- Sinulla on vielä pikkuveli, josta useamman kerran kuulin, että hän on tuleva jalkapallotähti.- Katsotaan. Kasvakoon ensin. Muuten, hän pelasi jo Jaron edustusjoukkueessa 15-vuotiaana.
- Ihanko totta?- Kävi sillä lailla. Jarolla oli paljon loukkaantuneita ja hän tuli kentälle vartin ennen pelin loppua häviötilanteessa. Teki parhaansa, juoksi.
- Millä pelipaikalla hän pelaa? Myös keskikentällä?- Siellähän me kaikki pelaamme. Harmi, kun minä halusin, että hänestä tulisi hyökkääjä. Sellainen terävä, joka tekee paljon maaleja, niin kuin Inzaghi. Ei sitten onnistanut. Eremenkoja vetää keskikenttä geenitasolla. Haluamme olla isän kaltaisia.
- Katsoit varmaan paljon isän peliesityksiä. Näetkö yhteläisyyksiä?- Kyllä. Meissä on paljon yhteistä! Isän ansiosta tulin jalkapalloilijaksi. Hän teki sen eteen kaiken voivansa. Loppujen lopuksi kaikki oli minusta kiinni, mutta hän näytti oikeaa tietä.
- Alexei Borisovich pelasi futista 45-vuotiaaksi asti. Mikä on hänen jaksamisen salaisuus?- Fantastinen ammattilainen! Aina tykkäsi harjoituksista. Piti itsestään huolta. Söi ja nukkui oikein. Luulen tässä piilee hänen salaisuutensa.
- Seuraatko isän oikeita menetelmiä?- Yritän, mutta hieman omalla tavallani.
VELJEN KANSSA PUHUMME RUOTSIA KESKELLÄMME- Vaikuttiko neuvotteluissa se seikka, että sinusta tuli äsken vieraspelaaja, vaikka omistat Venäjän passin?- En ole tietoinen, että tämä seikka oli puheenaiheena.
- Mistä unelmoit jalkapallourallasi?- Ensinnäkin, haluan tulla mestariksi. Ei onnistanut Rubinissa, vaikka se oli tavoitteena. Mitä tulee Mestareiden liigaa, niin haluan aluksi vain kokeilla sitä.
- Huomioiden ikääsi - 27v. allekirjoitit tärkeämmän sopimuksen. Sen takia, kun yleensä ura lähtee laskuun 30v jälkeen tavalla tai toisella. Tajuatko, että menestyksen on tultava nyt tai ei koskaan?- Loitte nyt aikamoista painetta minulle! Tunnen itseäni nuoreksi, enkä katso paljon pidemmälle. Iloitsen siitä, että pääsen nyt kunnolla harjoittelemaan ja pelaamaan. Jokainen treeni tuo iloa! Olen korkeasti motivoitunut. Nautin hetkestä.
- Katsoitko entisen ja nykyisen seuran vastakkaista peliä?- Joo. Oli mielenkiintoista seurata, mutta ei läheskään helppoa - Rubinissa pelavat läheiset kaverit. Tulos tietysti harmitti, vaikka iloitsin Gökdenizin puolesta. - hän pelasi hienosti.
- Ketkä olivat kaverisi Rubinissa?- Suhteet kaikkien kanssa olivat suurenpiirtein hyviä. Jos puhutaan niistä, jotka ovat edelleen Kazanissa, niin mainitsen Oleg Kuzminin ja Sergei Kisljakovin. Vieläkin soittelemme toisillemme.
- Entä Natho?- Tietysti Natho. Minähän olin hänen vuokralaisensa. Hän asui kerrosta ylempänä samassa rappusessa.
- Mitä sitten noille asunnoille kävi?- En tiedä. Kysykää häneltä!
- Sovitteko Nathon kanssa, että siirrytte TsSKA:an?- Emme. Jokainen teki mitä itse halusi, vaikka tiet taas yhdistyivät. Kuulin huhuja. Luin jossakin, että TsSKA on hänestä kiinnostunut. Sitten kun näin virallisen tiedotteen - iloitsin. Kuitenkin pelasimme kolme vuotta Rubinissa, ja nyt taas yhdessä.
- Miten Wernbloom otti sinua vastaan? Ruotsihan on melkein sinun äidinkielesi.- Pontus oli kaikista iloisin. - voi puhua äidinkieltä jos Elm ei ole paikalla. Tänään mennään etsimään tyttärelleni päiväkotia hänen kanssa.
Wernbloom tiesi, että osaan ruotsia, koska kohdattiin noin 15 kertaa kentällä ja aina puhuimme ennen ja jälkeen peliä. Muuten, meidän maajoukkueessa pelaa Niklas Moisander. He ovat keskenään läheisiä ystäviä.
- Onko totta, että puhutte veljesi Aleksein kanssa keskenäänne ruotsia?- Kyllä.
- Miten vanhemmat suhtautuivat, kun puhuitte ruotsia?- Kuulimme perkeleitä. Emme tahallisesti tehneet sitä, vaan se tuli luonnostaan. Kirjoitan nytkin tekstiviestit hänelle ruotsiksi.
- Kenen kanssa puhut suomea?- Vaimon ja ystävien kanssa.
- Miten tutustuit tulevaan vaimoosi, jos se ei ole salaisuus?- Kauan sitten. Veli tapasi tyttöä ja se oli sen sisko. Niin tutustuttiin. Hänen vanhempaansa ovat suomalaiset, jotka asuvat ja työskentelevät Yhdysvalloissa. Siellä hän on syntynyt, mutta tuli sitten takaisin Suomeen.
- Kuinka vanhoja olitte, kun menitte naimisiin?- 23. Neljän vuoden seurustelun jälkeen. Tutustuimme, kun olin 19v.
JATKUU ...