FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
22.04.2018 klo 10:11:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
FF2-futisturnaus 2018, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 52
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 211658 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lihamuuri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ...uudet suosikkijoukkueet...


Vastaus #1225 : 10.04.2018 klo 09:25:51

Junnukausarit ovat varmaan laskettuna mukaan tuohon viiteen tonniin.
Tooppari

Poissa Poissa


Vastaus #1226 : 10.04.2018 klo 09:42:05

Vakiseuraajille on täysin turhaa tehdä mainoksia. Kuten tuolla Mengokin sanoi, katsomoihin pitää saada oikeinkannattajien lisäksi nomituulareita. Ihan perinteistä markkinoinnin abc:tä.

Saattaa olla aika vitun turhauttavaa toimiston kannalta yrittää nostattaa Suomeen futiskulttuuria kun kaikesta – siis kaikesta – vittuillaan ihan suoraan. Se että Klubin markkinoinnista edes jaksetaan tänne vastailla on suhteellisen ainutlaatuista.

Mitä tulee katsojamääriin niin eikös joku tuolla jo kertonut, että joka kausi se on alussa tällaista rimpuilua (ellei vastassa sitten ole Lahi). Kauden edetessä pelaajat tulevat tutuiksi ja ilmat paranevat ja sitä kautta lisää jengiä katsomoon.

Itse olen ihan vakavasti sitä mieltä, että osasyy katsojamääriin on hc-kannattajissa. Siinä vaiheessa kun pari kautta sitten joku umpijurrinen daiju tuli käskyttämään päädyssä istuvaa jengiä sanoilla "nyt ylös vittu siitä" parissakin matsissa niin myötähäpeämittari värähteli aika pahasti. Itseäni ei tuollainen haittaa, mutta vieressä istuneet perhekannattajat vilkuilivat toisiaan kovin vaivaituneina. Ja siinä vaiheessa kun jalkavaivoista kärsivää seitsemänkymppistä faijaani käskytetään ylös niin tekisi mieli tunkea oluttuoppi poikittain oikeinkannattajan perseeseen.

Ja ei, Pääty ei voi olla vain oikeinkannattajille. Se 100 ihmisen päätyblokki on hieno näky, mutta jos päädystä viedään tuularit niin... niin, sitten siellä on se sata rinkirunkkaria.

Monille Pääty ja suomalainen kannatuskulttuuri on kännisiä idareita tuhannen jurrissa huutamassa homovittua. Perheitä messiin saamalla homma muuttuu, ja esimerkiksi kaikenlaiset huutomittarit ja muut (omastakin mielestäni aivan SAATANAN dorkat) leivät ja sirkushuvit etenkin muksuille ovat aivan helvetin siistejä juttuja.

Edit: mitä tulee puhekuplaväännökseen niin paska fontti ja siksi heikko toteutus, idea hyvä.
Tämä. Jos päätyläisten mielestä toimistolla ollaan ylimielisiä, niin joskus olisi myös peiliin katsomisen paikka.

Sivustaseuraajan/tuularin rooliin asettuessa, joka muodostaa mielikuvansa päädyn ja toimiston välisistä "jännitteistä" satunnaisten kummallisten mielenilmausten/katsomossa haistatteluiden ja huhupuheiden varaan sekä lukee silloin tällöin futisforumia, niin päädyn touhu tuntuu melko lapselliselta.

Se on ylimielistä asennetta, että ollaan aina arvostelemassa (ja omasta mielestä "annetaan kehittävää kritiikkiä") mitä ikinä toimistolla tehdäänkään, mutta heti jos joku sanoo pienenkin poikkisanan päädyn "v*ttuhuutakaa"-kannustuksiin, tifoihin, chantteihin etc. niin haukut on varmat.

Suurin osahan päädystä ei edusta tuota kitisevää aikuislapsiosastoa, mutta harmillisesti ne muutamat saavat varsinkin täällä foorumilla liikaa näkyvyyttä.
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #1227 : 10.04.2018 klo 10:25:29

Ilmeisesti suuri osa kausareista myydään yrityksille?  Käyttäjiä ei löydy vielä näihin kolean kauden peleihin, kun kortin käyttämättä jättäminen ei tavallaan maksa mitään.

Tämä. Katsoin usean vuoden ajan valtaosan matseista katkiksesta, vetäen ennen peliä VIP-setin viineineen bolliksessa, sillä firmalla jossa tuttu oli töissä oli muutamia VIP-kausareita, jotka valtaosin lojuivat käyttämättöminä. Firma oli Klubin sponssi ja nuo kausarit olivat ilmeisesti tulleet sponssi-sopparin mukana. Noille firman kausareille oli enemmän kysyntää lähinnä vain ihan kauden kiimaisimpiin matseihin (esim Honak, Lathi), mutta muuten ne olivat pääsääntöisesti käyttämättä. Erityisesti jos sää oli vähänkin epämiellyttävä, eli käytännössä jos keli oli jotain muuta kuin tyyni päivä ja lämpötila >+20.

Nykyisen kausaripaikan viereinen istuin on ollut jo muutaman vuoden myytynä 50+v herrasmiehelle, joka on käynyt katsomassa ehkä 2-3 peliä kaudessa. Veikkaan että näitä kausarin ostaneita, mutta satunnaisia pelissä kävijöitä on aika paljon.  

Itse olen hymähdellyt noille Camp-henkisille mainoksille. Mielestäni ihan hauskoja, mutta vaikea arvioida vetoavatko kohdeyleisöön. Ja lähestymiskulma tuskin kantaa hirveän pitkään; ei ainakaan läpi kauden. Itse pidin aikanaan kovasti niistä "pelipäivä on juhlapäivä" -teeman promoista. Tyylikkäitä, mutta niissä oli kyllä vähän ongelmana ettei monesti käynyt kovinkaan hyvin ilmi missä pelattiin, koska, ketä vastaan ja mistä saa lippuja :)
Floppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leyton Orient


Vastaus #1228 : 10.04.2018 klo 11:45:04

Mutta: se toteutus pitää silti olla tyylikkään näköistä, sisältö jotain muuta kuin väkisin väännettyä ja viestin istua Klubin brändiin.

Niin... ilmeisesti Cassius on liian kallis nykyään, ja on siirrytty kotitekoiseen formaattiin? Ei siitä ole kuin muutama vuosi kun Klubin markkinointi keräsi palkintoja.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: DEVGRU


Vastaus #1229 : 10.04.2018 klo 12:43:45

Se on ylimielistä asennetta, että ollaan aina arvostelemassa (ja omasta mielestä "annetaan kehittävää kritiikkiä") mitä ikinä toimistolla tehdäänkään, mutta heti jos joku sanoo pienenkin poikkisanan päädyn "v*ttuhuutakaa"-kannustuksiin, tifoihin, chantteihin etc. niin haukut on varmat.

Jos tarkoituksesi ei olisi puhua paskaa niin varmaan löytäisit foorumilta runsaasti esimerkkejä siitä miten toimistoa on kehuttu kun aihetta joskus on ollut.

Enemmän kuin Mengon uhriutuminen ja kiukuttelu hämmentää se, miksi siellä toimistolla ei tehdä oikein mitään kunnolla vaikka rahaa tai aikaa ei edes juuri tarvitsisi käyttää. Siinä ei varmaan kovin montaa tuntia työaikaa menisi, että onnistuisi tilaamaan jostain esimerkiksi pari kauan toivottua fanituotetta kuten kunnollisen kahvimukin.

edit: ja nyt kun menin varmuuden vuoksi tsekkaamaan niin kehutaan samalla, kauppaan olikin näemmä tullut jonkin verran uutta kamaa ja ainakin kuvissa näyttävät vahvistavan valikoimaa Ylos
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #1230 : 10.04.2018 klo 22:12:39

Missään en ole nähnyt klubin kertoneen 5000 kausarin myynnistä. Melkoisen iso osa siis luovutettu ihan ilmaiseksi.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #1231 : 10.04.2018 klo 22:18:55

Niin... ilmeisesti Cassius on liian kallis nykyään, ja on siirrytty kotitekoiseen formaattiin? Ei siitä ole kuin muutama vuosi kun Klubin markkinointi keräsi palkintoja.

Ei kai tuota Cassiusta käytetty muista syistä, kuin siksi, että S-MM omisti siitä putkasta yhdessä puolisonsa kanssa osan ja S-MM:n kaverit oli siellä töissä? Mikään kauhean kaksinen putiikkihan tuo ei omalla alallaan ole. Aika perinteinen trendikäs mainostoimisto, paljon melua, vähän asiakkaita ja vielä vähemmän operationalisoituja tuloksia.

Ja nuo markkinointialan omat palkinnot kannattaa jättää aika vähäiselle huomiolle, melkoisia rinkirunkkauspalkintoja meinaan.
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anti-FA


Vastaus #1232 : 10.04.2018 klo 22:25:50

Missään en ole nähnyt klubin kertoneen 5000 kausarin myynnistä. Melkoisen iso osa siis luovutettu ihan ilmaiseksi.

No ei Klubi vaan heidän toimitusjohtajansa twitterissä.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #1233 : 10.04.2018 klo 22:48:52

Somemarkkinoinnissa on toki se erityispiirre, että sitä on helppo seurata, kohdentaa ja optiomoida vaikka reaaliajassa. Esimerkiksi tykkääjien tai engagementin määrässä mitattuna (näitä voi ihan netista löytyvillä ilmaisilla työkaluilla kuka vain pintapuolisesti seurailla) nuo Instagramin puhekuplahassuttelut menestyvät nopealla vilkaisulla hieman klubin keskimääräisiä julkaisuja heikommin. Kiinnostaisi tosiaan tietää, mihin perustuu ilmeisesti toimiston edustajan täällä esittämä väite siitä että nämä amatöörimäiseltä näyttävät viritelmät toimivat.

Tämän kauden kausarimarkkinointi sen sijaan vaikuttaa suhteellisen onnistuneelta: simppeli ja tunnistettava toteutus, kohdennettu somemainonta, mainospaikat esimerkiksi ottelupäivän sporien näytöiltä ja kausariin koplattu sarjalipputarjous vaikuttavat toimineen ihan mukavasti.
« Viimeksi muokattu: 10.04.2018 klo 22:53:01 kirjoittanut rojadirecta »
Korpral

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #1234 : 10.04.2018 klo 23:09:19

Tämän kauden kausarimarkkinointi sen sijaan vaikuttaa suhteellisen onnistuneelta: simppeli ja tunnistettava toteutus, kohdennettu somemainonta, mainospaikat esimerkiksi ottelupäivän sporien näytöiltä ja kausariin koplattu sarjalipputarjous vaikuttavat toimineen ihan mukavasti.

Jos Ägää on uskominen niin on joo toiminut, mutta toisaalta yhtä heikkoa yleisömäärää kotiavauksessa ei olla nähty neljään vuoteen.
Floppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leyton Orient


Vastaus #1235 : 11.04.2018 klo 06:45:06

Ja nuo markkinointialan omat palkinnot kannattaa jättää aika vähäiselle huomiolle, melkoisia rinkirunkkauspalkintoja meinaan.

Toki, mutta muistan että foorumillakin pidettiin silloisia kampanjoita hyvinä. Ehkä saavutettu tulos ei kuitenkaan ollut riittävä, josta syystä ollaan nykymallissa.
MarcosTulio

Poissa Poissa


Vastaus #1236 : 11.04.2018 klo 07:30:38

Ei kai tuota Cassiusta käytetty muista syistä, kuin siksi, että S-MM omisti siitä putkasta yhdessä puolisonsa kanssa osan ja S-MM:n kaverit oli siellä töissä? Mikään kauhean kaksinen putiikkihan tuo ei omalla alallaan ole. Aika perinteinen trendikäs mainostoimisto, paljon melua, vähän asiakkaita ja vielä vähemmän operationalisoituja tuloksia.

Ja nuo markkinointialan omat palkinnot kannattaa jättää aika vähäiselle huomiolle, melkoisia rinkirunkkauspalkintoja meinaan.

Yhtään en tiedä paljonko HJK maksoi Cassiukselle mutta kuvittelisin että juuri Mikkonen-Mannilan takia saatiin halvalla. Eli siitä omistuksesta ja kavereista oli  varmasti vaan hyötyä Klubille - tuskin Klubilla olisi ollut varaa ostaa vastaavan tason toteutuksia muualta.

Tuolta voi tsekata mitä palkintoja tuli ja esimerkkejä menneistä mainoksista.
http://www.cassius.fi/klubi/

Minkä tahansa alan mitkä tahansa sisäiset palkinnot on aina enemmän tai vähemmän ”rinkirunkkauspalkintoja”. Ainahan palkittujen suhteen voi (yleensä häviäjät) vähän spekuloida, mutta ihan paskat työt niitä ei voita ikinä ja kyllä tuomaristoissa ainakin suorat sidonnaisuudet jäävätään. Ja esim. Effieissä painotetaan nimenomaan tuloksellisuutta.

Omasta mielestäni Klubin markkinointi oli huikeaa muutama vuosi sitten ja nämä hobby-tason puhekuplahommat tuntuukin juuri siksi ihan helvetin masentavilta - tällaista vois odottaa joltain KäPalta tai MuSalta mutta ei Klubilta.

P.S. En o antsa. Enkä Sari enkä kukaan Cassiukselta.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 klo 07:49:42 kirjoittanut MarcosTulio »
Mateush

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Se viereinen tolppa


Vastaus #1237 : 11.04.2018 klo 09:11:47

Yhtään en tiedä paljonko HJK maksoi Cassiukselle mutta kuvittelisin että juuri Mikkonen-Mannilan takia saatiin halvalla. Eli siitä omistuksesta ja kavereista oli  varmasti vaan hyötyä Klubille - tuskin Klubilla olisi ollut varaa ostaa vastaavan tason toteutuksia muualta.

Tuolta voi tsekata mitä palkintoja tuli ja esimerkkejä menneistä mainoksista.
http://www.cassius.fi/klubi/

Minkä tahansa alan mitkä tahansa sisäiset palkinnot on aina enemmän tai vähemmän ”rinkirunkkauspalkintoja”. Ainahan palkittujen suhteen voi (yleensä häviäjät) vähän spekuloida, mutta ihan paskat työt niitä ei voita ikinä ja kyllä tuomaristoissa ainakin suorat sidonnaisuudet jäävätään. Ja esim. Effieissä painotetaan nimenomaan tuloksellisuutta.

Omasta mielestäni Klubin markkinointi oli huikeaa muutama vuosi sitten ja nämä hobby-tason puhekuplahommat tuntuukin juuri siksi ihan helvetin masentavilta - tällaista vois odottaa joltain KäPalta tai MuSalta mutta ei Klubilta.

P.S. En o antsa. Enkä Sari enkä kukaan Cassiukselta.


Näin juuri. Boldasin tärkeimmän.
samje

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1238 : 11.04.2018 klo 09:13:07

Omasta mielestäni Klubin markkinointi oli huikeaa muutama vuosi sitten ja nämä hobby-tason puhekuplahommat tuntuukin juuri siksi ihan helvetin masentavilta - tällaista vois odottaa joltain KäPalta tai MuSalta mutta ei Klubilta.
Sama tuli mieleen, mut enemmänkin jotkin somessa normaalia aktiivisemmat aladivarijengit kuten esim Jokerit FC, vaan eipä niiltäkään noin huonoja postauksia löytynyt.

Toi "Hulluuden määritelmä" on kyllä upea mainos.
Mazaa

Poissa Poissa


Vastaus #1239 : 11.04.2018 klo 09:21:28

No ei Klubi vaan heidän toimitusjohtajansa twitterissä.

Ei hänkään.
4-5-2

Paikalla Paikalla


Vastaus #1240 : 11.04.2018 klo 09:34:39

Toi "Hulluuden määritelmä" on kyllä upea mainos.

Monellakin tasolla. Tuossa onnistuttiin lähes täydellisesti Ylos
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #1241 : 11.04.2018 klo 10:00:55

Monellakin tasolla. Tuossa onnistuttiin lähes täydellisesti Ylos

On kyllä upea, niin myös viime kauden katumainokset ja ne taannoiset autiosaarimainokset.

En ole cassiukselta enkä tiedä kuinka paljon rahaa on vaihtanut omistajaa, mutta kyllähän toimistot tekevät toimeksiantoja listahintoja halvemmalla esimerkiksi palkintojen tai referenssien toivossa, tai ihan rakkaudesta lajiin.

Hienoa muuten että klubin markkinoinnista riittää asiallista keskustelua sivukaupalla kaudesta toiseen!
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #1242 : 11.04.2018 klo 10:59:16

Olivathan nuo tyylikkäitä ja koiranruokaa jo syöville nuo imago-mainontaa tehneet Cassiuksen mainokset maistuivat. Noissa oli kuitenkin vähän ongelmana se, että satunnaisyleisölle ne jäivät vähän etäisiksi ja niistä vähän heräsi kysymys siitä että mitä ihmettä tässä mainostetaan. Monesti ne olivat puhdasta imagomainontaa itse tuote unohtaen. Esim Hulluuden määritelmä - mikä sen viesti oikein oli? Jos lähdet katsomaan kotimaista jalkapalloa, niin ns kaikki murot eivät ole kupissa?

Väärinymmärtäjille vielä selvennyksenä että nuo olivat mielestäni oikein tyylikkäitä ja upposivat minuun. Minä tosin olisin ostanut sen kausarin joka tapauksessa enkä siten varmaankaan ollut markkinoinnin kohdeyleisöä. Tai ainakaan se segmentti, johon markkinointi mielestäni olisi pitänyt suunnata.
Floppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Leyton Orient


Vastaus #1243 : 11.04.2018 klo 12:43:37

Väärinymmärtäjille vielä selvennyksenä että nuo olivat mielestäni oikein tyylikkäitä ja upposivat minuun. Minä tosin olisin ostanut sen kausarin joka tapauksessa enkä siten varmaankaan ollut markkinoinnin kohdeyleisöä. Tai ainakaan se segmentti, johon markkinointi mielestäni olisi pitänyt suunnata.

Saattoi tosiaan upota sekä imagollisesti, että yritysasiakkaille paremmin kuin Seiska-lööppeinä tehdyt mainokset. Näin ulkopuolelta on vaikea arvioida onnistumisia muuten kuin omalta perstuntumalta, seuraamalla AM:ää ja muiden kommentteja tai kysymällä tykkäsikö kaverit(kin) mainoksista vai ei.
Hurma

Poissa Poissa


Vastaus #1244 : 11.04.2018 klo 14:10:17

Lapsellinen tapaus tämä Mengo. Jonkun jutut eivät miellyttäneet niin ainoa johtopäätös on olla keskustelematta kenenkään kanssa.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #1245 : 11.04.2018 klo 14:16:13

Lapsellinen tapaus tämä Mengo. Jonkun jutut eivät miellyttäneet niin ainoa johtopäätös on olla keskustelematta kenenkään kanssa.

Ja sinä aikuisena haluat tarttua yhteen nimimerkkiin, joka kuitenkin tuli tänne ja kertoi omatoimisesti miksi tiettyjä kritiikkiä keränneitä toimia on tehty? En ole Mengon kanssa samaa mieltä, mutta huutelisitko sinä täällä (omalla nimelläsi) omasta duunistasi, jossa on pravdan mukaan epäonnistuttu?

Klubi ei ole tilivelvollinen faneille. Omasta mielestäni nämä "mainokset" ovat aivan kauheaa turaa, mutta hankala niihin on sen enempää kommentoida tietämättä miksi niihin on päädytty. Forumia miellyttävät mainokset ovat kuitenkin loppupeleissä yhtä tyhjän kanssa, koska me olemme kanta-asiakkaita muutenkin. Itse olen huolissani ainoastaan Klubin arvokkaasta brandista, jota nämä hassuttelut nakertavat. Hassella nämä kengännauhabudjetilla toteutetut sisäpiirihassuttelut.
mooses pessi

Poissa Poissa


Vastaus #1246 : 11.04.2018 klo 14:35:19

^ Jep, asioista voi olla eri mieltä, mutta on pelkästään positiivista, että seuran sisältä löytyy henkilö, joka osallistuu keskusteluun foorumilla ja kertoo näkemyksistään. Jatka samaan malliin, Mengo!
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1247 : 11.04.2018 klo 15:33:06

^ Jep, asioista voi olla eri mieltä, mutta on pelkästään positiivista, että seuran sisältä löytyy henkilö, joka osallistuu keskusteluun foorumilla ja kertoo näkemyksistään. Jatka samaan malliin, Mengo!
Olen samaa mieltä. Tosin täältä ei kannata tulla kiitosta hakemaan.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1248 : 11.04.2018 klo 15:55:22

Onhan tuo mukavaa, mutta en ymmärrä miksi kommenteissa pitää olla niin ylimielinen asenne. Viittaan siis tuohon Mengon "lisää tulee foorumisteista huolimatta"-lausahdukseen. Ihan turhaa vastakkainasettelun luomista. Ei tuollaisella ainakaan luoda hyvää keskusteluilmapiiriä. Ja sitten taas vedetään herne nenään, uhriudutaan ja leimataan koko foorumi paskaksi paikaksi, kun kaksi kirjoittajaa tuosta kommentista huomauttaa. Tuossakin, mihin tuo Mengon "sori että yritettiin luoda keskusteluilmapiiriä" oli vastaus, oli alussa ihan pätevä kysymys, joka sitten vaan sivuutettiin.

Ja tää ei muuten ole eka kerta. En muista mihin keskustelu liittyi, mutta silloinkin oli ihan asiallista keskustelua -> pari nimimerkkiä kirjoitti vähän jotain ikävää -> uhriutuminen ja herneet nenään, vaikka suurin osa viesteistä oli erittäin asiallisia.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 klo 15:59:36 kirjoittanut Hiiritin »
mooses pessi

Poissa Poissa


Vastaus #1249 : 11.04.2018 klo 17:30:00

Aika herkkähipiäinen pitää olla, jos tuollaista kommenttia pitää ylimielisenä.

 
Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 52
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines