FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 18:24:45 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 7
 
Kirjoittaja Aihe: Joukkueiden omat striimit  (Luettu 35046 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ulkopuolinen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter


Vastaus #50 : 26.05.2014 klo 21:30:34

Kepit.tv oli aika kauheeta paskaa. Ei tuosta pitäisi tuollaista hintaa pyytää.

IFK:lla?

MyPan Kepit-kuva oli erittäin hyvälaatuinen. Hidastuksia olisin kaivannut, mutta helposti 7 euron striimi.
Huupponen
2017

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #51 : 26.05.2014 klo 21:34:22

IFK:lla?

MyPan Kepit-kuva oli erittäin hyvälaatuinen. Hidastuksia olisin kaivannut, mutta helposti 7 euron striimi.
IFK:lla juu.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #52 : 27.05.2014 klo 10:34:50

Kepit.tv oli aika kauheeta paskaa. Ei tuosta pitäisi tuollaista hintaa pyytää.

Niin ainahan voi mennä sinne Ahvenanmaalle katsomaan sitä oman joukkueen peliä.

Yksikään striimi ei ole vielä koskaan ollut liian kallis, kun suhteutetaan vaihtoehtoihin. Teksti-tv, twitter, futisforum, liigan otteluseuranta ja Yle Puhe on niille, jotka haluaa seurata peliä ilmaiseksi.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #53 : 27.05.2014 klo 11:16:22

Niin ainahan voi mennä sinne Ahvenanmaalle katsomaan sitä oman joukkueen peliä.

Yksikään striimi ei ole vielä koskaan ollut liian kallis, kun suhteutetaan vaihtoehtoihin. Teksti-tv, twitter, futisforum, liigan otteluseuranta ja Yle Puhe on niille, jotka haluaa seurata peliä ilmaiseksi.

Striimi haminasta itessään oli erinomainen kuvanlaadultaan, mutta jostain syystä osan pelistä vilkutti mustaa ruutua. Siis nimenomaan vilkutti, 1 sekunnin aikana kuva vaihtui striimistä useamman kerran mustaksi. Jos striimistä pyydetään rahaa niin suotavaa olisi että se kuva näkyisi täydet 90 minuuttia.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #54 : 27.05.2014 klo 11:19:13

Tän päiväinen HJK+Urheilulehti-setti oli kyllä helposti ton 8 euron arvoinen (toisaalta paljon enempää en olisi kyllä valmis maksamaan). Tätä lisää mielellään.
Sama. Ihan huikeaa. Voisin ostaa vaikka ensi kaudelle jonkun HJK TV- kausarinkin, kun tulee ULKOMAILTA päästyä peliin aivan liian harvoin.
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #55 : 27.05.2014 klo 12:02:14

Niin ainahan voi mennä sinne Ahvenanmaalle katsomaan sitä oman joukkueen peliä.

Yksikään striimi ei ole vielä koskaan ollut liian kallis, kun suhteutetaan vaihtoehtoihin. Teksti-tv, twitter, futisforum, liigan otteluseuranta ja Yle Puhe on niille, jotka haluaa seurata peliä ilmaiseksi.

Mulle täysin iloinen uutinen, että YLE-vero on poistunut...
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #56 : 27.05.2014 klo 12:05:30

Ainkin mulle yllättävä uutinen, että YLE-vero on poistunut...

No ei kai veroja maksa kuin köyhät.

Ymmärtänet kuitenkin varmaan, mitä ilmainen tässä yhteydessä tarkoitti :). Ei striimien hinnoistakaan keskusteltaessa oteta huomioon käyttäjän laite- ja nettimaksuja. Kai.

Mulla on törkeän kallis netti kotona. Lähemmäs 20 euroa. Eli jos katson neljä ottelua striimiltä kuussa, maksan yhdestä yli 10 euroa. Ja tietokoneen uusin noin parin vuoden välein, mistä voi laskea yhdelle striimille ainakin kympin lisää. Onhan toi yli 20 euroa per ottelu vähän liikaa :(
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014 klo 12:09:03 kirjoittanut Nuutti Lintamo »
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #57 : 27.05.2014 klo 12:07:30

No ei kai veroja maksa kuin köyhät.

Joo, maanantaipäivä on vaan hankala lähteä peliin. Itekin jouduin ottamaan pari palkatonta vapaapäivää eilisen takia...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2014 klo 12:10:54 kirjoittanut Tapani »
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #58 : 27.05.2014 klo 12:20:23

Joo, maanantaipäivä on vaan hankala lähteä peliin. Itekin jouduin ottamaan pari palkatonta vapaapäivää eilisen takia...

Juuri näin. Ja siksi on todella hienoa, että meillä on nyt nää halvat striimit Ylos

Se on toki selvä, että jos striimi pätkii kepitin takia, se pitää hyvittää jotenkin. Vepsun peleissä on toiminut tähän mennessä kuin unelma, mutta Lahden peleissä vissiin ollut vähän enemmänkin haasteita. Mutta eiköhän sielläkin se perustaso ennen pitkää saada kuntoon.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #59 : 27.05.2014 klo 12:20:33

Teksti-tv, twitter, futisforum, liigan otteluseuranta ja Yle Puhe on niille, jotka haluaa seurata peliä ilmaiseksi.
Ja toistaiseksi KuPS TV. ;)
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #60 : 27.05.2014 klo 12:28:07

Juuri näin. Ja siksi on todella hienoa, että meillä on nyt nää halvat striimit Ylos

Se on toki selvä, että jos striimi pätkii kepitin takia, se pitää hyvittää jotenkin. Vepsun peleissä on toiminut tähän mennessä kuin unelma, mutta Lahden peleissä vissiin ollut vähän enemmänkin haasteita. Mutta eiköhän sielläkin se perustaso ennen pitkää saada kuntoon.

Niin, eihän FC Lahen kotipeleistä ole tullut kuin yksi lähetys Kepitin kautta.
sammunut tahti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leeds, Inter, TPS, LoPS sekä ÅIFK


Vastaus #61 : 27.05.2014 klo 12:32:17

Jos striimin hinta olisi 5 e niin voisin katsoa jopa pariakin matsia saman aikaisesti.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #62 : 27.05.2014 klo 12:36:35

Niin, eihän FC Lahen kotipeleistä ole tullut kuin yksi lähetys Kepitin kautta.

Puhuin Lahden otteluista. Nyt puheena ollut peli oli Lahden vieraspeli.

Kepit.tv oli aika kauheeta paskaa. Ei tuosta pitäisi tuollaista hintaa pyytää.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #63 : 27.05.2014 klo 12:49:02

huupposen kommentti on toki taas vammaisuudessaan vertaansa vailla. Oletettavasti tuo striimin ajoittainen välkkyminen oli seurausta jostain teknisestä ongelmasta, muutenhan se oli äärettömän hyvä, hd-tasoinen striimi joka on varmasti sen 8 euron väärti. huupposen kommentista on ymmärrettävissä että välkkyminen oli tahallista ja sen takia 8 euroa on liikaa. Täyttä ymmärrystä vailla jne.
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #64 : 27.05.2014 klo 13:27:55

Puhuin Lahden otteluista. Nyt puheena ollut peli oli Lahden vieraspeli.


Joo, mä ajattelinkin, että kun yksi kotipeli on tullut ja se meni ilmeisesti vituilleen, että vika on täällä päässä. Jos taas FC Lahen pelien lähetys pätkii muiltakin paikkakunnilta, niin se lienee vaan huonoa säkää. Ite en noita striimejä kyllä viitti tilailla, jos en paikalle pääse, niin sit jää näkemättä. 
Herstein

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Heitto


Vastaus #65 : 27.05.2014 klo 13:42:01

Mitenkäs paljon näistä Kepit-tv:n lähetyksistä menee massia itse seuroille? Hoitaako seurat kuvauksen ja Kepit vaan julkaisun vai miten tämä homma menee?
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #66 : 27.05.2014 klo 14:07:18

Mitenkäs paljon näistä Kepit-tv:n lähetyksistä menee massia itse seuroille? Hoitaako seurat kuvauksen ja Kepit vaan julkaisun vai miten tämä homma menee?
Karkea tieto tarjouksen perusteella, jonka itse olen nähnyt.

Per striimi 100 €
Per maksanut katsoja + 20-30% striimin hinnasta.

Sen lisäksi tuotanto pitää hoitaa itse. Esim KuPS TVlle olisi tullut lisäkustannuksia striimin maksullisuudesta. Siksi ollaan vedetty nyt ilmaisella. Tavoitteena on, että lähetys on "valmis" ennen kuin mennään maksumuurin taakse. Kaikki mesenoijat muuten saavat silloinkin striimin edeleen ilmaisena. Vink vink.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #67 : 28.05.2014 klo 22:01:04

Karkea tieto tarjouksen perusteella, jonka itse olen nähnyt.

Per striimi 100 €
Per maksanut katsoja + 20-30% striimin hinnasta.

Nämä summat siis maksuna Kepit-tv:lle ja loput tuotoista seuralle? Kepit-tv ei siis tarjoa muuta kuin jakelukanavan, loput hoitaa kukin seura itse?
Tumpero

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, TPS TV, Casa


Vastaus #68 : 29.05.2014 klo 19:29:11

Nämä summat siis maksuna Kepit-tv:lle ja loput tuotoista seuralle? Kepit-tv ei siis tarjoa muuta kuin jakelukanavan, loput hoitaa kukin seura itse?

Joo jokainen seura tuottaa itse sisällön, jota sitten jaetaan KepitTV:n kautta. Lähetyksissä voi siis olla eroja eri paikkakuntien välillä.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #69 : 29.05.2014 klo 19:54:03

Täytyy toivoa, että liigatoimistolla ei sentään olla niin aaseja, jossa lähetään tekemään Veikkausliiga tv:tä näillä nykyhinnoilla. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Kepitin alla olisi Veikkausliiga tv, JOS Kepit korvaa sen seuroille. Jos taas pakotetaan KuPS, SJK ja HJK Kepitin kelkkaan, siten että se maksaa heille saman mitä Kepit maksaa tänä vuonna kaikille sen käyttäjille, mennään helvetisti metsään.

Toivon ettei ne toimiston ihmiset ole niin puupäitä. Silti pelkään niiden olevan.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #70 : 29.05.2014 klo 20:20:33

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Kepitin alla olisi Veikkausliiga tv, JOS Kepit korvaa sen seuroille.

Mitä siis oikeastaan haet? Eikös toi nyt joka tapauksessa tule hoitumaan niin, että striimauspalvelun ylläpitäjälle on taattava tietty minimitulo per striimi ja sitten provikat käyttäjämäärän mukaan. Ei kai mikään firma lähde tuota tappiolla tekemään.

HJK on ainakin sanonut tekevänsä HJK TV:tä tappiola ja niin tekee varmasti myös KuPS, koska sille ei tule lainkaan tuloja, joten miten tilanne olisi heidän kannaltaan heikkenemässä?

Jos VPS maksaa kepitille 100 € per striimi ja lisäksi 30% per katsoja, VPS pääsee voitolle, jos katsojia on 18 per ottelu. Aika vähän siis riittää.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014 klo 20:22:45 kirjoittanut Nuutti Lintamo »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #71 : 29.05.2014 klo 20:26:49

Mitä siis oikeastaan haet? Eikös toi nyt joka tapauksessa tule hoitumaan niin, että striimauspalvelun ylläpitäjälle on taattava tietty minimitulo per striimi ja sitten provikat käyttäjämäärän mukaan. Ei kai mikään firma lähde tuota tappiolla tekemään.

HJK on ainakin sanonut tekevänsä HJK TV:tä tappiola ja niin tekee varmasti myös KuPS, koska sille ei tule lainkaan tuloja, joten miten tilanne olisi heidän kannaltaan heikkenemässä?

Jos VPS maksaa kepitille 100 € per striimi ja lisäksi 30% per katsoja, VPS pääsee voitolle, jos katsojia on 18 per ottelu. Aika vähän siis riittää.
Jos sinut pakotetaan ostamaan joku tuote kalliimmalla mitä sen tuotteen saa muualta, ostatko sen mukisematta? Kun Veikkausliiga "myy" oikeudet tehdä omaa striimiä siten, että siitä tulee lisäkuluja seuroille, se on vääränlaista pakottamista. Mikäli Kepit haluaa olla SE palveluntarjoaja, pitää se näkyä. Muuten voidaan ihan hyvin tehdä kuten nyt, ostaa www.veikkausliigatv.fi domain, ja upottaa ne striimit sinne. Paljon halvempaa.

KuPS TV ei tee persnettoa. Siksi se on toistaiseksi ilmainen. KuPS on onnistunut myymään joka otteluun isännyyden ja me puolestaan emme (striimin toteuttajat) ole siitä latiakaan otettu.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #72 : 29.05.2014 klo 20:35:12

Jos sinut pakotetaan ostamaan joku tuote kalliimmalla mitä sen tuotteen saa muualta, ostatko sen mukisematta?

Ei tietenkään, vaan kilpailutetaan kokonaisuus ja valitaan paras. Pääasia, että saadaan se futisliiga-tv mielellään sarjalippuineen ja kausikorttimahdollisuudella. Toteuttaja saa olla vaikka HJK-TV, kunhan on paras.

En vaan usko, että kovin paljon Kepitiä halvempaa ratkaisua löytyy, jos halutaan taata (eli sopimuksellisesti vaatia) tietty laatutaso ja toimivuus. Kuluthan on aika pienet, jos 18 katsojalla pääsee voitolle.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014 klo 20:38:16 kirjoittanut Nuutti Lintamo »
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #73 : 29.05.2014 klo 22:09:49

Kuluthan on aika pienet, jos 18 katsojalla pääsee voitolle.

Pääsee voitolle, jos ei ota huomioon itse striimin tuottamisesta tulevia kuluja. Luulisin, että esim. HJK:n tapauksessa kustannuksista valtaosa tulee itse lähetyksen toteuttamisesta. Kaikki kunnia Monskalle ja muille ilmaista työtä tekeville, sillä tällaisia ei varmaan joka paikkakunnalla varsinkaan pysyväisluonteisesti löydy. Jos striimin toteuttajille maksetaan ihan oikeasti työstä korvaus, niin 30 pinnan leikkaus tuloihin alkaa olla jo suht paljon... ainakin jos halvempiakin vaihtoehtoja on.
John Rambo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin


Vastaus #74 : 29.05.2014 klo 22:16:26

Pääsee voitolle, jos ei ota huomioon itse striimin tuottamisesta tulevia kuluja.

No osaat sitten varmaan kertoa mitkä nämä kulut mahtavat olla, kun selostajaa tai muuta extraa ei ole ja kuvaaja häärii paikalla samaan tapaan kuin aina ennenkin? Vepsun tapauksessa kuva siis on sitä samaa kuin se, josta koosteet on tuotettu Vepsulle jo vuosikausia. Vepsuhan tarjosi ensimmäisenä Suomessa streamejaan saman palvelun kautta jo vuosia sitten palttiarallaa samoin järjestelyin, noilta ajoilta kustannukset ovat vain tippuneet nettiyhteyksien hintojen laskiessa. Ei otteluiden kuvaaminen ole mikään uusi juttu missään liigaseurassa, kysymys on vain läppärin ja nettiyhteyden hankkimisesta siihen kameran kylkeen. Tuon ei luulisi olevan ylitsepääsemätön vaiva kenellekään, kun johtoja saa muutamalla eurolla ja paremman puutteessa kelpaa vaikka se toimiston läppäri.

Ei kun perkele, sähän olet niitä samoja tyyppejä jotka väittivät Vepsun pyytäneen tsiljoonia Klubbenilta streamausoikeuksista, kun Riihilahti aloitti julkisen itkun parin sadan euron vuoksi tarjottuaan itse reiluna miehenä pyöreät nolla euroa. No, tuo juttu taitaa tosin kuulua toiseen ketjuun.

e: Olen silti samaa mieltä siitä, että keskitettyyn palveluun siirtyessä 30 pinnaa on melkoisen paljon. Katsotaan mitä siellä saadaan neuvoteltua jatkossa, en ihmettelisi yhtään jos liiga ostaisi jatkossa keskitetysti otteluisännä(t) näitä streameja ajatellen. Ihannetilanne olisikin, että tuo myynti sujuisi niin hyvin, että selostajat ym. lisä saataisiin mukaan niin, että seuroille koituvat kustannukset pysyisivät samoina. Monikameralähetykset taas sitten erikseen, stadionolosuhteista riippuen mahdollisuudet moisiin vaihtelevat rajusti paikkakunnittain.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014 klo 22:21:47 kirjoittanut John Rambo »

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 7
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa