FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 09:25:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 55 [56] 57 ... 84
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 404322 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Shaft!

Poissa Poissa


Vastaus #1375 : 20.03.2019 klo 01:09:12

Mengolla alkaa lipsumaan, jätetty liian paljon duunia yhdelle miehelle :(
Akitus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, suomalaiset maailmalla


Vastaus #1376 : 20.03.2019 klo 20:34:22

Twitteristä bongattua:

Uutinen

Ville Väänänen
@VilleVaan
9min

@hjkhelsinki'llä näköjään tv-mainoskampanja. Liekö ollut jo pidempään? Nyt vasta pisti silmään.


Itselle ei ainakaan ole osunut silmään.

Tämäköhän siellä pyörii? Toivottavasti ei.
_alaviiva_

Poissa Poissa


Vastaus #1377 : 20.03.2019 klo 20:40:49


On jo aikakin, että seurat Suomessa aktivoituvat poliittisesti.

HIFK voisi seuraavaksi jakaa Persujen vaalimainokset niin saataisiin kauteen hieman säpinää.
Sauron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #1378 : 20.03.2019 klo 21:44:28

Tämäköhän siellä pyörii? Toivottavasti ei.

Mikäs tuossa nyt on pielessä? Ihan pätevältä mainokselta vaikuttaa, korostetaan Klubia yhteisöna.
harhis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves


Vastaus #1379 : 20.03.2019 klo 22:01:56

Mikäs tuossa nyt on pielessä? Ihan pätevältä mainokselta vaikuttaa, korostetaan Klubia yhteisöna.

Tuo mainos pyörii ainakin Jimillä.
Ihmettelin, että näkyy myös Tampereella eikä rajattu pääkaupunkiseudulle, mut ei kai siinä jos rahaa on.
Bomber80

Poissa Poissa


Vastaus #1380 : 20.03.2019 klo 22:12:49

Voi jeesuksen perse mitä kitinää..
Kiinanmuuri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1381 : 20.03.2019 klo 23:25:00

Hyvä mainos Ylos
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #1382 : 20.03.2019 klo 23:58:27

Kurjaa, ettei Tampereella mainosteta Klubin kausareita.

Kiva mainospätkä, ja varmaan toimii kaikille karmaisevaa, silmitöntä väkivaltaa pelkääville. Kaikesta täytyy itkeä, joka on hienoa. Ilman ainaista itkua ei voisi olla suurin ja kaunein.
Lama-Larsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #1383 : 21.03.2019 klo 01:43:29

Voi jeesuksen perse mitä kitinää..

Sama. Hyvä mainos.
_alaviiva_

Poissa Poissa


Vastaus #1384 : 21.03.2019 klo 02:49:48

Onhan tuo melko tylsä.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #1385 : 21.03.2019 klo 07:46:04

Voi jeesuksen perse mitä kitinää..

Yksi viestikö noin pahasti pahoitti mielesi?

--

Omasta mielestä ihan OK mainos, ja oikeaan aikaan eli kauden alun lähestyessä ja kun lehdet mm. alkaa kirjoitella enemmän.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #1386 : 21.03.2019 klo 07:59:26

Jos klubi käyttää kymmeniätuhansia mainoselokuvaan, tottakai saa ja pitää keskustella onko jälki kiinnostavaa tai laadukasta.

Tuo nyt pyörinyt video vaikuttaisi olevan ensimmäinen versio tuosta Klubiperhe-ideasta, ihan kiva ratkaisu esitellä tarinaa eri perheenjäsenten näkökulmasta.

Tuotantoarvoiltaan filmi on aika vaatimaton ja mitään kovin mieleenpainuvaa ideaa tuossa ei ole. TV on mediavalintana erikoinen jos viestinä on ”liity klubiperheeseen” - keskimääräiselle Jimin katsojalle tämä tuskin on syy lähteä peliin.

Omasta mielestäni klubin markkinointiviestinnän pitäisi olla Suomen suurinta ja kauneinta, siihen ei tällä päästä, mutta hyvä että jotain kuitenkin tehdään.
Sauron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #1387 : 21.03.2019 klo 08:32:03

Omasta mielestäni klubin markkinointiviestinnän pitäisi olla Suomen suurinta ja kauneinta, siihen ei tällä päästä, mutta hyvä että jotain kuitenkin tehdään.

Millä muulla futisseuralla on olennaisesti parempi markkinointiviestintä? Isossa kuvassa kuitenkin Klubinkin markkinointiresurssit ovat häviävän pienet, joten mitään megavau-viestintäkamppiksia on vähän vaikeaa lähteä toteuttamaan.

Tää on meidän taso.
MiestenK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla


Vastaus #1388 : 21.03.2019 klo 08:37:34

Mustakin ihan hyvä mainos. Samaan aikaan Hongan cup-puolivälierästä ilmoitetaan pelkästään IG-storyssa ja HIFK:n Twitter markkinoi kausareita kerran kolmessa viikossa. Toki teidän resursseillanne pitääkin pystyä parempaan kuin naapurit.

Luulisi tuon pyörivän jossain Youtube- tai IG-mainoksissa tai muualla, jossa se tavoittaisi koko Klubiperheen. Aika harva juniori katsoo telkkaria saati Jimiä.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #1389 : 21.03.2019 klo 09:25:10

Millä muulla futisseuralla on olennaisesti parempi markkinointiviestintä? Isossa kuvassa kuitenkin Klubinkin markkinointiresurssit ovat häviävän pienet, joten mitään megavau-viestintäkamppiksia on vähän vaikeaa lähteä toteuttamaan.

Tää on meidän taso.

Se että muissa seuroissa puuhastellaan ei ole mikään tekosyy eikä vertailukohta pidä olla muut seurat vaan muut vastaavilla suunnittelu- ja tuotantobudjeteilla operoivat mainostajat.

Mutta kuten sanottu, hyvä että tässäkin ollaan aktivoiduttu!
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019 klo 09:33:32 kirjoittanut rojadirecta »
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #1390 : 21.03.2019 klo 09:48:55

Forkalla pyörivät ovat täysin vääriä ihmisiä arvioimaan sitä mikä tuon mainoksen vaikuttavuus on, sillä forkan lajiniilot eivät kuulu mainoksen kohderyhmään.

Mielestäni mainos oli hyvin tuotettu ja kohderyhmä virkeän erilainen. Tämähän saattaa jopa houkutella uusia katsojia otteluun. Todennäköisesti mainos on kohderyhmältään terävämpi ja siinä vaikuttavampi kuin enemmänkin suurella todennäköisyydellä joka tapauksessa otteluihin menevälle klubi-faneille suunnattu "hulluuden määritelmä" -mainos, jossa jalkapallo-ottelua katsomaan meneminen assosioitiin oluenhuuruisten, huonolla hygienialla varustettujen ja huonosti pukeutuvien nuorten miesten aktiviteetiksi, jonka soveltuvuus vakaalla mielenterveydellä varustettujen henkilöiden sekä naisten ja lasten ajanviettotavaksi kyseenalaistettiin.



« Viimeksi muokattu: 21.03.2019 klo 10:08:31 kirjoittanut hoc »
Umbron hiekkahousut

Poissa Poissa


Vastaus #1391 : 21.03.2019 klo 10:15:57

Forkalla pyörivät ovat täysin vääriä ihmisiä arvioimaan sitä mikä tuon mainoksen vaikuttavuus on, sillä forkan lajiniilot eivät kuulu mainoksen kohderyhmään.
Vähän puutteellinen logiikka. Henkilö ei ole kykenevä arvioimaan ja pohtimaan mainoksen ominaisuuksia sen takia että hän on forumin jäsen? Henkilö joka ei pääsääntöisesti käytä alkoholia ei voi antaa arviotaan jonkin oluen mausta? Tyyppi joka ei aktiivisesti pelaa jalkapalloa ei voi arvioida pelaajien tai joukkueen tekemisiä kentällä?
Toni Polster

Poissa Poissa


Vastaus #1392 : 21.03.2019 klo 11:01:17

Jos klubi käyttää kymmeniätuhansia mainoselokuvaan.

Tuotantoarvoiltaan filmi on aika vaatimaton ja mitään kovin mieleenpainuvaa ideaa tuossa ei ole.

TV on mediavalintana erikoinen jos viestinä on ”liity klubiperheeseen”

keskimääräiselle Jimin katsojalle tämä tuskin on syy lähteä peliin.

Omasta mielestäni klubin markkinointiviestinnän pitäisi olla Suomen suurinta ja kauneinta

Onko käyttänyt kymmeniätuhansia?
Et löytänyt mitään ideaa filmistä?
Miksi TV on erikoinen mediavalinta?
Mikä mielestäsi on keksimääräinen JIMin katsoja?
Suurinta ja kauneita? Monikin Veikkausliigaseura mainostaa televisiossa?


PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #1393 : 21.03.2019 klo 11:09:11

TV on siitä hyvä media, että se saa tuotteen vaikuttamaan arvokkaammalta. Tämä mainos ei varsinaisesti puhuttele minua, mutta ihan ookoo se on. Tässä yritetään selvästi nostaa esille Klubin omia arvoja, mutta epäselvää on kiinnostaako se ketään. Urheilua mennään katsomaan elämyksen takia, koska yhteenkuuluvuutta ei suomalaisessa urheilukulttuurissa oikein ole. Kiinnostaako ulkopuolinen klubiperhe tarpeeksi, että siihen haluaisi liittyä?
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #1394 : 21.03.2019 klo 11:15:36

TV on siitä hyvä media, että se saa tuotteen vaikuttamaan arvokkaammalta. Tämä mainos ei varsinaisesti puhuttele minua, mutta ihan ookoo se on. Tässä yritetään selvästi nostaa esille Klubin omia arvoja, mutta epäselvää on kiinnostaako se ketään. Urheilua mennään katsomaan elämyksen takia, koska yhteenkuuluvuutta ei suomalaisessa urheilukulttuurissa oikein ole. Kiinnostaako ulkopuolinen klubiperhe tarpeeksi, että siihen haluaisi liittyä?
Kieltämättä tuossa jää miettimään kohderyhmää. Onko tämä tarkoitettu Klubin junnujen vanhemmille? Siellähän on 3000 kausikorttia skideillä, joiden kautta voitaisiin saada tuhansia isiä, äitejä ja kumminkaimoja peleihin. Vai onko tarkoitettu parikolmekymppiselle puulaakipotkijalle/penkkiurheilijalle? Haluavatko he yhteisöllisyyttä? Vaiko kenties alati kasvavalle eläkeläisporukalle, jolla on aikaa ja rahaa? En tiedä.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1395 : 21.03.2019 klo 12:40:42

Kieltämättä tuossa jää miettimään kohderyhmää. Onko tämä tarkoitettu Klubin junnujen vanhemmille? Siellähän on 3000 kausikorttia skideillä, joiden kautta voitaisiin saada tuhansia isiä, äitejä ja kumminkaimoja peleihin. Vai onko tarkoitettu parikolmekymppiselle puulaakipotkijalle/penkkiurheilijalle? Haluavatko he yhteisöllisyyttä? Vaiko kenties alati kasvavalle eläkeläisporukalle, jolla on aikaa ja rahaa? En tiedä.

Mitä luultavammin juuri näille. Videollahan näkyi paljon tyttöjunnuja, joten epäilemättä heille ja tietysti heidän vanhemmille suunnattu. "Klubiperhe" on hyvä viestivalinta kyseiselle kohderyhmälle, ja se sopii myös Klubin brändiin. Tuossa kohderyhmässä olisi paljon kasvumahdollisuuksia suomalaiselle jalkapallolle ylipäätäänkin. Toteutus olisi voinut olla vähän luovempikin, mutta ei huono noinkaan. Ehkä tuohon mainokseen olisi voinut samalla tuoda mukaan naisten edustusjoukkueenkin? Silloin se olisi tuonut vielä vahvemmin esille "On vain yksi Klubi/Klubiperhe"-viestiä, ja siinä samalla sivussa myös tasa-arvoteema.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019 klo 12:51:02 kirjoittanut Hiiritin »
Patjantekijät

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #1396 : 21.03.2019 klo 12:47:24

Mitä luultavammin juuri näille. Videollahan näkyi paljon tyttöjunnuja, joten epäilemättä heille ja tietysti heidän vanhemmille suunnattu. "Klubiperhe" on hyvä viestivalinta kyseiselle kohderyhmälle, ja se sopii myös Klubin brändiin. Tuossa kohderyhmässä olisi paljon kasvumahdollisuuksia suomalaiselle jalkapallolle ylipäätäänkin. Toteutus olisi voinut olla vähän luovempikin, mutta ei huono noinkaan. Ehkä tuohon mainokseen olisi voinut samalla tuoda mukaan naisten edustusjoukkueenkin?


Riihilahti twitterissä "Kuulemma on lisää tulossa eli itsekin ootan innolla mitä ovat keksineet." joten ehkä tämä ei lopukaan tuohon yhteen mainokseen.

Ja siis joo siellä on niin tyttöjen kuin poikien vanhemmissa paljon potentiaalisia katsojia jotka eivät vielä peleissä käy tai käyvät vain silloin tällöin.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019 klo 12:49:45 kirjoittanut Patjantekijät »
John Fire

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brahen kenttä


Vastaus #1397 : 21.03.2019 klo 12:48:28

Ehkä tuohon mainokseen olisi voinut samalla tuoda mukaan naisten edustusjoukkueenkin?

Itse tykkäsin mainoksesta mutta tämä on kyllä totta! Naisten futiksessa on paljon käyttämätöntä potentiaalia ja yleisömäärät ovat aika nihkeitä. Klubilla on käsittääkseni aika hyvä ja kilpailukykyinen jengi kasassa täksi kaudeksi. Viime kaudella jäi mestaruus ikävän pienestä kiinni.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #1398 : 21.03.2019 klo 13:44:34

Onko käyttänyt kymmeniätuhansia?
Et löytänyt mitään ideaa filmistä?
Miksi TV on erikoinen mediavalinta?
Mikä mielestäsi on keksimääräinen JIMin katsoja?
Suurinta ja kauneita? Monikin Veikkausliigaseura mainostaa televisiossa?

TV-laatuisella kalustolla kuvattu tuotanto nyt vain maksaa tuon verran. Viestinä "liity klubiperheeseen" on tottakai erittäin hyvä ja Ägä taisi tuolla afterworkissakin sanoa että junnukausareita jaetaan tuhansia mutta käytetään kymmeniä tai satoja per matsi. Kaiken järjen mukaan tätä viestiä kannattaa kohdentaa ennen kaikkea ihmisille, joilla on jonkinlainen suhde klubiin. Tähän some-, digi- ja erilaiset ohjelmallisen ostamisen työkalut tarjoavat lineaarista televisiota paremmat mahdollisuudet. Mainoksen pyörittäminen televisiossa ei tietenkään tarkoita etteikö näitä muitakin voitaisi tehdä tai tehtäisiin jo.

Jimin keskimääräinen katsoja ei ole mikään mielipidekysymys vaan nämä tiedot löytyvät ihan Sanoman sivujen mediakortista.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #1399 : 21.03.2019 klo 14:24:08

Mainostaa samanaikaisesti Klubin junnutoimintaa ja edustustoimintaa. Tämän kanssa synkassa jaetaan kauden avaukseen iso tukku vapareita junnujen perheille (ks. ilmaislippuketju), ja juonen kuvio alkaa paljastua.

Toivottavasti tämän siivittämänä avaukseen tulee paljon porukkaa, ja että kyseinen buumi kantaisi myös pidemmälle kauteen kun vapareita ei välttämättä ole jaossa.

 
Sivuja: 1 ... 55 [56] 57 ... 84
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa