FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 13:18:25 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 28 [29] 30 ... 470
 
Kirjoittaja Aihe: Liigan televisiointi (Ruutu & YLE)  (Luettu 1598137 kertaa)
3 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Jonatan

Poissa Poissa


Vastaus #700 : 24.08.2014 klo 19:19:32

Ei ole pätkässyt/nykäissyt kertaakaan.
Alan Knill

Poissa Poissa


Vastaus #701 : 24.08.2014 klo 20:48:58

En siis tarkoita tavallista pätkimistä vaan sitä, että kokoajan kuvassa tuntuu millisekunteja puuttuvan välistä, joten kuva ei ole televisiomaisen soljuvaa...

Tätä kutsutaan ruudunpäivitykseksi (FPS, frames per second). Samaa olen miettinyt itsekin, sillä telkkariin kytkettäessä lähetyksen ruudunpäivitysnopeudesta tulee todella kriittinen tekijä katselunautinnon suhteen. Teknisesti mahdollista, mutta taitavat Veikkauksella kokea tuon parantamisen jotenkin turhaksi.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #702 : 24.08.2014 klo 21:08:15

Tätä kutsutaan ruudunpäivitykseksi (FPS, frames per second).
Jotenkin muistelen tarkastaneeni ja veikkauksen streamissä olisi ollut 15 fps, mutta "normaalisti" televisiossa on 25fps... Kameroillakin on yleensä joku televisio/elokuva standardi fps - esim. tuo 25, jolloin tuollaiseen epästandardiin pudottaminen aiheuttaa itsessään vielä "pudonneita" frameja.

Kyse on ainoastaan siirtokaistan minimoimisesta veikkauksella ja ovat nyt päättäneet nostaa resoluutiota, mutta jättää ruudunpäivitys alhaiseksi. Areenoilla ja katsomoillakin on hieman säästetty tuosta (ainakin aikaisemmin ja viimeksi viikko sitten katsomossa uefapeli oli aika nykivää ja rupista kuvaa).
Viltsu

Poissa Poissa


Vastaus #703 : 24.08.2014 klo 22:23:06

VeikkausTV pätkii mulla joka helvetin kerta, mutta sen sijaan tämä KepitTV pyörii moitteetta. Kuten tänäänkin RoPS-pelissä. Mistä johtuu?
Woland

Poissa Poissa


Vastaus #704 : 26.08.2014 klo 13:02:37

Jalkapallolehti kartoitti televisiointia. Minulle tuli yllätyksenä, että Veikkaus-tv:llä on keskimäärin yli 3000 katsojaa per peli, vaikka ilmaisia ovatkin.

http://jalkapallolehti.fi/ohjelmakartalta-kadonnut/
Z-mies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suo(mi)potkupallo


Vastaus #705 : 26.08.2014 klo 13:06:42

Jalkapallolehti kartoitti televisiointia. Minulle tuli yllätyksenä, että Veikkaus-tv:llä on keskimäärin yli 3000 katsojaa per peli, vaikka ilmaisia ovatkin.

http://jalkapallolehti.fi/ohjelmakartalta-kadonnut/

Juttu jää luettavaksi myöhemmin, mutta kuulostaa kyllä suht isolta keskiarvolta. Tai no säälittävän pienihän toi on, mutta joskus oon miettinyt, että katsookohan tätä peliä mun lisäksi kolme vai neljä ihmistä. Toki keskiarvon ollessa kyseessä jossain pelissä on voinutkin olla se legendaarinen 8 katsojaa. Eikös joku kertonut, että tällainen määrä oli katsonut jaron matsia joskus urhotv:n aikaan :D
toubi

Poissa Poissa


Vastaus #706 : 26.08.2014 klo 13:33:14

Mainio artikkeli ja kartoitus aiheesta, julkaisevatkohan seurat omien striimiensä katsojaluvut kauden päätteeksi, olisi mielenkiintoista nähdä ne. HJKTV  ei ole tainnut aiempina vuosina julkistaa niitä?
Hyvä, että Ylekin pitää futiskierrosta hyvänä ohjelmana jopa itselleen. Tulisi paljon näkyvyyttä liigalle, jos edes sillä tavoin jalkapalloa saataisiin televisioon. Toivossa on hyvä elää...
pallojalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (ja se -K)


Vastaus #707 : 26.08.2014 klo 13:51:23

Hyvä ja mielenkiintoinen juttu. Tosin Ylen rooli jäi aivan epäselväksi.

Lainaus
Ylen urheiluoikeuksien päällikön Robert Portmanin mukaan jalkapallon MM-turnaus osittain esti Veikkausliigan näyttämisen, sillä yhdessä kesän urheilusisällöstä olisi tullut liian jalkapallopainotteinen.

Niin mitä näitä nyt on, mm-kisat, em-kisat. Tällä logiikalla kotimaiselle futikselle löydetään ruutuaikaa joka toinen vuosi.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #708 : 26.08.2014 klo 13:58:36

Itse lähtisin kaikkein mieluiten Watsonin kelkkaan. Ovat isolla rummutuksella tulleet markkinoille IPTV -alalle (eli se ala mikä on telkkarin tulevaisuus, vaikka Suomessa sitä ei olla tajuttu). Ovat kiinnostuneita Veikkausliigasta (esittivät kauden alla tarjouksenkin liigatoimistolle) ja toimii kaikilla alustoilla. Tuolloin voi ostaa esim kanavapaketin jossa on esimerkiksi MTV Total ja Veikkasliiga. Lähetyksen toteutus maksaa seuroille yhtä vähän mitä Kepitin kanssa, ja samalla lailla 70 % tuloista jää seuralle/liigalle.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #709 : 26.08.2014 klo 13:59:42

IPTV -alalle (eli se ala mikä on telkkarin tulevaisuus
1, 5, 10, 20 vuoden päästä?

edit: Nykyään näyttää markkinoilla olevan langattomia HDMI-lähettimiä, joka saattaisi auttaa tuon tulevaisuuden toteutumista. Piuhat pitkin olohuonetta eivät kiimaa herätä. Tuon alan toimijoiden kannattaisi antaa paketin tilaamisen kyytipoikana tuollainen. Tosin vanha kansa tuskin IPTV:n oppii, eiväthän ne ole 17 vuodessa edes vielä löytäneet neljättä tv-kanavaa..
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014 klo 14:04:37 kirjoittanut Elmo »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #710 : 26.08.2014 klo 14:03:49

1, 5, 10, 20 vuoden päästä?
Nyt jo muualla maailmassa. Ja koska toimii kotitöllössä, niin sopii myös takapajuisille suomalaisille.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #711 : 26.08.2014 klo 14:10:39

Itse lähtisin kaikkein mieluiten Watsonin kelkkaan. Ovat isolla rummutuksella tulleet markkinoille IPTV -alalle (eli se ala mikä on telkkarin tulevaisuus, vaikka Suomessa sitä ei olla tajuttu).
Itseltä mennyt hieman ohi tuo watson, mutta näyttää hyvältä - imeisesti joku pohjoismainen (suomalainen?) tekijä (perinteisesti suomessa on onnistuttu tekijänoikeusjärjestöjen puolesta torppaamaan kaikki statusquoa uhkaavat yrittäjät pois markkinoilta).

Tiedä sitten miten watson toimii käytännössä (elisan ja soneran räpellykset nähtynä on hieman skeptinen olo). Itse uskon/uskoin, että alalle tulee sanelemaan ehdot ja tahdin apple ja google - toki mieluiten joku kotimainen pystyisi kilpailemaan ihan kansainvälisestikin.

Silmämääräisesti watsonin ongelma on:  "Yhteensä 129,00€" - tuo itse laitteisto pitäisi saada ennemminkin ilmaiseksi (lisäksi irkissä kaveri kommentoi itse laitteen olevan keskeneräinen - kompuroiko samoihin kuin elisa/sonera? - pitänee käydä testaamassa).

e. Mutta ehdottomasti iptv on oikeastaan jo nykyisyyttä - ikävästi suomessa on pitkään tuntuneet eri tekijät kusevan omiin ja toistensa muroihin.

Hmm.. toimiikohan tuo watson appletv:ssä.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014 klo 14:19:04 kirjoittanut ginikettu »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #712 : 26.08.2014 klo 14:25:16

Itseltä mennyt hieman ohi tuo watson, mutta näyttää hyvältä - imeisesti joku pohjoismainen (suomalainen?) tekijä (perinteisesti suomessa on onnistuttu tekijänoikeusjärjestöjen puolesta torppaamaan kaikki statusquoa uhkaavat yrittäjät pois markkinoilta).

Tiedä sitten miten watson toimii käytännössä (elisan ja soneran räpellykset nähtynä on hieman skeptinen olo). Itse uskon/uskoin, että alalle tulee sanelemaan ehdot ja tahdin apple ja google - toki mieluiten joku kotimainen pystyisi kilpailemaan ihan kansainvälisestikin.

Silmämääräisesti watsonin ongelma on:  "Yhteensä 129,00€" - tuo itse laitteisto pitäisi saada ennemminkin ilmaiseksi (lisäksi irkissä kaveri kommentoi itse laitteen olevan keskeneräinen - kompuroiko samoihin kuin elisa/sonera? - pitänee käydä testaamassa).

e. Mutta ehdottomasti iptv on oikeastaan jo nykyisyyttä - ikävästi suomessa on pitkään tuntuneet eri tekijät kusevan omiin ja toistensa muroihin.

Hmm.. toimiikohan tuo watson appletv:ssä.
Itse olen keskustellut Huhdan Juhan kanssa Watsonista ja heiltä tuli tietoa, että AppleTV ja se googlen vastaava härpäke, niin niihin tulee appi lähiaikoina.

Ylipäänsä Watson on paras palveluntarjoaja, jonka kanssa KuPS TV on yrittänyt aloittaa yhteistyötä. (meidän ongelma on se, että kiinteä valokuitu kaista maksaa KuPSlle 500 euroa kuussa, kun taas liigalle vain 50 euroa kuussa Savon Sanomat areenalta). Se vielä, että Watsonin katseluoikeuksia voi ostaa Stockalta ja Gigantista, eli myös tämä vanhempi sukupolvi saa palvelun helposti käyttöönsä.

Suurin miinus tuon oman plugin ostaminen telkkariin. Toisaalta toimii ilman plugeja padeilla, älyluureilla ja tietokoneella samalla kuukausimaksulla.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #713 : 26.08.2014 klo 14:35:45

Ylipäänsä Watson on paras palveluntarjoaja, jonka kanssa KuPS TV on yrittänyt aloittaa yhteistyötä. (meidän ongelma on se, että kiinteä valokuitu kaista maksaa KuPSlle 500 euroa kuussa, kun taas liigalle vain 50 euroa kuussa Savon Sanomat areenalta).
Hmm.. liigalle valokuitu 50e - yrityskäyttöön tarkoitettu? Tuo 500e kuulostaisi enemmänkin tutummalta hintaluokalta mitä nettiyhteydestä laskutetaan. Oli se palveluntarjoaja kuka tahansa, niin mieluiten suoraan ("äly")telkariin tai sitten jonkun helpon, halvan/ilmaisen palikan kautta telkkariin... Ylos

Oli se sitten watson tai apple - niin joku tuollainen yleisempi sen "jakelukanavan" pitäisi olla (todennäköisesti kaikki ottaa kuitenkin hinnasta sen 30% välityspalkkiota oli se kuukausimaksulla tai kertamaksulla - joka itseasiassa on aika reilu jakosuhde). Katsomot, ruutu jne. palvelut tulevat putoamaan "ikävä kyllä" kelkasta niin laadun kuin käytettävyyden suhteen.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #714 : 26.08.2014 klo 14:40:42

Hmm.. liigalle valokuitu 50e - yrityskäyttöön tarkoitettu? Tuo 500e kuulostaisi enemmänkin tutummalta hintaluokalta mitä nettiyhteydestä laskutetaan. Oli se palveluntarjoaja kuka tahansa, niin mieluiten suoraan ("äly")telkariin tai sitten jonkun helpon, halvan/ilmaisen palikan kautta telkkariin... Ylos

Oli se sitten watson tai apple - niin joku tuollainen yleisempi sen "jakelukanavan" pitäisi olla (todennäköisesti kaikki ottaa kuitenkin hinnasta sen 30% välityspalkkiota oli se kuukausimaksulla tai kertamaksulla - joka itseasiassa on aika reilu jakosuhde). Katsomot, ruutu jne. palvelut tulevat putoamaan "ikävä kyllä" kelkasta niin laadun kuin käytettävyyden suhteen.
Samaa mieltä, että se lähetys pitää saada nykyajan telkkariin mieluiten suoraan.

Toisaalta, kun kerta Veikkausliigajengeillä on osaamista, ja ainakin neljällä paikkakunnalla striimien tekokin luonnistaa, niin joku yhteinen aivoriihi voisi olla paikallaan. Ja nimenomaan semmoinen, jossa keskustelee ne striimien tekijät. Vaikka arvostankin Tepin tekemään duunia KuPS:n eteen, niin en näe Tepin ja vaikka Reinin välisen keskustelun olevan se kaikkein paras striimien kehittämisen suhteen. Tai ylipäänsä televisioinnin.

Oma kanava älytöllöön ei olisi suuri ponnistus tehdä, jos siihen lähtisi 12 joukkueen voimin, eikä pienen ja osaamattoman liigatoimiston.
Z-mies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suo(mi)potkupallo


Vastaus #715 : 26.08.2014 klo 23:42:19

Kyllähän tämä nyt nimen omaan on sellainen asia jota joukkueiden asioista vastaavat henkilöt pohtivat joukkona. Kaikkien joukkueiden on yhdessä selvitettävä paras ja yhtenäinen tapa nettilähetyksille.

 Futiskierros YLEllä olisi lisänä hyvä konsepti. Jos vaikka sunnuntaisin pelattaisiin täysi kierros, niin näkyvyyshän olisi melkeinpä loistava. Voisi kiinnostaa jopa useampaa tuularia, kuten jalkapallolehden artikkelissakin pohditaan.
 Yläkulmiin voisi aina tulla divarimatsienkin tuloksia, niin toimisi hyvänä tapana seurata veikkausrivejä ja pitkävetoja.

Tärkeintä olisi, että mahdollisimman moni suomalainen tietää, että tänään! juuri tällä hetkellä! tulee suomalaista potkupalloa. Jos ei kiinnosta niin jättää katsomatta. Mutta ne harvat joilla löytyy orastavaa mielenkiintoa suomifutista kohtaan, voivat saada säännöllisesti samaan aikaan tulevasta ohjelmasta kipinän jonkin jengin kannattamiseen ja paikanpäällekin tulemiseen.
Thomas Hobbes

Poissa Poissa


Vastaus #716 : 27.08.2014 klo 09:46:05

Watson on Anvian palvelu ja sen saa ilmaiseksi käyttöön jos on Anvian kanavakortti (20€/vuosi).  Mitään laitteita ei tietenkään ilaiseksi saa mutta ainakin mulla on korvaavia systeemejä jo valmiiksi hankittuna.  Eihän tuo missään nimessä mikään valmis palvelu ole ja ehkä jopa tuon automaattisen tallennuksen osalta lainvastainen mutta nämä kaikki palvelut nyt kiivaasti etsii ekslusiivista sisältö, jolla voi erottua kilpailijoista niin ihan mielenkiintoisena ideanahan tuota futisstriimien jakelua täytyy pitää.  Anvian toimialueella tuolle saattaisi löytyä jopa asiakkaita.
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.


Vastaus #717 : 27.08.2014 klo 09:50:19

Watson on Anvian palvelu ja sen saa ilmaiseksi käyttöön jos on Anvian kanavakortti (20€/vuosi).  Mitään laitteita ei tietenkään ilaiseksi saa mutta ainakin mulla on korvaavia systeemejä jo valmiiksi hankittuna.  Eihän tuo missään nimessä mikään valmis palvelu ole ja ehkä jopa tuon automaattisen tallennuksen osalta lainvastainen mutta nämä kaikki palvelut nyt kiivaasti etsii ekslusiivista sisältö, jolla voi erottua kilpailijoista niin ihan mielenkiintoisena ideanahan tuota futisstriimien jakelua täytyy pitää.  Anvian toimialueella tuolle saattaisi löytyä jopa asiakkaita.

Ei ole lainvastainen. Watson tallentaa automaattisesti vain niiltä kanavilta, miltä se on saanut luvan. Esimerkiksi olikohan nelosen kanavat eivät tallennu. Muuten Watson toimii ainakin peruskäytössä todella hyvin. Erittäin lupaava aihio tuossa on.
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #718 : 27.08.2014 klo 11:14:49

Itse lähtisin kaikkein mieluiten Watsonin kelkkaan. Ovat isolla rummutuksella tulleet markkinoille IPTV -alalle (eli se ala mikä on telkkarin tulevaisuus, vaikka Suomessa sitä ei olla tajuttu). Ovat kiinnostuneita Veikkausliigasta (esittivät kauden alla tarjouksenkin liigatoimistolle) ja toimii kaikilla alustoilla. Tuolloin voi ostaa esim kanavapaketin jossa on esimerkiksi MTV Total ja Veikkasliiga. Lähetyksen toteutus maksaa seuroille yhtä vähän mitä Kepitin kanssa, ja samalla lailla 70 % tuloista jää seuralle/liigalle.

Mites Youtube? Suomeen subscription ei taida olla vielä tullut, eikä pieni tekijä ei taida päästä tekemään muutenkaan (min 10 000 tilaajaa), mutta jos kaikki seurat yhdessä lähtisi mukaan, niin lähes varmasti onnistuisi saada tuo subsciption tuki suomeen nopeastikkin. Youtubehan on neuvotellut maailmalla monenkin urheilusarjan kanssa maksullisesta livestriimauksesta ja varmasti olisivat kiinnostuneita, jos saisisivat Euroopasta sarjoja mukaan. Kaikki seurat Youtubeen, kaikki livestriimaukset Veikkausliigan kanavan alle 9,99 euroa kuussa, mistä Youtube taitaa ottaa 30-40%. Toimii kaikissa laitteissa (mobiili+tv), ei töki ja mahdollistaa hyvänlaatuisen striimin sekä huomattavasti suurempi potentiaalinen katsojamassa maksamaan, kuin jollakin Watsonilla (kesä+muut sarjat tauolla, vedonlyönti+Aasia).

Fakta on kuitenkin, että tulevaisuus on netissä. Suomi tulee jälkijunassa, mutta vuosi-kaksi niin tilanne on jo toinen täälläkin.

Tämän lisäksi tietenkin Ylen urheiluviikonloppuun vielä kun saisi kerran-kahdesti kuussa näytettävän Futiskierroksen, että vanhemmat tuularit näkee kanssa, niin se olisi siinä.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #719 : 27.08.2014 klo 11:17:14

Mites Youtube? Suomeen subscription ei taida olla vielä tullut, eikä pieni tekijä ei taida päästä tekemään muutenkaan (min 10 000 tilaajaa), mutta jos kaikki seurat yhdessä lähtisi mukaan, niin lähes varmasti onnistuisi saada tuo subsciption tuki suomeen nopeastikkin. Youtubehan on neuvotellut maailmalla monenkin urheilusarjan kanssa maksullisesta livestriimauksesta ja varmasti olisivat kiinnostuneita, jos saisisivat Euroopasta sarjoja mukaan. Kaikki seurat Youtubeen, kaikki livestriimaukset Veikkausliigan kanavan alle 9,99 euroa kuussa, mistä Youtube taitaa ottaa 30-40%. Toimii kaikissa laitteissa (mobiili+tv), ei töki ja mahdollistaa hyvänlaatuisen striimin sekä huomattavasti suurempi potentiaalinen katsojamassa maksamaan, kuin jollakin Watsonilla (kesä+muut sarjat tauolla, vedonlyönti+Aasia).

Fakta on kuitenkin, että tulevaisuus on netissä. Suomi tulee jälkijunassa, mutta vuosi-kaksi niin tilanne on jo toinen täälläkin.

Tämän lisäksi tietenkin Ylen urheiluviikonloppuun vielä kun saisi kerran-kahdesti kuussa näytettävän Futiskierroksen, että vanhemmat tuularit näkee kanssa, niin se olisi siinä.
Youtube on mielestäni hyvä vaihtoehto. Suht helppokäyttönen ja aika varmatoiminen systeemi. Oon ymmärtänyt ettei Suomeen saa tuota maksullisuutta edes tuolla 10 000 tilaajalla. Onko asia muuttunut?
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #720 : 27.08.2014 klo 11:19:46

Youtube on mielestäni hyvä vaihtoehto. Suht helppokäyttönen ja aika varmatoiminen systeemi. Oon ymmärtänyt ettei Suomeen saa tuota maksullisuutta edes tuolla 10 000 tilaajalla. Onko asia muuttunut?
Tumperohan tuota asiaa ymmärtääkseni selvitteli, eikä siitä kai tullut mitään...
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #721 : 27.08.2014 klo 11:28:59

Youtube on mielestäni hyvä vaihtoehto. Suht helppokäyttönen ja aika varmatoiminen systeemi. Oon ymmärtänyt ettei Suomeen saa tuota maksullisuutta edes tuolla 10 000 tilaajalla. Onko asia muuttunut?

Totta ei tällä hetkellä saa, mutta ovat avamaassa talven aikana lisää maita. Ja jos Veikkausliiga kokoinen organisaatio lähestyisi Youtubea, niin Suomi voisi olla tuolla listalla helpostikkin. Kuten sanottua, Youtube haluaa kovasti listää live urheilusisältöä ja hieman pienempien sarjojen kautta on helppo päästä mukaan.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #722 : 27.08.2014 klo 11:33:47

Totta ei tällä hetkellä saa, mutta ovat avamaassa talven aikana lisää maita. Ja jos Veikkausliiga kokoinen organisaatio lähestyisi Youtubea, niin Suomi voisi olla tuolla listalla helpostikkin. Kuten sanottua, Youtube haluaa kovasti listää live urheilusisältöä ja hieman pienempien sarjojen kautta on helppo päästä mukaan.
Tuo on paras ehdotus tähän astisista. Ja juuri niin, että kuukausimaksulla saa valita mitä matsia katsoo.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #723 : 27.08.2014 klo 11:45:46

Youtube on mielestäni hyvä vaihtoehto. Suht helppokäyttönen ja aika varmatoiminen systeemi. Oon ymmärtänyt ettei Suomeen saa tuota maksullisuutta edes tuolla 10 000 tilaajalla. Onko asia muuttunut?
Muutenkaan tuo ei ole kai ottanut tuulta purjeisiin missään. Hieman skeptinen olen, että onnistuuko/tahtooko google muuntaa youtubea nykyisestä kokonaiseksi maksutv alustaksi "pelkän" siirtotien sijaan?

Googlen kiinnostus on todennäköisesti kehittää googletv:n kanssa yhdessä youtubea (tai google play kauppaa?)... vastine kai appletv:n ja itunesin videopalvelulle. Kummassakin (todennäköisesti) ensimmäisenä eli nyt bisnestä on valtaamassa näille tehdyt sovellukset kuten netflix ja ilmeisesti myös watson.

Ikävästi suomen markkinat ovat niin minimaaliset, etten usko googlea paljoa kiinnostavan (vrt. sovelluskaupan saapuminen suomeen), vaikka tarjoaisivatkin jossain maksutv lähetyksiä.

Alan itse kallistua watsonin suuntaan (selvästi iso ongelma on tuo pahuksen kallis palikka). Mahdolliset käytettävyysongelmat?

e. voin hyvin olla väärässä googlen suhteen - ei se kysyminen toki mitään maksa.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2014 klo 11:55:06 kirjoittanut ginikettu »
Thomas Hobbes

Poissa Poissa


Vastaus #724 : 27.08.2014 klo 12:38:39

Joku suomalainen toimija olisi  mahdollisen markkinointiyhteistyön kannalta luontevampi valinta ja samalla mainosmyynti olisi aika paljon helpompaa kuin Youtuben kanssa.  Liigalta nyt tuskin kumminkaan yhtäkkiä löytyy sitä pätäkkää varsinaisesti osatamaan mainosnäkyvyyttä mutta joltain Anvialta saattaisi löytyä haluja mainostaa omaa palveluaan nimenomaan liigalla kun siinä samalla voidaan vähän erottua muista vastaavista palveluista.

 
Sivuja: 1 ... 28 [29] 30 ... 470
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa