Jatketaas Thalianin kanssa keskustelua vielä hieman edellispuusta.
Käytännössä joka vuosi piirien hallituksiin pitää hakemalla hakea ihmisiä ja äänestyksiin joudutaan todella harvoin. Käytännössä siis noihin hallituksiin on todella helppo päästä, mikäli tuntee, että osaa tehdä asiat paremmin. Jostain syystä kuitenkaan valittajat eivät noille paikoille hakeudu.
Noniin eli siis ei ole todellakaan väärin sanoa, että kaikki urpot ja hiekkapimpat, jotka vaan piirin hallitukseen haluavat pääsevät. Mitenkäs näitä hakijoita arvioidaanko heitä ollenkaan, että ymmärtävätkö he jalkapallosta mitään, onko minkälaisia kokemuksia jalkapallon parista tai muutenkaan asioista, jotka voisivat olla tuollaisessa pestissä tärkeitä vai onko meininki sellainen, että ''kaikki pelaa''? Ja kuten tuossa varmaan viittasitkin myös minuun näinä valittajina niin täytyy kyllä myöntää, että vaikeaa tulisi olemaan yhteistyö kaltaisiesi henkilöiden kanssa, joten enköhän jätä nämä teidän puuhastelut ihan teille puuhastelijoille.
Sen verran kannattaa tehdä kotiläksyjä, että tietää Suomen Cupin olevan liiton vastuulla. Piirit eivät sitä järjestä. Lisäksi yksittäiset ottelutapahtumat ovat kotijoukkueiden vastuulla.
Juu täytyy myöntää jäi kotiläksyt tekemättä, mutta mites se asia, että liitto ja piirit ovat seuroja varten eikä niin, että seurojen sakot ja muut kulut, jotka tulevat piirien ja liiton suuntaan ovat saunakassoja varten?
Olen kyllä vilpittömän pahoillani, jos olen saanut sinut lopettamaan futiksen pelaamisen sillä tasolla, että siihen vaaditaan lisenssi. Sillä muulla tavallahan pelaajilta ei rahaa piirille tule.
Ensinnäkin korjasin. Ja harmiksesi joudun sanomaan, että kunnia ei kuulu sinulle siitä, että olen lopettanut jo futiksen pelaamisen, vaan siihen vaikutti mm. se, että ei ollut enää paikallista seuraa missä pelata. Eikös myös piirille rahaa tule näistä valmentajakoulutuksista sun muista ohjaajakoulutuksista ja tuomarikursseista, joita olen parhaani mukaan yrittänyt välttää.