E-lohkon avauskierroksen toinen kamppailu pelataan Etelä-Brasiliasta löytyvässä Porto Alegressa. Sääennuste lupaa puolipilvistä ja lämpötila tullee olemaan jossakin 15 ja 20 asteen välissä. Ottelun tuomitsee brasilialainen Sandro Ricci.
Ensi alkuun vaikuttaisi aika HMV matsilta. Tarkemmin ajateltuna, tästä löytyy kuitenkin mielenkiintoisia seikkoja. Ja onhan nämä kuitenkin MM-kisat, joten kaikki matsit kihelmöi ainakin jonkin verran.
Ranskasta kiinnostuksen kohde lähinnä löytyy siitä, onko joukkue löytänyt nyt yhteisen sävelen, vai jatkuuko sama perseily. Itse en tähän usko, vaan luulen kentältä löytyvän aika yhtenäisen fransmanni joukkueen. Heidän kannaltaan sopii toivoa, että saavat maalin tehtyä melko aikaisessa vaiheessa. Muuten voi olla, että turhautuminen rupeaa nostamaan päätään. Pelaajista en mitään syvää analyysia osaa heittää. Riberyn korvaa laidalla ilmeisesti joko Remy tai Griezmann. Joukkue on pelannut paljolti 4-4-3 ryhmityksessä, jossa keskikentältä löytyy kolmikko Matuidi - Cabaye - Pogba. Vahvalta kuulostaa ainakin paperilla. Benzema on pelannut elämänsä kautta ja on selvästi laihtunut sitten viime vuosien, kun näytti että kaverilta löytyy jopa ylipainoa. Varmasti tulee tekemään maaleja näissä kisoissa ja Giroudin luulen löytävän paikkansa lähinnä penkiltä.
Hondurasin pelaajista en osaa sanoa mitään. Ainoat jotka soittavat kelloja ovat Palacios, Bengtson ja Espinoza. Toivoisin kuitenkin, että nähtäisiin vähän tuollainen Costa Ricamainen esitys, jossa pelaajat taistelee ennakkoluulottomasti viimeiseen asti. Sähäkkään ja nopeaan vastahyökkäyspeliin tuleekin heidän oljenkortensa varmasti perustumaan. Paljon riippuu siitä, miten pallovarmasti tuo Ranskan keskikenttä esiintyy. Jos se osa-alue onnistuu, eipä luulisi että Ranskalla tässä matsissa isompia ongelmia tulee olemaan.
Kuitenkin nämä Etelä- ja Väli-Amerikan porukat ovat pelanneet kaikki toistaiseksi hemmetin viihdyttävää futista. Toivonpa että Honduras jatkaa samalla linjalla ja laittaa patongit tosissaan tiukoille!
Oletetut kokoonpanot:
FRA (4-3-3):
Lloris
Evra - Varane - Sakho - Debuchy
Cabaye - Pogba - Matuidi
Griezmann - Benzema - Valbuena
HON (4-4-2):
Valladres
Izaguirre - Figueroa - Bernandez - Beckeles
Garrido - Palacios - Garcia - Espinoza
Costly - Bengtson