Jossain alkaa turnauskestävyys loppumaan:
Kauanko nuo ällöttävät pallopelit jatkuu ?
Ukko katsoo jalkkista illat ja yöt, viikko tolkulla.
Koska nuo MM-potkupallot oikein loppuu ?
Vai kestääkö koko kesän ?
Minä niin toivoisin, että nuo MM-kisat loppuisivat jo kohta. Miehen kanssa asutaan eri osoitteissa, ollaan nähty hyvin vähän nyt kisojen aikaan ja kun nähdään (töiden vuoksi aina iltapainotteista), hän katsoo kisoja.
Minkäänlaista mielenkiintoa minua kohtaan ei ole ollut viimeisten viikkojen aikana, toistuvasti olen saanut pakit jos olen yrittänyt miestä jotenkin vokotella, koska on pitänyt katsoa peliä. Ostin jopa uudet kauniit alusvaatteet ja luulin että mieheni syttyisi niistä, mutta mitä vielä, jalkapallo oli tärkeämpi.
Tänään tein monta tuntia ruokia ennen kuin mies tuli töidensä jälkeen luokseni, söi viidessä minuutissa, juoksi sohvalle ja siellä istuu edelleen.
En kohta enää edes muista miltä tuntuu mennä yhdessä nukkumaan...tai miltä tuntuu olla tärkeä ja ennen kaikkea haluttava. Jonkun mielestä voi tuntua pikkujutulta mutta minusta ei tunnu.
En ymmärrä jalkkista, koska pallo ei osu maaliin näillä ammattilaisilla millään.
Ei osu millään, vaikka ketään ei olisi tiellä ja läheltä koettavat osua.
Ja maali kumminkin aika paljon isompi kuin jääkiekossa..
Ärsyttävän hidas laji ja saamaton.
Mitähän miehet itse tykkäisivät, jos telkkarista tulisi yli kuukausi kouluratsastuskilpailuja.
Ja emäntä niitä tuijottaisi illat ja yöt, mitään kuulematta ja näkemättä.
Minä veikkaan että miehet lähtisivät joko pysyvästi tai sitten ainakin pitäisivät oikeutenaan
pettää sellaista vaimoa.
Mutta me naiset olemmekin paljon kärsivällisempiä kuin miehet noin yleensä ottaen.
Jäämme aina vaan.
Normaalisti meillä jutellaan ja katsotaan yhdessä telkkaa iltaisin, nyt jalkapalloaikaan
sellaista ei ole.
Jos mies puhuu, keskustelu koskee vain pallopeliä, jota haluaa selostaa
minulle.
En sano että joo joo ei kiinnosta , koska se pilaisi miehen pallonautinnon.
Antaa hänen nyt eläytyä.
Mutta ihmettelen mielessäni, miten tuo voi olla muka jännittävää,
kun ukot hölkkää nurmella veltosti ees taas , eivätkä osu maaliin, vaikka maalivahti olisi
välillä kahvilla.
Pelaajat ovat myös kovin herkkiä, jos joku hipaisee ohi mennessä heitä esim
käteen, niin "osuman " saanut pelaaja kouristelee jo kohta kentällä ja pitelee
jalkaa.. Tai päätä.
Johon ei siis kukaan edes koskenut..
Vaikea jalkapalloa on ymmärtää.
Ehdin käydä silloin aikoinaan kavereiden kanssa baarissa useamman kerran ja kun kotiin yöllä palasin, niin mies katsoi sitä samaa hiihtämällä kuluvaa matsia.
Kokoajan, kuukauden. Eikä juurikaan muusta puhunut.
Kuolettavaa!
No, sainpahan nukkua rauhassa ja bilettää kavereiden kanssa.
Tuskin se edes huomasi, että lähdin illalla ja palasin aamulla.
Isot miehet juoksee hulluna pallon perässä ja sitten kaikki missit ja mallit juoksee näiden ukkojen perässä.
Vaikea sanoa kummat on älyttömämpiä ukot vai akat...
Tuo on yksi käsittämätön tekijä, että kun joku vähän hipaisee toista, niin maataan ruohikossa vaikertaen ja pyörien, niin kuin olisi kovastikin sattunut.
Sitten joku juoksee jääpalapussien kanssa tai jopa paarien kanssa ja peli on poikki yleisön mylviessä niin kuin joku sonnilauma.
Hetken päästä tulee jotakin värillistä korttia, uhri nousee ylös ja juoksee femmat joukkueen pelaajien kanssa.
Mitä järkeä tuossa mahtaa olla???!
Jos niin älypeli muka on?
Jääkiekko on nopeatempoista, siinä kenttä on pieni ja luistimilla pääsee.. Olisipa jalkapallossa vaikka rullaluistimet, minäkin jaksaisin sitä seurata.
Juu, tosi tunnelmaa ja huumaahan tuollainen mylvintä, ihme ruohikossa kieriskely, edestakaisin juoksentelu vailla mitään päämäärää kun sitä palloakaan ei aina edes näy ja vielä se, ettei yhtään maalia tehdä mihinkään verkkoon, tekee tuosta lajista lähinnä älyttömän.
Sitten tapellaan pelien jälkeen verissä päin, nämä fanit siis keskenään.
Tapetaankin.
On tuo nyt älystä aika kaukana!!!
Ja täytyy olla jo herkkä nahka, jos hipaisu saa miehen vaikeroimaan ja konttaamaan pitkin nurmikoita.
En ottaisi noin herkkää miestä ikinä!!!
Eli en kuulu siihen joukkoon, jota pallonpotkijat kiinnostaa.
Pitää miehessä sentään olla turnauskestävyyttä!!
Meillä on tosiaan vain yks telkkari ja tällä hetkellä ei ole tietokonettakaan kotona niin itse en ole päässyt katsomaan telkkaria, en sitten yhtään, puhumattakaan siitä, että oltas yhdessä. Tai voitaishan me olla yhdessä jos mäkin katsoisin noita matseja, mutta kun en voi sietää koko lajia! Kaupassakaan ei voida käydä ilman että miehelle tulee kauhea kiire telkkarin eteen ja syödäkin pitää olohuoneessa jos just ruokailuaikaan tulee joku matsi. Kyllä oikeesti ketuttaa se, että toinen on tyystin unohtanut mun olemassaolon. Eikä osaa sanoa edes hyvää yötä, tuntuu tulleen kuuroksi kaikelle muulle paitsi futisselostukselle. Seksiäkään ei ole ollut kisojen aikaan kun kerran ja sekin taisi olla just se kisojen välipäivä. ARGH!!!!
Ja joo, jääkiekosta kohkataan keväisin, mutta kyllä sitä futistakin pelataan ja siitä kohkataan ympäri vuoden.
Futaajat ovat sitä paitsi ällöjä ruikkuja, jääkiekkoilijoilla on sentään leveä selkä ja pyöreä ahteri. Vaikka naurettavaahan se on verrata kahta eri lajia keskenään.
Sitä ei tosiaan voi käsittää, miten sellaiseen hehtaariverkkoon ei sitä palloa saada.
Joku peli päättyi 0 - 0. Sitä mies hehkutti, kun oli niin kertakaikkisen hyvä matsi että piti vielä uusintana katsoa...silloin mietin, että kyllä kait se on järkensä menettänyt.
Sen verran joskus olen vilkaissut, ettei välttämättä kukaan potkaise ja silti kieriskellään heinikossa.
Kai ne sitten kompuroivat omiin jalkoihinsa.
On älyttömin joukkuepeli kaikista peleistä mielestäni.