FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 02:06:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 231 [232] 233 ... 471
 
Kirjoittaja Aihe: Liigan televisiointi (Ruutu & YLE)  (Luettu 1600394 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #5775 : 07.09.2017 klo 18:56:56

Onko nää Ruudun puolelta tulevat lähetykset olleet aina tommoista ärsyttävää pientä nykimistä, vai onko tuo joku tilapäinen häiriö?
On ainakin mulla.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #5776 : 07.09.2017 klo 18:57:32

Onko nää Ruudun puolelta tulevat lähetykset olleet aina tommoista ärsyttävää pientä nykimistä, vai onko tuo joku tilapäinen häiriö?

Ei oo aina ollu. Oliskohan laatu heikentyny, kun lätkä vie panostuksen.

Tällä paskalla loppuu tilaus täältäkin kohta.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #5777 : 07.09.2017 klo 19:14:56

Ei oo aina ollu. Oliskohan laatu heikentyny, kun lätkä vie panostuksen..
Siis en tiedä mitä tässä tarkoitetaan mutta mulla ainakin on aina ollut sellainen silmämääräinen 10-15fps etenkin jos on kyse kameran kääntämisestä tai jostain muusta isommasta liikkeestä niin on näkynyt ihan samanlaista pykimistä.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #5778 : 07.09.2017 klo 19:15:41

Juuri samanlaista nykimistä mullakin.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #5779 : 07.09.2017 klo 19:20:42

Juuri samanlaista nykimistä mullakin.
Toivottavasti edes ensi kaudelle korjaa tuon. Koska ainakin täällä on ollut aina. Etenkin tvstä katsottuna on aika rasittavaa
Maduduwinini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #5780 : 07.09.2017 klo 19:24:40

Lapin ottelussa nykii kuva täälläkin. En muistaisi, että näin pahasti olisi koskaan ollut nykimistä.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #5781 : 07.09.2017 klo 19:27:44

Siis en tiedä mitä tässä tarkoitetaan

No siis tätä saatanan nykimistä, joka on pahempi kuin koskaan aikaisemmin :(
TheGunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lord Bendtner


Vastaus #5782 : 07.09.2017 klo 19:57:07

Itsellä toimii Chromecastilla hyvin.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #5783 : 07.09.2017 klo 20:07:58

Onko nää Ruudun puolelta tulevat lähetykset olleet aina tommoista ärsyttävää pientä nykimistä, vai onko tuo joku tilapäinen häiriö?

Ei. Jostain syystä pätkii nyt välillä.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #5784 : 07.09.2017 klo 20:12:58

Itsellä toimii Chromecastilla hyvin.

Sama. Ruutu+ appi ja Chromecast on ollut oikein toimiva kombo siitä lähtien, kun täällä foorumilla vihjattiin sen toimivan myös IS-extran tunnareilla.
Tsamorano

Poissa Poissa


Vastaus #5785 : 08.09.2017 klo 10:31:10

Jos ei Chromecastia omista, niin suosittelen käyttämään Windowsilla Edge-selainta Chromen sijaan.
Maaliin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #5786 : 08.09.2017 klo 14:35:31

Nordean kortti ei jostain syystä toimi IS Extran maksamiseen. Joten varmistan täältä, tuon Ruutu+-paketin kautta pystyy siis myöskin katsomaan kaikki Veikkausliigapelit suorana netin kautta?
Apoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS


Vastaus #5787 : 08.09.2017 klo 14:55:51

Alkaa vituttaa tuo veikkausliigassa käytettävä kuvataajuus. Tuntuu vaihtelevan pelikohtaisesti, joskus on ihan ok katsottavaa, mutta yleensä ei.  Tuo RoPS-Kemi oli jotakin aivan hirveää tuubaa. Varsinkin vähän isommalla ruudulla tämä korostuu lähes sietämättömäksi.

Tarkoituksellinen rajoitus varmastikin kyseessä että palvelu pyörii mahdollisimman pienellä rahalla "siedettävästi". Jenkkifutislähetyksissäkin oli kesällä ajoittain HD-tason sulavan kuvan lähetyksiä ainakin mitä itse katsoin muutamia otteluita.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #5788 : 08.09.2017 klo 15:09:41

Alkaa vituttaa tuo veikkausliigassa käytettävä kuvataajuus. Tuntuu vaihtelevan pelikohtaisesti, joskus on ihan ok katsottavaa, mutta yleensä ei.  Tuo RoPS-Kemi oli jotakin aivan hirveää tuubaa. Varsinkin vähän isommalla ruudulla tämä korostuu lähes sietämättömäksi.
Itse katselin eilen Inter-Ilves -pelin ja siinä oli niin hyvää kuin parhaimmillaan on istv/ruutu -aikakaudella koskaan ollut. Eli ei mitenkään "ok katsottavaa" vaan hyvin kaukana "ok tasosta". Resoluutio olisi siedettävä, jos fps olisi kohdallaan eikä muutenkaan olisi liikkeessä tulevia pakkausartifakteja. Oma veikkaus on, että siellä stadioneilla missä varmaan paikan päällä hoidetaan editointi ja lähetys istv:n jaettavaksi, niin siellä ei ole riittävän tehokkaita laitteita ehtiäkseen pakata videota hyvin; tai sitten ei ole kaistaa nostaa laatua kevyemmällä pakkauksella.

Koska itse en ole nähnyt yhtään peliä vielä istv-aikakaudella, jossa ei esim. kameran kääntyessä näkyisi pykimistä, muutoin pallon liikkeessä, tai muutoin suuremmassa liikkeessä. 25fps tuo video on muistaakseni aina näyttänyt olevan, mutta se video on pilattu jo editointipöydällä.

720p ja 50fps olisi sellainen nykyaikainen minimivaatimus kv-skenessä, kansallisessa skenessä kun pyörii jotain mtv:n katsomon tai nelosen ruudun kaltaisia hassuttelijoita, niin ei ole paljon paineita laadun nostamiseen.
kovafanipallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seksi-Simon bandwagonissa.


Vastaus #5789 : 08.09.2017 klo 15:48:08

Onhan tämä veikkausliigan televisiointi sen tason sontaa, etten ihmettele ollenkaan, jos puolet alkuperäisistä tilaajista katselee nykyään näitä matseja laittomilta striimeiltä. Niin surkea tv-tuote laadun osalta, ettei tällä kyllä uusia asiakkaita hankita ja on suuria vaikeuksia pitää vanhoistakin asiakkaista kiinni. Onhan se nyt kummallista, että esim. jonkun vaahteraliigankin tv-tuote on valovuoden edellä: 60fps kuvaa, hyvä kuvanlaatu ja selostamossa selostajan lisäksi monesti asiantuntijakin paikalla jne. Veikkausliigassa pätkivää 10fps kuvaa, kenttämikeistä ei kuulu enää yhtään mitään, kuvanlaatu väritöntä ja haaleaa ja selostajien taso paria poikkeusta lukuunottamatta luokaton. Veikkausliigan tv-tuote on mennyt jo hyvän aikaa "virkamiesmäisintä mitä tiedän"-topicciin.
BlyzR
Vastaus #5790 : 08.09.2017 klo 17:54:43

Oon pitkin kautta katsellut matseja ja musta vaan positiivistä että tämä ylipäänsä on mahdollista. Laatu nyt ei aina ole päätä huimannut ja kuvakin on pätkinyt joskus. Oma kokemus on kuitenkin kokolailla plussan puolella. Toki tilausten katkeaminen ja toimimattomat kortit pahinta mahdollista paskaa. Nuo kuntoon ekana. Itse olen välttynyt.
Tsamorano

Poissa Poissa


Vastaus #5791 : 08.09.2017 klo 18:02:27

Oon pitkin kautta katsellut matseja ja musta vaan positiivistä että tämä ylipäänsä on mahdollista. Laatu nyt ei aina ole päätä huimannut ja kuvakin on pätkinyt joskus. Oma kokemus on kuitenkin kokolailla plussan puolella. Toki tilausten katkeaminen ja toimimattomat kortit pahinta mahdollista paskaa. Nuo kuntoon ekana. Itse olen välttynyt.

Vuonna 2004 katsoin ensimmäisen ottelun striiminä, joku testistriimi jossa A-nuoret pelasivat. Siis täyttä sontaa on verraten kaikki alle 60fps 720p, ei siitä mihinkään pääse. Nyt on 2017.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #5792 : 08.09.2017 klo 18:06:35

Vuonna 2004 katsoin ensimmäisen ottelun striiminä, joku testistriimi jossa A-nuoret pelasivat. Siis täyttä sontaa on verraten kaikki alle 60fps 720p, ei siitä mihinkään pääse. Nyt on 2017.
Niin siis olisi edes SD tasoista tv-kuvaa mutta se on kaukana siitä - satunnaiset seisoskelutilanteet on melkein HD tasoista.

Kyllähän tuo parempi on kuin ei mitään, mutta onhan tuo käsittämättömän surkeaa.
BlyzR
Vastaus #5793 : 08.09.2017 klo 18:12:39

Vuonna 2004 katsoin ensimmäisen ottelun striiminä, joku testistriimi jossa A-nuoret pelasivat. Siis täyttä sontaa on verraten kaikki alle 60fps 720p, ei siitä mihinkään pääse. Nyt on 2017.

Ehkä, mutta mä peilaan parin kolmen vuoden taakse, jolloin oli turha toive nähdä mikä tahansa peli liigassa.
paramansi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, St. Pauli


Vastaus #5794 : 08.09.2017 klo 18:30:22

Vittu että tökkii.
Eihän tuo hirveitä maksa, mut jos on ainut kanava mistä näitä voi laillisesti väijyä jos ei pääse paikalle, ni vituttaahan tuo saatana
VarTP

Poissa Poissa


Vastaus #5795 : 08.09.2017 klo 18:32:43

Vittu. Mitä. Helvetin. Paskaa. Maaottelutauolla selvästi käytetty kaikki satsaukset tuotteen kehittämiseen.
Geejuna

Poissa Poissa


Vastaus #5796 : 08.09.2017 klo 18:33:16

Nordean kortti ei jostain syystä toimi IS Extran maksamiseen. Joten varmistan täältä, tuon Ruutu+-paketin kautta pystyy siis myöskin katsomaan kaikki Veikkausliigapelit suorana netin kautta?

Täälläkin vaihteeksi tilaus poikki, eikä pysty Nordealla maksamaan IS Extran eikä Ruudun puolella. Paskaa. Alas
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #5797 : 08.09.2017 klo 18:36:37

Surkeaa paskaa.
Lauantai-illan Nostalgia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummolan puusauna ja Aulis Virtanen


Vastaus #5798 : 08.09.2017 klo 18:38:17

Taas on IS Extran tilaus katkennut. Tähän asti olen onnistuneesti uusinut tilauksen syöttämällä Nordean pankkikortin tiedot ja samaa yritin nyt; tuloksena herjaa epäonnistunutta tilausta ja pyytää vaihtamaan toiseen maksukorttiin. Raha ei tunnu kelpaavan eikä systeemit pelaavan, joten nyt riitti. Katsotaan tilannetta uudestaan joskus huomattavasti myöhemmin.
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #5799 : 08.09.2017 klo 18:39:48

Nordea ilmeisesti melkoinen kasa höyryävää.

 
Sivuja: 1 ... 231 [232] 233 ... 471
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa