kylmäkärkkäri
Poissa
|
|
Vastaus #1875 : 17.11.2022 klo 13:13:06 |
|
Hitto nyt mä sen tajusin! Eihän sillä ole mitään väliä mitä minä teen kun maailmassa on jo niin paljon pahaa. Jossain ihan varmaan kuollut enemmän jengiä kun Qatarissa ja eihän ne kaikki kuollut ees stadionilla vaan tyyliin majotustiloissa. Boikotti on ohi, kisat kuitenkin pelataan joten minkäs teet. Tilasin Gigantin black friday alennuksesta uuden tv:n ja Alibabasta Messi-lakanat. Let the games begin ja football for everyone! Jooh.. Huuhkajat ig tililtä taas hyvää kasvojen pesua siitä miksi on ok lähteä katsomaan kisoja kun on kerta kutsuttu vippiin. Päästään harrastamaan dialogia ja olot paranee
|
|
|
|
Kiitaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM
|
|
Vastaus #1876 : 17.11.2022 klo 13:13:22 |
|
Ei olekaan oleellista. Itse en ole vain pätkääkään yllättänyt, että "ketään" ei lopulta kiinnosta. Nojoo. Tosin aika moni mieshu... suuri jalkapallon ystävä vastusti Superliigaa. Tietysti tämä tosin ei tarkoita, etteikö nämä janarit olisi kuitenkin kiimassa katselleet matseja jos tuollainen olisi syntynyt.
|
|
|
|
Rossoneri83
Poissa
Suosikkijoukkue: Milan, Spurs
|
|
Vastaus #1877 : 17.11.2022 klo 13:23:21 |
|
Qatar on paskin kisaisäntä koskaan, mutta mulle on jäänyt vähän auki se, että mitä konkreettista tällä boikotoinnilla saavutetaan? Haluaisiko joku tiivistää asian mulle tai meille jotka ei ihan asiaa ymmärrä. Ja voi olla, että tämä on jo aikaisemmin käsitelty, mutta kun näin tärkeä asia kyseessä, niin ehkä toisinto ei tässä tapauksessa ole pahitteeksi.
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers
|
|
Vastaus #1878 : 17.11.2022 klo 13:37:36 |
|
Qatar on paskin kisaisäntä koskaan, mutta mulle on jäänyt vähän auki se, että mitä konkreettista tällä boikotoinnilla saavutetaan? Haluaisiko joku tiivistää asian mulle tai meille jotka ei ihan asiaa ymmärrä. Ja voi olla, että tämä on jo aikaisemmin käsitelty, mutta kun näin tärkeä asia kyseessä, niin ehkä toisinto ei tässä tapauksessa ole pahitteeksi.
Ei mitään konkreettista, mutta ei tarviikaan. Ihan solidaarisuudesta kuolleille voi sen tehdä tai Ukrainan puolesta. Outoa, että yksinkertainen sydämensivistys unohtuu, kun rahahuorat jyrää.
|
|
|
|
Kiitaja
Paikalla
|
|
Vastaus #1879 : 17.11.2022 klo 13:48:54 |
|
On kyllä huikea laini tuo Nybergin: "Olisi pitänyt jättää myöntämättä kisat aikanaan, mutta nyt kun ne siellä ovat, niin kyllähän nyt sen verran lajista tykkään, että tulee ne katsottua."
Ei siinä sitten mitään kerta kisat on sinne myönnetty. Tuopit kattoon ja jalat koreaksi.
|
|
|
|
lentävä emiraatti
Poissa
Suosikkijoukkue: Football Club International Turku & Soton
|
|
Vastaus #1880 : 17.11.2022 klo 13:57:09 |
|
Onko järjestävän seuran puolelta tullut ohjeistusta mahdollisisita seurauksista, mikäli nyt vaikka Tanskan roligaanit päättävät alkaa vetää Fifa - Mafiaa tai muita terkkuja Qatarille tai kaljupäälle pelien aikana?
|
|
|
|
Rossoneri83
Poissa
Suosikkijoukkue: Milan, Spurs
|
|
Vastaus #1881 : 17.11.2022 klo 14:05:44 |
|
Ei mitään konkreettista, mutta ei tarviikaan. Ihan solidaarisuudesta kuolleille voi sen tehdä tai Ukrainan puolesta. Outoa, että yksinkertainen sydämensivistys unohtuu, kun rahahuorat jyrää.
Ok, näin vähän ajattelinkin. Mietin lähinnä sitä, että miten sen kuolleen työntekijän omaiset hyötyy tästä solidiraadisuudesta, eli siitä, että oma TV pysyy visusti kiinni kisojen ajan. Tai mistään muustakaan boikotoinnista. Mutta enemmän tässä keskiössä onkin "minä itse", eli se että omatunto ei soimaa kun kisoja katselee. Hyötyjänä siis eivät ole ne uhrit vaan minä.
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
|
|
Vastaus #1882 : 17.11.2022 klo 14:08:28 |
|
Ok, näin vähän ajattelinkin. Mietin lähinnä sitä, että miten sen kuolleen työntekijän omaiset hyötyy tästä solidiraadisuudesta, eli siitä, että oma TV pysyy visusti kiinni kisojen ajan. Tai mistään muustakaan boikotoinnista. Mutta enemmän tässä keskiössä onkin "minä itse", eli se että omatunto ei soimaa kun kisoja katselee. Hyötyjänä siis eivät ole ne uhrit vaan minä.
Sitähän pystyy tekemään vain oman osansa. Jotkut eivät pysty edes siihen.
|
|
|
|
Ben
Poissa
|
|
Vastaus #1883 : 17.11.2022 klo 14:13:23 |
|
Sitähän pystyy tekemään vain oman osansa. Jotkut eivät pysty edes siihen.
Niin, sinähän kanssa katselit pari vuotta sitten yleisurheilun MM-kisoja kyllä Qatarista ja kommentoit forumin live-seurantaan niitä innoissasi. Outoa, että sinulla silloin unohtui solidaarisuus ja yksinkertainen sydämensivistys. Ilmeisesti lempilajisi kisoja et vain pystynyt jättämään väliin, eli tekemään omaa osaasi, vaikka ihmisoikeustilanne oli vielä hirvittävämpi Qatarissa silloin kuin nyt.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.11.2022 klo 14:17:54 kirjoittanut Ben »
|
|
|
|
|
Ändy
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkue
|
|
Vastaus #1884 : 17.11.2022 klo 14:14:00 |
|
Jep, parempi vaan tukea näitä kisoja ja olla hiljaa, niin ymmärtävät myöntää niitä jatkossakin esim. Saudi-Arabiaan.
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
|
|
Vastaus #1885 : 17.11.2022 klo 14:15:32 |
|
Niin, sinähän kanssa katselit yleisurheilun MM-kisoja kyllä Qatarista ja kommentoit forumin live-seurantaan niitä innoissasi. Outoa, että sinulla silloin unohtui solidaarisuus ja yksinkertainen sydämensivistys.
Ja sinä jatkat edelleen, eli et ole oppinut mitään.
|
|
|
|
Ben
Poissa
|
|
Vastaus #1886 : 17.11.2022 klo 14:20:23 |
|
Ja sinä jatkat edelleen, eli et ole oppinut mitään.
Katsoin Qatarin yleisurheilun MM-kisoja ehkä puoli tuntia, eli olen hyvyys ja solidaarisuuspisteissä ja oman osani tekemisessä samalla viivalla sinun ja muut nuo kisat katsoneiden kanssa, mutta jalkapallon kisoja boikotoivien kanssa, kunhan jätän näistä kisoista puoli tuntia katsomatta. Onnistunee! edit: näköjään katsot ihan muna vaahdossa formuloita Saudi-Arabiasta, Arabiemiraateista ja toki myös Qatarista, joten sinun kanssasi yhtä solidaariseksi pääsemiseksi minun ei näköjään tarvitse jättää sitä puoltakaan tuntia katsomatta omasta lempilajistani, kun itse en formuloita nykyään katso, vaan pelkät tulokset. Helppo tietysti boikotoida Qatarin jalkapallokisoja, jos formulat ja yleisurheilu kiinnostaa enemmän, eikä niiden katsomisesta halua karsia.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.11.2022 klo 14:29:41 kirjoittanut Ben »
|
|
|
|
|
qCc
Poissa
Suosikkijoukkue: Kallion soijapojat
|
|
Vastaus #1887 : 17.11.2022 klo 14:20:50 |
|
No, enemmän siitä täysin tietoisesti suoritetusta hyvesignalointiboikotista on hyötyä kuin suu vaahdossa kisojen seuraamisesta, eli näistä tiedät kyllä sitten kumman valitset Noin muuten boikotoinnissa on sellainen naiivi tausta-ajatus että sillä boikotin pitämisellä tulevaisuudessa tarve boikoteille vähenisi, mutta saas nähä ny.
|
|
|
|
kosminen nauraja
Poissa
Suosikkijoukkue: TPV
|
|
Vastaus #1888 : 17.11.2022 klo 14:21:29 |
|
Lillan nyt ei ole enää mikään nuori tyttö, mutta on sentään ollut aktiivinen paikallisfutiksen parissa Kauniaisissa.
Muista vastaajista tuskin voi sanoa samaa. Olisivat nyt edes kysyneet joiltain oikeilta paikallisfutiksenkin ystäviltä, mitä mieltä ovat sirkuksesta. Jos politiikasta on joku saatava mukaan, niin vaikka Paavo Arhinmäki (ja ei, en ole fanboy, ja tiedostan Arhiksenkin futistaustan monien mielestä olevan kyseenalainen).
Viihteen parista vaikka Kari Hietalahti, toimittajista jonkin maakuntalehden futikseen keskittyvä urheilutoimittaja. Kanala ja Nyberg taitavat lähinnä seurata Valjua, ja Hussia tuskin voi mieltää edes futisihmiseksi. Jos joku fitness-tyyppi on saatava mukaan, niin vaikka naisten futisliigassakin pelannut Oona Tolppanen. Nyt valitsivat tietoisesti tällaisia henkilöitä, jotka antavat synninpäästön kisafaneille.
Tuoreessa Kansan Uutisissa on Arhinmäen kisajuttu, joka on otsikoitu Veripalloa. Sen mukaan hän katsoo kisoja paljon aiempaa vähemmän, silloin kun "sattuu sopimaan kalenteriin" eikä ole "tähdellisempää tekemistä".
|
|
|
|
Kiitaja
Paikalla
|
|
Vastaus #1889 : 17.11.2022 klo 14:24:47 |
|
Jep, parempi vaan tukea näitä kisoja ja olla hiljaa, niin ymmärtävät myöntää niitä jatkossakin esim. Saudi-Arabiaan.
Ja näin. Kaikki jotka kisoja katsoo ovat osavastuussa siinä jos kisat myönnetään saudeihin. Oikein riemukkaat kisat tiedossa. Puoliaikaviihteenä parit teloitukset.
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
|
|
Vastaus #1890 : 17.11.2022 klo 14:29:34 |
|
Katsoin Qatarin yleisurheilun MM-kisoja ehkä puoli tuntia, eli olen hyvyys ja solidaarisuuspisteissä ja oman osani tekemisessä samalla viivalla sinun ja muut nuo kisat katsoneiden kanssa, mutta jalkapallon kisoja boikotoivien kanssa, kunhan jätän näistä kisoista puoli tuntia katsomatta. Onnistunee!
Pitää paljon enemmän. Lähetystunteja tulee nyt suhteessa enemmän. Eli olet takamatkalla.
|
|
|
|
Ben
Poissa
|
|
Vastaus #1891 : 17.11.2022 klo 14:30:55 |
|
Pitää paljon enemmän. Lähetystunteja tulee nyt suhteessa enemmän. Eli olet takamatkalla.
Laske katsomasi lukuisat sheikkimaiden formulakisat vielä mukaan, niin enköhän ole jo oman osani solidaarisesti tehnyt, kun en noita ole katsonut.
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
|
|
Vastaus #1892 : 17.11.2022 klo 14:34:51 |
|
Laske katsomasi lukuisat sheikkimaiden formulakisat vielä mukaan, niin enköhän ole jo oman osani solidaarisesti tehnyt, kun en noita ole katsonut.
Eli et pysty samaan. Sen tiesinkin jo ulinan määrästä.
|
|
|
|
Ben
Poissa
|
|
Vastaus #1893 : 17.11.2022 klo 14:36:40 |
|
Eli et pysty samaan. Sen tiesinkin jo ulinan määrästä.
Ei vaan olen pystynyt jo samaan, sinulla on kirittävää ja näytät osoittavan solidaarisuutesi trendikkäästi jalkapallokisoja boikotoimalla joka sinulle on helpompaa kuin Qatarin formulakisojen tai yleisurheilukisojen boikotoiminen. Minulla päinvastoin.
|
|
|
|
Mameluukki
Poissa
|
|
Vastaus #1894 : 17.11.2022 klo 14:37:54 |
|
Ihme some-ajan joukkocancelointi näköjään päässyt täälläkin irti. Milloin vaikeneminen epäkohdista ja ongelmista on ylipäätään ollut paras ratkaisu?
Järkevintä olisi avata oma osio kisoille ja stickyksi yksi tai useampi ketju kisoihin liittyvistä ongelmista, jolloin varmasti jokainen ne näkee. Ja tietty voi halutessaan osallistua keskusteluunkin. Enemmän vahinkoa Qatarille ylipäätään aiheutuu siitä kun näitä epäkohtia nostetaan esille kuin se että ollaan hiljaa. Luulisi nyt tämän olevan kohtuullisen selvää?
Joten modet: osio auki ja keskustelut käyntiin!
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
|
|
Vastaus #1895 : 17.11.2022 klo 14:43:23 |
|
Ihme some-ajan joukkocancelointi näköjään päässyt täälläkin irti. Milloin vaikeneminen epäkohdista ja ongelmista on ylipäätään ollut paras ratkaisu?
Järkevintä olisi avata oma osio kisoille ja stickyksi yksi tai useampi ketju kisoihin liittyvistä ongelmista, jolloin varmasti jokainen ne näkee. Ja tietty voi halutessaan osallistua keskusteluunkin. Enemmän vahinkoa Qatarille ylipäätään aiheutuu siitä kun näitä epäkohtia nostetaan esille kuin se että ollaan hiljaa. Luulisi nyt tämän olevan kohtuullisen selvää?
Täällähän on jo ketju, jossa kritisoidaan ja tuodaan esille epäkohtia. Ei teille hyssyttelijöille tarvita enempää areenaa.
|
|
|
|
el Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #1896 : 17.11.2022 klo 14:47:13 |
|
On erinomaisen tärkeää muistaa ja muistuttaa, seurasi kisoja tai ei, että karnevaalitunnelma puuttuu. Siksikin tämä turnaus on ikään kuin epäturnaus, MM-kisojen musta lammas ja häpeäpaalu. Kiilloteltujen stadioneiden katsomoissa ja ennen kaikkea ulkopuolella on aavikko, tosiaan Las Vegas ilman mitään hauskaa ja vapaata. Aika ahdistava ajatus jo sinänsä, puhumattakaan siitä, että homoilu on kiellettyä, alkoholi on kiellettyä, kuvaaminen on kiellettyä, kaikki on ihan vitun kiellettyä.
Mitä jää jäljelle? Itse peli, kyllä. Peli, joka ei ole kuitenkaan koskaan ympäröivän maailman ulkopuolella. Qatar ei edes yritä kiillottaa mainettaan. Tai ehkä yrittää, mutta se ei enää onnistu luksuselämää brändäämällä. Kaikki on keinotekoista ja ilmanvaihtokoneiston hurinan sävyttämää. Kaikki tuossa maassa on paskaa.
|
|
|
|
Gesert
Poissa
|
|
Vastaus #1897 : 17.11.2022 klo 14:47:29 |
|
Täysin eri, toivottavasti keskustelu käydään nimenomaan täällä yhdessä ketjussa koko kisojen ajan ilman hirveitä rajoituksia mistä keskustellaan. Seurataan kisoja nimenomaan ilmiönä, nauretaan surkeudelle. Samalla sitten voi muutaman sanan vaihtaa jalkapallosta ja hienoista suorituksista. Se että tuhannet ihmiset tulevat katselemaan foorumille, että minkäslaista keskustelua kisoista käydään ja täältä löytyy tasan yksi yleiskeskustelu Baltic-cupin rinnalla on paras viesti jalkapalloa seuraavalle väelle, mitä Foorumi voi antaa! Suomalainen jalkapallo yleisö ei tarvitse lisää tietoa ihmisoikeustilanteesta, se tarvitsee viestin että millaisena me kisoja arvostamme! Jokainen yrittäköön nauttia kisoista parhaansa mukaan television äärellä, mutta jotkin asiat on tehtävä sillä tavalla että kaikille jää fiilis, että jotain jäi näistä kisoista puuttumaan, ei koskaan enään tätä.
|
|
|
|
Big Show
Poissa
Suosikkijoukkue: #sigmagrindset
|
|
Vastaus #1898 : 17.11.2022 klo 15:55:35 |
|
Boikotoijat ja siitä kailottavat ihmiset sahaavat myös oksaa poikki suomalaiselta jalkapalloväeltä. Katsojaluvut kun romahtaisivat, niin markkinointihessut tekevät sen johtopäätöksen, että futis ei tässä maassa kiinnosta ja rahahanat laitetaan kiinni. M-mutta Big Show, meille on ihmisoikeudet tärkeämpiä kuin joku peli [...joka on usean suomalaisen elinkeino, ei todellakaan mikään mitätön asia] Miksi sitten löydän esimerkiksi kylmäkärkkärin, trendkillerin ja Kiitajan viestihistoriasta kiimailuja yhdeksän kuukauden takaisista Pekingin olympialaisista? On se kumma, kun jotain kendon arvokisoja voidaan seurata kulli kädessä mutta futiksen kohdalla käsissä onkin heinähanko. Ettei vaan olisi jotain Katkiksen ääriryhmän soluttautujia...? Benille täytyy kyllä nostaa peukkua, kun on tuonut esille noiden paheksujien kaksinaismoralismia. Kuten on moneen kertaan mainittu, niin boikotointi on ok, jopa suotavaa, mutta siitä moralisointi on mitä todennäköisimmin tekopyhää. Kisojen jälkeenkin näitä pahimpia öyhöttäjiä voisi piinata tasaisin väliajoin, kun nuo jantterit ovat esimerkiksi hehkuttamassa jonkun saudiarabialaisomisteisen jalkapallojoukkueen edesottamuksia, keskustelemassa lapsityövoimaa käyttävän amerikkalaisen urheiluvälinevalmistajan kengistä, kysymässä apua orjatyövoimaa käyttävän omenapuhelinvalmistajan käyttöliittymäasioissa tai kirjoittelemassa soijankatkuisia hehkutuksia avaruusoopperasarjan uusimmasta jaksosta, vaikka kyseinen firma haluaa kaikin keinoin miellyttää autoritääristä diktatuuria. Olisi mielenkiintoista kuulla, että tulisiko vastauksena "kyllä, olet ihan oikeassa tästä kritiikistä", vai menisikö näillä henkilöillä huuruun samalla tavalla kuin tämän topikin beneillä? Eiköhän tässä topikissa ole kaikki asiat toistettu jo moneen kertaan, minun viestini mukaan lukien. Kisa-aluetta pystyyn, sinne topikki (tai useampi) boikoteista, välikohtauksista ja muista lieveilmiöistä ja sitten matsi- ja muut analyysitopikit puhtaana. Ei näiden kisojen jälkeen Qatarista tule kenelläkään jäämään mitenkään positiivista kuvaa, vaikka itse jalkapallo olisikin viihdyttävää.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.11.2022 klo 16:05:03 kirjoittanut Big Show »
|
|
|
|
|
Hugh
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet
|
|
Vastaus #1899 : 17.11.2022 klo 16:01:44 |
|
Palloliiton tiedote, sisältäen perusteluja, mikseivät aio boikotoida kisoja. Maailman katseet ovat nyt Qatarissa – Maan räikeistä ihmisoikeusrikkomuksista puhumista pitää jatkaa
Jalkapallon arvokisojen tulisi olla ihmisiä yhdistävä ja hyvinvointia edistävä urheilun globaali juhla. Innostuksen ja odotuksen sijaan monen jalkapallon ystävän tunteet MM-kisojen alla ovat kuitenkin ristiriitaiset ja hämmentyneet. Palloliiton mielestä kisojen myöntäminen Qatarille oli virhe ja kansainvälisen yhteisön tulee jatkaa työtään maan ihmisoikeustilanteen edistämiseksi.
https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/maailman-katseet-ovat-nyt-qatarissa-maan-raikeista-ihmisoikeusrikkomuksista-puhum
|
|
|
|
|
|