FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.09.2017 klo 05:54:18 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook, Google+ & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 [2] 3 ... 42
 
Kirjoittaja Aihe: HJK:n markkinointi: Kilpailua sohvaa vastaan  (Luettu 162094 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Toni Doblas


Vastaus #25 : 14.01.2015 klo 11:29:52

No mitä vittua :D Varmaan mä olen tuon nähnyt sitten.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: DEVGRU


Vastaus #26 : 14.01.2015 klo 11:32:51

Kyllä esim. Kendo IFK on aika helvetisti näkyvämpi katukuvassa kuin HJK valitettavasti.

Jos tämä olisi järkevä kriteeri niin maailman parhaan markkinointiteon tittelin olisi voittanut sata vuotta putkeen Coca-Cola Company tmv.
kaksväärääjalkaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Banawagon


Vastaus #27 : 14.01.2015 klo 11:36:23

Toki toimistonkin kuulumisia olisi mukava tietää jos siellä tapahtuu muutakin mielenkiintoista kuin kahvien kaatuminen näppäimistölle tai jaffojen meneminen nenään.

Itse asiassa jo ihan kahvit näppiksellä/jaffat nenässä olisi riittävä bloginaihe etenkin jos syykin mehukkaasti kerrottaisiin. Blogihan voisi olla yksi ja sama ja siihen sitten kuka milloinkin turinoisi jotain, joskus valmentaja, joskus joku pelaaja, joskus joku toimistolta jne.
MetsienMies

Poissa Poissa


Vastaus #28 : 14.01.2015 klo 11:40:56

Jos tämä olisi järkevä kriteeri niin maailman parhaan markkinointiteon tittelin olisi voittanut sata vuotta putkeen Coca-Cola Company tmv.

Niin kysehän oli urheilumarkkinoinnista. Toki voit kertoa meille kaikille niitä kriteerejä palkinnon voittamiseen kun näsäviisastelusi perusteella niistä jotain ainakin luulet tietäväsi ?

Kyllä Suomen urheilumarkkinoinnissa näkyvyys on aika helvetin iso asia kun budjetit ovat pieniä!
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: DEVGRU


Vastaus #29 : 14.01.2015 klo 12:04:28

Eikö sulla ole marssia järjestettävänä?
Zorbas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa


Vastaus #30 : 14.01.2015 klo 12:37:16

Tällä hetkellä parasta markkinointia olisi jonkun valmennustiimiin kuuluvan lähes päivittäinen blogi mistä tahansa joukkueeseen ja tulevaan kauteen liittyvästä asiasta. Toki toimistonkin kuulumisia olisi mukava tietää jos siellä tapahtuu muutakin mielenkiintoista kuin kahvien kaatuminen näppäimistölle tai jaffojen meneminen nenään.

Vitut olisi. Tuo olisi kiva juttu sille pienelle marginaaliryhmälle, joka jo muutenkin seuraa Klubin tekemisiä aktiivisesti. Yleisesti kai markkinoinnilla yritetään tavoittaa juurikin sitä "tuulariosastoa", jota ei kyllä kirveelläkään saa lukemaan mitään "Banan blogia".
Sebastian Gunvald

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 14.01.2015 klo 12:40:10


Tuulipukuosastoa voi tavoittaa sitten kun pelit ovat alkamassa. Nyt olisi hyvä keskittää markkinointi nimenomaan olemassa oleviin kannattajiin ja muihin lajiaktiiveihin.
kaksväärääjalkaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Banawagon


Vastaus #32 : 14.01.2015 klo 12:49:41

Kausarimyynnin eteen ei myöskään kannattane tässä vaiheessa paljonkaan tehdä. Ns. tosifanit toki ostaa jo tässä vaiheessa ja moni jo tietenkin ostanutkin mutta markkinointi yms tuskin tähän myyntiin paljonkaan vaikuttaa. Lähempänä kauden alkua pitäisi toki ns. tuularit jotenkin koukuttaa kausareita ostamaan.
Basler

Poissa Poissa


Vastaus #33 : 14.01.2015 klo 13:19:09

Kyllä markkinointipalkinto oli hyvinkin ansaittu. Väitän, että parempaa duunia ei ole urheilumarkkinoinnissa tehnyt kukaan Suomessa, ja erityisesti suhteutettuna resursseihin. Tämä siitäkin huolimatta, että Rapid- ja UEL-peleissä 20% alemmat lippuhinnat olisivat varmastikin tuoneet 20-30% enemmän väkeä matseihin.

Palkittiinko europelien markkinointi vai markkinointi yleensä? En nähnyt ko. tunnustuksen antamista ja listassa luki vain yleisesti.

Itse olen sitä mieltä, että Klubin markkinointi oli kauden aikana kekseliästä. Onnistuttiin luomaan mainoksia, jotka olivat hyvin ajan ja matsin hermolla. Saatiin myöskin hyvin seuraa esille. Se, mikä epäonnistui oli, europelien lipun myynti. Liput myytiin väärällä menetelmällä ja liian kovilla hinnoilla. Lähtökohta olisi pitänyt olla täysi tupa ja buumin kasvattaminen. Nyt kun katsojia pyrittiin rankaisemaan siitä, että on mennyt hyvin, haluamalla kovaa hintaa lipuista, johti se noloon loppuun, mutta se ei ole markkinointi-ihmisten vika. Ihan eri tyypit ovat ne lippujen hinnat ja myynnin päättäneet kuten Ägä ja se Haapiainen.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #34 : 14.01.2015 klo 14:09:09

Niin kysehän oli urheilumarkkinoinnista.
Sitten Pepsi voisi olla aika kova ehdokas tähän kisaan.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #35 : 14.01.2015 klo 14:55:59

Palkittiinko europelien markkinointi vai markkinointi yleensä? En nähnyt ko. tunnustuksen antamista ja listassa luki vain yleisesti.

Itse olen sitä mieltä, että Klubin markkinointi oli kauden aikana kekseliästä. Onnistuttiin luomaan mainoksia, jotka olivat hyvin ajan ja matsin hermolla. Saatiin myöskin hyvin seuraa esille. Se, mikä epäonnistui oli, europelien lipun myynti. Liput myytiin väärällä menetelmällä ja liian kovilla hinnoilla.

Tuli gaalan TV-lähetyksessäkin lyhyenä koosteena, mutta siinä vilkkui mm. oivaltavia matsimainoksia kauden ajalta ja lyhyitä pätkiä Barca-matsin seremoniosta, joten ilmeisesti oli markkinoinnista yleensä. Europelien markkinointihan (hinnoitteluineen ja vittuilevine kausarikirjeineen) ei mikään varsinainen menestystarina ollut (Mietaa jne).

e. Jahas, nettisivulle olikin tullut uutinen asiasta ja mukana myös SM-M:n kiitospuheen sisältö. Palkinto siis pidemmän ajan nousujohteisesta työstä. http://www.hjk.fi/uutiset/Miehet-2389
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015 klo 17:17:59 kirjoittanut Jarkka »
Tooppari

Poissa Poissa


Vastaus #36 : 14.01.2015 klo 20:16:00

Vielä markkinointiteko-palkinnosta ihmetteleville:

http://www.suomenurheilugaala.fi/Urheilumarkkinointiteko___/
Lainaus
Pitkäjänteinen markkinointi kasvattanut yleisömääriä Veikkausliigassa sekä samalla vahvistanut koko lajin asemaa Suomessa, onnistui neuvottelemaan maailmankuulun FC Barcelonan (ESP) elokuussa Helsingin olympiastadionille ystävyysotteluun, jonka tuotot käytettiin juniorihallin rakentamiseen.

Eli Barcelona matsi nostettu esille, ja syystäkin.
Ilmainen vinkki: Tässä asiayhteydessä ei ole mitenkään häpeä hehkuttaa Barcelonaa ja sen tähtiä, ei se ole jonneilua. Se, että HJK järjesti tuon tason tapahtuman on jotain ainutlaatuista suomalaisessa seurajalkapalloilussa. Hype tapahtuman ympärillä oli todella suurta, ja kaiken lisäksi ottelulla laitettiin rahoiksi, tätä voisi kutsua melkoisen huikeaksi yksittäiseksi urheilumarkkinointiteoksi. Ei markkinointi pelkästään tarkoita tarroja ja mainoksia bussipysäkeillä.
rangaistuspotku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK, maajoukkue, €uRoPSja €uro-HJK


Vastaus #37 : 16.01.2015 klo 18:11:43

Kyllä markkinointipalkinto oli hyvinkin ansaittu. Väitän, että parempaa duunia ei ole urheilumarkkinoinnissa tehnyt kukaan Suomessa, ja erityisesti suhteutettuna resursseihin. Tämä siitäkin huolimatta, että Rapid- ja UEL-peleissä 20% alemmat lippuhinnat olisivat varmastikin tuoneet 20-30% enemmän väkeä matseihin.

Klubi on ollut palkinnoilla monessa eri mainoskilpailussa ja monessa sarjassa, pärjännyt loistavasti bränditutkimuksessa ja raahannut tänne harjoituspeliin yhden maailman suurimmista ja tunnetuimmista seuroista. Tuollaisia markkinointitekoja ei olisi voinut veikkausliigaseuralta odottaa kukaan ainakaan muutama vuosi sitten.

Syksy oli markkinoinnin puolella hieman vaisu, ja nyt on varmasti vedetty henkeä. Uskon kyllä, että hyviä juttuja on tulossa talven ja kevään mittaan.

Hjk:N Mainokset on ollut palkinnon arvoisia. Sen sijaan markkinointi ei. Markkinoinnin tulokset kun mitataan tässä tapauksessa yleisömäärillä, ja tulos ratkaisee,.
BlyzR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #38 : 16.01.2015 klo 18:20:10

Hjk:N Mainokset on ollut palkinnon arvoisia. Sen sijaan markkinointi ei. Markkinoinnin tulokset kun mitataan tässä tapauksessa yleisömäärillä, ja tulos ratkaisee,.

Markkinointi ja mainonta jotenkin erillä toisistaan?

Kokonaisyleisömäärä korkein koskaan millään jengillä Suomessa. Tätä varmaan hait?
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #39 : 16.01.2015 klo 18:30:33

Markkinointi ja mainonta jotenkin erillä toisistaan?
ot. mutta markkinointi sisältää mainonnan... Sisältää paljon muutakin eli perinteisen jaon mukaan tässä tapauksessa tuote (joukkue), hinta, mainonta, jakelu (stadion).

Mainonta ja tuote ovat olleet kunnossa, mutta hinnoittelu ja jakelu (missä se päädyn katos on???) ei ole ollut kovinkaan onnistunutta.
BlyzR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #40 : 16.01.2015 klo 18:42:40

ot. mutta markkinointi sisältää mainonnan... Sisältää paljon muutakin eli perinteisen jaon mukaan tässä tapauksessa tuote (joukkue), hinta, mainonta, jakelu (stadion).

Mainonta ja tuote ovat olleet kunnossa, mutta hinnoittelu ja jakelu (missä se päädyn katos on???) ei ole ollut kovinkaan onnistunutta.

Toki tiedän, mutta silti tuossa oli aika hassun kuuloinen ristiriita.
Jorkka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RESPECT Palloliitto, Visio 2020


Vastaus #41 : 16.01.2015 klo 19:23:59

Kokonaisyleisömäärä korkein koskaan millään jengillä Suomessa.
Koskeeko vain jalkapalloa vai kaikki lajit? Hieno suoritus jos jälkimmäinen.
sornari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #42 : 16.01.2015 klo 19:53:53

Hjk:N Mainokset on ollut palkinnon arvoisia. Sen sijaan markkinointi ei. Markkinoinnin tulokset kun mitataan tässä tapauksessa yleisömäärillä, ja tulos ratkaisee,.

No me emme tiedä Klubin markkinoinnilleen asettamia mittareita. Varmasti yleisömäärä on yksi niistä, mutta ei varmasti ainoa.
Voisin arvailla, että esimerkiksi brändimielikuva on yksi mitattava asia myöskin, samoin kuin medianäkyvyys.

Hinnoittelu ei sen sijaan kuulune markkinoinnin piiriin Klubinkaan busineksessa, vaikka aika oleellisesti lipunmyyntiin vaikuttaakin.
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san


Vastaus #43 : 16.01.2015 klo 20:04:26

Koskeeko vain jalkapalloa vai kaikki lajit? Hieno suoritus jos jälkimmäinen.

Eiköhän joku Jokerit ole kerännyt enemmän yleisöä kun pelasivat pelkästään runkosarjassa sen 30 kotiottelua.
ptuutti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #44 : 16.01.2015 klo 20:06:49

Markkinointi varmasti tahtaa yleisomaaran ja sponssimassin kasvuun, mut tuskin ne ihan suoraan korreloi markkinointiin laitetun rahan kanssa. Jalkapallo on kuitenkin tulosurheilua, ja viime kadessa ne ratkaisevat. Niissa mitattuna kausi oli tietenkin menestys. Ja menestys poikii lisaa menestysta ja tuo jengia katsomoihin. Onnistunut markkinointi varmasti jeesaa tuulareiden kiinnostuksen herattamisessa, mutta jaanee aivan salettii kakkoseksi Europa liigan lohkovaiheeseen paasylle.
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Marie-Josée Ta Lou


Vastaus #45 : 16.01.2015 klo 20:09:12

Eiköhän joku Jokerit ole kerännyt enemmän yleisöä kun pelasivat pelkästään runkosarjassa sen 30 kotiottelua.

Kyl. Jos Klubi pelaisi tuolla toteutuneella kokonaisyleisömäärällä lügaa, AM olisi noin 5270, eli sinänsä ihan kunnioitettava määrä.
Jorkka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RESPECT Palloliitto, Visio 2020


Vastaus #46 : 16.01.2015 klo 20:41:11

Eiköhän joku Jokerit ole kerännyt enemmän yleisöä kun pelasivat pelkästään runkosarjassa sen 30 kotiottelua.
Tätä vähän epäilinkin. Taisi tosiaan olla Hjördis Areenan avauskaudella ka yli 10k. Tosin ei mitään pois Klubin viime kauden suoritukselta.
4-5-2

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #47 : 16.01.2015 klo 20:47:28

Tätä vähän epäilinkin. Taisi tosiaan olla Hjördis Areenan avauskaudella ka yli 10k. Tosin ei mitään pois Klubin viime kauden suoritukselta.

Jokereiden, kuten muidenkin SM-liigajengien yleisömäärillä voi pyyhiä persettä. Siellä ilmoitetaan yleisömäärät täysin mielivaltaisesti (ja yleensä vähintään kolmasosa suuremmaksi kuin paikalle vaivautuneiden määrä).
petteri72

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, MP, HJK


Vastaus #48 : 16.01.2015 klo 21:24:02

Tätä vähän epäilinkin. Taisi tosiaan olla Hjördis Areenan avauskaudella ka yli 10k. Tosin ei mitään pois Klubin viime kauden suoritukselta.

Tällä kaudella Jokerit on tekemässä kaikkien aikojen yleisöennätystä, nyt siis KHL:ssä. Tällä hetkellä Jokereiden yleisökeskiarvo on 10870, kun se on pelannut tähän mennessä 24 kotiottelua. Lipun toteutunut keskihinta lienee jossain parin kympin nurkilla. Sunnuntaina Jokereilla on ilmeisesti täysi tupa (13339) kärkimatsissa Moskovan ZSKA:ta vastaan eli matsissa jossa alennuksia lipuista ei anneta. Muutama lippu on enää myymättä. ZSKA matsin yleisötulot lienevät liki 500k.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2015 klo 21:51:13 kirjoittanut petteri72 »
Jorkka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RESPECT Palloliitto, Visio 2020


Vastaus #49 : 16.01.2015 klo 21:41:38

Sunnuntaina Jokereilla lienee täysi tupa (13339) kärkimatsissa Moskovan ZSKA:ta vastaan eli matsissa jossa alennuksia lipuista ei anneta. ZSKA matsin yleisötulot lienevät liki 500k.
Äärimmäistä ot tähän, mutta narrien loppuunmyydyt pelit ifkta vastaan tuottivat n. 200k. Miten voi tulla 300k lisää tuohon?

Joo tiedän, kiinnostaa varmaan kaikkia vitusti.
 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 42
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines