FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
21.07.2018 klo 01:06:39 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 ... 42 [43] 44 ... 52
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 219691 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallokulttuurimarxismi


Vastaus #1050 : 01.10.2017 klo 22:29:31

https://twitter.com/hjkhelsinki/status/914047045186531328

MVNT :D Ylos

e. Kyllähän toi meille kannattajille uppoaa nyt jotenkin, mutta näinkö markkinoidaan tuotetta ulkopuolisille? Todella outoa settiä, ei voi kuin ihmetellä.

Hauskahan tuo oli suomalaiseksi mainokseksi. Ja eikös siinä puhuttu juurikin Klubipäätyä koskevasta alennuksesta, joten kohderyhmänä päätymenosta kiinnostuneet?
Krishito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, Celtics


Vastaus #1051 : 01.10.2017 klo 23:24:29

Hauskahan tuo oli suomalaiseksi mainokseksi. Ja eikös siinä puhuttu juurikin Klubipäätyä koskevasta alennuksesta, joten kohderyhmänä päätymenosta kiinnostuneet?

IMO lähinnä vaivaannuttava mainos. Ottelumainos johon sisältyy vanhan talon talonkirjat (tms.?), vaarin syntymävuosi jne. antaa lähinnä hämmentävän vaikutelman, liian kaukaa haettu koko idea ja aika epärelevanttia sisältöä. Jos halutaan klubipäädyn lauluja korostaa niin sais ne kyllä mun mielestä aika paljon luontevammin mainokseen sisällytettyä.

muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #1052 : 01.10.2017 klo 23:31:02

Mun mielestä hyvä mainos, joka asiaa tuntemattomissa herättää tunteen että tuossa HJK:n touhussa on jotain mielenkiintoista pöhinää meneillään ja siihen voisi tutustua - ja asiaa tuntevissa mukavia mielleyhtymiä ja hymyjä. Näitä hassutteluja kaivataan töölönihme hästägejä. Näitä, legendaarisia Sorsa-mainoksia ja robinlod-hassutteluja. Kepeää, leikkisää menoa.
Demian

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Bob cut, Sebastian Dahlström, Heikki Hobitti


Vastaus #1053 : 02.10.2017 klo 03:00:55

Mun mielestä hyvä mainos, joka asiaa tuntemattomissa herättää tunteen että tuossa HJK:n touhussa on jotain mielenkiintoista pöhinää meneillään ja siihen voisi tutustua - ja asiaa tuntevissa mukavia mielleyhtymiä ja hymyjä. Näitä hassutteluja kaivataan töölönihme hästägejä. Näitä, legendaarisia Sorsa-mainoksia ja robinlod-hassutteluja. Kepeää, leikkisää menoa.

Tämä on erityisen hyvää vastapainoa nyt syntymässä olevalle huligaani-imagolle. Jos miettii missä yhteyksissä HJK:n kannattajat ovat viime aikoina esiintyneet mediassa, ei kepeys ja leikkisyys tule ensimmisenä mieleen.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1054 : 13.12.2017 klo 18:02:17

https://twitter.com/hjkhelsinki/status/940943110430953472 :)

Muuten hyvä, mutta eikö osoite olisi pitänyt olla Mäntyniemi?
S.K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #1055 : 14.12.2017 klo 11:50:53

SMM siirtyy Klubista A-lehtiin.

Katsotaan mitä uusi henkilö saa aikaan.
Demian

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Bob cut, Sebastian Dahlström, Heikki Hobitti


Vastaus #1056 : 14.12.2017 klo 11:54:41

SMM siirtyy Klubista A-lehtiin.

Katsotaan mitä uusi henkilö saa aikaan.

Jos ymmärsin oikein, ei uutta henkilöä ole ainakaan millään kovin pikaisella aikataululla tulossa, vaan seurassa katsotaan rauhassa mitä markkinoinnin kanssa tehdään.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1057 : 14.12.2017 klo 12:40:18

Varmaan hyvä, jos ei heti laiteta rekryä pystyyn. Nyt on mainio paikka miettiä mihin suuntaan markkinointia halutaan viedä, ja lähteä hakemaan oikeaa henkilöä tai henkilöitä sen perusteella

Sarille kiitos hyvästä työstä.
Demian

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Bob cut, Sebastian Dahlström, Heikki Hobitti


Vastaus #1058 : 14.12.2017 klo 15:30:17

Klubin uutisesta:

Uutinen
– Upea asia ja olemme ylpeitä, että meidän työntekijät ovat kysyttyjä työmarkkinoilla. Meillä on seurassa hyvä tilanne ja tulevan kauden suunnitelmat pitkällä, joten pääsemme miettimään rauhassa myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti iloitsee työkaverinsa puolesta.
diagonaali

Poissa Poissa


Vastaus #1059 : 14.12.2017 klo 19:07:49

Klubin uutisesta:

Uutinen
– Upea asia ja olemme ylpeitä, että meidän työntekijät ovat kysyttyjä työmarkkinoilla. Meillä on seurassa hyvä tilanne ja tulevan kauden suunnitelmat pitkällä, joten pääsemme miettimään rauhassa myynnin ja markkinoinnin kokonaisuutta, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti iloitsee työkaverinsa puolesta.


Kova on sinänsä tuo SMM:n tuleva pesti, joten syystäkin Ägä on ylpeä. Hienoa, että Klubista voi hypätä suoraan huippupesteihin.

Itse toivon tulevalta myynnin ja markkinonnin osalta rohkeampaa askelta eteenpäin. Junioreihin ja olosuhteisiin on panostettu, joten olisiko nyt vuorossa tuon paletin nostaminen ihan uudelle tasolle? Tettiläisille muuta tekemistä toimistolla ja markkinointivastuu kokeneille, mutta nuoreikkaille markkinoinnin osaajille? Niitä nimittäin riittää.
Cretinhop

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Johnny Got a Boom Boom


Vastaus #1060 : 14.12.2017 klo 19:18:38

Kova on sinänsä tuo SMM:n tuleva pesti, joten syystäkin Ägä on ylpeä. Hienoa, että Klubista voi hypätä suoraan huippupesteihin.


No jaa, suoraan ja suoraan. Ennen Klubia SMM oli ehtinyt olla perustamassa yhtä mainostoimistoa ja toimia sen luovana johtajana.
diagonaali

Poissa Poissa


Vastaus #1061 : 14.12.2017 klo 20:18:22

No jaa, suoraan ja suoraan. Ennen Klubia SMM oli ehtinyt olla perustamassa yhtä mainostoimistoa ja toimia sen luovana johtajana.

Toimistojen osakkaita riittää, mutta harva niistä tulisi valituksi tuollaiseen tehtävään. Persoona painaa paljon, mutta ainakin toivon pestin Klubissa auttaneen.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1062 : 14.12.2017 klo 21:42:58

Nyt on mainio paikka miettiä mihin suuntaan markkinointia halutaan viedä, ja lähteä hakemaan oikeaa henkilöä tai henkilöitä sen perusteella

Toivottavasti edelleen yritetään saada kovaa osaamista myyntiin ja markkinointiin henkilöistä, joilla on kunnon näyttöjä näistä hommista, eikä jotain entistä pelaajaa tms. saunakaveria jolla on vähän kokemusta jostain markkinointiin tai myyntiin viittaavasta.
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tanner Mayesin ketunnenät


Vastaus #1063 : 14.12.2017 klo 21:48:24

Toivottavasti edelleen yritetään saada kovaa osaamista myyntiin ja markkinointiin henkilöistä, joilla on kunnon näyttöjä näistä hommista

Yhä edelleen väitän, ettei Klubilla ole mitään järkeä pestata pestiin ketään 6k kuussa vetävää huippuammattilaista. Ihan järkiperäisesti ajatellen Klubi ei vain yksinkertaisesti voi voittaa julkisuuskuvassa niin paljoa rahallisesti ja imagollisesti millään tavalla, että täyspäiväisen markkinoinnin ammattilaisen palkkaamisessa olisi pienintäkään järkeä: markkina-alue ja segmentti on aivan järjettömän pieni ja kasvavat tulot onnistuneenkin markinoinnin ansiosta marginaaliset.

Mutulla väittäisin, että esimerkiksi se helvetin hieno printtikamppis toi maksimissaan 20 uutta katsojaa matseihin silloin pari vuotta sitten. Ja tuolla kamppiksella kuitenkin voitettiin palkintojakin.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2017 klo 21:53:18 kirjoittanut leeremick26 »
Keskiviikko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Medo


Vastaus #1064 : 15.12.2017 klo 09:14:26

Yhä edelleen väitän, ettei Klubilla ole mitään järkeä pestata pestiin ketään 6k kuussa vetävää huippuammattilaista. Ihan järkiperäisesti ajatellen Klubi ei vain yksinkertaisesti voi voittaa julkisuuskuvassa niin paljoa rahallisesti ja imagollisesti millään tavalla, että täyspäiväisen markkinoinnin ammattilaisen palkkaamisessa olisi pienintäkään järkeä: markkina-alue ja segmentti on aivan järjettömän pieni ja kasvavat tulot onnistuneenkin markinoinnin ansiosta marginaaliset.

Mutulla väittäisin, että esimerkiksi se helvetin hieno printtikamppis toi maksimissaan 20 uutta katsojaa matseihin silloin pari vuotta sitten. Ja tuolla kamppiksella kuitenkin voitettiin palkintojakin.
Jälkimmäiseen vahva sama. Hauskaa myös seurata, miten forkalla arvioidaan markkinointijohtajan suoritusta peilaten tätä ainoastaan kuluttajamainontaan ja sen määrään.

Klubi menettää poikkeuksellisen osaavan ammattilaisen ja toivottavasti tuo ei pitkässä juoksussa pudota b2b-puolen varainhankintaa ja näivetä yhteistyömalleja. Sieltä se raha toimintaan edelleen tulee. Viilaisin siis ensimmäistä mielipidettä itse niin päin, että SMM:n alkuperäiseen pestiin on perusteltua hankkiakin jokin oikeasti alan ammattilainen (jos joku on oikeasti houkuteltavissa, pestistä ei kiitosta tule herumaan), mutta kuluttajaviestinnästä vastaamaan riittänee pelkästään tuotto/panos-suhdetta ajatellen vaikka Twiklu reenaamaan työtä.

Edit: Tsemppiä SMM:lle vielä uusiin haasteisiin. Nostivat Ägän kanssa muutamassa vuodessa toimiston toiminnan aivan uudelle tasolle, jos peilaa historiaan.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2017 klo 09:16:48 kirjoittanut Keskiviikko »
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #1065 : 15.12.2017 klo 10:45:12

Lisäisin vielä sen, että Sarin saapumisen jälkeen yleisömäärät nousivat 25%. Tälle tasolle ne ovat nyt vakiutuneet, joka onkin sitten liigan ja muiden seurojen profiilien heikkouden takia hankalampi juttu.

Suurin pelko on, että jatkossa mennään Ägän tyylitajulla ja ravimiehen twitterillä, eikä copy writer-osaamista ole toimistolla edes vähää alusta. Palattaisiin siis heittämällä ysärille. Sari toi toimistolle mielettömän määrän ammattimaisuutta, joka oli varmasti osittain järkytyskin muniinpuhalteluun tottuneelle sisäsiittoiselle futisskenelle.

En ymmärrä miksi Sarille vittuiltiin pitkin kesää jokaisessa paikassa verkoista ja muista. Hienoin juttu oli kun oli jonkun uuden potentiaalisen yritysasiakkaan kanssa tapahtuma jota Sari mainosti twitterissä, ja siihen sitten päätyläiset kokivat tarpeelliseksi mennä vittuilemaan ja kertomaan uudelle potentiaaliselle sidosryhmälle ettei Klubia kiinnosta sidosryhmät vittuakaan koska muikkuverkot. Ihmeellistä oman tuotteen päälle paskomista ja vielä asiasta josta Klubi, tai vielä vähemmän Sari, olivat ainoina vastuussa.

Toivottavasti Ägällä on hyvä suunnitelma jatkoa varten. Yleisömäärä pysynee samanlaisena mutta rahat tulevat muualta, kuten jo edellä todettiin.


Loppuun vielä maistiainen ensi kesän honak-matsin mainoskampanjasta:
Lainaus
Matsi päivä ! Tule kannustamaan taistelua klupi# halvalla lippu #tiketistä #omakoti talo
John Fire

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brahen kenttä


Vastaus #1066 : 15.12.2017 klo 10:50:13

Loppuun vielä maistiainen ensi kesän honak-matsin mainoskampanjasta:

:D :(
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #1067 : 15.12.2017 klo 12:47:29



Tulee sieltä kuka hyvänsä niin iso ruutu on täytettävänä. SMM:n rooli HJK:n taustalla sisälsi todella monia eri tehtäviä tiedotuksen hoitamisesta käytännön ottelupäivien järjestelyihin ja paljon muuta. Periaatteessa teki vähintään kahden ihmisen työt. HJK on säästänyt rahaa pitämällä toimiston joukon hyvin tiiviinä.
Jotain porukkaa on pakko tulla sisään.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1068 : 15.12.2017 klo 13:02:25

En ymmärrä miksi Sarille vittuiltiin pitkin kesää jokaisessa paikassa verkoista ja muista. Hienoin juttu oli kun oli jonkun uuden potentiaalisen yritysasiakkaan kanssa tapahtuma jota Sari mainosti twitterissä, ja siihen sitten päätyläiset kokivat tarpeelliseksi mennä vittuilemaan ja kertomaan uudelle potentiaaliselle sidosryhmälle ettei Klubia kiinnosta sidosryhmät vittuakaan koska muikkuverkot. Ihmeellistä oman tuotteen päälle paskomista ja vielä asiasta josta Klubi, tai vielä vähemmän Sari, olivat ainoina vastuussa.

Ainoa "oman tuotteen päälle paskominen" on nuo verkot. Ainakin minusta Klubi on noista isosti vastuussa, niin kehno ratkaisu ne ovat ja niin paskasti niistä on tiedotettu. Jos tyytymättömät asiakkaat pilaa jonkun diilin, niin voi voi. Hoitakaa asiakassuhteet paremmin.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #1069 : 15.12.2017 klo 13:14:52

Joskus tuli annettua palautetta, kun mitään tiedotusta/fb-tapahtumaa/somenostoja ei meinannut otteluista tulla. Voi olla että meni täysin väärään osoitteeseen, mutta muutaman tuularin kanssa keskusteltuani sain vahvistusta uskomuksilleni.

Europelit ja derbyt ansaitsivat toki kaiken huomion, mutta monet potentiaaliset kesäpäivän matsit jäivät näiltä tuulareilta välistä, kun tietoa niistä ei ollut. Se maanan, sunnun -hassuttelu oli ehkä jmt-kamaa, mutta ainakin näkyvyyttä tuli - ehkä ei sitten tarpeeksi?
Demian

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Bob cut, Sebastian Dahlström, Heikki Hobitti


Vastaus #1070 : 15.12.2017 klo 15:34:55

Tulee sieltä kuka hyvänsä niin iso ruutu on täytettävänä. SMM:n rooli HJK:n taustalla sisälsi todella monia eri tehtäviä tiedotuksen hoitamisesta käytännön ottelupäivien järjestelyihin ja paljon muuta. Periaatteessa teki vähintään kahden ihmisen työt. HJK on säästänyt rahaa pitämällä toimiston joukon hyvin tiiviinä.
Jotain porukkaa on pakko tulla sisään.

Ägä puheli eilen siihen malliin, että tehtävienjako ja organisointi ei ole onnistunut muutenkaan optimaalisesti, mikä on sitten vienyt turhaan energiaa ja resursseja ydintekemiseltä. Tähän olisi tarkoitus saada muutos, mistä syystä rekrytointejakin pohditaan aiempaa tarkemmin.
torki

Poissa Poissa


Vastaus #1071 : 18.12.2017 klo 22:59:59

Lisäisin vielä sen, että Sarin saapumisen jälkeen yleisömäärät nousivat 25%. Sari toi toimistolle mielettömän määrän ammattimaisuutta, joka oli varmasti osittain järkytyskin muniinpuhalteluun tottuneelle sisäsiittoiselle futisskenelle.


Onko sulla jotain sisäpiirin tietoa asiasta - tehtiinkö toimistolla Sarin aikana jotakin aiempaa ammattimaisemmin tai paremmin?`Ulospäinhän tuosta ei näy kuin joku kuluttajille suunnattu mainos ja yleisömäärän kasvua on vaikea yhdistää suoraan markkinoinnin onnistumiseen. Varmasti oli hyvä idea tuoda 'ulkopuolelta' ammattilainen hommiin, vaikken markkinoinnista mitään ymmärräkään.

Triumphant

Poissa Poissa


Vastaus #1072 : 28.12.2017 klo 21:24:00

Hei!

Olen media-alan opiskelija ja suunnittelin joululoman harjoitustyönä klubille uuden logon. Sen tarkoitus ei ole korvata HJK:n varsinaista logoa vaan sitä voi käyttää markkinointitempauksissa, fanituotteissa ja esim. kolmospaidassa. Logoa saa käyttää vapaasti.


Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #1073 : 28.12.2017 klo 21:29:32

Hassuttelulle :D Ylos
ptuutti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1074 : 28.12.2017 klo 21:31:10

Klubi ei tarvi mitään logoa. Klubilla on vaakuna. Ei jatkoon.

 
Sivuja: 1 ... 42 [43] 44 ... 52
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines