Dropboxin sivujen mukaan: "new Dropbox accounts created after October 4, 2012 no longer have a Public folder"
Itselläni on sitä uudempi tili, mutta sain oman testikuvan näkyviin foorumille lisäämällä/vaihtamalla Dropboxin antamaan linkin osoitteeseen raw=1 (kysymysmerkin jälkeen) tämän ohjeen mukaisesti:
https://www.dropbox.com/help/201 Sama loppu näkyy olevan blackhawkinkin kuvien url-osoitteissa. Mulla oma testikuva näkyi tosin aika isona.
Jos joku tietää kätevämmän tavan muuntaa näitä uusien Dropbox-tilien kuvia, kertokaa ihmeessä!
Juuri tuolla tavalla se toimii. Jokaiselle matkaraporttiin tulevalle kuvalle olen tehnyt Dropboxissa julkisen linkin, jonka olen laittanut raporttiin yllämainitussa muodossa (eli kysymysmerkin jälkeen "raw=1", jotta linkki osoittaa suoraan kuvaan). Itse olen tehnyt niin, että mulla on tuolla vain ne kuvat, joita haluan käyttää matkaraporteissa. Matkaraporttihakemistossa olevat kuvat olen pienentänyt valmiiksi 1024 pikselin levyisiksi, jotta näkyisivät hyvin useimmilla läppäreilläkin, latautuisivat kohtuullisen nopeasti useimmilla nettiyhteyksillä eivätkä aiheuttaisi Dropboxiin liikaa liikennettä. Dropbox Basicista jaetuissa tiedostoissa on 20 GB liikennöintirajoitus per vuorokausi. Kuulostaa paljolta, mutta jos laittaa raporttiin 40 kappaletta puolen megatavun suuruisia kuvia ja raportti saa tuhat lukijaa ensimmäisen päivän aikana, liikennöintirajoitus voi täyttyä. Käytännössä lukijoita ei ole noin paljoa, joten ongelmaa ei ole tullut vastaan. Alkuperäiset kuvat mulla on noin kymmenen kertaa isompia, joten ne eivät ilman pienennystä sovellu netissä käytettäviksi.