FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 19:16:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Yleisfiilikset Ykkösen seurojen markkinoinnista?
Täyden kympin toimintaa. Menestyskansa ei vaan ymmärrä.
Eteenpäin on menty.
Enpä oikein tiedä.
Peli puhukoon puolestaan.
Väsynyttä puuhastel...

Sivuja: 1 ... 3 [4]
 
Kirjoittaja Aihe: Markkinointi Ykkösessä  (Luettu 15367 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Juhana Jäähynkalastaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Muovinen Palkkaturva teitä ei kukaan kaipaa®


Vastaus #75 : 28.12.2015 klo 19:18:40

koko lahalla OIKEAA topiikkia: http://futisforum2.org/index.php?topic=82798.350

tana kele

ja näin.
Myrsky

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OUL V6


Vastaus #76 : 30.01.2016 klo 14:21:37

Samalla sekunnilla pamahtaa koko viikon twiitit.

Intohimo ja rakkaus lajia kohtaan tulee lähes ruudusta läpi.

https://twitter.com/MiestenYkkonen
Myrsky

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OUL V6


Vastaus #77 : 10.05.2016 klo 21:06:46

Uutinen
AC Oulun ensimmäinen kotiottelu:

Uutuutena edulliset perheliput

1018 katsojaa


Uutinen
AC Oulun toinen kotiottelu:

Äideille ilmainen sisäänpääsy

675 katsojaa


Uskooko seura itse tapahtumien olevan hintansa arvoisia? Rahan sijaan vähät markkinointiresurssit tulisi keskittää ihan muualle kuin lippujen hintojen polkemiseen. Markkinoinnin yksi tehtävä on saada asiakas ymmärtämään, MIKSI hänen kannattaa maksaa nähdäkseen ottelussa tapahtumat x, y ja z.

Ensi kaudelle hintoja voisi uudistaa siten, että kaikki pääsyliput kustantaa 10 euroa ja kaikki kausikortit 100 euroa. Tällöin ei olisi enää tarvetta, eikä mahdollisuutta, hintojen sääntelyyn ja vääntelyyn, jolloin kaikki markkinointi voitaisiin kohdistaa itse asiaan. Eli pelaajien sekä seuran historian esittelyyn ja siitä kertomiseen. Pelimiehiä ja mielenkiintoisia persoonia sinne tullaan katsomaan, ei lippujen hintoja. Uuden hinnoittelun myötä kaikilla olisi myös pääsy aurinkokatsomosta pääkatsomoon.

Kaudella 2009 pienin yleisömäärä oli muuten 868 katsojaa. Tuolloin Ykköstä pelattiin Castrénilla, merkittävästi heikommissa olosuhteissa. Aina voi vedota kendojanareihin, äitienpäivään ynnä muihin syihin, mutta totuus on että isossa kuvassa poljetaan melko tukevasti paikallaan.
Myrsky

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OUL V6


Vastaus #78 : 16.07.2016 klo 03:33:48



Uutinen
Hörni, det är matchdag på söndag igen! Då kommer @FCHakaOfficial till Ekenäs igen! #ykkönen

https://twitter.com/EIFfotboll/status/754032477430247424
Hygge

Poissa Poissa


Vastaus #79 : 28.05.2017 klo 05:29:14

Nostellaanpas tätä Topicia ylöspäin. Ja ihan aiheesta.

Ykkösen markkinoinnin suhteen olen sosiaalisen median puolelta havainnut sen erittäin iloisen asian,että nyt useammalla ykkösen jengillä alkaa some-markkinointi olemaan aika hyvässä kuosissa, otteluita markkinoidaan,matsiklippejä ja pelaajahaastatteluita ym. seurojen aktiviteetteja julkaistaan tasaiseen tahtiin, ja muutenkin 'kiimaa' koitetaan ylläpitää twitter/Facebook/instagram akselilla yllä ja aika korkealaatuisesti vieläpä. Monen ykkösen jengin somemainonta ei häviä pätkääkään Veikkausliigan jengin vastaavalle mainonnalle. Itse futista pk-seudulla aktiivisesti seuraavana olen somen (twitter) kautta saanut usein kimmokkeen lähteä katsomaan joitain yksittäisiä matseja  (esim. Gnistan-Haka Telialle muutama viikko takaperin) ex tempore pohjalta.

Somesta muidenkin kaupunkien ja pohjoisten joukkueiden some-markkinointia seuraavana koen monen ykkösen jengin tehneen kaiken mahdollisen (ja joskus ylikin) mitä heidän resursseista ja mm. somesta saa irti (+ paikallismediamainonta) niin ykkösen joukkueet kohtaavat täysin samat haasteet mistä Veikkausliigan joukkueetkin kärsivät: futista aktiivisesti seuraavat ja pelaavat kiinnostuvat ja tulevat enemmän ja vähemmän paikalle,  muu kansa ei kiinnostu, ei sitten millään. Tästä ilmiöstä on hyvä topic päällä mm. veikkausliigaosiossa. Ilmeisesti Suomessa pitää tulla isompaa yhteiskunta integroitumista jalkapalloon (samaan tapaan kuin muualla Euroopassa), ennen kuin ykkösen (tai muidenkin sarjatasojen) jengin lehterit alkavat täyttyä 'tuulareista'.  Itse nostan hattua jokaisen jengin somevastaaville, koska monet tekevät aidosti arvokasta markkinointityötä hyvin pienillä korvauksilla.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2017 klo 05:35:25 kirjoittanut Hygge »
KipeKemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotikaupunkien seuroja


Vastaus #80 : 28.05.2017 klo 05:37:25

Eräs eteläsuomalainen nousijajoukkue tuntuu tekevän ihan kivasti noita erilaisia muitakin videoita pelaajista, pakko arvostaa.
Jack the Ripper

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: IF Gnistan, sympatiat AFCW, SAFC


Vastaus #81 : 28.05.2017 klo 11:48:01

Eräs eteläsuomalainen nousijajoukkue tuntuu tekevän ihan kivasti noita erilaisia muitakin videoita pelaajista, pakko arvostaa.

Jos tällä tarkoitetaan Gnistania, niin olen itsekin tyytyväinen. Spämmi jokaista kotipeliä kohden on armotonta ja mediavastaava tekee myös hyvää duunia videoiden muodossa. Keep up the good work!
Timppa Lammas

Poissa Poissa


Vastaus #82 : 28.05.2017 klo 16:29:16

Niin no somemarkkinoinnin ongelma on se että sen näkee vain se porukka joka on jo valmiiksi kiinnostunut asiasta ja käyttää niitä kanavia. Toki tuolla Gnistanin facebooksivulla on reipas tuhat tykkäystä, ei sillä vielä kovin erikoista yleisöä tavoiteta.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa