Itse olen lähinnä ihmetellyt sitä, miksi Juve tuntuu väen väkisin yrittävän hankkia maailmanluokan-tai-ainakin-melkein kymppiä 30 miljoonalla eurolla tai jopa alle. Ei noilla summilla enää nykymarkkinoilla juuri A1-kategorian pelaajia liikutella, varsinkin "koska Kivikova" ja näin. En näe mitään syytä esimerkiksi Chelsean istua edes neuvottelupöytään Oscarista jollain alle 20 miljoonalla punnalla, kun katsoo, mitä vaikkapa Firminosta tai Matasta ja Lukakusta on maksettu. En minä sinänsä epäile, etteikö Juvelta rahaa löytyisi, mutta sitä pitää sitten myös uskaltaa käyttää vähän reippaammin tai tyytyä suosiolla kakkoskorin pelaajiin. Dybalasta Juve maksoikin 32+8 miljoonaa euroa.
Pogba, Pirlo, Khedira, Neto, Llorente, Coman ilmaissiirrolla, Vidal ja Tevez reilulla kymppimillillä samoin Lichsteiner, Barzaglista 500 tuhatta, joten kyllä joskus pärjää markkinoilla hyvin pullistelematta liikaa. Juven uusi nousuhan perustuu isoksi osaksi juuri näihin pelaajiin.
Samaa mieltä kyllä pakko olla siitä, että tällä hetkellä nuori A1-korin pelintekijä tuskin irtoaa alta 30M€, ja summa todennäköisesti nousee vielä tuosta. Marrotta ei ole ollut kalliiden siirtojen mies, ei sinnepäinkään, vaan Dybala on se ylivoimaisesti kallein hankinta hänen aikanaan. Nyt on mielenkiintoista nähdä seuraava peliliike, ja että aukeaako ne kukkaron nyörit kunnolla, jos (ja kun) tähtäimessä on sitä oikeaa laatua.