FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 05:50:06 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 41
 
Kirjoittaja Aihe: Marko Rajamäki - Sylkykuppi vai sankari?  (Luettu 193911 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
BohemianJack

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS, Kasper ja Jere


Vastaus #50 : 28.05.2014 klo 03:09:50

Pro Rapa. Turku on niin vastenmielinen paikka asua ja elää keskellä huumorintajuttomia juntteja, joten ei siellä onnistu kukaan.

:D
Sinä et ole selvästikään Turussa onnistunut, niin Kuopiossa on sinunkin varmasti helpompi vähäpätöisempänä olla ja yrittää.

Rapalle toki hyvät jatkot sinne hikipitäjälle, hieno mies joka tapauksessa Ylos
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #51 : 28.05.2014 klo 22:47:25

http://www.savonsanomat.fi/urheilu/jalkapallo/rajamaki-vahattelee-osuuttaan-kupsin-nousukiidossa/1824301

Vaatimattomalle Pro Rapalle Ylos .
betluck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC


Vastaus #52 : 29.05.2014 klo 01:12:25

Itse olin Rapaa vastaan oikeastaan koko hänen päävalmentajakauden tuloksista riippumatta. Peluutukset olivat älyttömiä ja pelaaminen taktisesti todella köyhää. Mutta ei silti jäänyt paha maku suuhun ja nyt toivon, että menestystä Kuopiossa tulee, vaikka muuten olen KuPS:ia pitänyt koko liigan vastenmielisimpänä joukkueena. Tippumistaisto käytäneen SJK:n ja RoPS:n kanssa.
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #53 : 29.05.2014 klo 01:16:33

vaikka muuten olen KuPS:ia pitänyt koko liigan vastenmielisimpänä joukkueena.

OT, mutta pakko kysyä: Miksi näin?
Osmoosi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seattle Kraken


Vastaus #54 : 29.05.2014 klo 01:34:04

Itse olen mietiskellyt, että olisiko Rapa tehnyt Tepsistä eroamisen jälkeen pienen "reality checkin". Olen nähnyt kaikki Kupsin pelit teksti-tv:stä ja olen sitä mieltä, että Rapa on saanut pelisysteeminsä uusia ulottuvuuksia. Mies nousi tuhkista kuin Fenix-lintu. Rapa on vielä (aikuis)valmennusuransa alkupuolella ja saa nähdä kuinka nopeasti Rapa on liian suuri Suomen pääsarjatasolle.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #55 : 29.05.2014 klo 02:35:39

Itse olen mietiskellyt, että olisiko Rapa tehnyt Tepsistä eroamisen jälkeen pienen "reality checkin". Olen nähnyt kaikki Kupsin pelit teksti-tv:stä ja olen sitä mieltä, että Rapa on saanut pelisysteeminsä uusia ulottuvuuksia.

Verrataas tuohon ...

Itse olin Rapaa vastaan oikeastaan koko hänen päävalmentajakauden tuloksista riippumatta. Peluutukset olivat älyttömiä ja pelaaminen taktisesti todella köyhää.

... Kuopiossa Rapan kohdalla on vähän ihmetelty mm. Ilon pelipaikan arpomista ja Sohnan siirtämistä puolustusta paikkaamaan. Eikä KuPS:n peliä nyt voine sanoa miksikään taktiikan riemuvoitoksi. Mutta kukapa nyt joukkueelle saisi kuukaudessa kesken kiivainta sarjakautta luotua ja opetettua uuden taktiikkan. KuPS:ssa vain nyt oli Peksan jäljiltä niin paljon paikattavaa henkisellä puolella ja joissain perusjutuissa, että jo näiden kuntoonpistämisellä saatin aikaa ihan kohtuullinen tasonnosto.

Toki nyt jokainen liigavalmentaja osannee hyödyntää erilaisia pelaajia, joita hänelle annetaan. Kun joukkueessa on Sohnan kaltaista pelinrakentajaa ja Diegon kaltaista teknistä taitoa, niin toki näiden kanssa saadaan peli näyttämään vähän erilaiselta kun jos pelaajamateriaali soveltuu paremmin rakkikoirajalkapalloon.

Mutta jos nyt katsotaan vaikka KuPS:n akuuteinta ongelmaa - maalintekoa - niin mikä onkaan tällä hetkellä Rapan ratkaisu siihen? Onko Rapa löytänyt ratkaisun miten Paananen-Purje-Catovic-Ilo (& testimiehet ja junnut) saadaan sommiteltua ja ohjeistettua niin, että systeemin tuloksena syntyy maaleja? Ehei, mutta sen sijaan kysytääs tulisiko vanha tuttu Ääritalo Kuopioon, niin että voitaisiin heittää palloa laidoista kohti targettia! (Toki taustalla on tehty varmaan paljon muutakin.)

Merkkejä Rapan taktisen pelikirjan uusiutumisesta voidaan ehkä havaita kesän kuluessa. Kai se vähän niin kuin on Rapan jatkopaperin vaatimuskin.

Ja jottei tämä nyt kuulostaisi liian kriittiseltä, niin ehdottoman voimakkaasti PRO-RAPA tällä hetkellä.
Tähtiportteri

Poissa Poissa


Vastaus #56 : 29.05.2014 klo 09:07:46

^Tiksa puhuu asiaa ja allekirjoitan viestin sisällön.

Oikeastaan olisi hienoa, että saataisiin Ärtsi keskittämään palloa boxiin, sillä tällä hetkellä palloa ei juurikaan heitellä targettia kohti edes laidoista, vaan peksamaisesti Sohnan/Colleyn jalasta. Ja tämä roiskiminen on ollut todella tehotonta ja mielikuvituksetonta, eikä ole tainnut johtaa kertaakaan maalitilanteisiin, vaan yleensä pallonmenetykseen/alas päin suuntautuvaan syöttöön, jolloin pelinrakentelu täytyy aloittaa taas alusta. Ymmärrän tämän taktiikan silloin, kun siellä kärjessä on joku, joka todella voittaa ne pallot ja osaa jakaa pelivälinettä vaarallisesti omille, mutta esim. Ilon peluuttaminen tuollaisessa roolissa on ollut täysin hyödytöntä. Toki ymmärrän, että joskus vastustajan prässi pakottaa pelaamaan pitkää, mutta välillä roiskimiseen ollaan sorruttu silloinkin, kun olisi mahdollista rakentaa rauhassa maata pitkin.

Anyways, Pro Rapa täälläkin ollaan, mutta en vain aina ymmärrä kaikkia Rapan taktisia ratkaisuja, sillä osa niistä ei vain tunnu toimivan. Mutta ei sillä väliä, kerran pisteitä ropisee tähän tahtiin. Ylos
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014 klo 09:10:00 kirjoittanut Tähtiportteri »
betluck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC


Vastaus #57 : 29.05.2014 klo 10:44:25

OT, mutta pakko kysyä: Miksi näin?

Sääntöjen rikkominen ilman rangaistusta Dicksonin tapauksessa + Pari keskinäistä kohtaamista joista käsittämätön itku ja vitinä. Mutta eiköhän tämä muutu nyt, sillä Rapa tuskin pää punaisena on hyökkäämässä Tepsin pukukoppiin pelaajia hakkaamaan, saati ryhdy filmaamaan vastustajille punakortteja.
Kader

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, KalPa, DFB-Team, VfB, BvB


Vastaus #58 : 29.05.2014 klo 11:44:40

^ Hyvin päästy turkulaisten ihon alle kun 3-4 vuotta vanha jutut jaksavat vielä kaihertaa. :)

Jo pari viikkoa vanha juttu kuopiolaisessa ilmaisjakelulehdessä mutta laitetaan silti tänne. Sivun 4 alaosa. http://www.kaupunkilehti.fi/web/pdf/2014_21/index.html
betluck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC


Vastaus #59 : 29.05.2014 klo 11:49:13

^ Hyvin päästy turkulaisten ihon alle kun 3-4 vuotta vanha jutut jaksavat vielä kaihertaa. :)

Imago ei muodostu hetkessä eikä muutu hetkessä, mutta ei tässä mitään pahaa verta nyt enää sentään ole.
Pub

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 30.05.2014 klo 07:15:56

Pari keskinäistä kohtaamista joista käsittämätön itku ja vitinä.

huutonaurua.... KARMA
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #61 : 30.05.2014 klo 10:00:47

Turussa ollaan edelleen vihaisia siitä, kun Miikka Ilo törkeästi potkaisi Riku Riskiä, eikä saanut koko loppu-uran mittaista pelikieltoa.
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #62 : 06.06.2014 klo 13:43:46

http://yle.fi/urheilu/jatkopesti_kuopiossa_kiinnostaa_rajamakea/7282197

Marko Rajamäki olisi kiinnostunut jatkamaan Kuopiossa.
Bulebule

Poissa Poissa


Vastaus #63 : 07.06.2014 klo 16:37:23

Uusimmassa Urheilusanomissa oli aukeaman juttu Rapasta. Pientä referaattia siitä:

- Heti alkuun istuttiin joukkueen kanssa alas analysoimaan päästettyjä maaleja. Pelaajien sijoittautuminen oli ollut päin helvettiä. Muutoksilla mm. erikoistilanteissa ja keskityspalloissa puolustuspää on saatu kuntoon.

- Vuoden sopimus, koska aikataulu sopparineuvotteluissa oli niin nopea. Esim. vaimon työt ja lapsen koulut olisi pitänyt miettiä eri tavalla, mikäli olisi tehty suoraan pitempi sopimus.

- Kun Rapa innostuu, niin kaikkea puhetta ei välttämättä Savossa ymmärretä.

Varmaan osa olikin jo mainittu, enkä tiedä kiinnostaako ketään, mutta postasin silti.
svainstaiger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PEPO


Vastaus #64 : 08.06.2014 klo 20:40:31



Ihana mies.
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #65 : 08.06.2014 klo 20:44:34

Uskomaton mies. Tuoppi Toivottavasti ei karkaa muualle. ;)
Pub

Poissa Poissa


Vastaus #66 : 09.06.2014 klo 12:28:50

Sadan vuoden sopimus nyt pöytään.
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #67 : 11.06.2014 klo 20:24:45

Rajamäki olet ihana! Ylos Tuoppi
Bulebule

Poissa Poissa


Vastaus #68 : 11.06.2014 klo 21:01:05

On se helvetin kova! :o Ylos
svainstaiger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PEPO


Vastaus #69 : 11.06.2014 klo 21:02:24

Maajoukkueeseen!
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #70 : 11.06.2014 klo 21:10:00

KuPSilla on yhessä suhteessa parempi Rajamäki kuin Tepsilla oli. KuPSin Rajamäki on saanut monoa ja joutunut miettimään asioita eri tavalla. Pikkuisen ehkä kaikkiin odotuksiin nähden mennyt yläkanttiin koutsinvaihdon jälkeen, mutta ei pahemmin ainakaan toistaiseksi haittaa.

Hämmentävää muuten tavallaan, että liigassa on näin tuoreeltaan kolme kappaletta todella selkeästi tulokseen vaikuttanutta valmentajavaihdosta. Viime kaudella Malinen korjasi Lahen kurssia täydellisesti augepallosta ja nyt lupi ja KuPS on täysin erilaisessa tilanteessa kuin muutaman pelatun kierroksen jälkeen. Joku tilastonikkari voisi vahvistaa mun käsityksen siitä, että yleensä vaihtamalla saatava hyöty on joko melko vähäistä tai jopa olematonta, tai ainakin hyvin lyhytaikaista.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #71 : 11.06.2014 klo 21:14:38

Joku tilastonikkari voisi vahvistaa mun käsityksen siitä, että yleensä vaihtamalla saatava hyöty on joko melko vähäistä tai jopa olematonta, tai ainakin hyvin lyhytaikaista.

Mulla ei ole muistikuvia muista joukkueista, mutta ainakin Vepsun kohdalla viime vuosien parannussaldo on ollut huikea joka kerta (Pyykölä->Lindberg, Kärkkäinen->Vuorinen, Pikkarainen->Vuorinen). Eli tilastoihin pohjautuen sanoisin, että 100 % todennäköisyydellä valmentajanvaihto auttaa helvetisti :)
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #72 : 11.06.2014 klo 21:17:02

No mä olin melko varma, että just sulla olis ollut heittää tuohon jotain dataa. Muistin kyllä Raidan hyötyneen ainakin pariin kertaa vaihtamisesta hyvinkin paljon. Nousihan KuPSikin viimeksi ihan uuteen lentoon, kun Nyyssönen vaihdettiin Pekoseen, mutta tuolloin tuli muutama sen tason pelimieskin mukaan, että parempia ei monesti ole nähty.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #73 : 11.06.2014 klo 21:28:08

No mä olin melko varma, että just sulla olis ollut heittää tuohon jotain dataa.

Ei näistä. Pitäis kaivella erikseen, eli liian iso homma :)

Tossa Vepsun tietoja tämän vuosituhannen valmentajavaihdoista liigassa:
   Kausi      Valmentaja      O      V      T      H      P      P/O      Parannus-%   
   2007      Pyykölä      8      0      3      5      3      0,38         
   2007      Koivumäki/Lindberg      18      7      8      3      29      1,61      430 %   
   2009      Kärkkäinen      5      0      1      4      1      0,20         
   2009      Vuorinen      21      10      4      7      34      1,62      810 %   
   2011      Pikkarainen      16      2      7      7      13      0,81         
   2011      Vuorinen      17      6      6      5      24      1,41      174 %   


Keskimäärin pistekeskiarvo viisinkertaistuu valmentajan vaihdolla :D
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #74 : 11.06.2014 klo 21:30:49

Jyväskylässä valmentajan vaihto ei auttanut pätkääkään viime vuonna. Siinä tosin tekivät virheen että palkkasivat valmentajana kokemattoman jannun, joka ei kyennyt avaamaan lukkoa.

Lahessa puolestaan Malinen nosti sarjajumbon mitalitaisteluun vaikka kolmannes kauesta oli jo pelattu.

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 41
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa