ÄRSYTTÄÄ, KUN VENÄJÄÄ SYYTETÄÄN KAIKISTA KUOLEMANSYNNEISTÄ- Missä tulette asumaan, onko jo selvä?- Ei vielä, mutta etsin vuokraasuntoa samasta lähiöstä, missä muut pelaajat asuvat.
- Vaikuttaa siltä, että huvit eivät kiinnostaa sinua.- Niin on.
- Olitko aina sellainen?- Näyttää siltä, että yökerhot ja jalkapalloilijat ovat joku klisee. Venäjällä ne on melkein kiellettyä jalkapalloilijoille. En ymmärrä: mitä pahaa on, kun joku haluaa rentoutua? Nuoruudessa kaikki joskus käyvät siinä. Eikä paikka ratkaise, vaan käytös! Minulla on erilaiset harrastukset. Mutta onko sinne meneminen jo sinällään rikos? Luulen, että ongelma on ylipaisettu keinotekoisesti.
- Mitä muuta tärkeää, jalkapallon ja perheen rinnalla on elämässäsi? Mitä tykkäät tehdä vapaalla ajallasi?- En tiedä. Aina löytyy erilaista tekemistä. En pelaa pelikonsoleita, jos sitä tarkoitatte. (hymyilee)
- Entä pokeri? Aikasemmin kerroit, että se on jopa toinen harrastuksesi futiksen rinnalla.- Peli on mielenkiintoinen, mutta valehtelisin jos sanoisin, että pelaan sitä paljon.
- TsSKA:ssa se on suosittu harrastus. Etenkin harjoitusleireissä. Tiedätkö kuka on paras siinä?- Kuka?
- Se sama Vasili Berezutski.- Kiitos, kun varoitit! (nauraa) Oikeastaan, minulta puuttuu kärsivällisyys pokeria varten. Aika herkästi pistän all-inn. Niin ei saisi tehdä.
- Osaatko tehdä pokerinaamaa?- Aika huonosti.
- Varmaan suomalainen kasvatus vaikuttaa: suomalaisethan ovat rehellistä kansaa.- Se on niin, mutta he kuitenkin pärjäävät pokerissa mukavasti. Jopa maailman kovemmalla tasolla. Varmaan vaikuttaa synnynnäinen kärsivällisyys ja kyky pitää tauon.
- Sinussa sitten kiehuu kasakan veri?- Ei kasakan, vaan ossetialainen: minun äitinihän on puhdasverinen ossetialainen, ja hänen suku asuu Vladikavkazissa.
- Katsohan! Sitten Wernbloomin ohella sinun pitäisi ystävystyä Alan Dzagoevin kanssa! Käyttekö usein sukulaisten luona?- En sanoisi, että usein, vaan välillä. Viimekerta oli kaksi vuotta sitten, kun Rubinin kanssa pelasimme Alaniaa vastaan.
- Onko totta, että lapsena harrastit karateeta? - On totta, mutta se oli niin kauan sitten, että sillä ei ole väliä.
- Auttoiko se jalkapallossa?- Olin 7-vuotias, silloin. Joten en muista mitään.
- Jouduitko elämässäsi käyttämään karate-taitoja?- Ei niitä taitoja ollutkaan koskaan.
- Oletko muuten kiihkeä? Voitko antaa turpaan harjoituksissa, niin kuin ystäväsi Wernbloom tekee joskus. - Yhteenottoja harjoituksissa on tavallinen ilmiö. Tönäistään, huudetaan toisillemme, päästämme höyryt. Tärkeintä - ei saa jäädä vihaamaan toisia. Minä en muista noista pitkään. Sen Nathonkin kanssa, tiedätkö miten tappelimme ja huusimme toisillemme jopa pelin aikana. Kentän ulkopuolella olemme kuitenkin ystävät.
- Jos sinun pitäisi luonnehtiä itseäsi kolmella sanalla, mitä valitsisit?- Vaikea sanoa. Toisaalta olen rauhallinen, mutta voin antaa turpaan. Haluaisin sanoa, että olen positiivinen, mutta joskus on negatiivisia hetkiä. Ihmiset ylipäätä, eivät ole mustia tai valkoisia. Kaikki riippuu tilanteesta.
- Mistä kolmesta asiasta et tykkä elämässä?- Ennen kaikkea epäoikeudenmukaisuudesta.
- Sinua kohtaan tai yleensä?- Yleensä. Esimerkiksi inhoan, miten euroopassa syystä ja syyttä syytetään Venäjää kaikista kuolemansynneissä. En lue nyt jopa suomalaisia sanomalehtiä - niin negatiivista Venäjää kohtaan.
- Pidätkö maatamme omana?- Niin oli aina.
- Harmittaako, että et sitten edusta Venäjää jalkapallossa? Sehän on kovempi siinä. - Ei harmita. Etenkin kun nyt Suomen futis nousee uudelle tasolle. Luulen, että meillä on hyvät mahdollisuudet päästää EM-kisoihin Ranskaan.
- Sen takia, että osallistujamäärä nostetaan?- Ei vain siksi. Vaan olemme yksinkertaisesti parempia, kuin ennen. Sen lisäksi on hyvä valmentaja - Miksu Paatelainen, joka tuo positiivista futista, niin kuin hän sitä kutsuu. Pidän hänen lähestymistavastaan.
- Pelaako TsSKA positiivista futista?- Kyllä. Keskinäiset pelit olivat aina ei vain vaikeat, vaan myös mielenkiintoiset.
- Palataan siihen kysymykseen "mistä et pidä?" Mitä muuta epäoikeudenmukaisuuden lisäksi?- (miettii) Kaksinaisstandardit ja häviöt. Todellakaan en tykkää häviämisestä!
Boris Levin ja Dmitri Simonov
Käännös: Zenit-29 ja lapset.http://football.sport-express.ru/reviews/48234/