuoden. Olin vielä nuori ja en ymmärtänyt taktiikan päälle. Nyt kun muistelen, tajuan että hänen hyökkäyskuviot ovat nerokkaita. Miten murretaan puolustus, miten avataan peliä - se oli erittäin mielenkiintoista.

- Miksi Valeriy Bozhinovista ei tullut tähteä? Hän oli superlahjakas.
- Hän pelasi hyvin Leccessä ja hänet myyttin isolla summalla Fiorentinaan. Puhuimme paljon silloin - minä, Bozhanov ja Vucinic. Ehkä suuri palkka on syynä hänen tilanteeseensa. Fiorentina maksoi hänelle valtavan palkan... Eri fanit, eri kaupunki, eri rooli joukkueessa. Hän oli erittäin kallis pelaaja. Ehkä paineet olivat liikaa.

- Leccen erikoisin pelaaja?
- Asuin samassa huoneessa Axel Konanin kanssa. Hiljainen ja hyväntuulinen kaveri, joka katsoi aina piirrettyjä tietokoneeltansa. Yötä päivää. Tomia ja Jerryä ja muita Disneyn leffoja. Mies oli 24-vuotias.

- Minkä ottelun muistat parhaiten?
- Ottelun Laziota vastaan. Meillä ei ollut hyökkääjiä ja Zeman sanoi minulle "pelaat tänään hyökkääjänä". Ottelu oli erittäin tärkeä. Seitsemän minuutin pelin jälkeen tein pallonriiston, minua rikottiin ja saimme rankkarin josta siirryimme 1-0 johtoon. Sen jälkeen he tekivät 3 maalia, mihin vastasi Vucinic kolmella osumalla. Voitimme 4-3. (Tosin ottelu päättyi oikeasti 5-3: https://www.youtube.com/watch?v=4BPclm4O6_Q )

Toinen ottelu oli kun pääsin kentälle AS Romaa vastaan Roomassa. Pidän erittäin paljon Stadio Olimpicosta. Jo kun pelasin HJK:ssa, olimme harjoitusleirillä Italiassa ja kävimme katsomassa AS Roma- Lazio -pelin, sanoin että jonain päivänä pelaan vielä tällä stadionilla.

-Millainen kaupunki on Lecce? Miten siellä fanitetaan omaa seuraa?
- Lecce on rantakaupunki, 120km Barista ja kesäisin erittäin kaunis. Italialaiset ovat kaikki todella tunteellisia - erityisesti etelässä. Mitä lähempänä Napolia, sen tunteellisempia. Kerran meidän fanit juoksivat harjoituskentällemme pesäpallomailojen kanssa ja ajoivat meidän pukukoppiimme ja alkoivat selittää ketkä pelaavat huonosti, ketkä löysäilevät ja kenen pitäisi olla kapteeni.

- Lyötiinkö teitä?
- Ketään ei lyöty. Sellaista tapahtuu erittäin harvoin. Joskus ikkunoita saatetaan rikkoa.

- Oliko faneja monta?
- Noin 30. He menivät kapteenin luokse, Ledesma taisi olla kapteeni. Minä olin nuori, nuorten luokse ei tultu.

- Mitä turvamiehet tekivät?
- Mitkä turvamiehet? Heitä on kaksi, mitä he voivat tehdä kun 30 ihmistä juoksee kentälle?

Huomenna vielä juttua Saturnista, MLS:stä, Skotlannista, maajoukkueesta ja loppusanat.
kapteeni kosmos

Poissa Poissa

Vastaus #308 : 14.01.2014 klo 02:25:09

^ Hienoa! Kiitos käännöksestä, caucho!

Piimä on kyllä riski, pitäis tietää :D
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014 klo 02:28:36 kirjoittanut kapteeni kosmos »
D mies

Poissa Poissa

Vastaus #309 : 14.01.2014 klo 08:31:55

Heh-heh, hyvää läppää. Kiitos käännöksestä.
Zeit

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJK

Vastaus #310 : 14.01.2014 klo 08:54:16

Kiitokset caucho:lle. Ylos
Boris Pugo

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 14.01.2014 klo 09:03:40

Losa Ylos
sissone

Poissa Poissa

Vastaus #312 : 14.01.2014 klo 09:26:31

Mielenkiintoista läppää. Kiitokset käännöksestä.
D mies

Poissa Poissa

Vastaus #313 : 14.01.2014 klo 09:45:07

Venäjää osaava tuttava kertoo tuossa puhuttavan kefiiristä, joka muistuttaa suomalaista piimää ja jossa - todentotta! - on hiukan alkoholia...
Borvoo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MiKi, HJK

Vastaus #314 : 14.01.2014 klo 10:05:39

Venäjää osaava tuttava kertoo tuossa puhuttavan kefiiristä, joka muistuttaa suomalaista piimää ja jossa - todentotta! - on hiukan alkoholia...

Losa on saanut dokata piimää kirnukaupalla. Kefiiriä on tullut Venäjällä juotua paljon, mutta ei se ikinä ole hattuun helahtanut.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #315 : 14.01.2014 klo 10:17:55

Losa on saanut dokata piimää kirnukaupalla. Kefiiriä on tullut Venäjällä juotua paljon, mutta ei se ikinä ole hattuun helahtanut.

Eihän liköörikonvehditkaan kolahda nuppiin vaikka vedät koko rasian, mutta silti niillä saa alkometrin viisarin värähtämään, jos sellaiset syömisen jälkeen heti puhallat.

Ylikypsät, hedelmät, yskänlääke ja tosiaan kefiirityyppiset piimät aiheuttavat saman, mutta silloin joko osoitetaan mistä mittausvirhe johtui tai mennään verikokeeseen. Sikäli siis Losan ajokielto ei tosiaan ole johtunut mistään piimästä...

Ihan mainiota tarinointia, Losakin voisi uran jälkeen julkaista vuosistaan kirjan.
Kathgodam

Poissa Poissa

Vastaus #316 : 14.01.2014 klo 10:55:07

Ihan mainiota tarinointia, Losakin voisi uran jälkeen julkaista vuosistaan kirjan.

Ainakin suunnittelee kirjaa.
Lainaus
Tälle miehelle on tapahtunut jalkapallokentillä ja siviilissä. Tarinoita on kertynyt niin paljon, että Alexei Eremenko suunnittelee elämäkerran kirjoittamista.
http://www.hs.fi/urheilu/a1388643708565
Litti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kyrvänsyylä oot

Vastaus #317 : 14.01.2014 klo 11:13:06

Lainaus
Puhalsin mittariin ja se näytti, että olin juonut liikaa piimää. Kyllähän te tiedätte, että kun juo piimää, se näyttää alkoholilukemat.

caucho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Antonio Cassano

Vastaus #318 : 14.01.2014 klo 21:48:23

Jep, kefiiristähän tuossa puhutaan mutta jos olisin kääntänyt sen kefiiriksi, harva olisi ymmärtänyt mistä puhutaan. Käytännössä lähes sama asia kuin piimä jokatapauksessa.

Mutta takaisin haastatteluun:

Lainaus
SATURN

-Miten päädyit Saturniin?
- En ollut aikeissa jättä Lecceä mutta Saturn teki niin hyvän tarjouksen, että päätin palata juurilleni. Minulle näytettiin internetistä heidän harjoituskeskus ja mietin että miksipä ei.

-Vaikutti, että sinusta voisi tulla suurseuran pelaaja. Miksi näin ei tapahtunut?
- Näköjään olisi pitänyt jättää seura jo ensimäisen kauden jälkeen. Annoin seurajohdon ymmärtää että haluan kehittyä eteenpäin, pelata suurseurassa ja osallistua europeleihin. Se ei onnistunut. Minun mielialani oli huono ja tuntuu, että he olivat ilkeitä minua kohtaan. Weiss lähti, Vorontsov lähti, seuraan tuli uusia henkillöitä ja minun peliaikani alkoi vähentyä.

-Onko totta että riitelit seurajohdon kanssa, koska he eivät päästäneet sinua Lokomotiviin?
- Kyllä, se tapahtui 2008 alkuvuodesta.

-Oliko sinulla mahdollistuutta pakottaa seura tuohon siirtoon? Antaa johdon ymmärtää ettet halua pelata Saturnissa?
- Annoin heidän ymmärtää. Vastaus oli, että tällä hetkellä Saturn ei tarvitse rahaa. Rubin halusi ostaa minut jo vuonna 2006. Silloin minulta kysyttiin; "jos teemme tarjouksen, siirrytkö Rubiniin?" - minä kieltäydyin. Olisi pitänyt lähteä (nauraa).

-Kenet muistat Saturnista?
-Baffour Gyanin. Positiivinen ja elämäniloinen kaveri. Kun puhut hänen kanssaan, tulet heti hyvälle tuulelle. Hän kertoi että ei ole koskaan juossut nopeammin kuin silloin, kun skinheadit koittivat saada hänet kiinni Moskovassa.

-Onko totta, että sinä ja päävalmentaja Reber ette ymmärtäneet toisianne?
- Kukaan ei ymmärtänyt Reberiä. Okei, hän oli valmentanut jossain seurassa Bundesliigassa mutta kun hän saapui, hän käyttäyti kuin olisi tullut maahan, jossa ei ennen ole pelattu jalkapalloa. Tietysti hän oli pomo, mutta se oli outoa. Meillä oli joukkueessa kuitenkin Karyaka, Loskov ja muita jotka olivat nähneet jo paljon.

-Kauden 2007 lopussa joku löi sinua kadulla. Mitä tapahtui?
- Viimeisen pelin jälkeen kausi loppui ja lomat alkoivat. Olimme ravintolassa niinkuin kaikki muutkin. Kadulla joitakin tyyppejä tuli luokseni, alkoivat puhua kanssani, löivät ja lähtivät pois. He sanoivat jotain liittyen minuun ja pelitapaani. Minä vastasin ja ilmeisesti äänensävyni ei miellyttänyt heitä. Sain turpiini ja viikon päästä piti mennä pelaamaan ratkaiseva maaottelu Portugalia vastaan. Voitolla olisimme menneet jatkoon, mutta pelasimme 0-0.

-Saturnin aikana ajelit Hummerilla.
- Kyllä. Olin nuori ja tykkäsin vaihdella autoja. Olen aina pitänyt autoista ja Hummer on mielestäni käytännöllinen. Sen kanssa on mukava ajella - voit ajella lätäköiden päältä huoletta. Oikeastaan minkä tahansa päällä.

-Onko se kallein auto mikä sinulla on ollut?
- No ei se ole niin kallis mitä monet luulevat. Kallein autoni oli luultavasti Porsche Carrera, ensimäinen autoni Moskovassa. Nyt ajelen BMW X6:lla.

-Ajelevatko nuoret jalkapalloilijat Porscheilla myös Italiassa?
- Eivät tietenkään. Balotelli tuskin ajaa Lada Kalinalla mutta kun olin siellä, vain vanhemmilla pelaajilla oli hienoja autoja.

-Johtuuko se palkkaeroista Italian ja Venäjän välillä?
- Luulen niin. Venäjällä palkat ovat kovempia kuin Italiassa.

-Saturnin jälkeen sait aika mukavasti lisäkiloja. Oletko luonnostaan taipuvainen lihoamaan?
- Minulla on aina ollut liikaa painoa - myös Saturnissa minulla oli liikaa painoa. Minulla on tällainen hankala vartalo. Vaikka pelasin hyvin, Weiss sanoi että olen ylipainoinen ja samaa puhuttiin myös Suomessa. Jos en tee mitään kahteen päivään, vaikka söisin aivan normaalisti, lihoan puolitoista kiloa. Ilman alkoholia. Minun täytyy aina tehdä jotain, kuten juosta tai pyöräillä että pysyisin kunnossa. Kun pelaan vähän, saan lisää painoa ja näin kävi Saturnissa.

-Onko sinulla jotain erityisiä keinoja pudottaa painoa?
- Kyllä. En syö ja juoksen paljon. Se on typerä tekniikka eikä paras vaihtoehto terveyden kannalta, mutta kaikkein tehokkain. Ennätykseni on 5-6 kiloa viikossa, mutta en suosittele tätä tekniikkaa kenellekään.

MLS, SKOTLANTI, MAAJOUKKUEET

-Olit try-outilla Torontossa. Miksi et jäänyt MLS:ään?

- Olin kyllä, harjoitusleiri meillä oli Orlandossa. Siellä kaikki oli suurinpiirtein okei, mutta en pitänyt heidän systeemistään. En tiennyt siitä, eikä agenttini kertoneet minulle siitä. MLS:ssä allekirjoitat sopimuksen federaation kanssa, et seuran ja sinut voidaan heittää minne tahansa ilman mitään vastuuta. MLS-seuroissa vain kaksi pelaajaa voivat saada palkkaa tiettyä summaa enemmän ja Torontolla oli jo kaksi tällaista pelaajaa. Harjoittelin siis siellä viikon ja lensin kotiin.

-Sen jälkeen menit Kilmarnockiin, missä kaikki meni nappiin.
- Kyllä. Tein maalin heti ensimäisessä ottelussa. Skotlannin pääsarjan taso ei ole yhtä korkea kuin Englannin valioliigassa, mutta mentaliteetti on sama, kuin myös stadionit ja katsomot. Nautin siitä paljon. Skotlannissa jos et osaa lukea peliä, voit saada todella kovaa käsittelyä puolustajilta. Ennen kautta puhuttiin että putoaisimme sarjasta, mutta päädyimme neljännelle sijalle. Se on vähän kuin kakkossija, koska sarjassa oli Celtic ja Rangers.

-Minne menit Kilmarnockista?
- Halusin jäädä saarille. Neuvotteluja käytiin Leedsin ja Sheffield Wednesdayn kanssa ja olisin mielelläni jäänyt sinne pelaamaan, historialliseen seuraan... Englantiin. Ehkä palkka olisi pienempi, mutta se fiilis on jotain erilaista. En kuitenkaan odottanut tarpeeksi pitkään tarjouksia ja sitten minuun otti yhteyttä Rubin.

-Miksi valitsit Suomen maajoukkueen, etkä Venäjää?
- Vuonna 2003 sain suomen kansalaisuuden ja pari viikkoa myöhemmin sain kutsun nuorten maajoukkueeseen. Ensimäinen peli oli Venäjää vastaan Moskovassa. En epäröinyt. Kohta sain jo kutsun A-maajoukkueeseen ja olin erittäin tyytyväinen. Olin nuori ja pelasin Litmasen, Hyypiän ja Antti Niemen kanssa avauksessa. Se oli erittäin tunteikas ottelu.

-Oliko erityistä pelata Venäjän A-maajoukkuetta vastaan?
- Tietysti. Pelasimme Helsingissä ja stadionilla oli 38 000 ihmistä, joista noin 22 000 oli venäläisiä.

LOPUKSI

-Sinä olet aina ollut tempperamenttinen. Miten päädyit suomalaiseen vankilaan?
- Oli vuosi 2002 ja jouduin konfliktiin yökerhossa. Suomi on sellainen maa missä heti jos joku on vialla, viedään putkaan. Meidät vietiin sinne pariksi tunniksi että tilanne rauhoittuisi ja sitten meidät päästettiin pois. Ei mitään ihmeellistä.

-Olit joskus "Hypnoosi"-ohjelmassa TNT:llä (Venäläinen tv-kanava). Mitä teit siellä?
- (Pitkä tauko). Siellä... En oikein muista mitä siellä oli, jotain hypnoosiin liittyvää. Piti potkaista pallo jonnekin. Jotain sellaista.

-Eikö sinua oikeasti hypnotisoitu?
- Ei. Sanoin heti että ei tarvi.

-Miksi menit mukaan siihen ohjelmaan?
- Mitenniin miksi? Olin nuori ja hölmö. Kun minulle soitettiin TNT:ltä, vastasin heti "tottakai tulen. Mitä siinä muka on? Ei se ketään haittaa jos olen 5 minuuttia telkkarissa". Enkä vieläkään ole sitä mieltä, että siinä oli mitään ihmeelistä. Jos ajattelet 24/7 pelkkää jalkapalloa, tulet hulluksi. Sellaisia pelaajia on erittäin vähän, jotka istuvat vain kotona. Mielestäni heitä pidetään hulluina.

-Ennen uutta vuotta lähdit Kayratista. Etsitkö uutta seuraa?
- Kyllä, minä harjoittelen ja agentit neuvottelevat. Menen ehkä Skotlantiin. Ihmiset palailevat juuri uudenvuoden jälkeen ja tehän tiedätte, miten ihmiset tekevät töitä lomillaan. Odotellaan.

-Monilla on sellainen mielikuva, että sinun urasi ei mennyt odotusten mukaan. Mitä mieltä itse olet?
- Monet kysyvät samaa. Vastaan että se olisi voinut olla parempi, mutta myös paljon huonompi.
Missikeisari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hudit ja hukkaretket

Vastaus #319 : 14.01.2014 klo 22:54:00

Kiitokset caucholle käännöksistä! Hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa :)
murdock

Poissa Poissa

Vastaus #320 : 14.01.2014 klo 23:20:02

caucho Tuoppi
Hylje

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Charles "Charlie" Charles ja Bielsan Bilbao

Vastaus #321 : 14.01.2014 klo 23:21:10

Lutuuria Ylos
amunt!

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 14.01.2014 klo 23:22:28

Kiitos käännöksistä! Peukku Losalle, mutta täytyy nostaa myös haastattelijalle hattua hyvistä kysymyksistä Ylos
Kratos

Poissa Poissa

Vastaus #323 : 14.01.2014 klo 23:35:06

Kiitokset täältäkin. Kirjasta todellakin voisi tulla hyvä.
Stanislaw Lemonade

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 14.01.2014 klo 23:36:11

Kiitos caucholle täältäkin! Ylos Losa on ollut aina suosikkejani, ja olihan tuossa ihan mielenkiintoista luettavaa kaikille suomifutiksesta kiinnostuneille. Olisi mukava nähdä Losa jo ensi kesänä Veikkausliigassa, mutta jos haluaa vielä käydä hakemassa rahat pois jostakin, niin se yhdelle Suomen kaikkien aikojen lahjakkuuksista sallittakoon. Piimälle vielä :D Ylos Kirjaan vahva sama.

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 43

Siirry: