FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2017 klo 15:29:16 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: [1] 2 ... 41
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 152855 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sheriffi8

Poissa Poissa


: 13.01.2015 klo 20:23:11

Suuri Urheilugaala, vuoden markkintointiteko: HJK
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015 klo 06:27:27 kirjoittanut Catweazle »
Lama-Larsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #1 : 13.01.2015 klo 21:07:06

Suuri Urheilugaala, vuoden markkintointiteko: HJK

Olenko ainoa joka ei ymmärrä että mistä tämä tuli? ???
Sheriffi8

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 13.01.2015 klo 21:08:40

Olenko ainoa joka ei ymmärrä että mistä tämä tuli? ???

IhQ-Barca Suomeen + Säälipalkinto kun eihän potkupallolle voi muita palkintoja antaa kun on tämä hiihto ja keihäänheitto ja totanoi.
Zorbas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa


Vastaus #3 : 13.01.2015 klo 21:13:08

Olenko ainoa joka ei ymmärrä että mistä tämä tuli? ???

No, mitä vaihtoehtoja olisi ollut [vuoden suomalaiseksi urheilumarkkinointiteoksi]?
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, AFCA, M'well.


Vastaus #4 : 13.01.2015 klo 22:22:13

Olenko ainoa joka ei ymmärrä että mistä tämä tuli? ???
No muut ehdokkaat olivat se että ilmeisesti kesällä ajettiin rallia kilometrin päässä omasta sijainnistani ilman että olin tuosta tietoinen, ja se että instagramin fitnesstähdet kävivät jossain steroidi-messuilla.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 13.01.2015 klo 22:47:57

2014 klubi teki kovaa jälkeä kentällä. Markkinointi ei ollut samalla tasolla.
Sebastian Gunvald

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 13.01.2015 klo 22:54:50

2014 klubi teki kovaa jälkeä kentällä. Markkinointi ei ollut samalla tasolla.

Totta. Markkinoinnissa oli mielestäni aikamoinen notkahdus edelliseen kauteen verrattuna. Lisää sissimarkkinointia ja sosiaalisen median ja avoimen kaupunkitilan hyödyntämistä niin hyvä tulee.
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 13.01.2015 klo 23:04:50

2014 klubi teki kovaa jälkeä kentällä. Markkinointi ei ollut samalla tasolla.
Olen osittain samaa mieltä, mutta olihan tuo Barcelona-ottelu aikamoinen markkinointitempaus, joka toi ihan oikeutetusti myös palkinnon vuoden urheilumarkkinointiteosta. Siitäkin huolimatta, että joidenkin mielestä tuo taisi olla lähempänä vuoden rahastustempausta.
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 13.01.2015 klo 23:08:58

Ennenkuin jotkut eksyy totaaliselle marttyyrilinjalle kannattaisi huomioida, että on kahdenlaista "kritiikkiä". Rakentavaa kritiikkiä, jossa annetaan myös parannusehdotuksia ja sitten pelkkää kritiikkiä, jossa keskitytään kritisoimaan lähinnä kritisoimisen ilosta. Jos joukkueen päävalmentaja sanoo, että joukkueen rakentaminen on hyvässä vaiheessa niin en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi uskoa enemmän jotain foorumijanaria.

Oli kyllä aika paska vuosi markkinointipuolelta toi viime kausi. Lähinnä negatiivissa otsikoissa tunnuttiin seilaavan joukkueen hienoista otteista huolimatta. Harmittavinta oli, että esim. nämä Europelien tyhjät katsomot osattiin aavistaa täälläkin etukäteen, mutta markkinointiosaston reagointi asioihin jäi selittelyyn. Syytä ei todellakaan ole selkääntaputteluun palkinnosta huolimatta vaan entistä laadukkaampaan/loogisempaan työhön. Kuluttajaa ei voi kusettaa montaa kertaa.

Ihmeen hiljaista tuntuu olevan kausikorttienkin mainostamisen puolella ?
« Viimeksi muokattu: 13.01.2015 klo 23:11:18 kirjoittanut MetsienMies »
#T#

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #9 : 13.01.2015 klo 23:16:54


Ihmeen hiljaista tuntuu olevan kausikorttienkin mainostamisen puolella ?

Tätä olen ihmetellyt myös. Ei mitään mainosta missään. M-M. Kertoi kuitenkin aikaisemmin että tulevalle kaudelle tavoitellaan todella kovia kausarimyyntilukuja.
daryK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #10 : 13.01.2015 klo 23:29:38

Tätä olen ihmetellyt myös. Ei mitään mainosta missään. M-M. Kertoi kuitenkin aikaisemmin että tulevalle kaudelle tavoitellaan todella kovia kausarimyyntilukuja.

Ehkä niitä paukkuja on parempi säästää johonkin kovan pelaajasignauksen jälkeen? :)
rangaistuspotku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK, maajoukkue, €uRoPSja €uro-HJK


Vastaus #11 : 13.01.2015 klo 23:36:36

Mielenkiintoista että vuoden urheilumarkkinointina palkittiin HJK:n europelien markkinointi, vaikka lipunmyynti päonnistui pahasti. Eikös markkinointi- onnistuminen mitata tuloksessa(tässä tapauksessa yleisömäärät). Kieltämättä HJK:n mainokset oli hienoja ja nerokkaita, siitä annan tunnustusta. Mutta ei voi silti sanoa markkinoinnin onnistuneen, kun yleisömäärät jäi tavoitteista. Vähän sama kun joku palkittaisiin hyvästä myyntityöstä, vaikka myynti jäisi liian pieneksi.
Hugo Salmela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alexander Stubbin valtiomiestaidot


Vastaus #12 : 13.01.2015 klo 23:55:02

Olen osittain samaa mieltä, mutta olihan tuo Barcelona-ottelu aikamoinen markkinointitempaus, joka toi ihan oikeutetusti myös palkinnon vuoden urheilumarkkinointiteosta. Siitäkin huolimatta, että joidenkin mielestä tuo taisi olla lähempänä vuoden rahastustempausta.

Se oli kumpaakin.
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset


Vastaus #13 : 13.01.2015 klo 23:57:21

Mielenkiintoista että vuoden urheilumarkkinointina palkittiin HJK:n europelien markkinointi, vaikka lipunmyynti päonnistui pahasti. Eikös markkinointi- onnistuminen mitata tuloksessa(tässä tapauksessa yleisömäärät). Kieltämättä HJK:n mainokset oli hienoja ja nerokkaita, siitä annan tunnustusta. Mutta ei voi silti sanoa markkinoinnin onnistuneen, kun yleisömäärät jäi tavoitteista. Vähän sama kun joku palkittaisiin hyvästä myyntityöstä, vaikka myynti jäisi liian pieneksi.

Voihan tuota mitata luodulla mielikuvalla, näkyvyydellä ja muutamalla muullakin mittarilla (jotka toki mittareina vähemmän helposti todennettavissa). Ei parhaatkaan markkinointitempaukset suinkaan aina välittömästi näy asiakkaiden määrässä tai kassavirrassa. Muillakaan aloilla.
Millionthnck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #14 : 14.01.2015 klo 00:15:37

Mielenkiintoista että vuoden urheilumarkkinointina palkittiin HJK:n europelien markkinointi, vaikka lipunmyynti päonnistui pahasti. Eikös markkinointi- onnistuminen mitata tuloksessa(tässä tapauksessa yleisömäärät). Kieltämättä HJK:n mainokset oli hienoja ja nerokkaita, siitä annan tunnustusta. Mutta ei voi silti sanoa markkinoinnin onnistuneen, kun yleisömäärät jäi tavoitteista. Vähän sama kun joku palkittaisiin hyvästä myyntityöstä, vaikka myynti jäisi liian pieneksi.
Jos tommoinen kategoria on niin jollekkin se palkinto pitää antaa. Mikä olisi ollut ansaitsevampi taho?

Ja toinen juttu on se miten pahasti se lipunmyynti oikeasti epäonnistui. Jos stadioni olisi yksinkertaisesti tarkoitus saada täyteen niin se varmaan onnistuisi jakamalla 25,000 ilmaislippua kapasiteetin ollessa sen 10,000. Jos taas tarkoitus on jonkunlainen kompromissi tulojen maksimoinnin ja tunnelman välillä, niin se saattoi jopa mennä melko nappiin..

Yksilötasolla toki ymmärrän tapahtuneen kommentoinnin lippujen hinnoista, jos 4 henkisen perheen ilta futismatsissa maksaa sen ~200 euroa, niin onhan se vähän paljon monille. En tiedä oliko jotain perhealennuksia.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015 klo 00:26:04 kirjoittanut Millionthnck »
Tangomursu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: http://youtu.be/uOI3HQ0x2T4


Vastaus #15 : 14.01.2015 klo 01:33:58

Menihän toi lippujen hinnoittelu jonkun verran pieleen. Kyllä harvinaisiin lohkovaiheen peleihin olisi odottanut lähemmäs täyttä tupaa jokaiseen.
modern

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: teneriffa


Vastaus #16 : 14.01.2015 klo 01:47:26

Toisaalta jos europeleissä olisi ollut tupa täynnä, olisivat tuularit ehkä ajatelleet ettei puolityhjissä veikkausliigapeleissä ole mitään nähtävää verrattuna euroglooriaan. Nythän ottelut olivat katsojamääriltä ihan samalla tavalla kusta ja paskaa kilpailusta riippumatta, joten mitään merkittävää muutosta asenteissa veikkausliigapelejä kohtaa tuskin on tullut.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 14.01.2015 klo 08:40:28

Kyllä markkinointipalkinto oli hyvinkin ansaittu. Väitän, että parempaa duunia ei ole urheilumarkkinoinnissa tehnyt kukaan Suomessa, ja erityisesti suhteutettuna resursseihin. Tämä siitäkin huolimatta, että Rapid- ja UEL-peleissä 20% alemmat lippuhinnat olisivat varmastikin tuoneet 20-30% enemmän väkeä matseihin.

Klubi on ollut palkinnoilla monessa eri mainoskilpailussa ja monessa sarjassa, pärjännyt loistavasti bränditutkimuksessa ja raahannut tänne harjoituspeliin yhden maailman suurimmista ja tunnetuimmista seuroista. Tuollaisia markkinointitekoja ei olisi voinut veikkausliigaseuralta odottaa kukaan ainakaan muutama vuosi sitten.

Syksy oli markkinoinnin puolella hieman vaisu, ja nyt on varmasti vedetty henkeä. Uskon kyllä, että hyviä juttuja on tulossa talven ja kevään mittaan.
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 14.01.2015 klo 11:09:02

Ihan aidosti pitää kyllä ihmetellä mitä tämä vuoden markkinointiteko piti sitten sisällään ? Olen ilmeisesti ollut todella sokea tai huono muistinen, mutta en muista nähneeni mitään kovin ihmeellistä muutaman pysäkkimainoksen ja fb-kuvien lisäksi.

Kai se palkinto ansaittiin sitten sillä Barca-ottelulla. Mun mielestä joukkue kyllä markkinoi itse itseään viime kaudella parhaiten, ei taustajoukot. Vai ajateltiinko tässä, että historiallinen selviäminen Eurooppaliigaan oli sitä parasta markkinointia. Sen voisin allekirjoittaa.

Kyllä esim. Kendo IFK on aika helvetisti näkyvämpi katukuvassa kuin HJK valitettavasti.
Terry

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 14.01.2015 klo 11:16:16

Jos muut ehdokkaat olivat Helsinki Battle -rallipromootio ja Nordic Fitness Expo niin vaikea voittoa ihmetellä.

Esimerkiksi vuonna 2011 palkinnon voitti JJK ja näkisin HJK:n nykyisen markkinoinnin olevan Vesalaisen sirkusta laadukkaampaa.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Toni Doblas


Vastaus #20 : 14.01.2015 klo 11:17:58

Markkinoinnissa helppo ja hyvä idea olisi vaikka, että pelaajat kävisivät päivän aikana jakamassa kausareita niiden ostajille ihan henkilökohtaisesti (en tiedä onko tämän toteuttanut jo joku) tai sitten joku Klubi-päivä Kamppiin tjsp.
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 14.01.2015 klo 11:22:38

Jos muut ehdokkaat olivat Helsinki Battle -rallipromootio ja Nordic Fitness Expo niin vaikea voittoa ihmetellä.

Tämä selitti asian.
Sebastian Gunvald

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 14.01.2015 klo 11:24:32

Tällä hetkellä parasta markkinointia olisi jonkun valmennustiimiin kuuluvan lähes päivittäinen blogi mistä tahansa joukkueeseen ja tulevaan kauteen liittyvästä asiasta. Toki toimistonkin kuulumisia olisi mukava tietää jos siellä tapahtuu muutakin mielenkiintoista kuin kahvien kaatuminen näppäimistölle tai jaffojen meneminen nenään.
Polttomerkki

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 14.01.2015 klo 11:29:00

Markkinoinnissa helppo ja hyvä idea olisi vaikka, että pelaajat kävisivät päivän aikana jakamassa kausareita niiden ostajille ihan henkilökohtaisesti (en tiedä onko tämän toteuttanut jo joku) tai sitten joku Klubi-päivä Kamppiin tjsp.
Etkö varmasti? :D
Terry

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 14.01.2015 klo 11:29:38

Tällä hetkellä parasta markkinointia olisi jonkun valmennustiimiin kuuluvan lähes päivittäinen blogi mistä tahansa joukkueeseen ja tulevaan kauteen liittyvästä asiasta. Toki toimistonkin kuulumisia olisi mukava tietää jos siellä tapahtuu muutakin mielenkiintoista kuin kahvien kaatuminen näppäimistölle tai jaffojen meneminen nenään.

Ylos
 
Sivuja: [1] 2 ... 41
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines