kokistuoppi
Poissa
Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy
|
|
Vastaus #1050 : 01.10.2017 klo 21:29:31 |
|
Hauskahan tuo oli suomalaiseksi mainokseksi. Ja eikös siinä puhuttu juurikin Klubipäätyä koskevasta alennuksesta, joten kohderyhmänä päätymenosta kiinnostuneet?
|
|
|
|
Krishito
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, Celtics
|
|
Vastaus #1051 : 01.10.2017 klo 22:24:29 |
|
Hauskahan tuo oli suomalaiseksi mainokseksi. Ja eikös siinä puhuttu juurikin Klubipäätyä koskevasta alennuksesta, joten kohderyhmänä päätymenosta kiinnostuneet?
IMO lähinnä vaivaannuttava mainos. Ottelumainos johon sisältyy vanhan talon talonkirjat (tms.?), vaarin syntymävuosi jne. antaa lähinnä hämmentävän vaikutelman, liian kaukaa haettu koko idea ja aika epärelevanttia sisältöä. Jos halutaan klubipäädyn lauluja korostaa niin sais ne kyllä mun mielestä aika paljon luontevammin mainokseen sisällytettyä.
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
|
Vastaus #1052 : 01.10.2017 klo 22:31:02 |
|
Mun mielestä hyvä mainos, joka asiaa tuntemattomissa herättää tunteen että tuossa HJK:n touhussa on jotain mielenkiintoista pöhinää meneillään ja siihen voisi tutustua - ja asiaa tuntevissa mukavia mielleyhtymiä ja hymyjä. Näitä hassutteluja kaivataan töölönihme hästägejä. Näitä, legendaarisia Sorsa-mainoksia ja robinlod-hassutteluja. Kepeää, leikkisää menoa.
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
|
Vastaus #1053 : 02.10.2017 klo 02:00:55 |
|
Mun mielestä hyvä mainos, joka asiaa tuntemattomissa herättää tunteen että tuossa HJK:n touhussa on jotain mielenkiintoista pöhinää meneillään ja siihen voisi tutustua - ja asiaa tuntevissa mukavia mielleyhtymiä ja hymyjä. Näitä hassutteluja kaivataan töölönihme hästägejä. Näitä, legendaarisia Sorsa-mainoksia ja robinlod-hassutteluja. Kepeää, leikkisää menoa.
Tämä on erityisen hyvää vastapainoa nyt syntymässä olevalle huligaani-imagolle. Jos miettii missä yhteyksissä HJK:n kannattajat ovat viime aikoina esiintyneet mediassa, ei kepeys ja leikkisyys tule ensimmisenä mieleen.
|
|
|
|
|
S.K.
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi
|
|
Vastaus #1055 : 14.12.2017 klo 10:50:53 |
|
SMM siirtyy Klubista A-lehtiin.
Katsotaan mitä uusi henkilö saa aikaan.
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
|
Vastaus #1056 : 14.12.2017 klo 10:54:41 |
|
SMM siirtyy Klubista A-lehtiin.
Katsotaan mitä uusi henkilö saa aikaan.
Jos ymmärsin oikein, ei uutta henkilöä ole ainakaan millään kovin pikaisella aikataululla tulossa, vaan seurassa katsotaan rauhassa mitä markkinoinnin kanssa tehdään.
|
|
|
|
Hiiritin
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1057 : 14.12.2017 klo 11:40:18 |
|
Varmaan hyvä, jos ei heti laiteta rekryä pystyyn. Nyt on mainio paikka miettiä mihin suuntaan markkinointia halutaan viedä, ja lähteä hakemaan oikeaa henkilöä tai henkilöitä sen perusteella
Sarille kiitos hyvästä työstä.
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
|
Vastaus #1058 : 14.12.2017 klo 14:30:17 |
|
Klubin uutisesta:– Upea asia ja olemme ylpeitä, että meidän työntekijät ovat kysyttyjä työmarkkinoilla. Meillä on seurassa hyvä tilanne ja tulevan kauden suunnitelmat pitkällä, joten pääsemme miettimään rauhassa myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti iloitsee työkaverinsa puolesta.
|
|
|
|
diagonaali
Paikalla
|
|
Vastaus #1059 : 14.12.2017 klo 18:07:49 |
|
Klubin uutisesta:– Upea asia ja olemme ylpeitä, että meidän työntekijät ovat kysyttyjä työmarkkinoilla. Meillä on seurassa hyvä tilanne ja tulevan kauden suunnitelmat pitkällä, joten pääsemme miettimään rauhassa myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti iloitsee työkaverinsa puolesta. Kova on sinänsä tuo SMM:n tuleva pesti, joten syystäkin Ägä on ylpeä. Hienoa, että Klubista voi hypätä suoraan huippupesteihin. Itse toivon tulevalta myynnin ja markkinonnin osalta rohkeampaa askelta eteenpäin. Junioreihin ja olosuhteisiin on panostettu, joten olisiko nyt vuorossa tuon paletin nostaminen ihan uudelle tasolle? Tettiläisille muuta tekemistä toimistolla ja markkinointivastuu kokeneille, mutta nuoreikkaille markkinoinnin osaajille? Niitä nimittäin riittää.
|
|
|
|
Cretinhop
Poissa
Suosikkijoukkue: Boris The Spider
|
|
Vastaus #1060 : 14.12.2017 klo 18:18:38 |
|
Kova on sinänsä tuo SMM:n tuleva pesti, joten syystäkin Ägä on ylpeä. Hienoa, että Klubista voi hypätä suoraan huippupesteihin.
No jaa, suoraan ja suoraan. Ennen Klubia SMM oli ehtinyt olla perustamassa yhtä mainostoimistoa ja toimia sen luovana johtajana.
|
|
|
|
diagonaali
Paikalla
|
|
Vastaus #1061 : 14.12.2017 klo 19:18:22 |
|
No jaa, suoraan ja suoraan. Ennen Klubia SMM oli ehtinyt olla perustamassa yhtä mainostoimistoa ja toimia sen luovana johtajana.
Toimistojen osakkaita riittää, mutta harva niistä tulisi valituksi tuollaiseen tehtävään. Persoona painaa paljon, mutta ainakin toivon pestin Klubissa auttaneen.
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
|
Vastaus #1062 : 14.12.2017 klo 20:42:58 |
|
Nyt on mainio paikka miettiä mihin suuntaan markkinointia halutaan viedä, ja lähteä hakemaan oikeaa henkilöä tai henkilöitä sen perusteella
Toivottavasti edelleen yritetään saada kovaa osaamista myyntiin ja markkinointiin henkilöistä, joilla on kunnon näyttöjä näistä hommista, eikä jotain entistä pelaajaa tms. saunakaveria jolla on vähän kokemusta jostain markkinointiin tai myyntiin viittaavasta.
|
|
|
|
leeremick26
Poissa
Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes
|
|
Vastaus #1063 : 14.12.2017 klo 20:48:24 |
|
Toivottavasti edelleen yritetään saada kovaa osaamista myyntiin ja markkinointiin henkilöistä, joilla on kunnon näyttöjä näistä hommista
Yhä edelleen väitän, ettei Klubilla ole mitään järkeä pestata pestiin ketään 6k kuussa vetävää huippuammattilaista. Ihan järkiperäisesti ajatellen Klubi ei vain yksinkertaisesti voi voittaa julkisuuskuvassa niin paljoa rahallisesti ja imagollisesti millään tavalla, että täyspäiväisen markkinoinnin ammattilaisen palkkaamisessa olisi pienintäkään järkeä: markkina-alue ja segmentti on aivan järjettömän pieni ja kasvavat tulot onnistuneenkin markinoinnin ansiosta marginaaliset. Mutulla väittäisin, että esimerkiksi se helvetin hieno printtikamppis toi maksimissaan 20 uutta katsojaa matseihin silloin pari vuotta sitten. Ja tuolla kamppiksella kuitenkin voitettiin palkintojakin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.12.2017 klo 20:53:18 kirjoittanut leeremick26 »
|
|
|
|
|
Keskiviikko
Poissa
Suosikkijoukkue: Medo
|
|
Vastaus #1064 : 15.12.2017 klo 08:14:26 |
|
Yhä edelleen väitän, ettei Klubilla ole mitään järkeä pestata pestiin ketään 6k kuussa vetävää huippuammattilaista. Ihan järkiperäisesti ajatellen Klubi ei vain yksinkertaisesti voi voittaa julkisuuskuvassa niin paljoa rahallisesti ja imagollisesti millään tavalla, että täyspäiväisen markkinoinnin ammattilaisen palkkaamisessa olisi pienintäkään järkeä: markkina-alue ja segmentti on aivan järjettömän pieni ja kasvavat tulot onnistuneenkin markinoinnin ansiosta marginaaliset.
Mutulla väittäisin, että esimerkiksi se helvetin hieno printtikamppis toi maksimissaan 20 uutta katsojaa matseihin silloin pari vuotta sitten. Ja tuolla kamppiksella kuitenkin voitettiin palkintojakin.
Jälkimmäiseen vahva sama. Hauskaa myös seurata, miten forkalla arvioidaan markkinointijohtajan suoritusta peilaten tätä ainoastaan kuluttajamainontaan ja sen määrään. Klubi menettää poikkeuksellisen osaavan ammattilaisen ja toivottavasti tuo ei pitkässä juoksussa pudota b2b-puolen varainhankintaa ja näivetä yhteistyömalleja. Sieltä se raha toimintaan edelleen tulee. Viilaisin siis ensimmäistä mielipidettä itse niin päin, että SMM:n alkuperäiseen pestiin on perusteltua hankkiakin jokin oikeasti alan ammattilainen (jos joku on oikeasti houkuteltavissa, pestistä ei kiitosta tule herumaan), mutta kuluttajaviestinnästä vastaamaan riittänee pelkästään tuotto/panos-suhdetta ajatellen vaikka Twiklu reenaamaan työtä. Edit: Tsemppiä SMM:lle vielä uusiin haasteisiin. Nostivat Ägän kanssa muutamassa vuodessa toimiston toiminnan aivan uudelle tasolle, jos peilaa historiaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.12.2017 klo 08:16:48 kirjoittanut Keskiviikko »
|
|
|
|
|
PG
Poissa
Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa
|
|
Vastaus #1065 : 15.12.2017 klo 09:45:12 |
|
Lisäisin vielä sen, että Sarin saapumisen jälkeen yleisömäärät nousivat 25%. Tälle tasolle ne ovat nyt vakiutuneet, joka onkin sitten liigan ja muiden seurojen profiilien heikkouden takia hankalampi juttu. Suurin pelko on, että jatkossa mennään Ägän tyylitajulla ja ravimiehen twitterillä, eikä copy writer-osaamista ole toimistolla edes vähää alusta. Palattaisiin siis heittämällä ysärille. Sari toi toimistolle mielettömän määrän ammattimaisuutta, joka oli varmasti osittain järkytyskin muniinpuhalteluun tottuneelle sisäsiittoiselle futisskenelle. En ymmärrä miksi Sarille vittuiltiin pitkin kesää jokaisessa paikassa verkoista ja muista. Hienoin juttu oli kun oli jonkun uuden potentiaalisen yritysasiakkaan kanssa tapahtuma jota Sari mainosti twitterissä, ja siihen sitten päätyläiset kokivat tarpeelliseksi mennä vittuilemaan ja kertomaan uudelle potentiaaliselle sidosryhmälle ettei Klubia kiinnosta sidosryhmät vittuakaan koska muikkuverkot. Ihmeellistä oman tuotteen päälle paskomista ja vielä asiasta josta Klubi, tai vielä vähemmän Sari, olivat ainoina vastuussa. Toivottavasti Ägällä on hyvä suunnitelma jatkoa varten. Yleisömäärä pysynee samanlaisena mutta rahat tulevat muualta, kuten jo edellä todettiin. Loppuun vielä maistiainen ensi kesän honak-matsin mainoskampanjasta: Matsi päivä ! Tule kannustamaan taistelua klupi# halvalla lippu #tiketistä #omakoti talo
|
|
|
|
John Fire
Poissa
Suosikkijoukkue: Brahen kenttä
|
|
Vastaus #1066 : 15.12.2017 klo 09:50:13 |
|
Loppuun vielä maistiainen ensi kesän honak-matsin mainoskampanjasta:
|
|
|
|
JJO
Poissa
Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS
|
|
Vastaus #1067 : 15.12.2017 klo 11:47:29 |
|
Tulee sieltä kuka hyvänsä niin iso ruutu on täytettävänä. SMM:n rooli HJK:n taustalla sisälsi todella monia eri tehtäviä tiedotuksen hoitamisesta käytännön ottelupäivien järjestelyihin ja paljon muuta. Periaatteessa teki vähintään kahden ihmisen työt. HJK on säästänyt rahaa pitämällä toimiston joukon hyvin tiiviinä. Jotain porukkaa on pakko tulla sisään.
|
|
|
|
Hiiritin
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1068 : 15.12.2017 klo 12:02:25 |
|
En ymmärrä miksi Sarille vittuiltiin pitkin kesää jokaisessa paikassa verkoista ja muista. Hienoin juttu oli kun oli jonkun uuden potentiaalisen yritysasiakkaan kanssa tapahtuma jota Sari mainosti twitterissä, ja siihen sitten päätyläiset kokivat tarpeelliseksi mennä vittuilemaan ja kertomaan uudelle potentiaaliselle sidosryhmälle ettei Klubia kiinnosta sidosryhmät vittuakaan koska muikkuverkot. Ihmeellistä oman tuotteen päälle paskomista ja vielä asiasta josta Klubi, tai vielä vähemmän Sari, olivat ainoina vastuussa.
Ainoa "oman tuotteen päälle paskominen" on nuo verkot. Ainakin minusta Klubi on noista isosti vastuussa, niin kehno ratkaisu ne ovat ja niin paskasti niistä on tiedotettu. Jos tyytymättömät asiakkaat pilaa jonkun diilin, niin voi voi. Hoitakaa asiakassuhteet paremmin.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
|
Vastaus #1069 : 15.12.2017 klo 12:14:52 |
|
Joskus tuli annettua palautetta, kun mitään tiedotusta/fb-tapahtumaa/somenostoja ei meinannut otteluista tulla. Voi olla että meni täysin väärään osoitteeseen, mutta muutaman tuularin kanssa keskusteltuani sain vahvistusta uskomuksilleni.
Europelit ja derbyt ansaitsivat toki kaiken huomion, mutta monet potentiaaliset kesäpäivän matsit jäivät näiltä tuulareilta välistä, kun tietoa niistä ei ollut. Se maanan, sunnun -hassuttelu oli ehkä jmt-kamaa, mutta ainakin näkyvyyttä tuli - ehkä ei sitten tarpeeksi?
|
|
|
|
Demian
Poissa
Suosikkijoukkue: Bauhaus
|
|
Vastaus #1070 : 15.12.2017 klo 14:34:55 |
|
Tulee sieltä kuka hyvänsä niin iso ruutu on täytettävänä. SMM:n rooli HJK:n taustalla sisälsi todella monia eri tehtäviä tiedotuksen hoitamisesta käytännön ottelupäivien järjestelyihin ja paljon muuta. Periaatteessa teki vähintään kahden ihmisen työt. HJK on säästänyt rahaa pitämällä toimiston joukon hyvin tiiviinä. Jotain porukkaa on pakko tulla sisään.
Ägä puheli eilen siihen malliin, että tehtävienjako ja organisointi ei ole onnistunut muutenkaan optimaalisesti, mikä on sitten vienyt turhaan energiaa ja resursseja ydintekemiseltä. Tähän olisi tarkoitus saada muutos, mistä syystä rekrytointejakin pohditaan aiempaa tarkemmin.
|
|
|
|
torki
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1071 : 18.12.2017 klo 21:59:59 |
|
Lisäisin vielä sen, että Sarin saapumisen jälkeen yleisömäärät nousivat 25%. Sari toi toimistolle mielettömän määrän ammattimaisuutta, joka oli varmasti osittain järkytyskin muniinpuhalteluun tottuneelle sisäsiittoiselle futisskenelle.
Onko sulla jotain sisäpiirin tietoa asiasta - tehtiinkö toimistolla Sarin aikana jotakin aiempaa ammattimaisemmin tai paremmin?`Ulospäinhän tuosta ei näy kuin joku kuluttajille suunnattu mainos ja yleisömäärän kasvua on vaikea yhdistää suoraan markkinoinnin onnistumiseen. Varmasti oli hyvä idea tuoda 'ulkopuolelta' ammattilainen hommiin, vaikken markkinoinnista mitään ymmärräkään.
|
|
|
|
Triumphant
Poissa
|
|
Vastaus #1072 : 28.12.2017 klo 20:24:00 |
|
Hei! Olen media-alan opiskelija ja suunnittelin joululoman harjoitustyönä klubille uuden logon. Sen tarkoitus ei ole korvata HJK:n varsinaista logoa vaan sitä voi käyttää markkinointitempauksissa, fanituotteissa ja esim. kolmospaidassa. Logoa saa käyttää vapaasti.
|
|
|
|
Huupponen
2017
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91
|
|
Vastaus #1073 : 28.12.2017 klo 20:29:32 |
|
Hassuttelulle
|
|
|
|
ptuutti
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1074 : 28.12.2017 klo 20:31:10 |
|
Klubi ei tarvi mitään logoa. Klubilla on vaakuna. Ei jatkoon.
|
|
|
|
|
|