FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.11.2024 klo 11:44:22 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 87
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 418693 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy


Vastaus #125 : 11.02.2015 klo 18:16:51

Riihilahdelle ja Markkinointimisulle peukkua. Pelkästään Viiksimafian pyörittämänä HJK:n nykykuva olisi todennäköisesti yhtä etäinen ja ylimielinen kuin männävuosina. Nyt brändi on kirkastunut huomattavasti, ja seura on varmasti perushesalaisille helpommin lähestyttävä.
AriFerra

Poissa Poissa


Vastaus #126 : 11.02.2015 klo 19:50:50

Tämä oivallinen artikkeli availee ainakin jotain taustoja: http://jalkapallolehti.fi/viimeinen-mestaruustaisto/

Kiitos. Summa summarum: Raha, ja sen oikeanlainen käyttö.
Tooppari

Poissa Poissa


Vastaus #127 : 11.02.2015 klo 20:37:56

http://instagram.com/p/y9XJz3uS4w/?modal=true

Nyt on niitä joskus perään kuulutettuja tienvarsimainoksiakin (en tiedä onko bussi/sporapysäkeillä).

Itse en vielä ole törmännyt katukuvassa kyseisiin mainoksiin, joten tietoa tämän kamppiksen laajudesta ei sen koommin ole.
Railo Soikkeli

Poissa Poissa


Vastaus #128 : 11.02.2015 klo 21:00:40

Markkinointiin liittyen. Saiskohan tänä vuonna sen kausikorttilaskurin pyörimään kotisivuille/ facebookkiin? Vai joudutaanko taas tyytymään "kausikortteja mennyt kaupaksi enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan" kommentointiin. Mitä HJK menettää kertomalla todellisen määrän?

Kausikortti mainonnan aloittamiselle kuitenkin 👍
Untermars

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #129 : 11.02.2015 klo 21:23:40

Entä mitä tapahtui 2000-luvun vaihteessa. Upea visiitti UCLssä, mutta sitten jokin meni vikaan?

No oikeastaan ei sinällään mikään. Klubihan on vetänyt 80-luvulta lähtien kohtuullisen komeaa mitaliputkea (vuodesta 78 lähtien vain kuusi kertaa ilman mitalia, tai viimeisen divarikäynnin jälkeen vuodesta 1964 15 kertaa ilman mitalia - ja samana aikana 18 mestaruutta). Toki kaikkea sitä menestystä ei pystytty kanavoimaan mielekkääseen tekemiseen -98 kauden jälkeen, vaan osa (ehkä suurikin) meni kilpailuun Harkimon Jokereita vastaan, vaikka HJK väittää, että Chämppärirahat käytettiin pääasiassa vanhojen velkojen maksuun. -98 joukkue myös lähti lähes kokonaan maailmalle, ja vain osasta saatiin rahallista korvausta.

Kuitenkin 2000-2009 kolme mestaruutta ja kolme hopeaa ja neljä Cup-kannua (sijoitukset 4-2-1-1-6-2-2-7-4-1). 2000-luvun alussa kaljupää ei ollut kovin suosiollinen europeleissä. Kotiin tuli lähtö Lyonilta, Celticiltä ja Parmalta. Sitten helpottui mutta MTK Unkarista ja Maccabi olivat parempia. Sen jälkeen osattiin jo oikeastikin puppeloida. 2006 Drogheda ja 2009 Vetra ovat lähes verrattavissa 2013 Nõmme Kaljuun.

Klubilla kävi myös tämän viimeisen mestaruusputken kohdilla myös tuuria, sillä UEFA on tainnut korottaa mestaruusbonuksia jossain siinä main (joku paremmin tietävä voisi valistaa - voin olla väärässäkin). Siinä missä muut seurat ovat olleet lähinnä paikallisen rahoituksen piirissä, on klubi vetänyt mestaruusbonarit + CL+EL-matsibonarit ja näiden otteluiden katsojatulot. Tästä ja talouden yleisestä tilanteesta johtuen ero on kasvanut muihin seuroihin suureksi. Korko kasvaa kuitenkin korkoa ja taloudellinen menestys kumuloituu.

Eli -98 oli tähdet kohdillaan (Metz oli sekaisin, ja Klubilla hyvä jengi), ja sama toistui 2014 (Wienillä nuori joukkue ja homma sekaisin - Klubilla hieno jengi vaihteeksi). Tasoero on melkoinen verrattuna muihin liigoihin kuitenkin. Siitä saa hyvän kuvan katsomalla HJK:n UEFA rankingia - sija on nyt 154 - muut EL-lohkon seurat ovat alle satasen - jopa Wienkin. Ja jos muistelee vuoden 2011 aivan ylivoimaista menoa Veikkausliigassa - mutta jatkoon meno jäi kohtuullisen kauaksi kummassakin eurooppalaisessa kilpailussa lopulta.
Karz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Manchester United, Jolle


Vastaus #130 : 13.02.2015 klo 15:32:44

No nyt siellä pannaan jo. Atomin nimellä varutettuja kymppipaitoja myynnissä. Twitterissä ilmoitus asianmukaisilla kielillä. "HJK pelipaidat - HJK shirts - HJK シャツ: http://www.hjk.fi/hjk_shop/tuotteet/003-00003"
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #131 : 13.02.2015 klo 17:06:22

Loistavaa pelisilmää hakea kasvua nimenomaan Aasiasta, joka on todellakin jäänyt hyödyntämättä suurimmalta osalta seuroista. Sieltä suunnalta löytyy varmasti rahaa ja hyviä läpimurtoa Euroopassa etsiviä pelaajia kohtuu hintaan. Mikäänhän ei estä etsimästä kasvua rajojen ulkopuolelta. Tässä on vielä se etu, että Atom vahvistaa joukkuetta oikeasti. Toisin se on suuremmilla seuroilla, jotka pitävät rosterissa kiintiöjapseja vain jotta saisivat fanituloja Japseista.

Sitten kuitenkin vielä risuja. Kaivellessani kaappeja käteeni sattui tämä riepu, jonka sai kausarin kylkiäisinä. Kyllä nyt pitäisi hieman laadukkaampaa kamaa myydä Klubi-brändin alla. Tollasesta kehtaa edes rahaa ottaa. Ehkä jonain päivänä näämme vielä laadukkain tuottein varustetun Hjk shopin. Sitä odotellessa tyydyn istumaan rahojeni päällä ja käyttämään vain kaulahuivia vaikka mieleni tekisi ryystää kahviani laadukkaasta Klubin logolla varustetusta kahvimukista.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #132 : 13.02.2015 klo 17:30:54

Tollasesta kehtaa edes rahaa ottaa. Ehkä jonain päivänä näämme vielä laadukkain tuottein varustetun Hjk shopin.
eikö se ikkunanpesuliina nyt tullut muutenkin ilmaiseksi? ??? en tosin ymmärtänyt, että miksi siivousvälineitä olisi fanituotteina, mutta ehkä tällä yritetään saada foorumistit siivommiksi.
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #133 : 13.02.2015 klo 17:44:55

eikö se ikkunanpesuliina nyt tullut muutenkin ilmaiseksi? ??? en tosin ymmärtänyt, että miksi siivousvälineitä olisi fanituotteina, mutta ehkä tällä yritetään saada foorumistit siivommiksi.

No ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Maksoinhan kuitenkin kausarista 110€. ;)

Pointti kuitenkin on se, että hyvän brändin rakentamiseen tarvitaan myös laadukkaita tuotteita. Eikai kukaan kuluttaja osta paskaa ainakaan kahta kertaa. Tyylikkäillä ja laadukkailla tuotteilla saadaan varmasti enemmän positiivista näkyvyyttä kuin räteillä mitä joku nyt joskus sattuu ostamaan ja pitämään päällä.

Sattuneesta syystä kaulahuivi on lähes ainoa fanituote, jota katukuvassa näkee.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #134 : 13.02.2015 klo 21:37:59

eikö se ikkunanpesuliina nyt tullut muutenkin ilmaiseksi? ??? en tosin ymmärtänyt, että miksi siivousvälineitä olisi fanituotteina, mutta ehkä tällä yritetään saada foorumistit siivommiksi.
Toimii muuten todella hyvin salipyyhkeenä. Muuten vaikea keksiä mitään fiksua käyttöä, liian pieni kunnon käsipyyhkeeksi.
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #135 : 14.02.2015 klo 03:33:01

Huppari nyt on ihan laadukas, vaikka hintaa tosin 70€
Spekulaattori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen Maajoukkue


Vastaus #136 : 15.02.2015 klo 22:47:28

Alkuvuoden osalta medianäkyvyysvertailu: HIFK 100 - HJK 0... hieman kärjistäen mutta kannattaisi HJKn herätä kunnolla...
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #137 : 16.02.2015 klo 15:02:34

Alkuvuoden osalta medianäkyvyysvertailu: HIFK 100 - HJK 0... hieman kärjistäen mutta kannattaisi HJKn herätä kunnolla...

Mihin tämä huomio perustuu?

HIFK:n osakeanti on ollut hyvin esillä mm. eri NHL-starojen tekemien merkintöjen myötä, mutta vastaavasti Klubi on ollut esillä pelaajahankintojen kautta enemmän. Kun pikaisesti laskin yhteen verkkohesarin jutut 1.1.2015 lähtien joukkueiden tägeillä, ei siinä ainakaan mitään 100-0 asetelmaa näy.


http://www.hs.fi/aihe/hifkfotboll/?ref=hs-art-artikkeli

- 6 juttua osakeannista
- 3 juttua liigacup-matseista
- 1 juttu Sihvolan hankinnasta
- 1 juttu Lassasin ja Rahimin hankinnoista
YHT. 11 juttua

http://www.hs.fi/aihe/hjk/?ref=hs-art-artikkeli

- 4 juttua testipelaajista
- 3 juttua Moussin hankinnasta
- 2 juttua Tanakan hankinnasta
- 2 juttua pelaajahankintasuunnitelmista
- 1 juttu liigacupista
- 1 juttu uusista junnupelaajista
- 1 juttu uudesta paitasponsorista
- 1 juttu kumotuista sakoista
- 1 juttu Mannströmin lähdöstä
- 1 juttu sopimustarjouksesta Tchitelle
YHT. 17 juttua

Verkko-Iltalehden jutut tämän vuoden puolelta ovat jakaantuneet pikavilkaisun perusteella jotakuinkin tasan HIFK:n ja HJK:n välillä. Paperiversioita en juuri lainkaan lue, enkä myöskään tiedä mikä on tilanne ilmaisjakelulehdissä yms.

Omaan siltmään on hienoa, että helsinkiläisistä veikkausliigajoukkueista on kirjoitettu tammi-helmikuussa näin paljon. Ja sisällöllisesti aika paljon myönteisempään sävyyn kuin vaikkapa viime talven Honka-jutut. Toivottavasti tahti vain kiihtyy tästä kun kausi lähenee ja pääsee käyntiin.
Skulle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Commanders


Vastaus #138 : 16.02.2015 klo 15:22:20

Kun Atomin omia twitter-sivuja tutkii, niin kieltämättä tulee hyvänolon tunne, että jonkinlaista suurempaakin yhteistyökuvioita voisi olla luvassa. Tuo Japanin SoccerKing (yli 500 000 seuraajaa) on myös tehnyt jutun HJK:sta.

http://www.soccer-king.jp/news/world/world_other/20150215/281528.html

Atomilla on Twitterissä 18,7K seuraajaa ja mies näyttää mainostavan pelijuttujaan ahkerasti. Samalla uudelleentwiittauksia tulee twiittiin kuin twiittiin jopa satoja, joten hyvää mainosta Klubille. Kuten joku mainitsikin, ei muutaman sadan paidan myynti ole mitään verrattuna siihen, että jos HJK saisi naarattua jotain yhteistyösopparia Japanista asti. Minkään muun kansan kanssa tälläinen sokea fanitus ei voisi olla mahdollista, paitsi japanilaisten. Kyllähän he fanittavat vaikka sun mitä ja ketä, miksei myös eurooppalaista suurseuraa, joka viimekin vuonna pelasi Mestarien Liigassa ja Eurooppa Liigassa ja kohtasi kesällä jopa FC Barcelonan.
Röytän Karhu

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 16.02.2015 klo 15:26:35

Juttu Atomin maalista näkyy myös olevan saitin top-5-artikkeleissa.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #140 : 16.02.2015 klo 15:29:39

HJK on saanut paikalliskilpailijan joka on mediassa esillä positiivisessa valossa, HS kirjoittelee juttuja ja rahaa ja suunnitelmia riittää, faniryhmäkin on innokas.. Ihan kuin olisin nähnyt tämän leffan ennenkin.
Taffarel

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 16.02.2015 klo 15:53:51

Ei kai sitä rahaa tällä(kään) paikalliskilpailijalla ole mitenkään ylenpalttisesti onnistuneesta osakeannista huolimatta? Ja siis onko tämä paikalliskilpailija ja ainakin toistaiseksi positiivissävytteinen uutisointi jotenkin huono asia? Vai siis mitä JDredd ajaa takaa?
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #142 : 16.02.2015 klo 16:02:37

Sitä, että en nyt vielä lähtisi viemään Klubin päättäjien kulleja pölkylle vaikka forkan kuplasta käsin jonkun jonnen mielestä vaikuttaisikin siltä, että ne jyrää meitin ja että jotain pitäisi nyt kiireesti tehdä ettei jäädä jalkoihin. Varsinkaan kun itsekään en ole vielä huomannut hifkin vievän Klubia "100-0" mitä tulee näkyvyyteen talven aikana.
S.K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #143 : 16.02.2015 klo 16:31:44

... etenkin kun otetaan huomioon iiefkoon pelanneen jo kaikki LC-pelinsä ja treenipelin (-pelejä?) siihen päälle. Klubilla alkaa matseja putoilla vasta nyt enemmänkin, joista saadaan todennäköisesti lukea runsaasti eri lehdistä.
radics

Poissa Poissa


Vastaus #144 : 16.02.2015 klo 16:51:16

Kai sekin on hyvää markkinointia että kerjää rahaa ja rehentelee julkkiksilla jotka sitä fyrkkaa ovat lahjoittaneet.
Akitus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, suomalaiset maailmalla


Vastaus #145 : 16.02.2015 klo 17:03:46

Löyhästi topiciin liittyen tiedoksi, että Klubi (tai toimistonsa)  nappasi myös muutaman osuman Vuoden Huiput - shortlistalle. Viitseliäämmät kaivakoon linkin.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #146 : 17.02.2015 klo 11:30:04

Ei varmaan markkinointiin sinällään kuulu, mutta ainakin itse olen huomannut semmoisen trendin, että siinä missä mestaruusputken alussa yleinen ajatusmaailma oli potkupallotelijoiden keskellä, että "Suomifutis on paskaa" niin nyt se on muuttunut "Suomifutis on paskaa paitsi HJK". Eli HJK:sta on tullut Suomifutiksen ja ehkäpä koko palloilun premium-tuote kendoliigan ohella.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #147 : 17.02.2015 klo 13:07:51

Ei varmaan markkinointiin sinällään kuulu, mutta ainakin itse olen huomannut semmoisen trendin, että siinä missä mestaruusputken alussa yleinen ajatusmaailma oli potkupallotelijoiden keskellä, että "Suomifutis on paskaa" niin nyt se on muuttunut "Suomifutis on paskaa paitsi HJK". Eli HJK:sta on tullut Suomifutiksen ja ehkäpä koko palloilun premium-tuote kendoliigan ohella.

Olen itse huomannut saman ilmiön. Todella hyvää duunia brändäyksen suhteen.
BlyzR
Vastaus #148 : 17.02.2015 klo 13:08:57

Olen itse huomannut saman ilmiön. Todella hyvää duunia brändäyksen suhteen.

tullaampa nyt rinkirunkkaamaan ja toteamaan että samaa olen huomannut.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #149 : 17.02.2015 klo 13:11:05

tullaampa nyt rinkirunkkaamaan ja toteamaan että samaa olen huomannut.

Olisin voinut ottaa ketjun seurantaan myös tällaisella viestillä.

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 87
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa