FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
11.01.2025 klo 03:54:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 49

Kirjoittaja Aihe: Tim Sparv  (Luettu 239445 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
lepa

Poissa Poissa

Vastaus #350 : 17.11.2009 klo 15:06:12

Onko Groningenissa manageri-tyyppinen valmennusjärjestelmä, vai onko siellä erikseen urheilutoimenjohtaja ja päävalmentaja? Eli onko Sparv siis väistyvän valmentajan hankinta ja scouttaus, vai onko seuran ylemmällä portaalla suunnitelmia Timin varalle?

Jos Tim on puhtaasti Ron Jansin hankinta, niin ei paljon huonompaan saumaan siirto voisi tapahtua - eroamispäätöksen jo tehnyttä valmentajaa tuskin voisi putoamiskamppailun keskellä vähempää kiinnostaa uuden juniorin saaminen joukkueen sisään hyvin mukaan, varsinkaan jos Tim ei ole joukkueelle selkeä vahvistus. Hyvin pelaamalla ei tietysti ole mitään ongelmaa, mutta mietityttää tilanne silti.

Urheilutoimenjohtaja Hans Nijland hoitaa kaiken ulospäin tulevan tiedotuksen ja spekuloinnin seurassa pelaajaliikenteestä. Se kenen skouttauksia kukakin on, on sitten hankalampi sanoa. Tuskinpa kuitenkaan Jansin.
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #351 : 22.11.2009 klo 00:05:28

http://www.fcgroningen.nl/home/eerste-elftal/selectie-staf/persoon/695/?no_cache=1&cHash=5eb2d49619

"Tim Sparvin" kuva Groningenin pelaajakortissa. Ihmettelevätköhän Groningenin valmentajat, kun Tim ei ensimmäisissä treeneissä asetukaan tolppien väliin, vaan luulee olevansa kenttäpelaaja.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #352 : 22.11.2009 klo 00:20:10

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2481054/Hes-Cott-too-much-pace.html

Tämmöinen löytyi googlen kuvahaun kautta.  " Ylos " Ilmeisesti Groningenin janarit kopsanneet kuvan sitten suoraan omille sivuilleen. Ei Nikissä ja Timissä kyllä miusta pahemmin samaa näköä ole...
« Viimeksi muokattu: 22.11.2009 klo 00:21:29 kirjoittanut Pyhäinhäväistys »
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #353 : 22.11.2009 klo 00:24:55

Mitäs Tim Sparvin isä touhuaa? Kuulema valmentaja ainakin tuolla Oravaisisa ollut, mutta nykyisin skouttina ihan suht. korkealla tasolla?
Aarniza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #354 : 22.11.2009 klo 09:56:26

Muistaakseni Liverpoolin scouttina Suomessa. Virkkunen mainitsi EM-kisojen yhteydessä.
lepa

Poissa Poissa

Vastaus #355 : 22.12.2009 klo 16:52:31

Groningen julkisti ensi kauden valmentajakseen Pieter Huistran, joka tulee Ajaxin organisaatiosta. Sparv saa siis kesällä uuden koutsikseen keltanokan, jonka kokemus pääsarjavalmennuksesta on Vitessen kakkosvalmentajana toimiminen. Muuten mies on vaikuttanut nuorten parissa mm. Groningenissa n. 5 vuotta sitten sekä Ajaxissa. Pelaajaurallaan mies pelasi mm. Rangersissa 5 kautta voittaen joka kausi mestaruuden.
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #356 : 03.01.2010 klo 13:38:24

HBL julkaisi 3.1.2010 sivun kokoisen haastattelun Tim Sparvista ja aiheena oli 4.1.2010 tapahtuva muutto Hollantiin ja Groningeniin.

Nyt Sparv valtaa Euroopan

Ainoastaan nivusvaiva haittaa hiukan siirtymistä, mutta Sparv toivoo sen parantuvan pian. Elokuussa toteutui unelma, kun Tim Sparv allekirjoitti neljän ja puolen vuoden sopimuksen hollantilaisen liigaseuran kanssa ja 22-vuotias oravaislainen ei ole yhtään hermostunut.

- Tämä on kolmas muuttoni ulkomaille ja alan olla tottunut suuriin muutoksiin. Siksi olen yrittänyt ottaa se todella rauhallisesti ja en ajattele sen enempää sitä, mitä on edessä, Tim Sparv sanoo.

Sen jälkeen kun vierailu Halmstad BK:ssa loppui pari kuukautta sitten Sparv on asunut kotona Oravaisissa. Sinä aikana Tim ei itse asiassa ole koskenut palloon. Syynä on nivusvamma ja saadakseen sen kuntoon hän on omistautunut kokonaan kuntopiiri (?)- ja kuntoutumisharjoitteluun.

- Ei ole koskaan hauskaa aloittaa uudessa seurassa loukkaantuneena, mutta sellaisten asioiden kanssa ei voi kiirehtiä. Sen vuoksi ole keskittynyt tämän tyyppiseen harjoitteluun rakentaakseni lihaksistoa loukkaantuneella alueella, sanoo Tim, joka on säännöllisesti vieraillut fysioterapeutilla Vaasassa talven aikana.

Hänen mukaan kyse on jännitysvamma, jonka pitäisi pian korjaantua. Ja se että hän ei ole harjoitellut pallon kanssa tähän aikaan vuodesta ei ole epätavallista.

- Usein kun olen kotona, niin kyse on juuri fysiikkaharjoittelusta. Joten en oikeastaan ole tehnyt mitään erilailla verrattuna aikaisempaan. Mutta nyt aloittaisin mielelläni palloharjoittelun.

Haluaa pelata keskikentällä

Sen jälkeen kun siirto Groningeniin tuli selväksi, on keskusteltu siitä mikä tulee olemaan Timin rooli joukkueessa. Maajoukkueessa ja aikaisemmissa seurajoukkueissa hän on pelannut puolustavana keskikenttämiehenä, mutta nyt on pelipaikka keskuspuolustajana ajankohtainen.

- Kaikkein mieluiten haluaisin pelata keskikentällä keskellä. Nyt minun pitää todistaa, että minulla on nopeus ja räjähtävyys, joka tarvitaan sillä pelipaikalla pelaamiseen. Tähän mennessä olen ollut hiukan sitkeä käännöksissä ja työskennellyt siksi syksyn ja talven aikana paljon tullakseni vahvemmaksi.

- Mutta jos näyttää siltä, että minulla on enemmän annettavaa keskuspuolustajana, niin on selvä, että teen yrityksen sillä pelipaikalla.

Jää nähtäväksi, että pystyykö Tim aloittamaan harjoitukset välittömästi siirron jälkeen. Itse hän toivoo, että vamma paranee lähiaikoina ja sen jälkeen päämäärä on selvä.

- Tähtään siihen, että pääsisin kentälle vaihdosta jo tammikuussa, jos saan olla terveenä. Olen vakuuttunut, että valmentaja haluaa antaa minulle tilaisuuden ja sen jälkeen kaikki on kiinni minusta itsestäni. Jos kaikki menee hyvin, niin tähtään vakinaiseen pelipaikkaan joukkueessa.

Se että seura oli valmis sitomaan hänet seuraan yli neljäksi vuodeksi osoittaa, että he uskovat uuteen värväykseensä, ajattelee hän itse.

- Se viittaa siihen, että he näkevät minut investointina ja heillä on suuria odotuksia minusta. Jotkut sanovat, että minulla on vaikeuksia tulla joukkueeseen kesken kauden, mutta se nähdään sitten.  Itse tunnen itseni valmiiksi haasteeseen.

Pursuaa itseluottamusta

Tim pursuaa itseluottamusta ja se ei ole mikään ihme, kun ajatellaan kulunutta kautta. Ensin tuli vakiopaikka BK:ssa, sitten kapteeninnauha U21-EM-joukkueessa, mikä johti siihen, että sopimus Groningenin kanssa toteutui.

Kaupan päälle hän on pelannut vakiopaikan A-maajoukkueeseen.

- Sain vihdoinkin olla terve koko kauden ja olen tyytyväinen siihen, mitä esitin. Oli aika mennä eteenpäin ja olen myös tyytyväinen seuraan. Olen nähnyt, että hollantilaisliiga on erinomainen seuraava askel uralla, hän sanoo.

Hollannin liiga pitää taukoa tammikuun 17. päivään asti. Silloin aloitetaan kevätkausi ja Timin uusi seura kamppailee kovasti, jotta välttää putoamisen sarjasta.

- Useiden sarjataulukon pohjalla olevien joukkueiden välillä on todella tasaista ja siksi olisi mukavaa ottaa muutamia voittoja suoraan. Ei olisi  mitenkään hauskaa, jos joukkue putoaisi sarjaporrasta alemmas.

Christoffer Thomasfolk <christoffer.thomasfolk@hbl.fi>

Käännös: Keskilinkki

Edit:
Lisätään lehdessä julkaistu pikkulaatikko:

Tim Sparv
Syntynyt: 20.2.1987 Oravaisissa

Pituus/paino: 194 cm/85 kg

Seurat: Norvalla FF, Southampton FC, Halmstads BK, VPS, Groningen

Maaottelut: 21 U21-ottelua, 5 maalia, 5 A-maaottelua
« Viimeksi muokattu: 03.01.2010 klo 18:04:15 kirjoittanut Keskilinkki »
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #357 : 03.01.2010 klo 16:37:30

Olenko ymmärtänyt oikein vai väärin, kun olen siinä käsityksessä, ettö Timin pitäisi vallata paikka keskikentän keskustassa Hollalta, Lovrelta, Femiltä ja/tai Enevoldilta? Kysehän ei ole mistään ihan täysin pilipaliporukasta, joten todella tiukkaa tulee Timillä olemaan, jos noista ei jotakuta myydä.
koera

Poissa Poissa

Vastaus #358 : 03.01.2010 klo 19:15:21

Olenko ymmärtänyt oikein vai väärin, kun olen siinä käsityksessä, ettö Timin pitäisi vallata paikka keskikentän keskustassa Hollalta, Lovrelta, Femiltä ja/tai Enevoldilta?

Enevoldsen on hyökkäävä kk, pystyy pelaamaan sekä laidoilla että keskellä, mutta Groningeninssa pelannut käsittääkseni aina laidalla. Lovre pystyy pelaamaan vähän joka paikkaa, mutta on parhaimmillaan hyökkäävän kk:n roolissa, jossa miestä melkein poikkeuksetta käytetään. Holla pelasi muistaakseni aiemmin puolustuksessa, mutta on sittemmin nostettu keskikentäksi, hänen kanssaan Sparv kilpailee selkeimmin. "Femi" Ajilore on Hollan lisäksi toinen vaihtoehto kilpailemaan Sparvin kanssa peliajasta. Nähdäkseni Sparvilla on Ajiloreen nähden parempi käsitys puolustavan ja tasapainottavan kk:n roolista, joten mahdollisuudet eivät ole ollenkaan huonot.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2010 klo 19:19:55 kirjoittanut koera »
qerre

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man Utd, FC Honka

Vastaus #359 : 03.01.2010 klo 19:54:38

Jossain haastattelussa kertoi, että kaavailtu pelipaikka olis keskikentän timanttikuvion vasemmalla.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #360 : 03.01.2010 klo 23:45:29

Kiinnostava käänne on myöskin se, että Groningen otti Portugalin harjoitusleirilleen mukaan ilman sopimusta olevan kokeneen Theo Luciusin, joka saattaisi hyvinkin taistella myöskin paikasta keskikentälle (toki pystyy myös pelaamaan puolustuksessa).
koera

Poissa Poissa

Vastaus #361 : 04.01.2010 klo 11:07:39

Jossain haastattelussa kertoi, että kaavailtu pelipaikka olis keskikentän timanttikuvion vasemmalla.

Valmentajan vaihtuessa pelisysteemistä ei ole mitään takeita. 4-4-2 tai 4-1-4-1 ovat olleet tämän kauden yleisimmät formaatiot. Ongelmia on ollut varsinkin kahden paikkansa täyttävän kärjen löytämisessä, mistä johtuen avausta on rukattu melkein ottelusta toiseen. 4-4-2:ssa usein toinen laituri on ollut hyökkäävämpi, toinen puolustavampi, 4-1-4-1:ssä molemmat hyökkääviä. Kuten todettu, kilpalijoita kannattaa hakea saman tyyppisistä pelaajista, koska jos valmentaja hakee hyökkäävämpää vaihtoehtoa laidalle, Timin voi tiputtaa pois spekulaatioista.
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #362 : 04.01.2010 klo 15:55:17

http://www.youtube.com/watch?v=K4L9zKCuztM

Osaako kukaan (Edmundo?) sanoa, mitä vielä loppukauden Groningenia luotsaava Jans ja urheilutoimenjohtaja Nijland sanovat Timistä tuossa pätkässä?

Huistralla tuskin on kovin vahvaa käsitystä Sparvista, ja on luonnollisesti tulevaisuutta ajatellen melko tärkeää, että Tim pääsisi näyttämään jo loppukaudella kunnolla osaamistaan, mielellään vielä positiivisessa merkeissä.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #363 : 04.01.2010 klo 16:58:48

http://www.youtube.com/watch?v=K4L9zKCuztM

Osaako kukaan (Edmundo?) sanoa, mitä vielä loppukauden Groningenia luotsaava Jans ja urheilutoimenjohtaja Nijland sanovat Timistä tuossa pätkässä?

Tuohan oli vanha tiedotustilaisuus, jossa Sparvin saapuminen piti julkaista. Tuossa kuitenkin vaan kerrottiin, että tuohon aikaan Halmstad oli putoamiskamppailussa ja halusivat pitää Sparvin kauden loppuun saakka, joten mies tulee Groningeniin vasta tammikuussa. Mitään suurempaa mielipidettä ei tuossa miehestä ilmaistu, mutta mainittiin, että keskikentälle tarvittiin vahvistusta.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #364 : 04.01.2010 klo 21:17:19

Kiinnostava käänne on myöskin se, että Groningen otti Portugalin harjoitusleirilleen mukaan ilman sopimusta olevan kokeneen Theo Luciusin, joka saattaisi hyvinkin taistella myöskin paikasta keskikentälle (toki pystyy myös pelaamaan puolustuksessa).

Tähän päivitystä: Groningen näkee Luciusin nimenomaan puolustajana, sillä joukkueessa on tällä hetkellä akuutti topparipula (tästä syystä varmasti Sparviakin tuolle paikalle suunniteltiin).
Jorma Teräs

Poissa Poissa

Vastaus #365 : 12.01.2010 klo 09:58:57

Tästä se lähtee:
Uutinen
Sparv loukkaantui heti uudessa seurassa
12.01.2010 09:37
Tim Sparv, kuva:Lehtikuva/Sari Gustafsson

Jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Tim Sparv kärsii nivusvammasta, joka saattaa pitää hänet sivussa pelikentiltä pidemmän aikaa.

Sparville loukkaantuminen tuli ikävään aikaan, sillä hän on juuri liittynyt uuteen seuraan Hollannin Eredivisienin Groningeniin.

Sparvin mukaan kyseessä on vanha vamma, joka on vaivannut ennenkin.

- Vasen nivuseni on kipeä. Se häiritsi minua jo loppukaudesta, mutta luulin, että joulutauon aikana se parantuisi, mutta se on vakavampi kuin aluksi uskoin.

Groningen viettää tällä hetkellä harjoitusleiriä Portugalin Algarvessa, eikä Sparv pysty täysipainoisesti osallistumaan harjoituksiin.

- Pystyn osallistumaan joihinkin syöttöharjoituksiin ja vapaamuotoiseen pelailuun, mutta en ole lähelläkään täyttä kuntoa.

Sparv ei osaa sanoa tarkkaa toipumisaikaa, vaan etenee maltilla.

- Etenen tämän kanssa aivan rauhassa, enkä halua riskeerata mitään. En lähde arvailemaan kuinka kauan kuntoutuminen kestää, mutta tämä saattaa viedä jonkin aikaa. Haluan kuitenkin saada tämän kerralla kuntoon.

(MTV3-STT)
vornander4

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #366 : 12.01.2010 klo 10:25:21

Tästä se lähtee:
Uutinen
Sparv loukkaantui heti uudessa seurassa
12.01.2010 09:37
Tim Sparv, kuva:Lehtikuva/Sari Gustafsson

Jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Tim Sparv kärsii nivusvammasta, joka saattaa pitää hänet sivussa pelikentiltä pidemmän aikaa.

Sparville loukkaantuminen tuli ikävään aikaan, sillä hän on juuri liittynyt uuteen seuraan Hollannin Eredivisienin Groningeniin.

Sparvin mukaan kyseessä on vanha vamma, joka on vaivannut ennenkin.

- Vasen nivuseni on kipeä. Se häiritsi minua jo loppukaudesta, mutta luulin, että joulutauon aikana se parantuisi, mutta se on vakavampi kuin aluksi uskoin.

Groningen viettää tällä hetkellä harjoitusleiriä Portugalin Algarvessa, eikä Sparv pysty täysipainoisesti osallistumaan harjoituksiin.

- Pystyn osallistumaan joihinkin syöttöharjoituksiin ja vapaamuotoiseen pelailuun, mutta en ole lähelläkään täyttä kuntoa.

Sparv ei osaa sanoa tarkkaa toipumisaikaa, vaan etenee maltilla.

- Etenen tämän kanssa aivan rauhassa, enkä halua riskeerata mitään. En lähde arvailemaan kuinka kauan kuntoutuminen kestää, mutta tämä saattaa viedä jonkin aikaa. Haluan kuitenkin saada tämän kerralla kuntoon.

(MTV3-STT)

Nytkö sitä taas mennään :( Toivottavasti paranee pian!
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli

Vastaus #367 : 12.01.2010 klo 11:33:06

Ei todellakaan mikään optimaalinen tilanne tulla uuteen seuraan ja heti joutua pidemmäksi aikaa sivuun. Toivottavasti nyt jaksaa hoitaa vanhan vamman täysin kuntoon, ennen kuin lähtee tosissaan pelaamaan, että saisi ehjän loppukauden ja onnistuisi murtautumaan avauskokoonpanoon.
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #368 : 12.01.2010 klo 15:50:14

Ylläri. Eiköhän Sparvin ura ala olemaan tässä, parin vuoden päästä hänestä on jo tullut uusi temetainio  - lasinilkkaisuutensa suhteen.
ookoo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC

Vastaus #369 : 06.02.2010 klo 09:36:00

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2010/02/1050914

Lainaus
Nivunen vaivaa edelleen Tim Sparvia

- On se jo vähän paremmassa kunnossa kuin ennen, mutta hitaasti mennään vielä eteenpäin. Tämä on vähän huono alku uudessa seurassa, Sparv harmittelee.

Hän on kuitenkin päässyt mukaan jo harjoituksiin.

- Nyt olen mukana treeneissä koko ajan ja pystyn pelaamaan ja juoksemaan normaalisti. Kuitenkin kun syötän vasurilla, niin pientä kipua tuntuu edelleen. Se on paranemaan päin, mutta ei aivan vielä täydessä kunnossa, Sparv valottaa tilannettaan.

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
MestariM

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamUn hengityskone, Huuhkajat, São Paulon bambit

Vastaus #370 : 21.02.2010 klo 00:11:48

Mikäs on tilanne? Joko on leikkauskierteeseen päästy ja kassit pakattuna maitojunaa varten?
Jos, Timppa tai Timpan lääkäri luette tätä niin kertokaa tilannetietoja - tai jokin foorumin asiantuntijoista voi ottaa telepaattisen yhteyden Hollantiin ja esitää jotain varmaa tietoa?
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta

Vastaus #371 : 21.02.2010 klo 00:17:12

Mikäs on tilanne? Joko on leikkauskierteeseen päästy ja kassit pakattuna maitojunaa varten?
Jos, Timppa tai Timpan lääkäri luette tätä niin kertokaa tilannetietoja - tai jokin foorumin asiantuntijoista voi ottaa telepaattisen yhteyden Hollantiin ja esitää jotain varmaa tietoa?

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2010/02/1061496
Shefki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi ja HIF

Vastaus #372 : 21.02.2010 klo 00:18:17

Lainaus
Huuhkajien ja Groningenin keskikenttäpelaaja Tim Sparv on kuntoutunut nivusvammastaan. Hän kuitenkin joutuu odottamaan debyyttiään uudessa seurassaan vielä hetken.

Sparv oli pyytänyt valmennusjohdolta, että pääsisi pelaamaan maanantaina Groningenin reservijoukkueen pelissä, mutta Sparv joutuu vielä odottamaan vuoroaan.

- Eilen fysio ja valmentaja päättivät, etten osallistu peliin vaan harjoittelen vielä viikon, Sparv valottaa.

Tammikuussa Hollantiin siirtynyt Sparv olisi itse jo valmis tositoimiin.

- Olen treenannut täysillä viimeiset kaksi viikkoa ja kroppa tuntuu tällä hetkellä tosi hyvältä. Itse olisin valmis pelaamaan vaikka heti, mutta valmentaja ja fysio haluavat ottaa vielä iisisti eikä riskeerata mitään.

MTV3

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2010/02/1061496

Kohta kohta. E:hidas
Noviisi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Mesidz, Ilves, Huuhkajat, FC Barcelona

Vastaus #373 : 21.02.2010 klo 09:25:27

Hyvä uutinen. Maajoukkueen harjoituspeliin ei taida Sparv sentään lähteä? (vaikka mielelläni siellä hänet näkisinkin...)
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #374 : 21.02.2010 klo 09:30:59

Hyvä uutinen. Maajoukkueen harjoituspeliin ei taida Sparv sentään lähteä? (vaikka mielelläni siellä hänet näkisinkin...)

Voisin kuvitella että lähtee. Peli on vasta parin viikon päästä ja Timppa on kuitenkin mukana myös tulevissa karsinnoissa.

Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 49

Siirry: