FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 04:27:18 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3]
 
Kirjoittaja Aihe: Aulis Rytkönen - Rahasto  (Luettu 23530 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #50 : 07.04.2018 klo 22:56:29

No en oo kyl itse vielä ”muutamaan kymppiin” per kausi törmänny missään.


Puhuttiin jäsenmaksusta...

Uutinen
JÄSENMAKSUT 2018
aikuiset                            26 €
lapset alle 18-v.                13 €
kannattaja jäsenmaksu     200 €


Ilveksessä näin.

Mutta joo, taidetaan puhua muusta kuin jäsenmaksusta....kausimaksut toki eri luokkaa.
RTS

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 07.04.2018 klo 23:40:02

Minkä seuran jäsenmaksu on muka 150€ ? ??? Yleensä noi on muutaman kympin...maksimissaan.
Ihan HJK:n jäsenmaksu se 150€ on.
http://www.hjk-j.fi/seura/maksut/
PaoloRos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulun Pallo-Veikot


Vastaus #52 : 12.04.2018 klo 13:06:11

No en oo kyl itse vielä ”muutamaan kymppiin” per kausi törmänny missään.

Kuten jutussakin mainittiin, niin klubissa noi ikäluokkamaksut (meillä niistä puhuttiin vielä seuran vuosimaksuina, johon sisältyi kausikortti liigajengin matseihin (just)), oli vuosittain jotain just tuota 700e tasoa. Toivottavasti ovat tuosta tippuneet! Sairasta rahastusta.

Mutta kyllä muualla pääkaupunkiseudulla ollaan kyl 100-200e pintaan per vanhin junnu kaudesta seuralle aina maksettu. Ja edullisempaa sit sisaruksille. Se on ihan ok summa, jotta saadaan varmistettua seurojen parempi toiminta ammattitaitoisten valmentajien kautta. Mutta seuroille valitettavasti vielä pieni summa.

Klubi saa isoja sponssirahoja liigaseuran statuksella ja edarijunnuille puoli-ilmaisia ulkomaanreissuja nimen avulla, mutta silti ne osaa rahastaa myös vanhempia.

Milloinkahan yritykset uskaltaa lähteä isommilla summilla puhtaasti juniorityön taakse? Artikkeli jälleen erinomainen äänenavaus, mutta johtaako jälleen umpikujaan?

Tietenkin olisi ensin hyvä ymmärtää eri maksujen nimet, ennekuin aletaan puhumaan, mutta....puhutaanko seuran jäsenmaksusta, seuran kausimaksusta vai joukkueen kuukausimaksusta.  No kallista joka tapauksessa, mutta varmaankin jokainen miettii mihin rahansa pistää, lapsiensa harrastuksiin, autoon, kesämökkiin, ulkomaan matkoihin, Alkoon tai muualle. Minä olen oman valintani tehnyt sen perusteella että minun on annettu lapsena itse harrastaa, niin tahdon sen pääoman antaa jatkua omille lapsilleni myös.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #53 : 30.04.2019 klo 11:00:33

https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/aulis-rytkonen-rahaston-stipendit-vuodelle-2019-jaettu/

Vuosittainen ylösnosto. Jos viime vuonna stipendien summa oli 15.770 € ja saajia 66, tämän vuoden 22.500 € tarkoittaa hienoa 43% kasvua stipendeissä ja "lähes sata" suurin piirtein samanlaista kasvua stipendin saajissa.

Ylos
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #54 : 30.04.2019 klo 14:13:17

https://www.hjk.fi/artikkelit/miehet/aulis-rytkonen-rahaston-stipendit-vuodelle-2019-jaettu/

Vuosittainen ylösnosto. Jos viime vuonna stipendien summa oli 15.770 € ja saajia 66, tämän vuoden 22.500 € tarkoittaa hienoa 43% kasvua stipendeissä ja "lähes sata" suurin piirtein samanlaista kasvua stipendin saajissa.

Ylos

Miten tuo jako tapahtuu? Tasajako vai joku muu tapa?
Arabialainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi 04


Vastaus #55 : 30.04.2019 klo 15:22:23

Niitä voi hakea ja joukkueenjohtaja ja rahastonhoitaja puoltavat n.1-3 hakemusta per joukkue. Läheskään kaikista joukkueista ei hakemuksia tule mitä olen ymmärtänyt. Itseltä tälle iso kunnioitus.

e. Ja tiedän tapauksia joissa maksuvaikeuksissa olevia on kehoitettu joukkueen toimesta hakemaan tukea, jos eivät ole itse tienneet/osanneet hakea tukea.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2019 klo 15:25:48 kirjoittanut Arabialainen »
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #56 : 30.04.2019 klo 15:27:00

Rahaston sääntöjen linkki ei vienyt enää sääntöihin joten en voi tarkistaa, mutta muistelen, että tarkoitus oli nimenomaan tukea tarpeen mukaan. Tämä tarkoittaa sitä, että tasajakoa ei välttämättä toteuteta, vaan tukea tulee sen verran kun katsotaan tarpeelliseksi. Tätä tukee myös se, että junnujen maksut vaihtelevat aika voimakkaasti sen mukaan, minkä ikäisestä junnusta on kyse.
Arabialainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi 04


Vastaus #57 : 30.04.2019 klo 15:33:23

Tätä tukee myös se, että junnujen maksut vaihtelevat aika voimakkaasti sen mukaan, minkä ikäisestä junnusta on kyse.
ja millä tasolla pelaa.
Snoopy

Poissa Poissa


Vastaus #58 : 30.04.2019 klo 17:42:20

Meidänkin joukkueesta hakijoita oli jälleen useita, joten korjaan vähän...

Hakemuksia voi tulla kaksi per joukkue. Yhdestä joukkueesta ei siis voida rahoittaa enempää. Hakijoita olisi ollut enemmänkin, mutta kahta tuettiin.

Tasolla ei sinänsä ole väliä eikä myöskään iästä, kaikkia tuetaan tasaisesti. Valmennus tekee oman ehdotuksen tuettavista, eli esim. kilpailullisuus, joukkueen sisäinen taso ja pelaajan motivaatio.. Joukkueen johto hakee sen jälkeen omien kriteerien pohjalta, eli esim. joku voi selvitä maksuista vaikka pahasti olisikin maksut myöhässä, kun taas toisella hyvin vaikeaa.
Kaikkien kohdalla me itse olimme aloitteellisia, koska vanhemmat eivät tästä usein tiedä. Tietoa kyllä jaetaan, mutta usein sähköpostit jäävät lukematta.

Monen pelaajan kohdalla autamme myös muita reittejä ja tuki hakemuksia. Meillä kaksi jojoa koska taustat tekevät esim. näiden kanssa todella paljon töitä. Meillä hyvin tiukka linja ettei rästejä tule paljon, eli kaksi kk aiheuttaa jo harjoittelun sekä pelaamisen katkeamisen, mutta tähän on myös se syy ettei kukaan edesauta pahaa velkaantumista. Olen ollut isänä maksamassa kahden pelaajan vuosien rästejä.. Ei enää koskaan.

Mutta taustat siis tekevät näiden eteen paljon, tarkoittaa useita eri tukia.
Aulis Rytkösen tuki on keskimäärin muutamia satoja euroja per pelaaja per kausi.

-Snoopy-
« Viimeksi muokattu: 30.04.2019 klo 17:45:11 kirjoittanut Snoopy »
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 01.05.2019 klo 18:30:07

Keskimääräinen tuki on ollut n. 225-250 e/pelaaja riippuen siitä mitä ”lähes sata” tarkoittaa.

Varmasti mukana on niitä, joiden tuki on satasen luokkaa ja myös niitä joilla se on selvästi enemmän.

Itseäni ilahduttaa, että sekä tuettujen määrä että tuen kokonaissumma on kasvanut hyvillä hyppäyksillä. Toivottavasti kasvu jatkuu edelleen.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 02.05.2019 klo 08:44:17

Itseäni ilahduttaa, että sekä tuettujen määrä että tuen kokonaissumma on kasvanut hyvillä hyppäyksillä. Toivottavasti kasvu jatkuu edelleen.

Niin siis on surullista, että meillä on niinkin paljon perheitä, joilla ei ole varaa maksaa harrastusta. Itse siis toivoisin, että tuo määrä lähtisi laskuun. Vaikka toki rahaston toimivuutta mitatessa tuo nouseva trendi on hyvä sillä moni jää varmasti vieläkin ilman apua vaikka sitä tarvisikin.
Snoopy

Poissa Poissa


Vastaus #61 : 02.05.2019 klo 09:25:35

Todella moni jää ilman tukea. Meillä maksuvaikeuksia n.15%:lla ja meidän kk maksu on se suhteellisen normaali n. 100€/kk.
Tämä tarkoittaa että n. 25-30% pelaajista ei voi esim. osallistua ulkomaan turnauksiin ja n. 15-20% jättää leirit välistä.

Tämä myös estää monelta pääsyn edustukseen, koska kulut usein ovat yli tuplasti sen mitä meillä...

-Snoopy-
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 03.05.2019 klo 07:23:24

Niin siis on surullista, että meillä on niinkin paljon perheitä, joilla ei ole varaa maksaa harrastusta. Itse siis toivoisin, että tuo määrä lähtisi laskuun. Vaikka toki rahaston toimivuutta mitatessa tuo nouseva trendi on hyvä sillä moni jää varmasti vieläkin ilman apua vaikka sitä tarvisikin.

Ymmärrän pointtisi.

Kuitenkin kahden joukkueen jojona toimineena ja näitä maksuvaikeuksia ja tiukilla olleita perheitä läheltä nähneenä en ihan usko, että avuntarve olisi lähdössä laskuun. Harrastamisen hinta keinonurmilla ja lämmitetyissä halleissa ei ole tippumassa, ellei jotain dramaattista tapahdu. Samoin jalkapallon pariin tulee moneen muuhun lajiin verrattuna pelaajia hyvin erilaisista taustoista. Tuelle ja AR-rahastolle on tilausta ja tarve on sen hyvästä kasvusta huolimatta edelleen moninkertainen.

Olin jo lopettanut omat jojonhommat ennen kuin tämä rahasto perustettiin. Ehdin kuitenkin olla mukana 2012 vastaavassa hankkeessa, kun Opetus- ja Kulttuuriministeriö myönsi seuratoiminnan kehitystukea vähävaraisten harrastusmahdollisuuksien kehittämiseen. Tuolloin HJK junioreiden osuus tuesta oli 12.500 € ja sitä saatiin ohjattua myös parille meidän joukkueen pelaajalle. Se tuki meni tosi tarpeeseen, vaikka tarvetta olisi silloinkin ollut enemmän. Harmittavin asia silloin oli tuen kertaluontoisuus. Sen tämä rahasto näyttää onnistuneesti korjanneen.

 
Sivuja: 1 2 [3]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa