roberto carlos
Poissa
Suosikkijoukkue: Brasilia, Suomi, Ilves, Mäntän Valo
|
|
: 12.01.2014 klo 19:23:03 |
|
Nyt pitkällisen suunnittelun jälkeen retkeni ohjelma on suunnilleen valmis ja lennot tilattuna. Foorumin lukijoissa on niin paljon kokeneita matkaajia, että joku on varmasti käynyt samoilla stadioneilla, mihin minä olen menossa. Jos löytyy hyviä vinkkejä ja omia kokemuksia, niin otan neuvot vastaan kiitollisena. Hyvät neuvot pienentävät aina epäonnistumisten riskejä. Retkeni varrelle osuu melko hyvin matseja, vaikka reitti ei olekaan tehty futiksen ehdoilla. Koneeni laskeutuu Rion kentälle tiistaiaamuna 25.2. Matkan aikana on ollut hyvin aikaa miettiä Suomen mahdollisuuksia EM-karsinnoissa. Lohkothan arvotaan silloin lauantaina muistaakseni. Tarkoitus on kiertää näitäkin matseja aiempaa ahkerammin. Heti keskiviikkona pääsee tutustumaan uusittuun Maracanaan, kun Copa Libertadores-cupissa kohtaavat Flamengo ja Emelec Equadorista. Viikonloppuna ohjelmassa on sambakarnevaalien hulinat ja Cariocan ottelukierros. Lauantaina pelattavalla kierroksella tarjolla olisi Botafogo-Macae, Flamengo-Nova Iguacu, Madureira-Vasco sekä Audax Rio-Bonsucesso. Helpointahan olisi mennä Maracanalle, mutta taidan mennä junalla laitakaupungille, Banguun. Moca Bonita stdionilla käydään ottelu Audax Rio-Bonsucesso. Kyseisellä stadionilla ole käynyt aiemminkin, mutta silloin siellä ei ollut matsia. Toinen vaihtoehto on selvittää itsensä Madureiran otteluun. Karnevaalien jälkeen lähden kaverini Fabion luo rannikolle, Sao Joao da Barraan. Hän työskentelee siellä paikallisessa seurassa. Kyseinen seura pelaa Cariocan B-sarjassa. Ainakin heidän treenejään tulee varmaan katseltua ja otettua aurinkoa samalla. Tosi pieni kaupunki, mutta sopii hyvin tällaiselle maalaispojalle. Fabiolla on kokoelmassaan yli 900 aitoa pelipaitaa, joista viitisenkymmentä on suomalaisten seurojen. Vien hänelle nyt lisää paitoja ja jos joku haluaa luopua vanhasta pelipaidastaan, niin rinkassani on vielä tilaa. Halukkaat voivat ottaa yhteyttä yv:llä. Jos löytyy paitoja, joita hänellä ei vielä ole, niin maksan kyllä postimaksun. Neljän päivän reissun jälkeen edessä on paluu Rioon ja taas Cariocan matseja. Huippuottelu Botafogo-Flamengo on tarkoitus nähdä ja toisena päivänä pelattaneen Bangu-Madureira ja/tai Vasco-Bonsucesso. Maanantaina edessä on lento Buenos Airesiin. Soccer Wayn mukaan sunnuntaina Buenos Airesissa pelataan Velez Sarfiel-Belgrano, Argentinos Juniors-Lanus ja River Plate-Arsenal. Olen huomannut, että usein matseja pelataan myös maanantaisin. Toivottavasti joku näistä tullaan pelaamaan arki-iltana. Keskiviikkona on joka tapauksessa Copa Libertadoresia San Lorenzo-Union Espanola (Chile). Olin San Lorenzon matsissa toissa vuonna ja stadion ei todellakaan sijaitse millään keskiluokkaisella alueella. Ystävälliset paikalliset neuvoivat matsin jälkeen ottamaan taksin ja häipymään pois alueelta. Heti seuraavana päivänä siirryn Patagoniaan, Barilochen kaupunkiin. Pitäisi olla Argentiinan hienointa aluetta. Sieltä Andien yli Chileen Puerto Montt:in. Puerto Montista bussilla 1000 km Santiagoon ja taas on matseja nähtävillä. Lauantaina on tarjolla Palestino-Rangers tai Universidad Chile-Union de Galera sekä sunnuntaina Colo Colo-Univ. Concepsion. Santiagosta matka jatkuu lentämällä Guayquil:iin Equadoriin. Siellä pitäisi olla maaliskuun viimeinen päivä. Pari yötä siellä ja katsomaan uudestaan Emelecin ja Flamengon kohtaaminen. Equadorissa on tarkoitus kierrellä muutaman paikan kautta pääkaupunkiin Quitoon. 12.-13.4. viikonlopun ottelutarjonnasta minulla ei ole vielä tietoa. Tiistaina 15.4 on tarkoitus lähteä paluulennolle.
|