drone
Poissa
Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat
|
|
Vastaus #25 : 24.04.2014 klo 09:23:25 |
|
Joo, nyt asiasta tuli sähköpostikirjeen että homma peruttu. Ei vaan seuroilla ole yksinkertaisesti varaa tällaisiin niin laajassa mittakaavassa että niitä kannattaisi järjestää.
Onko tämä aprillipila vai huono vitsi?
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #26 : 24.04.2014 klo 09:29:59 |
|
Onko tämä aprillipila vai huono vitsi?
No onko seuroilla varaa laittaa ~1000€ per henkilö tuollaiseen seminaariin, kun muutenkin ovat aivan pa? Itse seuratoimijana olen siinä käsityksessä että ei ole, kun muutenkin lasketaan pennejä. Toki jollain suurilla seuroilla varmastikin on tonni tai pari laittaa ylimääräistä, mutta pienemmillä seuroilla ei kyllä ole tai on jos se on jo syksyllä budjetoitu. Säälihän tuo on. Toivottavasti vastaavat viritykset eivät kuitenkaan pääty tähän, ja ensi kerralla yrittäjä lähtee alkuun vaikka hieman pienimuotoisemmin. Sisältö olisi ollut erittäin kiinnostavaa, mutta turha tässä on enää itkeä kun kauppa ei kerran käynyt. Tähän toki sama.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014 klo 09:34:11 kirjoittanut Velmu »
|
|
|
|
|
joks11
Poissa
Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy
|
|
Vastaus #27 : 24.04.2014 klo 12:01:34 |
|
Ei varaa?? Suomesta tuskin löytyy seuraa, jolla ei olisi ollut varaa lähettää yksi henkilö paikalle. Kyse on enemmän siitä, että toiminnan kehittäminen ei kiinnosta. Riittää kun harrastellaan ja mikäpä siinä. Olemme futiksen takapajula ja näemmä vielä aika pitkään.
Ainakaan omalla seurallani ei loju nurkissa ylimääräistä rahaa noin paljoa. Koulutusbudjetti on suhteellisen reipas kyllä, mutta se kuluu vuosittain melko tehokkaasti liiton valmentajakoulutuksiin. Pari kertaa olen Valmentajapäiville päässyt seuran piikkiin ja piirin täsmäkoulutukset hoituu, mutta tuollainen seminaari onkin jo vähän vaikeammin perusteltavissa vaikka kuvioon kuuluisikin koulutustilaisuuden järjestäminen seuran muille valmentajille. Verkostoituminenhan tuommoisissa on aika suuressa roolissa mahdollisuutena, mutta vähän meh alkaa maksattamaan oman (ammatillisen) tuttavapiirin laajentamista lasten vanhemmilla. Ihan hyvä yritys, mutta ainakin oma mielipiteeni oli heti alun alkaen että nyt haukataan kerralla aika isoa palaa.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #28 : 24.04.2014 klo 13:59:49 |
|
Ainakaan omalla seurallani ei loju nurkissa ylimääräistä rahaa noin paljoa. Koulutusbudjetti on suhteellisen reipas kyllä, mutta se kuluu vuosittain melko tehokkaasti liiton valmentajakoulutuksiin. Pari kertaa olen Valmentajapäiville päässyt seuran piikkiin ja piirin täsmäkoulutukset hoituu, mutta tuollainen seminaari onkin jo vähän vaikeammin perusteltavissa vaikka kuvioon kuuluisikin koulutustilaisuuden järjestäminen seuran muille valmentajille.
Verkostoituminenhan tuommoisissa on aika suuressa roolissa mahdollisuutena, mutta vähän meh alkaa maksattamaan oman (ammatillisen) tuttavapiirin laajentamista lasten vanhemmilla.
Ihan hyvä yritys, mutta ainakin oma mielipiteeni oli heti alun alkaen että nyt haukataan kerralla aika isoa palaa.
Hienosti puit sanoiksi sen mitä itsekin yritin aikaisemmin kirjoittaa. Kun noihin B-valmentajatutkintoihin menee jo se reilu 1000€ per naama ja C-kurssiinkin 500€ per naama, niin reilukin koulutusbudjetti menee äkkiä noihin.
|
|
|
|
Plummer Joe
Poissa
|
|
Vastaus #29 : 24.04.2014 klo 15:34:43 |
|
No onko seuroilla varaa laittaa ~1000€ per henkilö tuollaiseen seminaariin, kun muutenkin ovat aivan pa?
Itse seuratoimijana olen siinä käsityksessä että ei ole, kun muutenkin lasketaan pennejä. Toki jollain suurilla seuroilla varmastikin on tonni tai pari laittaa ylimääräistä, mutta pienemmillä seuroilla ei kyllä ole tai on jos se on jo syksyllä budjetoitu. Tähän toki sama.
Selvyyden vuoksi: Lippu maksoi 350€. Heikosti on asiat, jos ei seurasta tätä löydy kenenkään taskusta, joka sitten voisi jakaa tietoa seuran sisällä. Minulle tämä kertoo surullista viestiä siitä, että valoa ei ole Suomessa tunnelissa näkyvissä...
|
|
|
|
drone
Poissa
|
|
Vastaus #30 : 24.04.2014 klo 16:06:17 |
|
Minulle tämä kertoo surullista viestiä siitä, että valoa ei ole Suomessa tunnelissa näkyvissä...
No ei näy, ei. Kerkisin jo hetken luulla, että kivikautiset asenteet alkaisivat hellittää Suomessakin ja hattu lähtisi kiertämään rahan keruun merkeissä. (On niitä keräyksiä paljon vähäpätöisemmistäkin syistä järjestetty.) Se on kyllä surullista, että maailman suosituin urheilulaji ei nauti tässä periferiassa suurempaa rispektiä...
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
|
Vastaus #31 : 24.04.2014 klo 17:48:00 |
|
No mitä vittua nyt taas? Se, etteivät ihmiset osta tiettyä tuotetta on merkki suomalaisen jalkapallon toivottomuudesta? AFF oli hieno hanke ja on äärimmäisen surullista ettei se toteutunut. On kuitenkin naurettavaa vastuunsiirtoa syyttää siitä potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät sitten kuitenkaan nähneet tuotetta hintansa arvoisena.
Toivottavasti ryhmä ei tästä kuitenkaan lannistu vaan toteuttaa vastaavanhenkisen tapahtuman ensin pienemmässä mittakaavassa. Siitä on hyvä lähteä kasvattamaan tapahtumaa kohti alkuperäistä suunnitelmaa kokemuksen karttuessa ja tuotteen tullessa kenttäväelle tutuksi.
Kyllä Ricky osallistuu vaikka puitteet ja tarjonta olisi hieman vaatimattomampaakin. Ja ehkä mieluummin juuri sellaiseen tapahtumaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014 klo 18:24:55 kirjoittanut Ricardo Leite »
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #32 : 24.04.2014 klo 18:25:35 |
|
Selvyyden vuoksi: Lippu maksoi 350€. Heikosti on asiat, jos ei seurasta tätä löydy kenenkään taskusta, joka sitten voisi jakaa tietoa seuran sisällä. Minulle tämä kertoo surullista viestiä siitä, että valoa ei ole Suomessa tunnelissa näkyvissä...
450€ liput nettisivuilla ovat halvimmillaan+kilsat ehkä vielä päälle ja kauempaa tullessa hotelliyö! niin äkkiä sitä hintaa tulee. Kaikki eivät asu PK-seudulla. Itselläni on sellainen fiilis että jos tästä oikeasti haluttaisiin tehdä Suomen fudistakin edistävä tapahtuma ja ns. Bisnes/tuottonäkökulma jättää tapahtumalta pois, niin tuollainen pitäisi Eerikkilän kanssa järjestää yhteistyössä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014 klo 18:28:48 kirjoittanut Velmu »
|
|
|
|
|
Kaihlamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
|
Vastaus #33 : 24.04.2014 klo 20:14:30 |
|
Kaiken aiemmin jo kirjoitetun lisäksi se, että suurin osa kohderyhmästä kuitenkin toimii oto:na jolloin voi olla kohttuullisen haastavaa osallistua keskellä viikkoa pidettävään kaksipäiväiseen seminaariin. Itse toki olisin ilmoittautunut paikalle, jollei samaan aikaan olisi osunut oman joukkueen Ruotsin turnausreissu.
|
|
|
|
joks11
Poissa
|
|
Vastaus #34 : 25.04.2014 klo 08:29:46 |
|
Kaiken aiemmin jo kirjoitetun lisäksi se, että suurin osa kohderyhmästä kuitenkin toimii oto:na jolloin voi olla kohttuullisen haastavaa osallistua keskellä viikkoa pidettävään kaksipäiväiseen seminaariin. Itse toki olisin ilmoittautunut paikalle, jollei samaan aikaan olisi osunut oman joukkueen Ruotsin turnausreissu.
Tämä. Suurimmallakin jalkapallofanaatikolla on usein työnantaja. e: ihan naurettavaa syyllistämistä kyllä, vaikka taitaakin tulla järjestäjäporukan ulkopuolelta. Drone, oliko lippu takataskussa?
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #35 : 25.04.2014 klo 09:57:36 |
|
e: ihan naurettavaa syyllistämistä kyllä, vaikka taitaakin tulla järjestäjäporukan ulkopuolelta. Drone, oliko lippu takataskussa?
Ja onkohan kuinka moni noista syyllistäjistä itse edes seuratoimijoita?
|
|
|
|
joks11
Poissa
|
|
Vastaus #36 : 25.04.2014 klo 15:21:45 |
|
Luin avoimen kirjeen. Ihan hyvää, rehellistä kertomusta tapahtuneesta.
Harmi sinänsä että näin kävi. 68 lipun ostanutta asiakasta on kyllä selkeästi liian vähän, eikä vika ole asiakkaissa.
|
|
|
|
Plummer Joe
Poissa
|
|
Vastaus #37 : 25.04.2014 klo 15:49:33 |
|
Ja onkohan kuinka moni noista syyllistäjistä itse edes seuratoimijoita? On se jännä, että täällä ollaan näin herkkähipiäisiä. Ei kestetä katsoa faktoja vaan hypätään ylös huutaen että meitä ei sitten saa syyllistää, me olemme köyhiä eikä meiltä voi vaatia mitään. Toisaaltä tämä sisäänpäin kääntynyt surkutteleva asenne leimaa suomea nykyään muuallakin. Minä sanon, että millään kolmosen, kakkosen, ykkösen ja liigan seuralla tuo ei olisi ollut rahasta kiinni puhumattakaan Palloliitosta ja piireistä. Nyt perse ylös penkistä ja katse maailmalle.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #38 : 25.04.2014 klo 16:25:38 |
|
On se jännä, että täällä ollaan näin herkkähipiäisiä. Ei kestetä katsoa faktoja vaan hypätään ylös huutaen että meitä ei sitten saa syyllistää, me olemme köyhiä eikä meiltä voi vaatia mitään. Toisaaltä tämä sisäänpäin kääntynyt surkutteleva asenne leimaa suomea nykyään muuallakin. Minä sanon, että millään kolmosen, kakkosen, ykkösen ja liigan seuralla tuo ei olisi ollut rahasta kiinni puhumattakaan Palloliitosta ja piireistä. Nyt perse ylös penkistä ja katse maailmalle.
Täällä vain yritettiin kertoa että miksi tähän tapahtumaan ei ollut tarpeeksi lipunostajia. Ok, eli Kolmosen porukat mitkä vetävät ~5000€ budjetilla noin 10% budjetista ei tunnu missään vai? Ja Veikkausliigaseuroilla on vähän väliä protestilistoilla muutamien satasten laskuja. Toki varmasti olisi ollut isoilla seuroilla mahdollista yksi henkilö helpostikin tuonne maksaa ja varmaan monesta seurasta olikin menijä tuonne pk-seudulla, kun lippuja kuitenkin oli myyty se 68kpl. Tuossa verrattaan että esim Englannissa vastaava konferenssi maksaa 1000-2000€, mutta kuinka moninkymmenkertainen rahamäärä siellä jalkapallossa liikkuu? Avoin kirje oli hyvin suunnattu tälle topikille kyllä ja hyvin kirjoitettu.
|
|
|
|
joks11
Poissa
|
|
Vastaus #39 : 25.04.2014 klo 23:18:26 |
|
On se jännä, että täällä ollaan näin herkkähipiäisiä. Ei kestetä katsoa faktoja vaan hypätään ylös huutaen että meitä ei sitten saa syyllistää, me olemme köyhiä eikä meiltä voi vaatia mitään. Toisaaltä tämä sisäänpäin kääntynyt surkutteleva asenne leimaa suomea nykyään muuallakin. Minä sanon, että millään kolmosen, kakkosen, ykkösen ja liigan seuralla tuo ei olisi ollut rahasta kiinni puhumattakaan Palloliitosta ja piireistä. Nyt perse ylös penkistä ja katse maailmalle.
Ostitko itse lipun? Hieno juttu jos ostit.
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
|
|
Vastaus #40 : 26.04.2014 klo 01:14:57 |
|
On se jännä, että täällä ollaan näin herkkähipiäisiä. Ei kestetä katsoa faktoja vaan hypätään ylös huutaen että meitä ei sitten saa syyllistää, me olemme köyhiä eikä meiltä voi vaatia mitään.
Häh? Siis mitä vittua? Mitä faktoja? Fakta ammattilaispiireissä, futiksen ja kaupankäynnin alalla on, että asiakkaat kyllä maksavat tuotteesta mikäli tuote on kunnossa, markkinointi pelaa ja hinta on kohdallaan. Rickyn mielestä oli, suurimman osan mielestä ei. Ja mitä helvetin vittua? Jos tuotteen laatu ei kohtaa asiakkaiden mielestä hinnan kanssa näiden pitäisi se kuitenkin maksaa, koska heiltä voi sitä vaatia? Vain koska jalkapallo, lutuuri ja eom? Vai miksi voisi vaatia? Erittäin hämärää logiikkaa.
|
|
|
|
joks11
Poissa
|
|
Vastaus #41 : 26.04.2014 klo 01:44:05 |
|
Häh? Siis mitä vittua? Mitä faktoja? Fakta ammattilaispiireissä, futiksen ja kaupankäynnin alalla on, että asiakkaat kyllä maksavat tuotteesta mikäli tuote on kunnossa, markkinointi pelaa ja hinta on kohdallaan. Rickyn mielestä oli, suurimman osan mielestä ei.
Ja mitä helvetin vittua? Jos tuotteen laatu ei kohtaa asiakkaiden mielestä hinnan kanssa näiden pitäisi se kuitenkin maksaa, koska heiltä voi sitä vaatia? Vain koska jalkapallo, lutuuri ja eom? Vai miksi voisi vaatia?
Erittäin hämärää logiikkaa.
No mun mielestä ei ollut. Ei mulla ole mitään mahdollisuutta lähteä seminaariin missä puhujina olisi vaikka Mourinho, Klopp, Ancelotti tai ketä tahansa muu nykyfutiksen huippunimistä jos hinta on liian suuri. Säkin muistaakseni olet ammattilainen(korjaa jos olen väärässä) ja tilanne sen suhteen on ihan erilainen kuin mulla, mutta ei pelkillä täysammattilaisilla tuollaista seminaaria täytetä tässä maassa. Ei lähellekään. Topicissa ja avoimessa kirjeessäkin todetusti: suurin osa toimijoista(=potentiaalisesta asiakaskunnasta) on sivutoimista tai harrastajia, jotka kaiken huipuksi tekevät erittäin pientä korvausta vastaan erittäin paljon töitä. Suurella osalla on duunin ja/tai opiskelun lisäksi kuvioissa parisuhdetta tai jopa oikeasti perhettä. En ole mikään tapahtuman järjestämisen ammattilainen mutta pienempi raha -> enemmän osallistujia. Haukattu pala oli nyt tällä kertaa vaan vähän liian iso. Ensi kerralla pienempää palaa alkuun ja pikku hiljaa suuremmaksi. Sillä tavalla markkinat toimivat muillakin aloilla.
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
|
|
Vastaus #42 : 26.04.2014 klo 01:52:03 |
|
No mun mielestä ei ollut. Ei mulla ole mitään mahdollisuutta lähteä seminaariin missä puhujina olisi vaikka Mourinho, Klopp, Ancelotti tai ketä tahansa muu nykyfutiksen huippunimistä jos hinta on liian suuri.
Säkin muistaakseni olet ammattilainen(korjaa jos olen väärässä) ja tilanne sen suhteen on ihan erilainen kuin mulla, mutta ei pelkillä täysammattilaisilla tuollaista seminaaria täytetä tässä maassa. Ei lähellekään.
Juu tätä juuri tarkoitin. Jotkut futisväestä olisivat tuon olleet valmiita maksamaan omistaan, joillekin meistä tuo olisi maksettu työnantajan pinkasta, mutta lopulta maksajia ei ollut tarpeeksi. Ja ymmärrän sen enemmän kuin hyvin. En olisi maksanut omistani. Jos tuote ei mene kaupaksi on se aina tuotetta myyvän osapuolen vika. Piste. Jokainen kuluttaja tai maksaja tekee ostopäätöksensä itse ja sitä tulee kunnioittaa. Kuten sanottu: toivon, että sama jengi jaksaa kyhätä samanhenkisen tapahtuman aluksi vähän pienemmässä mittakaavassa lähitulevaisuudessa.
|
|
|
|
SirL
Poissa
|
|
Vastaus #43 : 26.04.2014 klo 02:29:04 |
|
En voi tietysti puhua kuin omasta puolestani, mutta tapahtuman markkinoinnissakin olisi voinut ehkä ajatella jotain muuta lähestymistapaa.
Nimittäin "transitiomiehen" yliaktiivinen kohkaaminen Twitterissä ja aggressiivinen markkinointi ei luonut mielestäni kovin vakuuttavaa ja ammattitaitoista mielikuvaa tapahtumasta.
"Selitetään yksinkertaiset asiat monimutkaisesti ja isketään iso hintalappu kylkeen."
Tämä ei tietysti ollut todellisuus, ja esiintyjälista oli vakuuttava, mutta tuollainen negatiivinen mielikuva markkinointia seuraamalla saattoi helposti syntyä, mikä on tietysti sääli, jos se vaikutti tapahtumaan osallistumiseen.
|
|
|
|
drone
Poissa
|
|
Vastaus #44 : 26.04.2014 klo 12:29:48 |
|
e: ihan naurettavaa syyllistämistä kyllä, vaikka taitaakin tulla järjestäjäporukan ulkopuolelta.
Vahvistan, että minulla ei ole mitään tekemistä järjestävän porukan kanssa enkä liity asiaan millään muullakaan tavalla. Tarkoituksena ei ole syyllistää ketään, vaan tämä kaikki kommentointi nousee silkasta penkkiurheilijan kummastuksesta, joka koskee suomalaisen jalkapalloilun tilaa.
|
|
|
|
Jerome
Poissa
|
|
Vastaus #45 : 26.04.2014 klo 13:19:59 |
|
Nimittäin "transitiomiehen" yliaktiivinen kohkaaminen Twitterissä ja aggressiivinen markkinointi ei luonut mielestäni kovin vakuuttavaa ja ammattitaitoista mielikuvaa tapahtumasta.
"Selitetään yksinkertaiset asiat monimutkaisesti ja isketään iso hintalappu kylkeen."
Tämä ei tietysti ollut todellisuus, ja esiintyjälista oli vakuuttava, mutta tuollainen negatiivinen mielikuva markkinointia seuraamalla saattoi helposti syntyä, mikä on tietysti sääli, jos se vaikutti tapahtumaan osallistumiseen.
Juurikin tämän riehumisen takia tuli järjestävästä tahosta todella amatöörimäinen kuva, minkä takia en voinut kuvitellakaan ostavani lippua.
|
|
|
|
Kaihlamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
|
Vastaus #46 : 26.04.2014 klo 15:38:51 |
|
Vahvistan, että minulla ei ole mitään tekemistä järjestävän porukan kanssa enkä liity asiaan millään muullakaan tavalla. Tarkoituksena ei ole syyllistää ketään, vaan tämä kaikki kommentointi nousee silkasta penkkiurheilijan kummastuksesta, joka koskee suomalaisen jalkapalloilun tilaa.
Sä vaan jaksat aina kaikennäköistä kummastella, vaikka et koskaan mitään pintaa syvemmältä asioista tiedä, et ole koskaan ollut seuratoimija tai et ole koskaan peliäkään mitään pallopeliä oikeasti pelannut. Voit toki korjata jos joku asioista meni väärin. Vahvoja mielipiteitä ja kärjistyksiä kyllä näillä pohjilla osaat laukoa. Joku voisi nähdä pienen ristiriidan tässä kohtaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.04.2014 klo 15:08:55 kirjoittanut Kaihlamo »
|
|
|
|
|
Plummer Joe
Poissa
|
|
Vastaus #47 : 26.04.2014 klo 16:09:16 |
|
Juurikin tämän riehumisen takia tuli järjestävästä tahosta todella amatöörimäinen kuva, minkä takia en voinut kuvitellakaan ostavani lippua.
Eli tehdään niin kuin aina ennenkin, ei riehuta, ei intoilla eikä rikota lintukodon rauhaa, meillä on kaikki riittävän hyvin.
|
|
|
|
Plummer Joe
Poissa
|
|
Vastaus #48 : 26.04.2014 klo 16:24:06 |
|
Häh? Siis mitä vittua? Mitä faktoja? Fakta ammattilaispiireissä, futiksen ja kaupankäynnin alalla on, että asiakkaat kyllä maksavat tuotteesta mikäli tuote on kunnossa, markkinointi pelaa ja hinta on kohdallaan. Rickyn mielestä oli, suurimman osan mielestä ei.
Ja mitä helvetin vittua? Jos tuotteen laatu ei kohtaa asiakkaiden mielestä hinnan kanssa näiden pitäisi se kuitenkin maksaa, koska heiltä voi sitä vaatia? Vain koska jalkapallo, lutuuri ja eom? Vai miksi voisi vaatia?
Erittäin hämärää logiikkaa.
Olet oikeassa kun kyse on vaikka pölynimurimyyntibusineksesta. Yritin nyt vain sanoa, että tämä juttu liittyy suomalaisen futiksen kehittämiseen eikä siinä päästä eteenpäin jos mitään ei vaadita, asenteet eivät muutu eikä ambitiotaso nouse. Kehitys vaatii intohimoa, työtä, ennakkoluulottomuutta ja uhrauksia. Ymmärrän sen ettei kaikilla ole varaa laittaa omaa fyrkkaa tällaiseen mutta sitä en ymmärrä, että ne jotka ovat tekevinään hommaa tavoitteellisesti valittavat rahan puutetta: miten esim palloliitto reagoi tähän?. Kyse on ennakkoluuloista, omahyväisyydestä ja silkasta tietämättömuudestä. Itse kunkin pitäisi hiukan pyrkiä laajentamaan maailmankuvaansa eikä torjumaan kaikkea uutta ja outoa. Jos näin ei tehdä säilymme futiksen kehitysmaana jatkossakin.
|
|
|
|
Jerome
Poissa
|
|
Vastaus #49 : 26.04.2014 klo 19:16:54 |
|
Eli tehdään niin kuin aina ennenkin, ei riehuta, ei intoilla eikä rikota lintukodon rauhaa, meillä on kaikki riittävän hyvin.
Varmasti me molemmat halutaan yhtä paljon, että tää olis toiminu. Pahoittelut, jos taloudellisesti / muuten menetit tässä keississä jotain, mutta touhu ei vaikuttanut missään vaiheessa ammattimaiselta enkä näin ollen voinut perustella itselleni korkeaa lipun hintaa. Järjestäjät varmastikin oppivat monia asioita ja heitä kannattaa varmasti kuulla seuraavan kerran, kun tällaista ollaan järjestämässä. Nostan hattua yritteliäisyydestä, jota ei koskaan ole liikaa. Toivottavasti tätä yritetään vielä uudemman kerran
|
|
|
|
|
|