FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 04:10:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: OHJE: Näin lisäät kuvia KUVAT.FI galleriasta  (Luettu 14632 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
TeroW

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat


: 05.08.2015 klo 12:58:29

Valitettavasti foorumin kuvaosio on muuttunut viime aikoina linkkiosioksi. Muutamien kuvien lisääminen (sen linkin lisäksi) ei vie kuin 5-10 minuuttia aikaa ja se jokaisen kuvaajan tulisi käyttää kuvien katselijoiden ajan arvostamiseksi. Lisäämällä jutun alkuun parhaita ja mielenkiintoisimpia otoksia tapahtumasta saat todennäköisesti enemmän kävijöitä sivuillesi kuin pelkällä linkillä. Kuvat sitä paitsi näyttävät paljon paremmilta kun parhaat näkyy isona ja niitä on helppo selata rullaamalla - toisin kuin avaamalla nettigallerian jossa voi olla +100 kuvaa.

Tässä esimerkki miten itse teen uuden otsikon kuvaosioon:

(avaa valmiiksi selaimen uuteen ikkunaan tai välilehteen galleriasi)

1. Aloita uusi aihe foorumin kuvaosioon

2. Lisää ensimmäinen kuva KUVAT.FI galleriastasi painamalla ensimmäiseksi kirjoitusosion yläpuolella olevaa 'Lisää kuva' painiketta - tekstikohtaan tulee [img*]http://[/img*] HUOM! * merkit lisätty tähän esimerkkiin, jotta ne näkyisi.

3. Avaa haluamasi kuva galleriassa ja kopioi selaimen osoiterivillä näkyvä teksti [img*]LISÄÄ TÄHÄN VÄLIIN OSOITERIVILTÄ KOPIOIMASI LINKKI[/img*] väliin, esim näin:
[img*]http://terowester.galleria.fi/kuvat/FC+Inter+Turku/2015/22.6.2015+FC+Inter+-+HIFK+3-1/TW_5D3_2159.jpg[/img*]

4. Lisää kuvan nimen perään (esimerkissä TW_5D3_2159.jpg) /_full.jpg ja nyt kuva näkyy sellaisena kuin se on viety galleriaan. Voit käyttää myös loppuosia /_medium.jpg tai /_small.jpg mikäli kuvat on viety galleriaan kovinkin suurina.

rivillä on siis nyt tällainen teksti (ilman tähtiä): [img*]http://terowester.galleria.fi/kuvat/FC+Inter+Turku/2015/22.6.2015+FC+Inter+-+HIFK+3-1/TW_5D3_2159.jpg/_full.jpg[/img*]

Ja kuva näkyy foorumilla:



5. Nopeuttaaksesi kuvien lisäämistä, kopioi koko rivi niin monta kertaa kuin tarvitset. Itse laitan aina kaksi tyhjää riviä vielä kuvan perään ja kopioin kaikki kolme riviä noin parikymmentä kertaa. Sitten vaihdan kuvariviltä ainoastaan kuvan juoksevan numeron (esimerkissä numero 2159) sekä tarvittaessa kameran mallin (esimerkissä 5D3 -> toinen kamera kirjoittaa tiedostot 1DX nimisinä). Tarvittaessa voi lisäillä kuvien alle ja yläpuolelle kuvatekstit.

=> nyt 'sisäänheitto'-kuvat näkyy ja loppuu vielä linkki lisäkuviin kiinnostuneille

























=> Lisää kuvia: http://terowester.galleria.fi/kuvat/FC+Inter+Turku/2015/22.6.2015+FC+Inter+-+HIFK+3-1/



Itselläni on myös sähköpostin drafteissa ja tekstitiedostona tyhjä pohja johon on helppo vain lisätä oikea polku galleriaan sekä kuvanumerot ja uuden otsikon lisääminen ei kauaa kestä.


Picasa Web Albumista homma toimii muuten samoin, mutta kuvan kohdalla pitää painaa hiiren 'väärää' korvaa ja valita listalta 'Copy Image URL' (tai 'Copy image address') ja lisätä se noiden IMG kohtien väliin. Eikä tällöin tarvitse lisätä noita kuvat.fi gallerian tarvitsemia _full tekstejä.

Flickrin osalta en heti osaa ohjetta laittaa kun ei ole omaa tunnusta siellä. Ohjeita näytti kuitenkin googlesta löytyvän...
r1kuexposures

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: De Stjärnprydda


Vastaus #1 : 05.08.2015 klo 14:20:46

Ylos
Canonista

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat


Vastaus #2 : 05.08.2015 klo 16:37:41

YlosYlos
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #3 : 05.08.2015 klo 16:39:25

YlosYlosYlos
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #4 : 05.08.2015 klo 21:24:24

YlosYlosYlosYlos
« Viimeksi muokattu: 08.08.2015 klo 08:55:08 kirjoittanut krevis »
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.


Vastaus #5 : 08.08.2015 klo 08:21:31

Joo on kyllä surkeaksi mennyt tämä touhu. Tästä eteenpäin pelkät linkkitopikit lähtevät kuuhun.
Verbatim

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham United,


Vastaus #6 : 08.08.2015 klo 19:23:21

Ylos Tuoppi
Sinettäj kaakkoissyvänne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45


Vastaus #7 : 09.08.2015 klo 00:27:06

Pitäisikö kannustaa myös rohkeasti laittamaan saman tapahtuman kuvat samaan ketjuun, vaikka joku toinen kirottu paska saakin silloin haltuunsa ketjun ekan viestin?
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.


Vastaus #8 : 11.08.2015 klo 07:51:31

Ehdottomasti.
TeroW

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat


Vastaus #9 : 11.08.2015 klo 10:24:33

Kuvat samasta tapahtumasta voisi tosiaan olla samassa ketjussa, mutta... Käykö silloin sitten niin, että ne ketkä ehtivät katsomaan ketjun avanneen kuvaajan kuvat, eivät enää huomaa tulla katsomaan uusia lisättyjä kuvia? Joskus näissä voi kuitenkin olla useamman päivänkin ero kun kuvia lisäillään ketjuun. Vai olenko ihan hakoteillä tässä?

Hyvä puoli toki on, ettei ketjuja tule turhaan samasta tapahtumasta, toisaalta näitä tupla/tripla-otsikoita on lähinnä maaotteluista ja derbyistä eli ei liene niin kauhean suuri ongelma. Kumpi vaihtoehto palvelee enemmän kuvien katselijoita tulee tietysti olla käytössä.

ps. Voisiko muuten tänne perustaa yhden otsikon pelkille linkeille? Eli jos kuitenkin joku kuvaaja haluaa lisätä vain linkin kiireen tms takia, niin voisiko ne kuitenkin jättää tänne yhteen ketjuun eikä mahdollisesti heittää mäkeen? Esim. "Linkkejä itse otettuihin futiskuviin" topiciin? Ei kuvia suomalaisesta futiksesta kuitenkaan liikaa ole... :)
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #10 : 11.08.2015 klo 10:42:54

Kuvat samasta tapahtumasta voisi tosiaan olla samassa ketjussa, mutta... Käykö silloin sitten niin, että ne ketkä ehtivät katsomaan ketjun avanneen kuvaajan kuvat, eivät enää huomaa tulla katsomaan uusia lisättyjä kuvia? Joskus näissä voi kuitenkin olla useamman päivänkin ero kun kuvia lisäillään ketjuun. Vai olenko ihan hakoteillä tässä?

Hyvä puoli toki on, ettei ketjuja tule turhaan samasta tapahtumasta, toisaalta näitä tupla/tripla-otsikoita on lähinnä maaotteluista ja derbyistä eli ei liene niin kauhean suuri ongelma. Kumpi vaihtoehto palvelee enemmän kuvien katselijoita tulee tietysti olla käytössä.

ps. Voisiko muuten tänne perustaa yhden otsikon pelkille linkeille? Eli jos kuitenkin joku kuvaaja haluaa lisätä vain linkin kiireen tms takia, niin voisiko ne kuitenkin jättää tänne yhteen ketjuun eikä mahdollisesti heittää mäkeen? Esim. "Linkkejä itse otettuihin futiskuviin" topiciin? Ei kuvia suomalaisesta futiksesta kuitenkaan liikaa ole... :)
Mun mielestä noi majuketjut on toiminu ihan hyvin parissa ketjussa kun. (Siis sillon kun fotoja tulee niin vitusti..) Ja ollaanhan me jaettu niitä välillä marssi- ja katsomokuviin ja itse matsikuviin jne.

::edit
Mun mielestä sellaista "valistunutta harkintaa" voisi käyttää jatkossakin, kun se on toiminut ihan hyvin.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #11 : 11.08.2015 klo 12:58:04

Toivottavasti paranee. Itse olen yv:llä erästä nimimerkkiä auttanut ja vääntänyt asiaa rautalangasta, mutta ei ole mennyt jakeluun.

e. Siis antanut ohjeita kuvien postaamisesta.
jurveja

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 11.08.2015 klo 14:16:12

Itse olen eri mieltä tuosta, että pelkkä linkki ei riitä. Niinpä ole laittanut vain linkin. Kenenkään ei tarvi sitä avata, jos ei halua.
Linkkitopic sopisi minulle vallan hyvin. Ymmärrän kyllä täällä ilmeisesti vallitsevaa näkökantaakin esimerkkikuvista. Itse vaan en halua niin toimia.

Tässä tilanteessa jään odottamaan mahdollista linkkien "laillistamista". Siihen asti jaan kuvani muualla kuin "jalkapallokuvissa"
Verbatim

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham United,


Vastaus #13 : 11.08.2015 klo 14:40:44

Itse olen eri mieltä tuosta, että pelkkä linkki ei riitä. Niinpä ole laittanut vain linkin. Kenenkään ei tarvi sitä avata, jos ei halua.
Linkkitopic sopisi minulle vallan hyvin. Ymmärrän kyllä täällä ilmeisesti vallitsevaa näkökantaakin esimerkkikuvista. Itse vaan en halua niin toimia.

Tässä tilanteessa jään odottamaan mahdollista linkkien "laillistamista". Siihen asti jaan kuvani muualla kuin "jalkapallokuvissa"

Onhan se tietysti kiva katsoa kuinka monta klikkiä se oma kuvasivusto saa kun pistää pelkän linkin kuviin. Ainakin ite nään et olisi mukava jos olisi se 2-5 kuvaa sisäänheitto kuvina. Mut kukin tyylillään.
Neeskens

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 11.08.2015 klo 15:41:26

Itse olen eri mieltä tuosta, että pelkkä linkki ei riitä. Niinpä ole laittanut vain linkin. Kenenkään ei tarvi sitä avata, jos ei halua.
Linkkitopic sopisi minulle vallan hyvin. Ymmärrän kyllä täällä ilmeisesti vallitsevaa näkökantaakin esimerkkikuvista. Itse vaan en halua niin toimia.

Tässä tilanteessa jään odottamaan mahdollista linkkien "laillistamista". Siihen asti jaan kuvani muualla kuin "jalkapallokuvissa"
Ei liene kovin suuri menetys kuvaosiolle.
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #15 : 11.08.2015 klo 15:46:09

Ei liene kovin suuri menetys kuvaosiolle.
Tämä.
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #16 : 11.08.2015 klo 17:51:36

Olen melko varma, etten ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään jäsenen jurveja ottamaa valokuvaa.
lindros

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PS Kemi, Huuhkajat


Vastaus #17 : 12.08.2015 klo 19:48:14

Kuvat samasta tapahtumasta voisi tosiaan olla samassa ketjussa, mutta... Käykö silloin sitten niin, että ne ketkä ehtivät katsomaan ketjun avanneen kuvaajan kuvat, eivät enää huomaa tulla katsomaan uusia lisättyjä kuvia? Joskus näissä voi kuitenkin olla useamman päivänkin ero kun kuvia lisäillään ketjuun. Vai olenko ihan hakoteillä tässä?

Hyvä puoli toki on, ettei ketjuja tule turhaan samasta tapahtumasta, toisaalta näitä tupla/tripla-otsikoita on lähinnä maaotteluista ja derbyistä eli ei liene niin kauhean suuri ongelma. Kumpi vaihtoehto palvelee enemmän kuvien katselijoita tulee tietysti olla käytössä.

ps. Voisiko muuten tänne perustaa yhden otsikon pelkille linkeille? Eli jos kuitenkin joku kuvaaja haluaa lisätä vain linkin kiireen tms takia, niin voisiko ne kuitenkin jättää tänne yhteen ketjuun eikä mahdollisesti heittää mäkeen? Esim. "Linkkejä itse otettuihin futiskuviin" topiciin? Ei kuvia suomalaisesta futiksesta kuitenkaan liikaa ole... :)

Mielestäni jalkapallokuvat -osio on hiljentynyt siinä määrin tässä viime aikoina, että ei tuplatopiikit esim. maajoukkuepeleistä aiheuta minkään sortin topiikkitulvaa. Päinvastoin, jos/kun TeroW on ottanut erinomaisia kuvia majupeleistä, niin BEAT pistäköön omat toiseen topiikkiin. Ei näitä tuplatopiikkeja (lue: isoja pelejä) kuitenkaan niin paljon tule. Mielestäni yksittäisessä topiikissa kahden kuvan setti alkaa ollaa jo aavistuksen liikaa. Loputonta skrollaamista ja loppua kohden mielenkiinto kuvia kohtaan hiipuu, vaikka sisältö olisi kuinka timanttista. Eikä se niin pidä mennä. Jos joku vielä viitsii panostaa laittamalla kuvat esiin, eikä pelkkiä linkkejä, niin oma topiikki vain pystyyn, vaikka kaveri olisi omistaan sen jo perustanut.

Pelkille linkeille kannatan omaa topiikkeja. Ja niitä linkkejä ilman sisäänheittokuvia ei vain jaksa aukaista.
Sinettäj kaakkoissyvänne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45


Vastaus #18 : 12.08.2015 klo 23:44:48

Mielestäni jalkapallokuvat -osio on hiljentynyt siinä määrin tässä viime aikoina, että ei tuplatopiikit esim. maajoukkuepeleistä aiheuta minkään sortin topiikkitulvaa.

Toisaalta tämä toimii niinkin päin - tuossa ylempänä joku oli huolissaan siitä, miten hoksaa päivitykset kuvaketjuissa - että koska otsikoita ei ole paljon, niin katsomalla etusivun huomaa kyllä ihan varmasti viikon tai jopa kuukauden sisällä päivittyneet ketjut. Ja jos ei jaksa lukea kahta viestiä samasta ketjusta kerralla, niin voihan sen tehdä osissa vaikka kahtena eri päivänä, vai enkö nyt vain tajua jotain? Saman ketjun avaaminen monta eri kertaa kielletty ???

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa