FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.01.2025 klo 21:21:07 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 62
 
Kirjoittaja Aihe: Koti- ja vieraspelien pääsylippu, matkustus ym. paskanjauhanta  (Luettu 304057 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Billy the Badger

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта


Vastaus #1075 : 03.08.2015 klo 12:53:40

Ei hätää, edellisellä lohkovaihekeikalla jonnekin vitun Armeniaan lennettiin jollain kuljetuskoneella mikä ei saanut edes laskeutua Helsinkiin. Hidasta mutta varmaa EOM:ää.

E: Grozny Avia vaikuttaa erittäin hienolta lafkalta. Perustettu silloisen uuden Tshetshenian presidentin Ramzan Kadyrovin käskystä Ahmat Kadyrovin julkisen rahaston varoilla. Tähän rahastoon kerätään jokaiselta Tshetshenian kansalaiselta heidän palkastaan tietty määrä rahaa joka kuukausi. HJK siis tukee valtioterrorismia. "Ylos"

Nykyään firmasta omistaa 51% Tshetshenian liikenneministeriö. Loput 49% kuuluu jollekin satunnaiselle puljulle, jonka johtaja sattuu myös olemaan yllämainitun rahaston johtaja. Legit. Saakohan Ojala mojovan bonuksen Ramzanilta?
« Viimeksi muokattu: 03.08.2015 klo 14:35:34 kirjoittanut Billy the Badger »
qlizz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Piensohon pakaralihasaktiviteetti


Vastaus #1076 : 03.08.2015 klo 14:11:15

Mistä helvetistä ovat edes hoksanneet kysyä tarjousta tuollaiselta lafkalta? Siellä taitaa olla vodkatarjoulu lentäjiä myöten. Varmaankin Astanan joukkueenjohto huikannut Sonskilla viereisestä aitoista hyvän ja edullisen vinkin - tämän jälkeen päät kääntyneet toisaalle pokan petettyä kun ovat huomanneet Olliksen näppäilevän jo numeroa kännykkään.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2015 klo 14:14:33 kirjoittanut qlizz »
Timppa Lammas

Poissa Poissa


Vastaus #1077 : 03.08.2015 klo 14:30:07

Eivät voi olla tosissaan, että tuollaisella peltipurkilla lähdetään yhtään mihinkään. :D Joku känninen tsetseeni puikoissa ja konetta on varmaan paikkailtu jollain ilmastointiteipillä. Kuulostaa tosi hyvälle. Paljonko tuossakin nyt säästää verrattuna johonkin länsiyhtiöön? Toivottavasti päätyvät edes oikeaan paikkaan.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #1078 : 03.08.2015 klo 14:53:49

Ennakkoluulot taas hyvässä vauhdissa. Juhani Ojala on kyllä linkki Groznyyn, eli se voi selittää tätä asiaa.

EDIT: Reportaasi Grozny Airin Yak-42:lla matkustamisesta: http://www.airlines-inform.com/flight-reports/vartumashvili-1101.html
« Viimeksi muokattu: 03.08.2015 klo 15:04:45 kirjoittanut Tsei Tsei »
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1079 : 03.08.2015 klo 14:56:20

Ei kai tuo Yak-42:n onnettomuushistoria nyt aivan kauhealta näytä, vaikkei kyseessä liene aivan modernein kalusto.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-42
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #1080 : 03.08.2015 klo 15:07:14

Ei kai tuo Yak-42:n onnettomuushistoria nyt aivan kauhealta näytä, vaikkei kyseessä liene aivan modernein kalusto.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-42

Jep. Valmistusvuonna suunnitteluvirhe, joka on korjattu. Tämän jälkeen mekaaninen virhe 1992 ja muuten miehistön virheitä. Lainaus tuosta reportaasista:

Uutinen
The landing slightly made up the discomfort of my seat. It was smooth as a hot knife through butter. I don't even remember the last time I experienced a landing so smooth. Kudos to the Grozny Avia pilots for that. Considering that most aircraft accidents are due to pilot error, it's better to fly on an old plane with a first class crew than a new Boeing with a green crew.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #1081 : 03.08.2015 klo 15:08:53

Konehan nyt on kai melkein OK jos avarakatseisesti ajatellaan mutta paljon enemmän pelottaa noita operoivien venäläisten charterien osaaminen, pilotit/firmahan tuon Jaroslavin keissinkin sössivät ja pahasti sössivätkin.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #1082 : 03.08.2015 klo 15:24:00

Konehan nyt on kai melkein OK jos avarakatseisesti ajatellaan mutta paljon enemmän pelottaa noita operoivien venäläisten charterien osaaminen, pilotit/firmahan tuon Jaroslavin keissinkin sössivät ja pahasti sössivätkin.

Pilotithan näitä sössivät kaikkialla. En tiedä onko Groznyn pojilla näissä joku huono rekordi vai ei. Matkareportaasissa kehutaan ainakin tuota yhtä Groznyn Airin lentäjää laskeutumisesta. Suurempi riski taitaa joka tapauksessa olla jollain bussimatkalla kuin lentäessä.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #1083 : 03.08.2015 klo 15:43:15

Pilotithan näitä sössivät kaikkialla. En tiedä onko Groznyn pojilla näissä joku huono rekordi vai ei. Matkareportaasissa kehutaan ainakin tuota yhtä Groznyn Airin lentäjää laskeutumisesta. Suurempi riski taitaa joka tapauksessa olla jollain bussimatkalla kuin lentäessä.

Pitää mennä varsin synkkään Afrikkaan että vastaan tulee paskempia safety recordeja kuin venäläisillä alueellisilla operaattoreilla eikä välttämättä silloinkaan onnistu niitä löytämään, jonkun matkareportaasin yksi laskeutuminen ei siinä merkitse mitään.

Kummallinen valinta kyllä, charterlentäminenhän on euroopassakin yllättävän halpaa puuhaa ja tsetsheenifirma joutuu vielä lentelemään ylimääräistä päästäkseen asiakkaan luokse ja takaisin. Selvää kuitenkin on, että jatkoonmeno ei enää ole reissun ensisijainen tavoite.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #1084 : 03.08.2015 klo 15:52:13

Pitää mennä varsin synkkään Afrikkaan että vastaan tulee paskempia safety recordeja kuin venäläisillä alueellisilla operaattoreilla eikä välttämättä silloinkaan onnistu niitä löytämään, jonkun matkareportaasin yksi laskeutuminen ei siinä merkitse mitään.

Tällaisesta kyllä kaipaan lisätietoja Grozny Avian kohdalta. Yksittäinen matkareportaasi ei toki kerro mitään, mutta googlettamalla löysin Grozny Avialta kaksi tapausta:

Öljynpaineen aleneminen yhdessä moottorissa ja laskeutuminen takaisin Groznyyn:

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=158980

Lokomotivin jengin lento-onnettomuuden jälkeen tehdyt tarkastukset ja tilapäinen lentokielto:

https://aviationsafetynetwork.wordpress.com/2011/10/21/russian-ramp-checks-find-24-serious-safety-issues/

Varmaan vaikutti tuo onnettomuus Yak-42:lla, kun suurin osa listassa oli tuota konetyyppiä.
Zorbas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa


Vastaus #1085 : 03.08.2015 klo 15:59:31

Selvää kuitenkin on, että jatkoonmeno ei enää ole reissun ensisijainen tavoite.

:D

Uskaltavatko forumistit muuten nykypäivänä poistua kotoaan?
landondon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, STADIN ALASARJAT


Vastaus #1086 : 03.08.2015 klo 15:59:56

Eipä tässä varmaan ole niinkään kyse lentoyhtiön tai konetyypin todellisesta turvallisuudesta tai turvattomuudesta, vaan miten tuollainen "pelottava" kokemus mahdollisesti vaikuttaa itse peliin keskittymiseen. Toivottavasti ei vaikuta, ja Jude kokeneena Grozny Avian tonnikerholaisena osaa varmasti vakuuttaa joukkuetoverit firman laadusta.

Toki 98 lennettiin Jerevaniin ikkunattomalla rahtikoneella sipulisäkkien päällä maaten, ja vieläpä Tallinnasta, kun firma ei saanut lentolupaa Suomeen. Tuolloin ei ollut negatiivisia vaikutuksia tuloksiin, tuskinpa siis nytkään.
Jerome

Poissa Poissa


Vastaus #1087 : 03.08.2015 klo 16:10:06

Vähän alusta jne: myytiinkö nuo kaikki kannattajien liput charteriin jo & mihin hintaan?
S.K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #1088 : 03.08.2015 klo 16:24:17

Vähän alusta jne: myytiinkö nuo kaikki kannattajien liput charteriin jo & mihin hintaan?
1500e maksoi. En tiedä ostiko kukaan. Muutama sitkeä sissi tuonne kuitenkin lähti muita reittejä. Hattua päästä.
Epeli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Runkkaan Lupille


Vastaus #1089 : 03.08.2015 klo 17:09:27

1500e maksoi. En tiedä ostiko kukaan. Muutama sitkeä sissi tuonne kuitenkin lähti muita reittejä. Hattua päästä.

Mä tiedän yhden vanhemman junnu- ja naisten peleistä tutun herrasmiehen, joka nollanelosen pelissä eilen kertoi ostaneensa tuon melkein edullisen charterpaketin
Opaa

Poissa Poissa


Vastaus #1090 : 03.08.2015 klo 18:21:38

1500e maksoi. En tiedä ostiko kukaan. Muutama sitkeä sissi tuonne kuitenkin lähti muita reittejä. Hattua päästä.
tamme autokin varannut ainakin hotellihuoneen Astanasta, tiedä sitten miten aikoo päästä paikan päälle.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #1091 : 03.08.2015 klo 19:56:03

1500e maksoi. En tiedä ostiko kukaan. Muutama sitkeä sissi tuonne kuitenkin lähti muita reittejä. Hattua päästä.

Kyllähän tuonne nyt kannattajille löytyi ihan järkeviä reittejä. Ja kun viisumiakaan ei tarvita, niin mikäs siinä. Kalliit lennot kyllä varmaan tällä varoitusajalla.
JaJaJe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1998, 2014, 2021, 2022, 2023


Vastaus #1092 : 03.08.2015 klo 20:07:21

1500e maksoi. En tiedä ostiko kukaan. Muutama sitkeä sissi tuonne kuitenkin lähti muita reittejä. Hattua päästä.

Mitä kautta näitä pystyi ostamaan? Jotain linkkiä? En ole kylläkään lähdössä, mutta kiinnostaisi nähdä.

E: tai siis jotain, jossa kerrotaan, että 1500€:llä pääsee mukaan.
crnobeli

Poissa Poissa


Vastaus #1093 : 03.08.2015 klo 21:58:24

Kyllähän tuonne nyt kannattajille löytyi ihan järkeviä reittejä. Ja kun viisumiakaan ei tarvita, niin mikäs siinä. Kalliit lennot kyllä varmaan tällä varoitusajalla.

Mitä tänne postailtiin, niin jotain 400-700 euroahan noi näyttivät olevan, paitsi Pietarista luokkaa 300 (toki viisumit ja Pietarinsiirtymät vaatien). Ei halpaa, mutta ei nyt poskettomankaan kallista.

Mitä kautta näitä pystyi ostamaan? Jotain linkkiä? En ole kylläkään lähdössä, mutta kiinnostaisi nähdä.
E: tai siis jotain, jossa kerrotaan, että 1500€:llä pääsee mukaan.

Varmaan ihan toimistolta suoraan kysymällä?
Timppa Lammas

Poissa Poissa


Vastaus #1094 : 03.08.2015 klo 21:59:12

tamme autokin varannut ainakin hotellihuoneen Astanasta, tiedä sitten miten aikoo päästä paikan päälle.

Meneehän tuonne vaikka autolla, jos on vaan paperit kunnossa. Hyvin ehtii, jos nyt lähtee. :D
kapteeni kosmos

Poissa Poissa


Vastaus #1095 : 03.08.2015 klo 22:27:32


E: Grozny Avia vaikuttaa erittäin hienolta lafkalta. Perustettu silloisen uuden Tshetshenian presidentin Ramzan Kadyrovin käskystä Ahmat Kadyrovin julkisen rahaston varoilla. Tähän rahastoon kerätään jokaiselta Tshetshenian kansalaiselta heidän palkastaan tietty määrä rahaa joka kuukausi. HJK siis tukee valtioterrorismia. "Ylos"

Nykyään firmasta omistaa 51% Tshetshenian liikenneministeriö. Loput 49% kuuluu jollekin satunnaiselle puljulle, jonka johtaja sattuu myös olemaan yllämainitun rahaston johtaja.

Kuulostaa ihan keskiverrolla suomalaiselta eläkerahastolta :)
crnobeli

Poissa Poissa


Vastaus #1096 : 03.08.2015 klo 22:33:58

Vielä tähän lentoyhtiöspekulaatioon, a-maajoukkue näyttää lentävän lokakuun Romania-peliin Blue Airilla, joka on romanialainen halpalentoyhtiö. En nyt sinänsä lähde vertailemaan Grozny Aviaa ja tätä romanialaista firmaa, tai mollaamaan kumpaakaan, mutta eivät näköjään Huuhkajatkaan aina lennä millään perinteisimmillä länsifirmoilla.
Martini

Poissa Poissa


Vastaus #1097 : 03.08.2015 klo 23:15:27

Meneehän tuonne vaikka autolla, jos on vaan paperit kunnossa. Hyvin ehtii, jos nyt lähtee. :D

Eikä edes paha. Tosin nyt lähtemällä alkaa jo tehdä kiirettä. Mutta pienellä ylinopeudella, joka on maan tapa, ehtii vieläkin iisisti.


Tien A114 kautta45 t
3 752 km
41 t ilman liikennettä · Näytä liikenne

    Tällä reitillä on maksuja.
    Tämä reitti kulkee maan Venäjä kautta.

Urheilukatu 5
Helsinki
Aja tielle Sturenkatu suuntaan Kustaa Vaasan tie/E75
10 min (3,8 km)
Aja tielle E18, KAD ja a/d Kola/Murmanskoye sh./M18 suuntaan A114 kohteessa Ленинградская область, Россия
5 t 31 min (510 km)
Aja tietä A114 suuntaan a/d Kholmogory/M8 kohteessa Вологда
5 t 52 min (530 km)
Aja tietä M8 suuntaan Sovetskaya ul. kohteessa Пречистое
1 t 4 min (94,0 km)
Aja tielle Grazhdanskaya ul., ul. 3 Internatsionala, ul. na Kostromu ja Kotelnich-Svecha suuntaan a/d Vyatka/R176 kohteessa Кировская область
7 t 20 min (514 km)
Aja tietä a/d Vyatka/R176 suuntaan R24
1 t 10 min (97,6 km)
Aja tielle R166 ja R344 suuntaan E22/R242 kohteessa Пермский край
5 t 37 min (437 km)
Aja tietä E22 suuntaan R354 kohteessa Свердловская область. Poistu liittymästä suuntaan КАМЕНСК-УРАЛЬСКИЙ/КУРГАН rampilta E22
5 t 55 min (459 km)
Aja tietä R354 suuntaan Avtodoroga Baykal/M51 kohteessa Курганская область
3 t 59 min (328 km)
Jatka tiellä M51. Aja tielle A1, A343 ja A1 suuntaan Shabal Beysekova St kohteessa Astana, Kazakhstan
8 t 49 min (769 km)
Poistu liikenneympyrästä 3. liittymästä: Avtodoroga Baykal/M51 suuntaan ОМСК
9,7 km
Käänny liikenneympyrästä 2. liittymään ja jatka: Avtodoroga Baykal/M51 suuntaan ОМСК
Jatka: M51
81,7 km
Käänny liikenneympyrästä 2. liittymään ja jatka: M51 suuntaan ОМСК
45,8 km
Poistu liikenneympyrästä 2. liittymästä: R-254 «Irtysh» suuntaan ОМСК
29,1 km
Jatka: M51
17,5 km
Poistu liikenneympyrästä 2. liittymään ja jatka: M51
Rajanylitys: Kazakstan
22,2 km
Jatka suoraan
30,4 km
Käänny vasemmalle paikassa A-21
29,8 km
Jatka suoraan
2,9 km
Käänny oikealle
4,2 km
Poistu 1. liikenneympyrästä liittymään: A1
11,4 km
Käänny vasemmalle pysyäksesi tiellä A1
107 km
Poistu 2. liikenneympyrästä liittymään: A343
61,7 km
Loiva oikea
2,8 km
Jatka suoraan
7,7 km
Jatka: A-13
850 m
Loiva oikea
14,9 km
Loiva oikea
1,4 km
Liity tielle: A1
7,2 km
Jatka: A-343
600 m
Liity tielle: A1
Kulje kohteen АЗС "Есиль" ohi (kohde sijaitsee 39,9 km vasemmalla)
208 km
Pysy tiellä A1
57,5 km
Käänny liittymästä: P-10
9,1 km
Loiva oikea: Astrakhan Hwy/M-36
Jatka: M-36
5,9 km
Jatka tiellä Shabal Beysekova St. Aja tielle Syghanaq St suuntaan Qabanbay Batyr Ave
14 min (11,2 km)
Qabanbay Batyr Ave 45
Astana, Kazakstan
Perusveijo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1098 : 04.08.2015 klo 08:10:15


Miksei tätä näy enää lähtevissä lennoissa? ???
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #1099 : 04.08.2015 klo 08:13:50

Miksei tätä näy enää lähtevissä lennoissa? ???

Koska ainakin Twitterin mukaan koneessa on jo täysi hulina päällä ja matka on alkanut.

 
Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 62
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa