FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.09.2024 klo 01:33:55 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 168 [169] 170 ... 652
 
Kirjoittaja Aihe: Qatar 2022 -Fifa World Cup  (Luettu 950787 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Maldini.

Poissa Poissa


Vastaus #4200 : 22.11.2022 klo 12:37:19

Jos pystyy lähtemään lomalle Dubaihin niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa katsoa näitä kisoja ja nauttia kaikkien aikojen parhaista MM-kisoista. Muuten järjetöntä tekopyhyyttä.

Ymmärrät varmasti kuinka typerä tämä logiikka on, kun mietit millaisia päättelyketjuja tästä saa. Esimerkiksi jos on lentänyt lomamatkoille, ei voi kritisoida ilmastonmuutoskeskusteluissa lentoliikennettä, koska on tekopyhä. Tällä periaattella kukaan ei voisi kritisoida mitään, koska kukaan ei ole maailmassa täysin puhdas kaikesta paskasta mitä maailmalla tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022 klo 12:39:46 kirjoittanut Maldini. »
nilkks

Poissa Poissa


Vastaus #4201 : 22.11.2022 klo 12:37:35

En ehkä alkaisi näin väittää.

Onkos tänne tullut viestejä, joissa tuomitaan kisojen, Qatarin ja fifan kritisointi?

Nimimerkki Blaugranes teki tähän viestiin vastaamisesta hyvin helppoa.
giro12

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4202 : 22.11.2022 klo 12:37:47

Qatar 2022 on juuri se piste, missä UEFA MAFIA ja KORRUPTIO-FIFA ovat menneet liian pitkälle. 2018 kisat olivat jo vastaavassa eniten voidelleessa maassa.

Mieshuorajalkapalloon fiilikset meni siinä vaiheessa, kun talous meni kaiken edelle oligarkkien ja muiden nilkkien tullessa kuvaan. Nyt FIFA ja UEFA tekevät parhaansa, että maajoukkue pallosta tulisi samanlainen muovinen rahantekokone, kuin seurajoukkuepuolesta. VMP.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat


Vastaus #4203 : 22.11.2022 klo 12:38:09

Hyvähän se jos eivät jaksa, voi jäädä pelikin siinä katsomatta. Tosin vähäiset katsojamäärät osaltaan sitten varmistavat tulevien mahdollisesti ei-paskamaissa pidettävien kisojen lipumisen kokonaan Saukkosen tunnelmoitavaksi.
Selvä YLE:n juoni. Ei enää tarvitse maksaa joistakin potkupallon MM-kisoista, kun saadaan kotimaiset katsojaluvut tarpeeksi alas ja mittelöt eivät enää ole "yhteiskunallisesti merkittäviä", vai mikä tuo määritelmä olikaan. Samalla rupeamalla voidaan panna luiskaan EM-kisat.
Zebre

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Calcio


Vastaus #4204 : 22.11.2022 klo 12:40:39

Athleticissa hyvä juttu siitä miten Messi on palkattu mainostamaan mömmömmejä Saudi Arabiaan. Pääkilpailijana olisi Argentina. Tänään pääsee sitten kilpailijan paidassa pelaamaan omaa talliiaan vastaan. Oksettavaa, eikö? Tässä voisivat jotkut sitten miettiä miksi ei aikaisemmin kiinnostanut -jargoninsa kanssa että kannattaako kaikki pienikin vastustaminen sen sijaan, että alistuu siihen että kisat pelataan tulevaisuudessa vain rikollisissa paskamaissa. Kauanhan jo EM -kisat ovat oleet maajoukkuefutiksen ykkösturnaus kilpailullisesti, mutta MM -kilpailuilla on sellasta historiallista hohtoa mikä samaan aikaan teki niistä ainutlaatuiset että mahdollisti tämän täydellisen itsensä myymisen fifalta. Täydellinen valkopesutyökalu rikollisille.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022 klo 12:45:36 kirjoittanut Zebre »
giro12

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4205 : 22.11.2022 klo 12:44:25

Ovatko ne ihmisoikeudet menneet eteenpäin vai tuntuuko se vain siltä?

FIFAn 211 jäsenvaltiosta 90% ei ihmisoikeudet kiinnosta paskan vertaa ja Infantino käyttäytyy sen mukaisesti. Jos lukemat olisivat toisinpäin niin laulaisi Infantinokin ihmisoikeuksien ilosanomaa koska pyrkisi varmistamaan kunnon äänisaaliin seuraavassa puheenjohtajavaalissa. Ovatko ihmisoikeudet siis menneen eteenpäin Pohjois-Amerikan ja Läntisen Euroopan ulkopuolella? Vai onko se vain kuvitelmaa jolla länsimäinen hyvesäteilijä ja näppäimistösoturi perustelee elämäntarkoituksensa? EOM vaikka mikään ei oikeasti viittaa siihen. 90% maailman valtiosta viittaa kintaalla ihmisoikeuksille.
https://www.cambridge.org/core/journals/american-political-science-review/article/abs/are-human-rights-practices-improving/972B4F471231AFC7908A4DA951020340

Siitä vaan lukemaan

E. Tämäkin topic ja muu internet on  sitä paitsi ihan hyvä osoitus, että tänä päivänä monia oikeasti vituttaa tällainen Qatarin tyyyppinen perseily, jossa lahjomalla saa kuka vai tehdä mitä vain. Joskus 10-20 vuotta sitten meni vielä ihan ok läpi, mutta nyt sentään jo länsimaissa tämä ei enää mene monilla läpi ollenkaan. Muu maailma seuraa hiljalleen perässä tässä niin kuin muussakin kehityksessä, vaikka Pietarin trollitehtaalla yritetään muunlaisia mielikuvia luoda.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022 klo 12:49:56 kirjoittanut giro12 »
indreløper

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rosenborg BK


Vastaus #4206 : 22.11.2022 klo 12:47:54

Mä ihmettele oikke kauhiast tämmöst et Blaugranesit ja muut tietää, että boikottihessut:

- käy Dubaissa lomalla
- katsoo formuloita Emiraateista tai mistä lie
- kannattaa Newcastlea ja/tai Cityä
- katsoo kuitenkin matseja salaa
- jne

Ehkä joku boikotoija näin tekee, mutta suurin osa varmaankin ei. En ainakaan minä. Jos Suomi olisi päässyt kisoihin, niin kiusaus olisi varmaan noussut liian suureksi katsoa ainakin Huuhkajien matsit, mutta oikeasti: ei tästä tarvitse tehdä kummallakaan puolella niin mustavalkoista. Ja niin kuin on jo monta kertaa todettu (tähän lähdeviite Lord Bendtnerin ansiokkaaseen viestiin eilisillalta), boikotoinnin pääasiallinen kohde ei ole Qatar, vaan FIFA.

Ja lopuksi itseäni lainaten, lyhyt opas kevytboikointiin:

... ei tämä oikeasti niin vaikeata ole. Niissä asioissa boikotoidaan, missä puhtoisemmalta vaikuttava vaihtoehto on saatavilla ilman isoja uhrauksia. Jos puhtoisemmalta vaikuttava osoittautuukin vielä likaisemmaksi, niin sitten pähkäillään pienintä pahaa, mutta kaikkia, tai edes monia, itselle nautintoa tuottavia asioita en tietenkään lopeta.

Visa-kortin olen vaihtanut Masteriin perustelujen kera, tosin prosessi on vielä kesken (onneksi oma pankki tarjoaa molemmat, tuskin olisin jaksanut vaihtaa pankkia), limsaa en ole juonut moneen vuoteen muutenkaan, ainakin lähitulevaisuudessa valitsen jonkun muun merkin Adidaksen sijaan, jne. Enkä katso kisoja. Yritän välttää kisauutisten seuraamisen, mutta tiedän että tulokset tulee pantua merkille.
HNV

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leichte Pflichtverletzung


Vastaus #4207 : 22.11.2022 klo 12:53:31

Olisi voinut tämäkin nimimerkki olla rehellinen ja kirjoittaa mistä todella on kysymys eli

Ööö minua vituttaa kun en saa asiakeskustella rauhassa että Messiöööööhmaalii.
Björn Kikkelsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kissat & Artisaanit


Vastaus #4208 : 22.11.2022 klo 12:55:36

Kisoja voi kritisoida, mutta ottelutopiikkien tai muiden vastaavien paskaspämmääminen ja poistaminen oikea tapa?

Kyllä.
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #4209 : 22.11.2022 klo 12:56:48

Mä ihmettele oikke kauhiast tämmöst et Blaugranesit ja muut tietää, että boikottihessut:

- käy Dubaissa lomalla
- katsoo formuloita Emiraateista tai mistä lie
- kannattaa Newcastlea ja/tai Cityä
- katsoo kuitenkin matseja salaa
- jne

Ehkä joku boikotoija näin tekee, mutta suurin osa varmaankin ei. En ainakaan minä. Jos Suomi olisi päässyt kisoihin, niin kiusaus olisi varmaan noussut liian suureksi katsoa ainakin Huuhkajien matsit, mutta oikeasti: ei tästä tarvitse tehdä kummallakaan puolella niin mustavalkoista. Ja niin kuin on jo monta kertaa todettu (tähän lähdeviite Lord Bendtnerin ansiokkaaseen viestiin eilisillalta), boikotoinnin pääasiallinen kohde ei ole Qatar, vaan FIFA.

Luulen, että kommentoit henkilöille, jotka hakee pensaa rajan tai ainakin hakisivat, jos asuisivat riittävän lähellä rajaa.
Blaugranes

Poissa Poissa


Vastaus #4210 : 22.11.2022 klo 12:58:15

Ymmärrät varmasti kuinka typerä tämä logiikka on, kun mietit millaisia päättelyketjuja tästä saa. Esimerkiksi jos on lentänyt lomamatkoille, ei voi kritisoida ilmastonmuutoskeskusteluissa lentoliikennettä, koska on tekopyhä. Tällä periaattella kukaan ei voisi kritisoida mitään, koska kukaan ei ole maailmassa täysin puhdas kaikesta paskasta mitä maailmalla tapahtuu.

Niin siitä saa sen päättelyketjun että ennenkuin alkaa arvostelemaan ja opastamaan muita, olisi hyvä miettiä että onko oma pesä kunnossa. Elääkö itse niinkuin saarnaa? Lentoliikennettä kun miettii niin tosiaan se on huvittavaa kuinka voi arvostella lentoliikenteen päästöjä ja lentää itse. Tarkoittaako tämä sitä että voi myös arvostella siirtotyöläisten käyttämistä Qatarissa ja silti samalla ottaa itse pari nepalilaista orjaa työmailleen töihin passit takavarikoituna?
Sergei Analtov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO


Vastaus #4211 : 22.11.2022 klo 12:58:45

Ei tuo Argentiinan materiaali kyllä ”nimitasolla” kovin kummoinen ole. Mutta ilmeisesti hyvää palloa pelaavat.

Mikäs tässä pari matsia työpäivän aikana katsellessa.
Iceberg Slim

Poissa Poissa


Vastaus #4212 : 22.11.2022 klo 12:59:36

Ai Papu Gomez avauksessa. Atalantasta lähdön jälkeen en olekkaan miehen otteita nähnyt.
Shrike

Poissa Poissa


Vastaus #4213 : 22.11.2022 klo 13:00:49

Pidetään rakkaus ulkona jalkapallosta.

Yksi sana oli liikaa – Fifa kielsi Belgian pelipaidat
Blaugranes

Poissa Poissa


Vastaus #4214 : 22.11.2022 klo 13:00:54

Nimimerkki Blaugranes teki tähän viestiin vastaamisesta hyvin helppoa.

Jep, tuomitsin tämän tekopyhyyden tämän kritiikin ympärillä joten hyvin ymmärsit lukemasi. Matsitopikki voidaan forkalla avata normaaliin tapaan, se ei vaikuta millään tavalla tilanteeseen Qatarissa tai FIFAssa oli pointtini.

En toki odottanutkaan viestiini mitään perusteltuja vastauksia vaan näitä väsyneitä asiayhteydestä irroitettuja onelinereita. Yleensähän se on niin että kun ei ole enää mitään faktaa ja perusteita tarjolla omalle agendalle niin heitellään onelineria.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022 klo 13:04:13 kirjoittanut Blaugranes »
qCc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kallion soijapojat


Vastaus #4215 : 22.11.2022 klo 13:04:05

Niin siitä saa sen päättelyketjun että ennenkuin alkaa arvostelemaan ja opastamaan muita, olisi hyvä miettiä että onko oma pesä kunnossa. Elääkö itse niinkuin saarnaa? Lentoliikennettä kun miettii niin tosiaan se on huvittavaa kuinka voi arvostella lentoliikenteen päästöjä ja lentää itse. Tarkoittaako tämä sitä että voi myös arvostella siirtotyöläisten käyttämistä Qatarissa ja silti samalla ottaa itse pari nepalilaista orjaa työmailleen töihin passit takavarikoituna?

Mulla on ainakin viis orjaa, oon lennellyt viimesen vuosikymmenen yksityiskoneella pelkkään Adidakseen pukeutuneena rännittäen colajuomaa suoraan suoneen, mutta siitäkin huolimatta tässä vaiheessa on parempi tehdä jotain kuin jatkaa samalla mallilla.
McManaman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool


Vastaus #4216 : 22.11.2022 klo 13:05:06

Niin siitä saa sen päättelyketjun että ennenkuin alkaa arvostelemaan ja opastamaan muita, olisi hyvä miettiä että onko oma pesä kunnossa. Elääkö itse niinkuin saarnaa? Lentoliikennettä kun miettii niin tosiaan se on huvittavaa kuinka voi arvostella lentoliikenteen päästöjä ja lentää itse. Tarkoittaako tämä sitä että voi myös arvostella siirtotyöläisten käyttämistä Qatarissa ja silti samalla ottaa itse pari nepalilaista orjaa työmailleen töihin passit takavarikoituna?

Ilmeisesti myös ilmastotalkoisiin osallistuminen ei ole sallittua, jos esim. tiputtaa sen nimissä omaa lihankulutustaan puoleen, koska ei ole lopettanut lihan syömistä kokonaan.
Ilmeisesti on ihan turhaa tehdä yhtään mitään, jos ei suostu tekemään ihan kaikkea. :(


Tähän alle voi käydä kaikki ne foorumistit, jotka ovat arvostelleet Qatarin työolosuhteita, mutta joilla on itsellä omia orjatyöläisiä pelloillaan ja marjapuskissa, laittamassa nimimerkkinsä:
Björn Kikkelsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kissat & Artisaanit


Vastaus #4217 : 22.11.2022 klo 13:05:09

Mikä tää läppä on et joku oikeesti kävisi Dubaissa lomalla? :D
Blaugranes

Poissa Poissa


Vastaus #4218 : 22.11.2022 klo 13:05:39

Mulla on ainakin viis orjaa, oon lennellyt viimesen vuosikymmenen yksityiskoneella pelkkään Adidakseen pukeutuneena rännittäen colajuomaa suoraan suoneen, mutta siitäkin huolimatta tässä vaiheessa on parempi tehdä jotain kuin jatkaa samalla mallilla.

Kerro mitä olet tehnyt? Ongelmahan tässä on nimenomaan se että länsimaissa jatketaan samalla mallilla kuin aina ennenkin, moraaliposeerataan aina sopivan aihepiirin ympärillä. Ongelma itsessään ei muutu tai ratkea mitenkään.
Durden

Poissa Poissa


Vastaus #4219 : 22.11.2022 klo 13:06:01

Mikä tää läppä on et joku oikeesti kävisi Dubaissa lomalla? :D

Varsinkaan Kalliossa asuvat työttömät soijapojat. :D
Rossoneri83

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Milan, Spurs


Vastaus #4220 : 22.11.2022 klo 13:06:28

Selvä YLE:n juoni. Ei enää tarvitse maksaa joistakin potkupallon MM-kisoista, kun saadaan kotimaiset katsojaluvut tarpeeksi alas ja mittelöt eivät enää ole "yhteiskunallisesti merkittäviä", vai mikä tuo määritelmä olikaan. Samalla rupeamalla voidaan panna luiskaan EM-kisat.

Näinhän se menee. Ylen toimituksessa työskentelevä kaveri on puhunut siitä, että tietyillä henkilöillä siellä on tahtotila pistää kansainvälinen jalkapallo luiskaan. Nyt nämä ihmisoikeuskysymykset ja mahdollisesti katsojamäärät tukee tätä agendaa. Osa kisoista saatu makkarille ohjattua ja jatkossa tavoitteena päästä lopustakin eroon.

Näin käydessä ei tarvi tulevien junnujen katsella arvokisoja enää Yleltä. Vastaavasti toiveena on saada lätkän Skoda cup takaisin Ylelle. Futiksesta luopumalla siihen myös riittäisi rahat enemmän kuin hyvin .
Norppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS


Vastaus #4221 : 22.11.2022 klo 13:06:59

Tällä forumilla ei todennäköisesti ainotakaan nikkiä, jonka mielestä on ihan jepa että jatkossakin kisoja myönnetään venäjille ja qatareille.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija


Vastaus #4222 : 22.11.2022 klo 13:09:07

Ei kai pitäisi antaa?
McManaman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool


Vastaus #4223 : 22.11.2022 klo 13:09:37

Kerro mitä olet tehnyt? Ongelmahan tässä on nimenomaan se että länsimaissa jatketaan samalla mallilla kuin aina ennenkin, moraaliposeerataan aina sopivan aihepiirin ympärillä. Ongelma itsessään ei muutu tai ratkea mitenkään.

Minä olen melko varma, että muutosta tapahtuu koko ajan, varsinkin länsimaissa. Se on vaan usein tuskastuttavan hidasta.
Sergei Analtov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO


Vastaus #4224 : 22.11.2022 klo 13:09:47

Hohhoijjaa.

Romero työnsi täysin samaan aikaan vieressä kaverin kumoon selästä.

 
Sivuja: 1 ... 168 [169] 170 ... 652
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa