petteri72
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool
|
|
Vastaus #50 : 16.01.2015 klo 20:49:28 |
|
Äärimmäistä ot tähän, mutta narrien loppuunmyydyt pelit ifkta vastaan tuottivat n. 200k. Miten voi tulla 300k lisää tuohon?
KHL:n huippumatseissa liput maksavat paljon enemmän, lipunhinnat ovat ZSKA matsissa HIFK-matseihin verrattuna liki tuplaantuneet. Ehkä 500k ei mene ihan rikki, mutta 400k ylittynee. Kun Jokerit-HIFK matseja ei enää ole, Jokereiden KHL:n kärkimatsit ovat Helsingin ja koko Suomen sarjajääkiekon ykköstuote ja kärkimatsien liput näyttävät menevän kaupaksi yllättävänkin kovilla hinnoilla. Jokereilla on nykyään käytössä dynaaminen hinnoittelu, jossa kärkimatsin liput saattavat maksaa alennukset huomioiden jopa kaksi-kolme kertaa enemmän kuin KHL:n perusmatsin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.01.2015 klo 21:03:04 kirjoittanut petteri72 »
|
|
|
|
|
huckerby
Poissa
|
|
Vastaus #51 : 16.01.2015 klo 21:51:27 |
|
KHL:n huippumatseissa liput maksavat paljon enemmän, lipunhinnat ovat ZSKA matsissa HIFK-matseihin verrattuna liki tuplaantuneet. Ehkä 500k ei mene ihan rikki, mutta 400k ylittynee. Kun Jokerit-HIFK matseja ei enää ole, Jokereiden KHL:n kärkimatsit ovat Helsingin ja koko Suomen sarjajääkiekon ykköstuote ja kärkimatsien liput näyttävät menevän kaupaksi yllättävänkin kovilla hinnoilla. Jokereilla on nykyään käytössä dynaaminen hinnoittelu, jossa kärkimatsin liput saattavat maksaa alennukset huomioiden jopa kaksi-kolme kertaa enemmän kuin KHL:n perusmatsin.
Äärimmäisen rajusti aiheen ohi... Niin vissiin, khl huippuotteluun pääsee 14 eurolla ilman alennuksia. Hifkiä vastaan ei tainnut viime viosina enää päästä.
|
|
|
|
kaksväärääjalkaa
Poissa
Suosikkijoukkue: Ukraina
|
|
Vastaus #52 : 16.01.2015 klo 22:17:17 |
|
ot. mutta markkinointi sisältää mainonnan... Sisältää paljon muutakin eli perinteisen jaon mukaan tässä tapauksessa tuote (joukkue), hinta, mainonta, jakelu (stadion).
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun en markkinoinnista mitään tiedä. Mutta kaikki mitä klubi tekee on siis markkinointia, vai? Tai mitä mikä tahansa firma tekee, jos tosiaan tuotekin on markkinointia vain?
|
|
|
|
Lama-Larsson
Poissa
Suosikkijoukkue: 1907
|
|
Vastaus #53 : 16.01.2015 klo 22:23:49 |
|
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
|
Vastaus #54 : 16.01.2015 klo 22:46:18 |
|
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun en markkinoinnista mitään tiedä. Mutta kaikki mitä klubi tekee on siis markkinointia, vai? Tai mitä mikä tahansa firma tekee, jos tosiaan tuotekin on markkinointia vain?
ok. tuossa oli vähän kärjistettynä.. ottelutapahtuma on markkinoinnin osana se tuote, mutta osittain myös itse joukkue. Markkinointi itsessään menee läpi organisaation kuten it:kin.... ja tottakai hinnoittelu on osa markkinointia. "Markkinoinnilla" käsitetään yleensä vain tämä mainonta, vaikka oikeasti koko asiakasrajapinta on osa markkinointia. Nähdäkseni tässä klubin markkinointipuoli onkin onnistunut, että se on tuotu kattamaan myös muutakin kuin mainonta ja hinnoittelu. Stadionissa ja hinnoittelussa viime kaudella ei kuitenkaan ole ihan täysin onnistuttu.
|
|
|
|
superDISA
Poissa
|
|
Vastaus #55 : 16.01.2015 klo 23:04:50 |
|
Markkinointimisu taitaa siis olla enemmän mainontamisu. Mun mielestä Klubin ottelutapahtuman kannalta anteeksiantamattomia syntejä, nimenomaan markkinoinnin osalta, on ankeutta luova tarjoilu (nakkimukit on harvoin otteluissa käyville ystävilleni jo jonkin verran vitsi) ja kohtuullisen epäonnistunut "tapahtumanluonti" muutenkin. Lisäksi joukkueessa olisi hyvä olla jotain kotimaista tähtipotentiaalia omaavia pelaajia, kuten Pukki aikoinaan tai vaikka joku Putteri, sellasia pelaajia, mitä tullaan katsomaan. Tämä siis puhtaasti markkinoinnin osalta, ehkä kyseisenlaiset pelaajat ei joukkueeseen aina istu.
Sitä vastoin mainonta mun mielestä meni viime kaudella eteenpäin. Aika hyvä osoitus yleisömäärän lasku (vaikka miten kaunisteltaisiin) siitä ,ettei se mainonta lopulta ole kovin tärkeässä roolissa suhteessa kokonaisuuteen.
|
|
|
|
Mazaa
Poissa
|
|
Vastaus #56 : 16.01.2015 klo 23:19:20 |
|
Oli hyvä ja tuottava tempaus myydä 40 000 lippua kovaan hintaan harjoitusotteluun. Ja tehdä sillä mukava voitto. Ymmärtäisin markkinointipalkinnon, jos tuo näkyvyys ja huomio olisi tuonut lisää katsojia loppukauden liigapeleihin. Todellisuudessa tuo ottelu vaikutti negatiivisesti liigapelien ja myös europelien yleisömääriin.
Veikkausliigan kannalta klubi teki äärimmäisen huonoa markkinointia.
|
|
|
|
Petkele
Poissa
Suosikkijoukkue: Pohjoismaiden paras kasvattajaseura
|
|
Vastaus #57 : 17.01.2015 klo 00:02:00 |
|
Todellisuudessa tuo ottelu vaikutti negatiivisesti liigapelien ja myös europelien yleisömääriin.
Veikkausliigan kannalta klubi teki äärimmäisen huonoa markkinointia.
Veikkausliigan tehtävä on markkinoida Veikkausliigaa. Klubi markkinoi Klubia. Tuo "Barcelona-pelistä oli haittaa" -legenda on aivan samaa puuta heinää kuin kaikki muutkin forumtotuudet. Vaikka kuinka tulikin tattiin Barcalta (kuka muka odotti että ko. matsi voitettaisiin?) ja vaikka kuinka aktiivikannattajia ottaa päähän ettei saatu koko pohjoiskaarretta käyttöön hinnalla 5€/lippu, Klubi on nyt jengi joka saa järjestettyä otteluita maailman kovimpia joukkueita vastaan ja laittaa vielä ko. matsien tulot hyvään tarkoitukseen = loistavaa imagomarkkinointia. Muutenkaan en oikein ymmärrä tätä useammankin nimimerkin ulinaa Klubin markkinoinnista. Viime vuonna näkyvyyttä piisasi oikein mukavasti ottaen huomioon että Suomi on edelleen futiksen kehitysmaa ja mainosbudjetit Klubillakin mallia kengännauha. Eurolipunhinnat toki puppeloitiin, mutta kokonaisuutena homma toimi todella hyvin (mm. kokonaisyleisömäärä, mainonnan näkyvyys, brandin rakentaminen). Homma koostuu pienistä askelista, joilla joukkuetta kasvatetaan suuremmaksi, kauniimmaksi ja paremmaksi. Ja mitä liigaan tulee, Veikkausliigan kannalta Klubi on tänä vuonna tehnyt parempaa markkinointia kuin koskaan ihan vain jo pärjäämällä Euroopassa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015 klo 00:09:04 kirjoittanut Petkele »
|
|
|
|
|
superDISA
Poissa
|
|
Vastaus #58 : 17.01.2015 klo 00:48:26 |
|
Paljon on tosiaan tehty asioita oikeinkin, mutta vähän lisää saisi Klubi tehdä sen eteen, että tuularit viihtyisi peleissä. Me aktiivikannattajat ja forumin lukijat nyt ollaan se ääripää, joka seisoo tai istuu siellä syömässä nakkimukeja räntäsateessa ilman katosta muutenkin.
|
|
|
|
Mazaa
Poissa
|
|
Vastaus #59 : 17.01.2015 klo 06:15:31 |
|
Veikkausliigan tehtävä on markkinoida Veikkausliigaa. Kylläkai seurat markkinoivat omia pelejään. HJK epäonnistui sekä liigapelien että europelien markkinoinnissa (ja hinnoittelussa).
|
|
|
|
MetsienMies
Poissa
|
|
Vastaus #60 : 17.01.2015 klo 08:20:46 |
|
Kyllähän tulokset puhuvat puolestaan. Veikkausliigan yleisökeskiarvo tippui ja Europelien keskiarvo jäi odotuksista ? Juhlahumussa voidaan toki keksiä vaikka mitä mitä hienoja palopuheita, mutta ne eivät muuta näitä faktoja. Tyhjät katsomot, korkeat lippuhinnat, keskinkertaiset olosuhteet ja paska tarjoilu ei kyllä voi tehdä mitenkään brändille hyvää. Minä en tietenkään välitä mistään noista, koska kenttätapahtumat ovat ainoat mitkä merkkaavat. Sanoisinkin edelleen, että tuo markkinointipalkinto olisi pitänyt antaa joukkueelle eikä taustajoukoille.
En tiedä millä mittareilla jengi laskee tämän onnistumiseksi. Hieno keksintö oli sitoa junnuhallin rahoitus tuohon Barca-peliin, koska se oli se syy ylipäätänsä miksi Barca Suomeen tuli.
|
|
|
|
alligarto
Poissa
|
|
Vastaus #61 : 18.01.2015 klo 03:19:47 |
|
Tuo markkinointigaala on käytännössä alan ammattilaisten rinkirunkkailua, jossa kyllin hyvin verkostoituneet naamat saavat pokkailla palkintoja kunhan tekevät edes vähän jotain. Vakiintuneiden markkinoinnin mittarien puuttuessa toimintaa arvoidaan mutulta ja käytännössä henkilökohtaisten kontaktien kautta.
Tähän muutama alan sisältä kuultu POINTTI HJK:sta:
HJK on onnistunut:
- tuomaan FC Barcelonan Suomeen ja myymään paljon lippuja tähän kyseiseen otteluun - brändäämään ottelutapahtumia omien pelaajien kautta, etenkin jossain määrin sitoutuneille kannattajille - profiloitumaan etenkin euro-otteluissa koko Suomen joukkueena, mistä ansio ei välttämättä kuulu seuran markkinoinnille vaan yleiselle pöhinälle
HJK on epäonnistunut:
- kehittämään ottelutapahtumista aidosti kiinostavia satunnaisille katsojille (seuran markkinointi ei voi mitään heikolle pelin tasolle tai säälle, mutta tarjoilujen, oheistuotteiden ja katsomo-olosuhteiden surkea taso on seuran vastuulle) - täyttämään katsomoja euro-otteluihin ylimielisen hinnottelun vuoksi.. Täydet katsomot olisivat olleet parasta mahdollista mainosta suomalaiselle jalkapallolle. - kausikorttien markkinoinnissa hc-fanien ulkopuolelle. Kampanjat ovat loistaneet poissaolollaan, ilmeiseti on luotettu europelien hypeen. Myöskään paikallisasetelmaa (HIFK) ei ole osatty hyödyntää.
Kokonaisuutena markkinointi jää toki plussan puolelle. Paljon kiinostavampi kysymys olisi metropolialueen potentiaalin hyödyntäminen, missä ei ole onnistuttu läheskään tyydyttävästi.
|
|
|
|
RTS
Poissa
|
|
Vastaus #62 : 18.01.2015 klo 10:21:08 |
|
Epäsuoralla tavalla markkinointiin liittyy myös fanituotemyynti. Ulkomaalaisen Helsingissä poikkeavan turistin on hieman vaikea saada sinivalkoisia fanituotteita kun myyntikanava on vain toimisto. Se oli esim. tammikuun ekan viikon kiinni kun venäläiset pyörivät ostoksilla Soneran nurkilla. Myös viikonloppuna ovet on lukossa kun viikonloppumatkaajat poikkeavat kaupungissa. Eikä kesäarkisin neljän jälkeenkään taida enää onnistua risteilyturistin lahjakori täyttö...
Ja turha sanoa että netistä saa kun verkkokauppa katoaa näkyvistä kun ottaa kieleksi englannin.
|
|
|
|
Myrsky
Poissa
Suosikkijoukkue: OUL V6
|
|
Vastaus #63 : 18.01.2015 klo 10:55:39 |
|
Epäsuoralla tavalla markkinointiin liittyy myös fanituotemyynti. Ulkomaalaisen Helsingissä poikkeavan turistin on hieman vaikea saada sinivalkoisia fanituotteita kun myyntikanava on vain toimisto.
Stockmannilla myynnissä läjäkaupalla HJK-tuotteita: https://stockmann.com/fi/brandit/urheilu/hjk
|
|
|
|
RTS
Poissa
|
|
Vastaus #64 : 18.01.2015 klo 11:03:50 |
|
Löytyykö myös kaupasta vai vaan netistä? Ainakin tuotekuvauksen kohdalla lukee: Toimitusaika: Helsingin keskusta 1-3 arkipäivää; muut tavaratalot 2-4 arkipäivää Joten ei liene hyllytavaraa eikä siten auta satunnaista matkailijaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015 klo 11:06:33 kirjoittanut RTS »
|
|
|
|
|
Limakutziero
Poissa
|
|
Vastaus #65 : 18.01.2015 klo 11:14:43 |
|
Löytyykö myös kaupasta vai vaan netistä? Ainakin tuotekuvauksen kohdalla lukee: Toimitusaika: Helsingin keskusta 1-3 arkipäivää; muut tavaratalot 2-4 arkipäivää Joten ei liene hyllytavaraa eikä siten auta satunnaista matkailijaa.
Ainakin keskustan Stockmannilla on iso kasa HJK-tuotteita. Taitaa olla itse asiassa suurin joukkuekohtainen tarjonta.
|
|
|
|
Myrsky
Poissa
Suosikkijoukkue: OUL V6
|
|
Vastaus #66 : 18.01.2015 klo 11:24:33 |
|
Oli hyvä ja tuottava tempaus myydä 40 000 lippua kovaan hintaan harjoitusotteluun. Ja tehdä sillä mukava voitto. Ymmärtäisin markkinointipalkinnon, jos tuo näkyvyys ja huomio olisi tuonut lisää katsojia loppukauden liigapeleihin. Todellisuudessa tuo ottelu vaikutti negatiivisesti liigapelien ja myös europelien yleisömääriin.
Veikkausliigan kannalta klubi teki äärimmäisen huonoa markkinointia.
Todella negatiivista ajattelua. Et voisi olla enempää väärässä. "Markkinointi" ei ole mikään taikatemppu, joka tehdään kahden viikon päästä pelattavaa mypa-ottelua silmällä pitäen. Kyseessä on useiden vuosien mittainen pitkäjänteinen prosessi, missä klassisesti kaikki vaikuttaa kaikkeen. Muun muassa hinnoittelu on merkittävä asia markkinoinnissa. Hinnoittelemalla itsensä urheilun premium-tuotteeksi HJK on osoittanut tervettä arvostusta omaa brändiä ja toimintaa kohtaan, mikä on täysin oikein. HJK olisi voinut keskittää markkinoinnin panostukset Veikkausliigaan, jolloin katsojakeskiarvoa olisi petrattu ehkä muutaman prosenttiyksikön verran. Sen sijaan HJK tavoitteli uutta katsojakuntaa kotisohvilta - niistä ihmisistä, jotka eivät toistaiseksi ole kotimaan stadioneille löytäneet. Tässä onnistuminen takasi HJK Oy:lle merkittävän kasvun edellisten kausien pääsylipputuloihin. Ja foorumilta saamme lukea, kuinka HJK on epäonnistunut kaikessa.
|
|
|
|
Bossu
Poissa
|
|
Vastaus #67 : 18.01.2015 klo 11:35:16 |
|
Collegetakki oli mennä tilaukseen, kunnes näki selkäpuolen
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
|
Vastaus #68 : 18.01.2015 klo 12:32:31 |
|
Tähän muutama alan sisältä kuultu POINTTI HJK:sta:
HJK on onnistunut:
- tuomaan FC Barcelonan Suomeen ja myymään paljon lippuja tähän kyseiseen otteluun - brändäämään ottelutapahtumia omien pelaajien kautta, etenkin jossain määrin sitoutuneille kannattajille - profiloitumaan etenkin euro-otteluissa koko Suomen joukkueena, mistä ansio ei välttämättä kuulu seuran markkinoinnille vaan yleiselle pöhinälle
HJK on epäonnistunut:
- kehittämään ottelutapahtumista aidosti kiinostavia satunnaisille katsojille (seuran markkinointi ei voi mitään heikolle pelin tasolle tai säälle, mutta tarjoilujen, oheistuotteiden ja katsomo-olosuhteiden surkea taso on seuran vastuulle) - täyttämään katsomoja euro-otteluihin ylimielisen hinnottelun vuoksi.. Täydet katsomot olisivat olleet parasta mahdollista mainosta suomalaiselle jalkapallolle. - kausikorttien markkinoinnissa hc-fanien ulkopuolelle. Kampanjat ovat loistaneet poissaolollaan, ilmeiseti on luotettu europelien hypeen. Myöskään paikallisasetelmaa (HIFK) ei ole osatty hyödyntää.
Hyviä pointteja. Joskus tätäkin ketjua lukiessa tulee fiilis, että monen mielestä jonkun Barcan tms. Olympiastadionin hinnalla millä tahansa loppuun myyvän seuran hankkiminen harjoituspeliin veikkausliigaseuraa vastaan oli ihan OK suoritus. Mielestäni se on edelleen uskomaton teko, ja edelleen ihmetyttää miten Ägä ja kumppanit onnistuivat sen tekemään. Toinen hyvä pointti on tuo edustusjoukkueen pelaajien tekeminen tunnetuksi ja mainosten rakentaminen sitä kautta. Olen itse kaivannut sitä jo 15 vuotta. Kun pelin taso ja olosuhteet ovat mitä ovat, ainakin kotijoukkueen pelaajista voisi yrittää tehdä kotiyleisölle tuttuja. Viime kauden mainoksissa olivat mm. Tornion terrieri, Rade on kingi, Big Mac sekä "pelipäivä on juhlapäivä" -pelaajat. Tässä olisi mielestäni vielä paljon mahdollisuuksia ja parantamisen varaa. Esim. HJK-TV:n pelaajahaastatteluita tehdään turhan säästeliäästi ja pelaajat voisivat edelleen ottaa näkyvämpää roolia esim. junnujoukkueiden ja lähialueen koulujen suuntaan. Siitä olen myös tasan samaa mieltä, että ottelutapahtumien tarjoilupuoli on kehittynyt aivan liian vähän. Valikoima, saatavuus, hinnoittelu ovat edelleen heikolla tasolla. Olen ihmetellyt myös markkinoinnin vaisuutta loppusyksystä alkaen. Kausareita on kampanjoitu selvästi vähemmän kuin edellisvuosina. HJK-tv:n viimeinen päivitys on 22.12. julkaistu Tainio-respect, mitään eteenpäinkatsovaa ei ole tarjottu yli kuukauteen eikä sähköpostiakaan ole Klubilta tullut ties kuinka pitkään aikaan. HIFK vaikuttaa ylläpitävän derbyasetelmaa yksinään. Muun muassa hinnoittelu on merkittävä asia markkinoinnissa. Hinnoittelemalla itsensä urheilun premium-tuotteeksi HJK on osoittanut tervettä arvostusta omaa brändiä ja toimintaa kohtaan, mikä on täysin oikein.
Mielestäni vuodelle 2014 liigamatsien hinnoittelu saatiin oikealle tasolle ja irtolippujen hintojen suhde kausareihin on nyt hyvä, mutta nostovara tuotteen (mm. palvelutaso ja Sonskin infra) tällä tasolla on saavutettu ja seuraavat pari kautta hintoja ei saisi enempää nostaa. Myös HJK:n pitäisi nähdä, että tällä hetkellä Suomessa ei palkat nouse eikä juuri mitkään muutkaan hinnat nouse. Lisäksi pitää huomioida, että veikkausliigamatseja tarjoaa samalla stadikalla toinenkin seura. Lisämaksullisten pelien hinnoittelulogiikka on muuten vähän erikoinen, kun katsomot eivät ole täysiä eikä syytä rajoittaa ihmisten tulemista tiettyihin matseihin (ja vastaavasti ohjata heitä toisiin matseihin) ei ole.
|
|
|
|
muumi
Poissa
Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa
|
|
Vastaus #69 : 18.01.2015 klo 13:04:15 |
|
Joko HJKn epäonnistumisiin laskettu myös pääty-tvn taso - mistä klubi noille oikein maksaa?
oikeasti olen sitä mieltä, että äärimmäisen laadukasta ja ennenkaikkea pitkäjänteistä ja nousujohteista työtä. Omalla tasollaan, vaatimustaso on noussut laadun myötä niin korkealle,ettei sitä aina muista edes arvostaa.
|
|
|
|
Myrsky
Poissa
Suosikkijoukkue: OUL V6
|
|
Vastaus #70 : 18.01.2015 klo 13:09:16 |
|
Olen ihmetellyt myös markkinoinnin vaisuutta loppusyksystä alkaen. Kausareita on kampanjoitu selvästi vähemmän kuin edellisvuosina. HJK-tv:n viimeinen päivitys on 22.12. julkaistu Tainio-respect, mitään eteenpäinkatsovaa ei ole tarjottu yli kuukauteen eikä sähköpostiakaan ole Klubilta tullut ties kuinka pitkään aikaan. HIFK vaikuttaa ylläpitävän derbyasetelmaa yksinään.
HJK tekee täysin oikein, kun antaa kannattajille ja seuraajille huikean kauden jälkeen vähän aikaa sulatella tapahtunutta. Seurassa tiedetään tasan tarkkaan HIFK-derbyjen merkitys yleisen mielenkiinnon kasvattajana, mutta junnumainen höntyily asian ympärillä tammikuussa asemoisi sinivalkoisten toiminnan perinteiselle hobby-tasolle. HJK haluaa maalata itsestään kuvan yhtenä Pohjois-Euroopan suurista seuroista. Sarjanousijaa vastaan pelattavien derbyjen hehkuttaminen keskellä sydäntalvea ei sovi tähän kuvioon.
|
|
|
|
MetsienMies
Poissa
|
|
Vastaus #71 : 18.01.2015 klo 14:27:02 |
|
Hinnoittelemalla itsensä urheilun premium-tuotteeksi HJK on osoittanut tervettä arvostusta omaa brändiä ja toimintaa kohtaan, mikä on täysin oikein.
Huh huh. Siis voiko oikeasti joku vakavalla naamalla väittää, että Klubin ottelutapahtuma on premium-tuote tänä päivänä ? Viime kädessä Klubi taistelee ihmisten vapaa-ajasta ja on todella itsemurha luulla itseään premiumiksi tällä hetkellä. Kaikkea voi toki yrittää brändätä, mutta viime kädessä asiakaskokemus ratkaisee. Nöyrä ja realistinen asenne olisi toivottavaa, jos asioita halutaan oikeasti tehdä pitkäjänteisesti. Muhun ei ainakaan iske mikään premium-tason tavoittelu vaan päinvastoin sellainen ajattelu mitä esim. Aulis Rytkönen-rahasto edustaa. Kaikkien Klubi "yhteiskuntaluokkaan" katsomatta. Jos mä saisin tehdä strategisen ratkaisun ensi kaudelle niin panostaisin siihen, että junnuja saataisiin enemmän katsomoihin( tarjouksia, junnu-kausari jne ). "Idoli-asetelmaa" olisi syytä myös luoda esim. päästämällä junnuja katsomaan treenejä ja saamaan vähän nimmareita. Pelaajia käytetään liian vähän markkinointiin. Jos junnuja saadaan katsomoihin niin saadaan myös vanhempia. Jos junnuja saadaan innostumaan tosissaan saadaan uusia maksavia asiakkaita seuraavaksi 50 vuodeksi. Twiitti Klubin sivuilla. Esikuvat liikuttavat. @obedmalolo kävi tervehtimässä @hjkhelsinki junnuja kesken lauantaimatsin. Hieno ele,#ilahduin! Näin voitetaan niitä mieliä ja sydämiä Klubin puolelle.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015 klo 15:19:55 kirjoittanut MetsienMies »
|
|
|
|
|
tuuletin
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubit. Antti M. & Doblas
|
|
Vastaus #72 : 18.01.2015 klo 16:34:38 |
|
Metsistä kajahtaa! Erinomainen kirjoitus toi edellinen. Täysin samat kaikkeen.
|
|
|
|
½q
Poissa
|
|
Vastaus #73 : 18.01.2015 klo 17:00:43 |
|
Kolmen nakin ja 7 euron premium mukille ironista littipeukkua. Näin satunnaisen katsojan näkökulmasta markkinointi onnistui viime vuonna todella hyvin ja pelaajien tuominen markkinointiin oli tyylikästä ja hauskaa. Tuotteessa kuitenkin vielä paljon parantamisen varaa. Jopa niitä helppoja juttuja. Eniten vituttaa soneran paskat palvelut. Miten sitä henkilökuntaa voi olla niin vaikea saada paikalle ja palvelua sujuvammaksi? Limut/kaljat valmiiksi mukeihin ennen taukoa ja nopeella rahastuksella jonot vetäviksi, kaikki kioskiluukut auki yms perusjutut nyt ekana kuntoon. Toiveena ensi kauteen hieman matalammat hinnat ja enemmän yleisoä paikalle. Parempi virvoke ja tuote myynti varmasti kattaisi tuloksellisesti alennettuja hintoja. Päätyjen hinnat ~ok, mutta muut katsomot yläkanttiin. Tyhmää ja tyhmän näköistä kun parhaat istumapaikat täyttyvät viimeisenä ja päädyt lähes aina täynnä. ps. lupaan tulla tulevana kesänä useammin paikalle
|
|
|
|
torki
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #74 : 21.01.2015 klo 16:08:16 |
|
Nuo lisämaksut liigapeleistä eivät ainakaan kovin hyvin onnistuneet, lokakuun puolenvälin merkityksettömästä MyPa pelistä 20 euroa aiheutti ainakin sen, että jätin menemättä. Kai siitäkin pelistä olisi ollut palkittu PANA VS MURSU -mainos jossain hesarin sivunlaidassa, mutta sillä kertaa markkinointi ei tehonnut. Toivottavasti tuo premium-kirjoitus oli tarkoitettu vitsiksi, ainakaan Veikkausliigasta ei kovin helpolla tule mikään huippulaatu mieleen.
Jos verrataan nykytilannetta esim. 15 vuoden takaiseen tilanteeseen, isoin ero ottelutapahtumissa on se, että otteluissa on paljon parempi tunnelma - mutta se ei ole onnistuneen markkinoinnin ansiota. Tuotteena ottelutapahtuma sen sijaan tuntuu taantuneen, kun Klubi voittaa 2-0 puolivaloilla pelatessakin. Jopa legendaariset leikkimieliset puoliaikakilpailut taitavat puuttua.
|
|
|
|
|
|