Ruotsissa ensi tiistaina pelattava harjoitusmaaottelu Brasilia - Ecuador oli lähes loppuunmyyty puolessa tunnissa tänä aamuna:
Endast ett fåtal biljetter kvar till stjärnmatchenIntresset för Brasiliens träningslandskamp mot Equador är hysteriskt. På en dryg halvtimme på tisdagsmorgonen gick nästan alla biljetter åt. Just nu finns endast ett fåtal biljetter kvar – och det innebär att över 35 000 åskådare bänkar sig på Råsunda nästa tisdag.
Köerna ringlade långa runt Råsunda tidigt på tisdagsmorgonen – det fanns folk där redan 07.00! – och för brasse-fans som försökte boka via telefon eller via nätet var det ohyggliga problem.
– Jag har försökt köpa biljetter via Ticnet på nätet hela morgonen, men 9.40 kom det upp att det är slut. Och telefonkön har jag stått i sedan en timme tillbaka, men jag kommer inte fram, säger en besviken läsare/fotbollssupporter till sportbladet.se.
Enligt uppgift brakade också Svenska Fotbollförbundets växel samman
Srax efter 10.00 i dag fanns plötsligt biljetter igen och då gick det att boka plåtar via Ticnet.
Men vill du ha en dyrgrip till brasse-matchen, som spelas 20.00 nästa tisdag, är det nu bråttom.
Råsundas publikkapacitet är, enligt förbundets hemsida, 36 800 personer.
Ny version följer.
Sportbladet.se
Här är alla brasse-stjärnor som kommer till RåsundaMålvakter: Gomes, PSV Eindhoven, Helton, Porto.
Backar: Maicon, Inter, Daniel, Sevilla, Marcelo, Fluminense, Adriano, Sevilla, Lucio, Bayern München, Juan, Bayer Leverkusen, Luisao, Benfica, Alex, PSV Eindhoven, Edmilson, Barcelona.
Mittfältare: Gilberto Silva, Arsenal, Dudu Cearense, CSKA Moskva, Elano, Sjachtar Donetsk, Lucas, Gremio, Daniel Carvalho, CSKA Moskva, Kaká, Milan.
Anfallare: Ronaldinho, Barcelona, Robinho, Real Madrid, Fred, Lyon, Vagner Love, CSKA Moskva, Rafael Sobis, Bétis. (TT)