Moe
|
|
Moe
Vastaus #125 : 01.05.2014 klo 18:11:15 |
|
Todellakin. Taitaakin olla ensimmäinen kerta, kun tässä topikissa puhutaan oikeasta suomalaisesta kannattajakulttuurista.. No, eihän tämä olekaan vasta kuin viides sivu. Ehkä tähänkin topikkiin saataisiin lisää asianmukaista keskustelua, jos nämä knossokset ja toisaalta myös ropsukat sulkisivat välillä päätteen ja lähtisivät ulos esim. katsomaan jalkapalloa.
|
|
|
|
ropsukka
Poissa
Suosikkijoukkue: FF2 estää sananvapautta - boikottiin koko paska!
|
|
Vastaus #126 : 01.05.2014 klo 18:16:33 |
|
Todellakin. Taitaakin olla ensimmäinen kerta, kun tässä topikissa puhutaan oikeasta suomalaisesta kannattajakulttuurista.. No, eihän tämä olekaan vasta kuin viides sivu. Ehkä tähänkin topikkiin saataisiin lisää asianmukaista keskustelua, jos nämä knossokset ja toisaalta myös ropsukat sulkisivat välillä päätteen ja lähtisivät ulos esim. katsomaan jalkapalloa. No valitettavasti ei oo vaan pelejä, mitä mennä katsomaan. Muuten idealle toki
|
|
|
|
HuonoKunto
Poissa
|
|
Vastaus #127 : 01.05.2014 klo 18:35:32 |
|
Mulle on sinänsä ihan sama, jos jotkut haluavat mätkiä toisiaan jossain, missä ulkopuoliset eivät pääse häiritsemään. Sen sijaan mua tökkii se, että nämä jätkä huutelevat olevansa futisfaneja ja hakkaavat toisiaan näkyvillä. Koska kuitenkin nämä väkivallanteot on tähän mennessä tehty julkisilla paikoilla ja vieläpä niin, että tekijät ovat identifoitavissa jalkapallofaneiksi, niin se tökkii pahasti. Tästä nimittäin seuraa se, että futisfanit assosioidaan väkivaltaisesti käyttäytyviin ihmisiin ja itse en halua missään nimessä sitä, että minua kuvitellaan jotenkin väkivaltaiseksi ihmiseksi. Jos oikeasti tarkoituksena olisi vain päästä hakkaamaan muita, niin miksi näitä toimia ei voi tehdä jossain piilossa ja ilman, että siihen sekoitataan jalkapallo millään tavalla? Tähän kysymykseen en ole saanut vastausta vaikka se on aika monesti esitetty.
Tämän suhteen peli on jo menetetty. Jalkapallohuliganismi on yleisesti tunnettu, niin Suomessa, kuin muuallakin maailmassa. Tuskin kukaan sua sen takia profiloi väkivaltaiseksi. Ei kai kukaan ole niin yksinkertainen. Ehkä jollain kieroutuneella tavalla mielikuva myös suomessa tapahtuneesta myllystä herättää kunnioitusta ihan tavallisissa ihmisissä. Ei toki selvästikkään sinussa thalian. Henkilökohtaisesti mulle se ja sama myllyttääkö jotkut vai ei.
|
|
|
|
León
Poissa
Suosikkijoukkue: Nettihuligaani
|
|
Vastaus #128 : 01.05.2014 klo 20:13:21 |
|
Miksi suotta sievistellä ja neiteillä? Miksei kutsuta asioita niitten oikeilla nimillä eli pahoinpitelyitä pahoinpitelyiksi?
Mikä on muuten kantasi nyrkkeilyyn, onko nekin matsit pahoinpitelyitä? Lain silmissä futistappelut ovat toki pahoinpitelyitä, mutta ainakaan minä en totea tulleeni pahoinpidellyksi jos otan kaveriporukkani kanssa yhteen toisen myllystä kiinnostuneen porukan kanssa ja joku mua siinä yhteydessä nyrkillä tällää. Se vapaaehtoisuus on tässä se avain.
|
|
|
|
Olsen
Paikalla
|
|
Vastaus #129 : 01.05.2014 klo 22:40:57 |
|
Mikä on muuten kantasi nyrkkeilyyn, onko nekin matsit pahoinpitelyitä? Lain silmissä futistappelut ovat toki pahoinpitelyitä, mutta ainakaan minä en totea tulleeni pahoinpidellyksi jos otan kaveriporukkani kanssa yhteen toisen myllystä kiinnostuneen porukan kanssa ja joku mua siinä yhteydessä nyrkillä tällää. Se vapaaehtoisuus on tässä se avain.
No siinähän se tuli. Vallan kolmijako ottaa pukarit kiinni, tutkii tapauksen, nostaa syytteet ja tuomitsee mahdollisesti pahoinpitelyistä riippumatta siitä mitä mieltä wannabekovikset itse ovat asiasta.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #130 : 01.05.2014 klo 22:46:24 |
|
Nyrkkeilyä ja pahoinpitelyitä erottaa yksi aika oleellinen juttu: tuomari. Tuomarin tehtävänä on estää ylilyöntien sattuminen, mitä noissa tappeluissa väkisinkin jossain vaiheessa tapahtuu. Lisäksi nyrkkeilykehä on aika hitosti turvallisempi paikka mätkiä kuin joku satunainen puisto, jossa huonolla tuurilla kaatuessaan halkaisee pään johonkin kiveen. Siinä ei sitten paljon auta selitellä, että sovittu tappelu oli vaan kuolemantuottamuksesta tai taposta siinä tulee syyte päälle.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #131 : 01.05.2014 klo 23:10:09 |
|
Nyrkkeilyssä hävinnyt ottelija vaikka tulisi tyrmätyksi ei tosiaan voi hakea vahingonkorvauksia pahoinpitelystä lain ja oikeuskäytäntöjen perusteella. En nyt näe miten tämä silti tähän liittyy.
Jos nämä "tappelut" kerran ovat samaan tapaan organisoituja niin valitkaa joku muu paikka mistä ei kukaan saa tietää eikä kukaan jonne mitään videoita levittele nettiin, joiden perusteella noita pystyisi mitenkään yhdistämään jalkapalloon.
|
|
|
|
E Karppi
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Pyrkivä
|
|
Vastaus #132 : 01.05.2014 klo 23:13:51 |
|
No miten sitten nyrkeilyn osalta sparraaminen? Ei niissä yleensä tuomareita ole eikä välttämättä valmentajiakaan. Paljon myös sparrataan jossain takapihalla kaksistaan. Kun naapurin eukko sua ruoskii ei sekään ole väkivaltaa.
Oleelinen sanamuoto löytyy lakikirjasta "loukatun suostumus". Mikäli asianosaiset eivät tee rikosilmoitusta on kyseessä lähinnä julkinen häiriön tuottaminen.
|
|
|
|
León
Poissa
Suosikkijoukkue: Nettihuligaani
|
|
Vastaus #133 : 01.05.2014 klo 23:17:24 |
|
No siinähän se tuli. Vallan kolmijako ottaa pukarit kiinni, tutkii tapauksen, nostaa syytteet ja tuomitsee mahdollisesti pahoinpitelyistä riippumatta siitä mitä mieltä wannabekovikset itse ovat asiasta.
Nämä myllyt ovat vaan vallan kolmijaolle lähes poikkeuksetta sangen kinkkisiä tapauksia. Kaikki tietävät että tapeltu on, mutta jos silminnäkijät eivät pysty varmasti kertomaan kuka löi ketä ja myllyttäjät eivät puhu, niin tuomioita on hankala lätkiä. Periaatteessa rikostuomion, tai turpareissun, mahdollisuus kuuluu niihin riskeihin jotka huliganismiin taipuvainen yksilö vain joutuu hyväksymään.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #134 : 01.05.2014 klo 23:44:14 |
|
Ja kysymys kuuluu, että minkä takia tämän narsistisen lapsellisen "harrastuksen" varjolla pitää tieten tahtoen aiheuttaa huonoa mainetta jalkapallon ympärille?
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #135 : 02.05.2014 klo 07:42:54 |
|
Oleelinen sanamuoto löytyy lakikirjasta "loukatun suostumus". Mikäli asianosaiset eivät tee rikosilmoitusta on kyseessä lähinnä julkinen häiriön tuottaminen. Ellei satu käymään oikeasti pahasti ja homma lipsahda törkeäksi, jolloin kyseessä ei ole enää asianomistajanrikos.
|
|
|
|
Viljuri
Poissa
Suosikkijoukkue: ჰლს
|
|
Vastaus #136 : 02.05.2014 klo 07:46:29 |
|
Rikospuoli erikseen. Vakuutuksien ja terveydenhuollon näkökulmasta vapaaehtoinenkaan larppaus ei rinnastu millään sallittavaan toimintaan, toisin sanoen larppaajien paikkaaminen aiheuttaa kustannuksia yhteisölle. Ei pelkästään negatiivisia mainekustannuksia jalkapallolle ja jalkapalloseuroille.
|
|
|
|
JDredd
Poissa
Suosikkijoukkue: TF 141
|
|
Vastaus #137 : 02.05.2014 klo 09:47:20 |
|
Toista se on vaikkapa moottoripyöräilyn tai laskuvarjohyppäämisen kanssa. Tuleepa mieleeni muutamakin tapaus jotka ovat kaikista maailman vakuutuksista huolimatta maksaneet Thalian Tuularille enemmän kuin kaikki Suomen hulilarppinahistelut yhteensä.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #138 : 02.05.2014 klo 10:12:10 |
|
Toista se on vaikkapa moottoripyöräilyn tai laskuvarjohyppäämisen kanssa. Tuleepa mieleeni muutamakin tapaus jotka ovat kaikista maailman vakuutuksista huolimatta maksaneet Thalian Tuularille enemmän kuin kaikki Suomen hulilarppinahistelut yhteensä.
Tämä kuulostaa taas siltä, että koska maailmassa on pahempi ongelma, niin mitään muuta ongelmaa ei saa korjata ennen kuin tuo Pahin Ongelma on poistettu.
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
|
Vastaus #139 : 02.05.2014 klo 10:25:08 |
|
Tämä kuulostaa taas siltä, että koska maailmassa on pahempi ongelma, niin mitään muuta ongelmaa ei saa korjata ennen kuin tuo Pahin Ongelma on poistettu.
Lähinnä kärpäsestä on turha tehdä härkästä. Kannattajaskenessä nämä ääri-ilmiöt ovat hyvin marginaalista eikä niiden kitkemiseksi omasta mielestäni kannata tehdä juurikaan enempää kuin nyt. Voi kuulostaa vähättelyltä, mutta mahdollisimman objektiivisesti katsottuna ongelma on hyvin pieni ja sen lopullinen siivoaminen tarkoittaisi valtavaa poliisien iskuryhmää valvomaan kaikkea tekemistä. Keskimäärin tuntuu, että poliisi on ollut hyvin ajantasalla eikä ole nähnyt suurta ongelmaa olevan olemassa - nämä ongelman näkijät ovat lähinnä ulkopuolisia toimittajia jne.
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
|
Vastaus #140 : 02.05.2014 klo 10:37:05 |
|
Lähinnä kärpäsestä on turha tehdä härkästä. Kannattajaskenessä nämä ääri-ilmiöt ovat hyvin marginaalista eikä niiden kitkemiseksi omasta mielestäni kannata tehdä juurikaan enempää kuin nyt. Voi kuulostaa vähättelyltä, mutta mahdollisimman objektiivisesti katsottuna ongelma on hyvin pieni ja sen lopullinen siivoaminen tarkoittaisi valtavaa poliisien iskuryhmää valvomaan kaikkea tekemistä. Keskimäärin tuntuu, että poliisi on ollut hyvin ajantasalla eikä ole nähnyt suurta ongelmaa olevan olemassa - nämä ongelman näkijät ovat lähinnä ulkopuolisia toimittajia jne.
Jos oikein tarkasti lukee tätä keskustelua, niin kukaan ei ole vaatinut täällä lisää säädöksiä tai kontrollia. Sen sijaan on keskusteltu siitä, että voisiko tämä toisten hakkaamisesta kiksinsä saava porukka harrastaa sitä väkivaltaa jossain muussa kontekstissa kuin jalkapallon yhteydessä ja olisiko mahdollista järjestää ne tapahtumat jossain poissa ihmisten näkyviltä. Nämä vain tuntuvat olevan täysin mahdottomia vaatimuksia, jolloin perustellusti kysyä, että mikä olikaan se koko toiminnan oikea motiivi.
|
|
|
|
E Karppi
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Pyrkivä
|
|
Vastaus #141 : 03.05.2014 klo 01:31:37 |
|
Keskustelua? Kuulostaa enemminkin meuhkaamiselta. Giniketun kanssa melko samoilla linjoilla, turhaa taivastelua, eihän koko "genrestä" tietäisi mitään jos ei täältä sitä totuutta lue. Tämä Pekosen tapauskin hyvä esimerkki kannattajan päällekarkaus ja annetaan ymmärtää että kyse nimen omaan näistä "väärin kannattajista" jotka narsistisesti huutavat ja laulavat aiheuttaen paheksuntaa vieden koko jalkapallon maineen pohjamutiin. Seuraavatko valmentajien perheet yleisemminkin otteluita kannattajakatsomoissa? Jotenkin vaikea uskoa.
|
|
|
|
R08
Poissa
|
|
Vastaus #142 : 03.05.2014 klo 12:51:58 |
|
Jos nämä "tappelut" kerran ovat samaan tapaan organisoituja niin valitkaa joku muu paikka mistä ei kukaan saa tietää eikä kukaan jonne mitään videoita levittele nettiin, joiden perusteella noita pystyisi mitenkään yhdistämään jalkapalloon.
Pakkohan niitä on laittaa teille kiinnostuneille, miten sinäkään tietäisit muuten mistään meuhkata?
|
|
|
|
Gorbatsovi
Paikalla
|
|
Vastaus #143 : 03.05.2014 klo 17:19:58 |
|
Pakkohan niitä on laittaa teille kiinnostuneille, miten sinäkään tietäisit muuten mistään meuhkata?
Eikös täällä nimenomaan mehkata siitä syystä, että noita myllyuutisia ym. leviää mediaan. Harvaa täällä (toivottavasti) oikeasti kiinnostaa jonkun kännimellakan lopputulos, mutta ainakin itseäni vituttaa jokainen Iltalehden tai muun paskamedian sivuilta luettu "Jalkapallofanit tappelivat" -uutinen.
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
Suosikkijoukkue: 100% anti-arilahti
|
|
Vastaus #144 : 04.05.2014 klo 05:37:32 |
|
Mitäs joukkuetta sä kannatatkaan, kun se ei aikaisemmin ole käynyt ilmi? Ja juu jokainenhan meistä voi siellä kannattajakatsomossa seistä vaikka loppuikänsä, mutta se, että uskaltaa kannustaakin ääneen on jo jotain.
Tervetuloa futisforumille. En käsittääkseni ole puhunut suurista sankareista, vaan julkituonut huolestuneisuuteni esimerkiksi sinun mielenterveydestäsi koska tapasi esittää asiat ovat niin täynnä vihaa ja väkivaltaista latautumista. Suosittelisin että hengität hetken rauhassa ja syvään ja sen jälkeen luet omat viestisi rauhassa ja teet tarvittavat johtopäätökset. Ihan vaan itsesi ja lähippiirisi hyväksi.
Fighting for peace is like fucking for virginity
Tervetuloa Internettiin.
|
|
|
|
ropsukka
Poissa
Suosikkijoukkue: FF2 estää sananvapautta - boikottiin koko paska!
|
|
Vastaus #145 : 04.05.2014 klo 12:33:50 |
|
Tervetuloa futisforumille.
Nyt täytyy kyllä myöntää, että en ymmärrä miten mun ääneen kannattaminen ja futisfoorumi liittyvät toisiinsa. Etkä kyllä vastannut kysymykseenikään.
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
|
|
Vastaus #146 : 04.05.2014 klo 19:11:27 |
|
Nyt täytyy kyllä myöntää, että en ymmärrä miten mun ääneen kannattaminen ja futisfoorumi liittyvät toisiinsa. Etkä kyllä vastannut kysymykseenikään.
Niin, että jos olisit seurannut forumia ja lukenut viestejä niin ehkä sulle ei olisi mikään mysteeri minkä joukkueen kannattajakatsomossa mä olen jo vuosia ääneenkannattanut.
|
|
|
|
kokistuoppi
Poissa
Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy
|
|
Vastaus #147 : 05.05.2014 klo 15:48:21 |
|
"Etsä tiä kuka mä oon?"
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
|
|
Vastaus #148 : 05.05.2014 klo 20:00:27 |
|
"Etsä tiä kuka mä oon?"
Jaksatko itse vääntää rautalangasta jokaiselle nyypiölle joka tulee tänne pätemään asioista joista ei tunnu olevan muuta kokemusta tai tietoa kuin joku etäinen mutu? Sisäinen opettajaluonteeni pyrkii pintaan näissä tilanteissa vaikkei oikeastaan pitäisi edes vaivautua. Ropsukan kanssa voin lähteä yks vs. yks hippasille ihan koska vaan. Jatkot privalla.
|
|
|
|
AllanMesörs
Poissa
Suosikkijoukkue: Eversti Wolfgang Luder, Waffen-SS
|
|
Vastaus #149 : 05.05.2014 klo 20:22:01 |
|
|