FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 13:58:31 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 ... 73
 
Kirjoittaja Aihe: Yleisömäärät, AM 2014  (Luettu 251019 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1225 : 21.07.2014 klo 15:37:26

Pääkatsomoon menee 1271, aurinkokatsomoon 1600 ja maalin taakse 112 eli yhteensä 2983.
Istumapaikat ei ollu ihan täynnä, joten seisomapaikoilla ois pitäny olla enemmän kuin 1300.
Yli tuhat "haamukatsojaa" siellä oli...

Oikeat luvut on 1271, 1700 ja 120. Totaalikapasiteetti siis 3091. Ei toki poista sitä että ilmaa tossa on useempi sata.
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #1226 : 21.07.2014 klo 15:41:36

Aurinkokatsomoon menee 32x10x5=1600
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1227 : 21.07.2014 klo 15:42:45

34 riviä on yhessä penkkirivissä. Voidaan ottaa asiasta sulle sopiva euromääräinen veto mikäli haluat.
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #1228 : 21.07.2014 klo 15:48:14

34 riviä on yhessä penkkirivissä. Voidaan ottaa asiasta sulle sopiva euromääräinen veto mikäli haluat.

Laskin juuri kuvasta ja näin se on.
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #1229 : 21.07.2014 klo 15:48:51

34 riviä on yhessä penkkirivissä. Voidaan ottaa asiasta sulle sopiva euromääräinen veto mikäli haluat.

Viisaampi jättää veto ottamatta,kun kerran noin varma asiasta oot. Mä ne aikanaan kerran laskin, varmaan sit tosiaan onkin 34 aina yhessä osiossa.

Eli eilisessä pelissä olikin 100 katsojaa mun laskuja enemmän, ilmaakin siis vaan 900, ei tuhatta...
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1230 : 21.07.2014 klo 15:52:27

En usko että Lahella tässä on mikään tiedostettu kusetus käynnissä vaan yleisömäärän laskutavan on oltava joku muu kuin myydyt liput + kausikortti. Ei sen kuitenkaan noin monella sadalla pitäis olla vituillaan, 1-5% heitto vois olla ymmärrettävä.

e: alla vielä todistusaineisto 34 penkkirivistä. Eilisen jälkeen vähän silmä särähtää tohon nurmeen kenttään. :D

http://4.bp.blogspot.com/-gn4BFx18k5Q/U0BTxEAXbCI/AAAAAAAAC2A/MWKp3-6IHIs/s3200/kispi_aurinkokatsomo.JPG
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #1231 : 21.07.2014 klo 16:00:15

Tota laskutavan muutosta tälle kaudelle oon itekin miettinyt. Vuosikausia Stadionin aurinkokatsomosta pysty aika hyvin aina arvioimaan yleisömäärän ja se ilmoitettu luku oli usein tosi lähellä omaa arviota.

Tänä vuonna ilmoitettu lukema on monta kertaa ollut noin tuhat enemmän, hyvänä esimerkkinä tämä jäljempi SJK:n vierailu. Ei kait siihen lukuun mitään juniorikortteja lasketa, olivat paikalla tai eivät?
suomi jalkapallo

Poissa Poissa


Vastaus #1232 : 21.07.2014 klo 16:38:07

Stadion täyttyy ja foorumistit alkavat etsiä yleisömäärästä väkisinkin jotain negatiivista. Hyvin te vedätte.
Alatalon Mikko

Poissa Poissa


Vastaus #1233 : 21.07.2014 klo 17:09:31

Stadion täyttyy ja foorumistit alkavat etsiä yleisömäärästä väkisinkin jotain negatiivista. Hyvin te vedätte.

Sama. Tapanillahan on tässä joku agenda koska tää ei oo ees eka kerta. En oo tosin kauheen kiinostunu mikä, joten sitä ei tarvi kertoa.
Zeps

Poissa Poissa


Vastaus #1234 : 21.07.2014 klo 17:40:39

Ei se oo negailua. Ite oon ainakin erittäin tyytyväinen että eilen oli lähestulkoon loppuunmyyty Kisapuisto ja se on pääasia. Kun muutoin tällä kaudella on yleisömäärät tuntuneet kutakuinkin oikeilta, niin toi vaan ihmetyttää.
säpitys

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #1235 : 21.07.2014 klo 19:36:06

Unohatte Mutkan laskuista? Ja pääasiaha tässä on että saatiin tärkeä tilastovoitto lupista, jos se tapahtu lukemien uskottavuuen kustannuksella, ni olkoot.
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1236 : 21.07.2014 klo 20:34:36

Seuraavaan kotipeliin onki odotettavissa sitte vielä enemmän jengiä jos sää on kelvollinen. Vituttaa vaan oottaa 3 viikkoa.
Loyal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oman kaupungin seura.


Vastaus #1237 : 24.07.2014 klo 08:53:02

Kelpasiko eilinen yleisömäärä Stadissa ? Ainiin, sitähän ei lasketa kun Europeli. Ei taideta laskea ensi keskiviikon täyttä tupaakaan ?
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1238 : 24.07.2014 klo 08:56:23

Kelpasiko eilinen yleisömäärä Stadissa ? Ainiin, sitähän ei lasketa kun Europeli. Ei taideta laskea ensi keskiviikon täyttä tupaakaan ?

:D

Hieno yleisömäärä eilen, hieno tuleva yleisömäärä Apoelia vastaan, hieno tuleva yleisömäärä Eurooppaliigan playoff-kierroksella. Ylos Ei silti poista sitä faktaa että 3500 oli surkea määrä liigapeliksi.
Loyal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oman kaupungin seura.


Vastaus #1239 : 24.07.2014 klo 11:42:50

:D

Hieno yleisömäärä eilen, hieno tuleva yleisömäärä Apoelia vastaan, hieno tuleva yleisömäärä Eurooppaliigan playoff-kierroksella. Ylos Ei silti poista sitä faktaa että 3500 oli surkea määrä liigapeliksi.

Ymmärrän kyllä turhautumisesi. Makedonialaisjengi vetää lähes täyden areenan, mutta Arvausliiganjoukkueet eivät tunnu kiinnostavan. Missähän mahtaa olla vika ? Where´s Sherlock ?
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1240 : 24.07.2014 klo 11:53:21

Ymmärrän kyllä turhautumisesi. Makedonialaisjengi vetää lähes täyden areenan, mutta Arvausliiganjoukkueet eivät tunnu kiinnostavan. Missähän mahtaa olla vika ? Where´s Sherlock ?

Tarkenna turhautumista? ??? Kuten tässä ketjussa jo totesin niin HJK - FC Lahti pelissä oli lähes 5000 katsojaa mikä on mun mielestä hyvä, etenkin kun se pelattiin keskellä viikkoa. Ja HJK:n europeleissä on myös ollut ja tulee olemaan erittäin komeita yleisömääriä. Good for you. Ei silti edelleenkään poista sitä faktaa että Helsingissä 3500 katsojaa keskikesällä on huono yleisömäärä vaikka pelattais omia junnuja vastaan. Itse kysymykseen vastaus on varmaan, että helsinkiläisissä ihmisissä. Emmä ainakaan lähe vastustajaa kattomaan vaan omaa jengiä.

e: ja aika synkkä lähestymistapa suomalaiseen jalkapalloon jos Klubin jokavuotuisesta 18-20:sta kotipelistä kiinnostaa vain 1-3.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2014 klo 11:57:32 kirjoittanut Kolmeseiska »
Loyal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oman kaupungin seura.


Vastaus #1241 : 24.07.2014 klo 12:13:50

Tarkenna turhautumista? ??? Kuten tässä ketjussa jo totesin niin HJK - FC Lahti pelissä oli lähes 5000 katsojaa mikä on mun mielestä hyvä, etenkin kun se pelattiin keskellä viikkoa. Ja HJK:n europeleissä on myös ollut ja tulee olemaan erittäin komeita yleisömääriä. Good for you. Ei silti edelleenkään poista sitä faktaa että Helsingissä 3500 katsojaa keskikesällä on huono yleisömäärä vaikka pelattais omia junnuja vastaan. Itse kysymykseen vastaus on varmaan, että helsinkiläisissä ihmisissä. Emmä ainakaan lähe vastustajaa kattomaan vaan omaa jengiä.

e: ja aika synkkä lähestymistapa suomalaiseen jalkapalloon jos Klubin jokavuotuisesta 18-20:sta kotipelistä kiinnostaa vain 1-3.

Maailma on niin erilainen kannattajan ja tavallisen katsojan silmissä. Arvausliigan maine on huono, tosin syyttä mun mielestä. En mä ainakaan jaksa enää syyttää ihmisiä siitä, jos keksivät muuta tekemistä kuin Arvausliigan katsomisen keskikesällä Lauantaina. Syyttelyn ja valittamisen sijaan kannattajat ja seurat voisivat tehdä jotain sen eteen, että liiga kehittyisi ja ottelutapahtumasta tulisi viihdyttävämpi. Eikä pidä masentua, jos jotain mieshuoraa ei sinne katsomoon saa. Onneksi emme tarvitse kaikkia.

Esimerkiksi me Klubipäädyssä kyllä annoimme eilen kaikkemme sen eteen, että edes jokunen noista eilisillan katsojista tulisi matsiin uudestaankin. Jos tulee niin hyvä, jos ei tule niin pidetään vielä parempaa meteliä seuraavassa pelissä. Ei me tosiaankaan tarvita jokaisen sydäntä.

Voisin todeta vielä loppuun, että lähinnä käy sääliksi jotain mieshuoraa, joka eilen jätti Klubin pelin väliin katsoakseen kotona streamilta jotai harkkapeliä. Parhainta se on paikanpäällä ja eilinen meno oli kovaa Euroopankin tasolla.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2014 klo 12:16:52 kirjoittanut Loyal »
Basler

Poissa Poissa


Vastaus #1242 : 24.07.2014 klo 12:16:41

Maailma on niin erilainen kannattajan ja tavallisen katsojan silmissä. Arvausliigan maine on huono, tosin syyttä mun mielestä. En mä ainakaan jaksa enää syyttää ihmisiä siitä, jos keksivät muuta tekemistä kuin Arvausliigan katsomisen keskikesällä Lauantaina.

Mm kisoja tullut televisiosta kuukausi ja sitten kun kerrankin tulee hellettä, niin kuinka moni lähtee peliin klo 16. Tuo kellonaika on hyvä syksyllä, ei näin keskikesällä. Ihmiset ovat ottamassa aurinkoa tai grillaamassa ulkona ja lähtevät kaupungille vasta illalla. Jos matsi olisi ollut esim. klo 19 kuten eilen, olisi se kerännyt enemmän yleisöä.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #1243 : 24.07.2014 klo 12:30:33

Kuten tässä ketjussa jo totesin niin HJK - FC Lahti pelissä oli lähes 5000 katsojaa mikä on mun mielestä hyvä, etenkin kun se pelattiin keskellä viikkoa.

Tämä kommentti kertonee ehkä hieman vieraantuneisuudesta tyypilliseen Veikkausliigakatsojaan. "Keskellä viikkoa" on huomattavasti parempi aika pelille kuin lauantaina klo 16, jos suurta yleisömäärää tavoitellaan.

No nämä lauantaipelit toki johtuvat eurokampanjasta ja valtaosa joukkueeseen enemmän sitoutuneista kannattajista yrittää nähdä välissä Veikkausliigapelitkin, ajankohdasta välittämättä. Pakko vain hyväksyä, että jostain pitää vähän luopua. Jos se on tuhat katsojaa Veikkausliigan "kärkipeliin", niin sitten on.
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1244 : 24.07.2014 klo 12:35:46

Tämä kommentti kertonee ehkä hieman vieraantuneisuudesta tyypilliseen Veikkausliigakatsojaan. "Keskellä viikkoa" on huomattavasti parempi aika pelille kuin lauantaina klo 16, jos suurta yleisömäärää tavoitellaan.

Olen varsin hyvin tietoinen lauantain huonoudesta. Lähinnä viittasin tällä ettei ollut sunnuntaina tai maanantaina niin kuin HJK-FCL yleensä on.
kovafanipallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seksi-Simon bandwagonissa.


Vastaus #1245 : 25.07.2014 klo 12:54:47

Ollut paljon niin erilaista tietoa soneran idän koosta yleisömääriä vertallessa, moni puhuu neljästä tuhannesta ja moni kolmesta. Laskin juuri soneran itäkatsomon istumapaikat lippupalvelussa ja sain saldoksi 2724 paikkaa. Voi olla muutaman penkin laskuvirhe..  tästä kuitenkin siis tarkkaa vertailupohjaa niille useasti tuleville yleisömääräkusetuksiin liittyville keskusteluille.

Ei mulla muuta. Joo, on tylsä elämä :)...
Olaf Thon

Poissa Poissa


Vastaus #1246 : 25.07.2014 klo 14:47:41

Minulla on Editan julkaisema kirja vuodelta 2001. Kirjan nimi on Finnair Stadium. Kirjassa on esitelty mm. stadionin pohja- ja katsomopiirustukset, joista käy ilmi stadionin kapasiteetti.

Pääkatsomossa on 4390 istumapaikkaa.
Päädyissä on 1600 (yht. 3200) istumapaikkaa.
Itäkatsomossa on 2980 istumapaikkaa.
Yhteensä paikkoja on 10.570. 
kovafanipallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seksi-Simon bandwagonissa.


Vastaus #1247 : 25.07.2014 klo 17:26:31

Minulla on Editan julkaisema kirja vuodelta 2001. Kirjan nimi on Finnair Stadium. Kirjassa on esitelty mm. stadionin pohja- ja katsomopiirustukset, joista käy ilmi stadionin kapasiteetti.

Pääkatsomossa on 4390 istumapaikkaa.
Päädyissä on 1600 (yht. 3200) istumapaikkaa.
Itäkatsomossa on 2980 istumapaikkaa.
Yhteensä paikkoja on 10.570. 
Kiitoksia!

Tuohan tosiaan on se virallinen luku ennen screeniä. Lippupalvelun katsomokartta näköhää kusettaa. Katsoin ja ihmettelin lippupalvelusta, miksi myyvät lippuja screenin takaiseen katsomonosaan (merkitty tyhmästi lippupalvelussa kulmakatsomona, näin sitä hämmennettiin tyhmää maalaista). Todellisuudessahan niitä soneran kulmakatsomoja ei ole siis merkitty lippupalveluun ollenkaan. Päästiin kuitenkin lopputulemaan eli itäkatsomo vetää nykykunnossaan noin 2900 henkilöä, kun vähennetään ne screenin taakse jääneet noin sata paikkaa.
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1248 : 25.07.2014 klo 17:47:15

Kuinka monta penkkiä sieltä soneran päädystä on revitty helvettiin? UEFA:n matseihinhan kaikille pitää penkki löytyä. Kiinnostaako klubin toimistolla ees vähää alusta vai miten toi on hoidettu?
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi


Vastaus #1249 : 25.07.2014 klo 17:53:06

Muutos on lähinnä kosmeettinen. Virallinen actual capacity taitaa olla 10450. Toki kun seisomakatsomo on paikallaan voidaan saada se 50-150 lisää liigapeleissä, ja eteläpäätyyn mahtuu hyvin jotain 1750-1800, sen jälkeen portilla pitää sanoa ettei voi enää ottaa vastaan jengiä. Screenin myötä otettiin penkkejä eli kapasiteettia pois, jotka verottavat sitten jollain sadalla europelejä. Invakatsomon kapasiteetti voi olla ihan mitä tahansa, mutta liigapeleissä on lähinnä roikkunut pari hassua siinä nurkilla jotka kittaavat kaljaa ja ne pari-kolme pyörätuolikausarilaista mitä nyt on. Aitioiden kapasiteetti pitäisi kai olla 10 ja 20, mutta en tiedä miten tarkkana näissä sitten ollaan.

Kolmeseiska, europeleihin ne tuolit kiinnitetään uudelleen.

 
Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 ... 73
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa