FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.01.2023 klo 21:08:52 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6]
 
Kirjoittaja Aihe: Pelipassit ja vakuutukset  (Luettu 124823 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #125 : 30.12.2019 klo 20:36:36

Eikö Liitto voisi ohjata niitä EM-kisojen rahasäkkejä YHDEN kunnollisen systeemin hankkimiseen?

Palloverkko on muuten tosiaan Fifan systeemi ja sitä ajetaan kaikkien maiden käyttöön suht isosti.
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.


Vastaus #126 : 18.01.2020 klo 12:10:35


Voisiko joku avata tätä logiikkaa miksi amatööripelaajan vapaa siirtoaika on huomattavasti lyhyempi kuin ammattilaisella?  Eli miksi seuroilla on paremmat oikeudet rajoittaa sopimuksettomien amatööripelaajien siirtymistä kuin ammattilaisten?  Futsalissa vapaat siirtoajat esim:

a) ammattilaisella 1.7. –15.2.b) amatöörillä 1.7. –31.8

Eli jos amatööri ei älyä ottaa papereitaan ulos keskellä kesää, niin jää teoriassa seuran "panttivangiksi", mutta ammattilainen saa vapaasti katsella puoli vuotta kaikessa rauhassa.

Vesku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United & Suomi


Vastaus #127 : 30.05.2020 klo 10:34:59

"You cannot renew this combination, limit exceeded. Player already have active registration."

Tuntuuko vaan siltä, vai onko näiden määrä taas kasvanut? Nippu-uudistuksen kautta koitin juuri joku 15-20 amatööripassia uusia. Kaikilla ollut siis viime vuonna vastaava rekkaus seuraan. Joko helpon kautta tai tuen avulla silloin. Nyt näistä kahdeksan tyssäsi tuohon virheeseen. Vähän vastaava mutu on aiemmista rekkauksista tänä vuonna, paljon tuntuu virheitä tulevan. Tuki onneksi reagoi näihin nopeasti, mutta jos suhdeluku alkaa olla tällaista näissä yleisesti niin eihän se tuki kohta muuta teekkään kun korjaile näitä.

Mä oon diagnosoinut tämän duplikaattien aiheuttamaksi ongelmaksi, mutta esim. viime vuonna tällaista sekoilua en vaan muista. Eli pelaajalla on toisessa seurassa jostain syystä toinen PalloID, niin se estää tämän nippu-uusimisen. Samassa seurassa oleva tuplaID ei ongelmia aiheuta.

Lienet muuten oikeassa tässä. Paria ongelmatapausta tsekkailin ja tyypit löytyvät samalla pallo-id:llä edelleen myös jostain toisesta seurasta. Pelaajan profiilista kun katsoo niin listalla näkyy edelleen myös vanha seura ja joku vanha passiivinen rekkaus sinne. Voisin laittaa vaikka siirtopyynnön tälle duplikaatille menemään. Väittäisin silti ettei aiemmin näistä kaikista tullut tuota virheilmoitusta, muttei toki varmaksi voi sanoa.

Näissä tapauksissa on taidettu kysellä pelaajalta alkuperäistä siirtoa laitettaessa mikä on vanha seura ollut, että on mennyt pyyntö oikeaan osoitteeseen. Valitsemalla sen toisen olisi todennäköisesti saanut siis virheellisesti ilmaisen siirron, koska siinä vanhasta rekisteröinnistä olisi ollut jo aikaa. Ja jos olisi ollut esteitä siirron hyväksymiselle sillä oikealla edellisellä seuralla, niin tuonkin olisi voinut missata kokonaan laittamalla pyynnön siihen väärään. Oikein hienoa.
tumppu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honka


Vastaus #128 : 09.06.2020 klo 10:33:27

Joukkueellamme alkaa sarja tänään. Eilen koitin uudistaa pelaajien pelipassit, mutta puolelle tuli tämä "You cannot renew this combination, limit exceeded. Player already have active registration." ilmoitus ja homma junnaa paikoillaan. Tukipalveluun laitettu viestiä eilen, mutta ei vastausta. Tänään koittanut soitaa mm. vaihteeseen, jossa puhelimeen ei vastattu ensimmäisiin kolmeen soittoon. Seuraavaksi tuuttasi varattua ja lopulta numeroon ei saa yhteyttä. Koitettu myös suoraa soittoa henkilölle, jonka ilmoitettu vastaavan pelipaikkaan kuuluvista asioista.

Löytyisikö vielä jokin taho, johon voisi koitaa ottaa yhteyttä?
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.


Vastaus #129 : 09.06.2020 klo 21:45:49


Löytyisikö vielä jokin taho, johon voisi koitaa ottaa yhteyttä?


Yhtä hyvää tai jopa parempaa palvelua saa asioidenhoitotoimisto Veikko Kilkenbladilta.
KäytettyPelisilmä

Poissa Poissa


Vastaus #130 : 01.12.2021 klo 20:57:33

Hienosti taas vedetään pöllöliitossa. Futsal -roolia ei voi aktivoida loppuvuodeksi ostamatta pelipassia kaudelle 2022. Sitten tukipalvelusta pokkana väitetään, että pitää maksaa etukäteen, vaikka pelipassi on voimassa. Toki vuoden 2022 passi olisi ilmainen, mutta mitä, jos korona lopettaa kauden tai ei muusta syystä meinaa enää joulukuun jälkeen pelata. Meniköhän rikki Palloverkon tuoreessa päivityksessä, vai oliko edellisinä vuosina sama juttu.
jjose

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, KP-75


Vastaus #131 : 01.12.2021 klo 22:18:05

Hienosti taas vedetään pöllöliitossa. Futsal -roolia ei voi aktivoida loppuvuodeksi ostamatta pelipassia kaudelle 2022. Sitten tukipalvelusta pokkana väitetään, että pitää maksaa etukäteen, vaikka pelipassi on voimassa. Toki vuoden 2022 passi olisi ilmainen, mutta mitä, jos korona lopettaa kauden tai ei muusta syystä meinaa enää joulukuun jälkeen pelata. Meniköhän rikki Palloverkon tuoreessa päivityksessä, vai oliko edellisinä vuosina sama juttu.

Siis täällä ainakin toimii itsellä ja koko jengillä normaalisti? Eli siis aktivoi Pelipaikasta futsal-osan. Loppuvuoden voi pelata.
Vanda

Poissa Poissa


Vastaus #132 : 01.12.2021 klo 23:22:11

Pelipassin voi ostaa ja roolin uusia 1.12.-30.11. välisenä aikana, eli nyt kun on jo uudet pelipassit tulleet myyntiin, ei "vanhaa" enää voi ostaa tai päivittää. Luulen, että enemmän on hyötyä juuri tuosta ylimääräisestä kuukaudesta, kuin siitä, että uuden passin voisi ostaa vasta vuodenvaihteen jälkeen. Ja siitäkin tulisi varmasti ongelmia, jos voisi  päällekkäin ostaa/päivittää kahta eri pelipassia, osa ostaisi väärän passin. Luulen, että melko harvassa ovat ne, jotka ovat pelipassin ostaneet, mutta haluaisivat päivittää futsalroolin vasta joulukuussa ja vain joulukuun ajaksi. Harmi, että osuit juuri tuohon harvinaiseen ryhmään ja et huomannut uusia futsalroolia aiemmin tämän vuoden aikana.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2021 klo 23:25:13 kirjoittanut Vanda »
KäytettyPelisilmä

Poissa Poissa


Vastaus #133 : 02.12.2021 klo 01:00:11

Pelipassin voi ostaa ja roolin uusia 1.12.-30.11. välisenä aikana, eli nyt kun on jo uudet pelipassit tulleet myyntiin, ei "vanhaa" enää voi ostaa tai päivittää. Luulen, että enemmän on hyötyä juuri tuosta ylimääräisestä kuukaudesta, kuin siitä, että uuden passin voisi ostaa vasta vuodenvaihteen jälkeen. Ja siitäkin tulisi varmasti ongelmia, jos voisi  päällekkäin ostaa/päivittää kahta eri pelipassia, osa ostaisi väärän passin. Luulen, että melko harvassa ovat ne, jotka ovat pelipassin ostaneet, mutta haluaisivat päivittää futsalroolin vasta joulukuussa ja vain joulukuun ajaksi. Harmi, että osuit juuri tuohon harvinaiseen ryhmään ja et huomannut uusia futsalroolia aiemmin tämän vuoden aikana.

Noh. Koronan takia pelit peruttiin alkuvuodesta. Eka peli on joulukuussa ja Pelipaikan huoltokatko oli juuri tätä ennen. Ylimääräinen kuukausi on toki plussaa, mutta missään ei ole ohjeistettu päivittämään roolia marraskuun aikana. Aika monta vuotta on vedetty, enkä muista mitään mainintaa nähneeni siitä, että uudistaminen ei onnistu 1.12. jälkeen. Pelipaikan päivitysinfossa ei kerrottu asiasta, jotta kentällä olisi osannut varautua. Eikä edes 1.12.2021 päivitetyssä ohjeessa tästä mainita https://tuki.palloliitto.fi/fi/support/solutions/articles/35000132928-pelipassin-uudistaminen-kun-toinen-laji-on-jo-aktiivinen, joten tuskin liitossa asiaan ymmärrettiin varautua koronakauden jälkeen.

Ohjeistus on mielestäni puutteellinen ja vaatimus ostaa 2022 lisenssi joulukuussa ristiriidassa myydyn tuotteen, eli pelipassin, ehtojen suhteen. Tämäkin pieni ongelma alleviivaa taas sitä, että liitossa kuvitellaan, että asiakkaiden päälle kuseminen on ok ja lisenssin hankintavaateen peruste on huonoin mahdollinen, eli kun järjestelmä ei taivu. Systeemi ei yksinkertaisesti toimi, jos liitossa ei voida aktivointia tehdä. Teknisesti tuo on pikkujuttu päivittää vaikka suoraan tietokantaan. Palveluorganisaatiossa olisi pahoiteltu ja hoidettu asia kuntoon. Mutta ei seurojen Palloliitossa.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #134 : 02.12.2021 klo 14:21:53

Noh. Koronan takia pelit peruttiin alkuvuodesta. Eka peli on joulukuussa ja Pelipaikan huoltokatko oli juuri tätä ennen. Ylimääräinen kuukausi on toki plussaa, mutta missään ei ole ohjeistettu päivittämään roolia marraskuun aikana. Aika monta vuotta on vedetty, enkä muista mitään mainintaa nähneeni siitä, että uudistaminen ei onnistu 1.12. jälkeen. Pelipaikan päivitysinfossa ei kerrottu asiasta, jotta kentällä olisi osannut varautua. Eikä edes 1.12.2021 päivitetyssä ohjeessa tästä mainita https://tuki.palloliitto.fi/fi/support/solutions/articles/35000132928-pelipassin-uudistaminen-kun-toinen-laji-on-jo-aktiivinen, joten tuskin liitossa asiaan ymmärrettiin varautua koronakauden jälkeen.

Ohjeistus on mielestäni puutteellinen ja vaatimus ostaa 2022 lisenssi joulukuussa ristiriidassa myydyn tuotteen, eli pelipassin, ehtojen suhteen. Tämäkin pieni ongelma alleviivaa taas sitä, että liitossa kuvitellaan, että asiakkaiden päälle kuseminen on ok ja lisenssin hankintavaateen peruste on huonoin mahdollinen, eli kun järjestelmä ei taivu. Systeemi ei yksinkertaisesti toimi, jos liitossa ei voida aktivointia tehdä. Teknisesti tuo on pikkujuttu päivittää vaikka suoraan tietokantaan. Palveluorganisaatiossa olisi pahoiteltu ja hoidettu asia kuntoon. Mutta ei seurojen Palloliitossa.

Aiot siis pelata ainoastaan joulukuussa? Ota yhteyttä alueesi kilpailupäällikköön. Eiköhän se järjesty.
Valonheitin

Poissa Poissa


Vastaus #135 : 06.01.2022 klo 17:03:18

Kyllähän pelipaikasta voi ostaa vakuutuksen ja passin eri aikaan? Eli voisin vakuuttaa lapsen talvella ja mikäli into säilyy, ostaa passin ennen pelejä.

Voikohan tätä tehdä myös seuran pääkäyttäjä nippulisenssin kautta?
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #136 : 06.01.2022 klo 22:51:25

Kyllähän pelipaikasta voi ostaa vakuutuksen ja passin eri aikaan? Eli voisin vakuuttaa lapsen talvella ja mikäli into säilyy, ostaa passin ennen pelejä.

Voikohan tätä tehdä myös seuran pääkäyttäjä nippulisenssin kautta?

Aluksi linkki
https://www.palloliitto.fi/palvelut/digitaaliset-jasenpalvelut/pelipaikka-pelipassit-ja-vakuutukset#Vakuutukset

ja sitten siteeraus
Lainaus
Vakuutusturvan voi ostaa pelipassin oston yhteydessä tai pelipassin oston jälkeen Pelipaikka-järjestelmässä.
Valonheitin

Poissa Poissa


Vastaus #137 : 08.01.2022 klo 23:34:26

Jos yhtään noita ehtoja ymmärsin oikein, niin vakuutus on voimassa pyynnöstä lähtien, pelipassi maksusta. Eli oikeastaan voisi ottaa molemmat kerralla ja valita maksa myöhemmin. Tällöin vakuutus olisi heti voimassa, mutta passi vasta kuin maksaisin laskun.
-Auvo-

Poissa Poissa


Vastaus #138 : 08.01.2022 klo 23:44:49

Lainaus
Tapaturmavakuutus alle 70-vuotiaille pelaajille, valmentajille, erotuomareille sekä toimitsijoille, jotka ovat ostaneet
vakuutuksen ja jolla on voimassa oleva pelipassi

https://www.palloliitto.fi/sites/default/files/tuoteseloste_2022_fi.pdf

Tuota vakuutusta ei voi ostaa ilman pelipassia. Voit siis ostaa pelipassin nyt ja vakuutuksen myöhemmin, mutta et toisin päin.
Vanda

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 08.01.2022 klo 23:54:25

Jos yhtään noita ehtoja ymmärsin oikein, niin vakuutus on voimassa pyynnöstä lähtien, pelipassi maksusta. Eli oikeastaan voisi ottaa molemmat kerralla ja valita maksa myöhemmin. Tällöin vakuutus olisi heti voimassa, mutta passi vasta kuin maksaisin laskun.

Meinaat, että vakuutus olisi voimassa, vaikket koskaan sitä maksaisi? Ja miten maksat, jos et pelipassia meinaakaan maksaa? Vakuutuksen voi ottaa kyllä erikseen mistä tahansa vakuutusyhtiöstä.
Valonheitin

Poissa Poissa


Vastaus #140 : 09.01.2022 klo 05:52:22

Siis yllätyin vain kun luki pelipassin olevan voimassa maksupäivästä asti ja vakuutuksen puolestaan tilaushetkestä.

Eli jos otan molemmat tänään ja maksan viiveellä, niin harjoituksien aikana vakuutus on voimassa.

Siis jos esimerkiksi haluaisi ennen maksua odotella vaikka avin päätöstä tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2022 klo 06:08:46 kirjoittanut Valonheitin »
-Auvo-

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 09.01.2022 klo 06:13:41

Ei. Lue nyt tämä:

Lainaus
Tapaturmavakuutus alle 70-vuotiaille pelaajille, valmentajille, erotuomareille sekä toimitsijoille, jotka ovat ostaneet
vakuutuksen ja jolla on voimassa oleva pelipassi

Jos lapsellasi ei ole pelipassia, ei hänellä voi olla myöskään tätä vakuutusta. Ja pelipassia ei ole ennen kuin se on maksettu.

Vakuutus tulee voimaan kun
- Pelipassi on voimassa
- Vakuutushakemus on tehty

Olettaisin, että vakuutushakemuksen yhteydessä siinä tulee vakuutusmaksulle jokin eräpäivä, johon mennessä se on maksettava. Ainakin niin tästä voisi päätellä:

Lainaus
Jos vakuutusmaksua ei makseta ajoissa, vakuuttajalla on oikeus päättää vakuutusturva 14 päivän kuluttua siitä,
kun vakuutetulle on ilmoitettu asiasta.

Eli ei siinä nyt ainakaan mitään pitkää aikaa voi olla, jolloin vakuutusturva olisi ilman maksua voimassa. Tuohan olisi vakuutusyhtiölle täysin järjetöntä bisnestä.
Valonheitin

Poissa Poissa


Vastaus #142 : 09.01.2022 klo 06:55:11

Eli jos lapsi haluaisi vain treenata, niin vaihtoehtoina on ulkopuolinen vakuutus tai sitten pelipassin ostaminen.

No toki ostettu pelipassi nostaa Palloliiton lisenssipelaajien määrää, mikä on aina positiivista.
Peledinho

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #143 : 22.11.2022 klo 09:03:05

Onko jollekin selvinnyt, miten tuon vakuutusyhtiön kanssa toimitaan? Eli pitäisi mennä magneettikuvaukseen ja yksityisellä lääkärillä on jo käyty. Lausunto ja maksusitoumuspyyntö on lähetetty asiakirjana sähköpostiin tulleen linkin kautta, mutta myöntääkö tuo ADIS edes maksusitoumuksia vai menenkö suoraan kuvaukseen ja laskutan ADISta myöhemmin?
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #144 : 22.11.2022 klo 17:56:27

Onko jollekin selvinnyt, miten tuon vakuutusyhtiön kanssa toimitaan? Eli pitäisi mennä magneettikuvaukseen ja yksityisellä lääkärillä on jo käyty. Lausunto ja maksusitoumuspyyntö on lähetetty asiakirjana sähköpostiin tulleen linkin kautta, mutta myöntääkö tuo ADIS edes maksusitoumuksia vai menenkö suoraan kuvaukseen ja laskutan ADISta myöhemmin?

Linkki lyhyeen ohjeistukseen https://www.palloliitto.fi/kilpailut/pelipassit-ja-vakuutukset?tab=vahingon-sattuessa
Peledinho

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #145 : 22.11.2022 klo 17:57:42

Kiitos vain linkistä, mutta ei tuo kysymykseeni auta.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #146 : 22.11.2022 klo 20:11:05

Kiitos vain linkistä, mutta ei tuo kysymykseeni auta.

Jaa, no ei sitten. Siinä kyllä sanotaan, että ei voi mennä jatkohoitoon ilman tapausnumeroa, että tietoa tulee ja lisäksi siinä olivat vakuutusfirman yhteystiedot lisäkyselyjä varten. Mutta tietysti, jos ei halua kysyä itse vakuutusyhtiöltä, niin aina voi kysellä arvailuja täältä.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #147 : 22.11.2022 klo 21:04:54

Jos kyse ei ole akuuttitapauksesta, niin vakuutusyhtiöltä pitää aina etukäteen selvittää, että maksavatko hoidot vai ei. Omin päin jos yrittää tehdä mitään ja laskuttaa sitten vakuutusyhtiötä, niin siinä jää itse maksumieheksi.
Peledinho

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #148 : 22.11.2022 klo 21:22:20

Jaa, no ei sitten. Siinä kyllä sanotaan, että ei voi mennä jatkohoitoon ilman tapausnumeroa, että tietoa tulee ja lisäksi siinä olivat vakuutusfirman yhteystiedot lisäkyselyjä varten. Mutta tietysti, jos ei halua kysyä itse vakuutusyhtiöltä, niin aina voi kysellä arvailuja täältä.

Juu lukea osaan kyllä. Ei tuolla kuitenkaan kerrota mitään, miten tulisi toimia esimerkiksi sen ensimmäisen lääkärikerran jälkeen, mistä omassakin tilanteessa on kyse. Ja kyllä, lisäkyselyjä voi tunne firmaan toki aina laittaa, mutta ajattelin kokeilla, josko täältä olisi tieto löytynyt tai joku nopeasti osannut kertoa.

Jos kyse ei ole akuuttitapauksesta, niin vakuutusyhtiöltä pitää aina etukäteen selvittää, että maksavatko hoidot vai ei. Omin päin jos yrittää tehdä mitään ja laskuttaa sitten vakuutusyhtiötä, niin siinä jää itse maksumieheksi.

Kiitos. Näin maalaisjärjellä ajattelin enkä vielä mitään tehnyt, vaikka firma mediahiljaisuutta yllä pitääkin (toki vasta muutaman arkipäivän) eikä kovin selkeitä ohjeita mistään löydy.
Peledinho

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #149 : 24.11.2022 klo 09:51:58

Uutinen
Hei,

 

maksusitoumusta ei magneettiin tarvita: varaa aika ja anna siellä vahinkonumero laskutusviitteeksi.

Omavastuu 100€ tulee olla kuitattuna, jotta voimme sen laskun maksaa, eli lähetä ne lääkärikäynnin kulutositteet myös meille linkin kautta.


Tällainen vastaus tuli nyt kuitenkin asiakaspalvelusta Ylos

 
Sivuja: 1 ... 5 [6]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa