Maajoukkueen pitäisi olla Suomifutsalin kruununjalokivi, lajiyhteisön lempilapsi, se yhteinen juttu, jonka eteen seuroissa paiskitaan hommia.
Todellisuudessa maajoukkueen pelit kiinnostavat kuin kasa märkiä kiviä. Trendi mielenkiinnon suhteen on niin lajiyhteisön sisäpuolella kuin ulkopuolellakin laskeva.
Miksi näin?
[offtopic]Toisaalta koko futsal-keskustelu on hiipunut todella paljon. Nykyään käytännössä linkataan vain otteluraportteja tai striimilinkkejä topiceihin. Joskus joku heittää yhden kalikan, jota sitten purraan kahden kolmen viestin verran ja se on siinä.
Mihin on kadonnut (yleensä terve) vastakkainasettelu, omien kehuminen, pieni provosointi ja hype? En tiedä. Kun katsoo Al Futsin yleisökeskiarvotaulukkoa, niin sekin näyttää ensimmäistä kertaa kollektiivisesti huonolta.
Omalta osalta futsal-keskustelu, vaikka harvoin mitään järkevää annettavaa olikaan, päättyi useisiin puheluihin joita viestini aiheuttivat. Parempi sitten vain olla hiljaa. Puhutaan sitten vaikka Kansankodin futsalista, kun ne ei osaa suomea, niin tuskin soittavat mulle.
Ja hassua, et ne osas soittaa mulle, kun olen anonyymisti kirjoittanut futisforumilla.[offtopic]
Tänään tuli nähtyä kisojen paras ottelu toistaiseksi. Norja - Tanska ottelu oli todella hyvä peli taktisesti. Vikalle vitoselle lähdettiin 0-0 tilanteessa, jonka jälkeen kumpikin joukkue lähti pelaamaan "jokeripeliä". Norja onnistui kahdesti 5v4 tilanteessa pallon pussiin laittamaan, ja puolustivat Tanskan vastaavat yritykset todella tiiviisti. Sinällään hyvä, että Suomi kohtasi Norjan uuden italovalmentajan ekassa pelissä, jolloin palasia vielä hiottiin. Tänään Norja näytti turnauksen vaarallisimmalta jengiltä.
Ruotsin puolustaminen oli Tanskaa vastaan luokatonta. Varsinkin ykkösketjun Ostojvic sekä Kaplan olivat pihalla kuin lumiukot. Onnistuivat kuitenkin hyökkäysuuntaan kahdesti. Suomella ei pitäisi huomenna olla hätää, kun tänään ykköskuusikko sai paljon lepoa joten pääsevät semi-freeseinä Ruotsin kimppuun. Matsiin on myyty ennakkoon 800 lippua. Katsotaan miten perjantai-ilta 17.30 alkava matsi vetää porukkaa kokonaisuudessa.
Suomella on myös oma fanimobi turnauksessa. Skövden suomalaiset eläkkeensaajat ovat olleet molemmissa peleissä katsomossa lippujen kanssa ja hakkaa päälle huutojen kera. Sympaattisia tyyppejä.