FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
10.01.2025 klo 16:28:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 37

Kirjoittaja Aihe: Mieshuorauksesta parantuminen.....  (Luettu 37119 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
dasMan

Poissa Poissa

Vastaus #125 : 29.03.2007 klo 21:31:03

JLCM:lle tosiaankin todella iso, loistava kirjoitus Ylos Huomaa että kaverilla päässä on korvien välissä aitoja eläviä harmaasoluja eikä pelkkää ilmaa. Arvostus nousi monen monta pykälää ylöspäin.

Esimerkkisi toivottavasti antaisi muillekin ajattelemisen aihetta: puitteet on Suomessa vähäisemmät, mutta miettikää voisiko täältä Suomen katsomoista silti löytyä jotain aidompaa kuin se mitä kaukosäätimen kanssa Viasatilta ja Canalilta sohvalla tankkaatte.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #126 : 29.03.2007 klo 21:31:06

Itselläni tässä koko keskustelussa tökkii eniten termin kannattaminen -käyttö. Itselläni on monta suosikkijoukkuetta, joista vain yhtä kannatan - siis HJK:ta. Kannattamisen kriteerit täyttyvät mielestäni vasta siinä vaiheessa, kun istutaan katsomossa (taloudellinen kannattaminen), kannustetaan omaa joukkuetta (henkinen tuki), ostetaan fanikaulaliinoja ym. (taloudellinen kannattaminen, joka on myös henkistä tukea katsomossa näkyvyytensä takia) tai kaikkia näitä yhteensä. Muuten kyseessä on ehdottomasti vain ja ainoastaan joukkueen suosimista tai symppaamista tai miksi ikinä sitä haluaa kutsua, mutta kannattamista se ei ole.

Se mitä tulee ulkomaisen joukkueen pitämiseen suosikkijoukkueena, en näe mitään väärää - toki toivoisin, että nämäkin jantterit saataisiin kotimaisiin katsomoihin kannattamaan omaa joukkuettaan, mutta väkisin katsomoon kannetuista katsojista ei ole kenellekään hyötyä.

JLCM:ltä asia-tekstiä tuolla aikaisemmin, muuten  Ylos.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #127 : 29.03.2007 klo 21:31:08

(sanokaa nyt vielä se määritelmä)

Ihailija? Käsittääkseni ulkomaalaisen seuran kannattaminen ei suomalaiselle ole mahdollista, jos oikein ymmärsin.

Kannattaminen - kohdistuu joukkueeseen jonka ympäristössä kannattaja elää ja jonka sosiaalis-fyysis-identiteettisen ydinympäristön osana kannattaja elää. Pääsääntöisesti kannattajan on siis jossain vaiheessa elämäänsä oltava asunut joukkueensa kannatusalueella, jotta voisi ymmärtää mistä joukkueen identiteetissä ja kannattajuudessa on kyse. Joukkueen kautta kannattaja peilaa omaa minäänsä ja määrittelee itsensä, sillä joukkue olemme me - minä (+ kaltaiseni), stadion ja joukkue.

Ihaileminen - kohdistuu joukkueeseen, jonka pelityyliä, historiaa, perinteitä ja menestystä ihailija arvostaa. Ihailija ei kuitenkaan ole sama kuin kannattaja, koska sosiaaliset, identiteetilliset ja muut alueelliset kannattamiseen liittyvät tekijät eivät ole osa "kannatus"suhdetta. Ihailu tapahtuu tavallisimmin television (urheilussa) tai vaikkapa cd-levyjen ja konserttien välityksellä. Ihailija ihailee joukkuetta ja haluaisi olla kuin he. Toisin kuin kannattaja, ihailija ei määritä itseään "kannatus"kohteensa kautta ("Kuka minä olen?"), vaan haluaisi olla kuin he ("Kuka minä haluaisin olla päiväunissani?").

Esimerkkisi toivottavasti antaisi muillekin ajattelemisen aihetta: puitteet on Suomessa vähäisemmät, mutta miettikää voisiko täältä Suomen katsomoista silti löytyä jotain aidompaa kuin se mitä kaukosäätimen kanssa Viasatilta ja Canalilta sohvalla tankkaatte.

Itse ainakin nautin jo Highburyllä, kuten myös nykyään Emiratesilla. Toivottavasti jatkossa pääsee käymään entistä useammin.

Toivottavasti hienoja, unohtumattomia, hetkiä tarjoaa myös maajoukkue Stadikalla&Ratinassa.

Hienoja hetkiä on tarjolla myös Tuusulan urheilukeskuksen nurtsilla, se on varma se.

Toivottavasti katsojille tarjoaa sitten "Roy´s Boys" Tampereen puistofutissarjassa ikimuistoisia hetkiä, FF2:lla perustettu jalkapallojoukkue. Joukkueen nimikin sopii allekirjoittaneelle kuin nenä päähän ::) Tervetuloa itse kukin gloryhunttaamaan joukkuettamme Tuoppi http://futisforum2.org/index.php?topic=17825.msg584695#msg584695
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 21:49:20 kirjoittanut jp72672 »
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #128 : 29.03.2007 klo 21:39:05

Okei, täällä siis on puhuttu Veikkausliigan dissaamisesta ja ulkomaisen maajoukkueen kannattamisesta. En itsekään ymmärrä moista. Tai siis kyllähän se on kait ihan normaalia, että on joku kakkosmaajoukkue, jota sitten symppaa kisoissa. Itselleni tuossa asiassa ei ole mitään epäselvää, olen suomalainen, joten kannatan Suomen maajoukkuetta. Tähän mennessä se ei kuitenkaan ole arvokisoissa ollut ja se nyt vain on huomattavasti paljon mukavampaa seurata, jos on joku suosikki. Eli olen kyllä Englannin puolella, mutta se on aivan eri asia, sillä se ei merkkaa enää mitään, kun Suomi on mukana. Suomi-Englanti-ottelussa on päivänselvää, että kannatan Suomea. Englanti kakkosmaajoukkueena taas johtuu siitä, että ainoa ihminen suvussani, joka lisäkseni seuraa jalkapalloa, on englantilainen ja tässä asiassa sitten olin vaikutuksille altis. Vielä kun brittifudiksesta muutenkin tykkään.

Mä en vaan tajua, että miten voin olla huonompi ihminen sen takia, etten kannata mitään suomalaista seurajoukkuetta. Seuraan kuitenkin suurella mielenkiinnolla Suomifudista ja käyn matseissa, tällä hetkellä Ykköstä seuraan eniten, kun satun Ykköspaikkakunnalla asumaan. Ja muahan ette löydä valittamasta tasosta. Mielestäni Ykkönen on paljon mainettaan tasokkaampi sarja. Erittäin mielenkiintoinen ja tasainen vielä. Ilman televisiota en olisi varmaan jalkapalloa alkanut edes seurata, joten onhan se luonnollista, että suosikki (joka sitten kasvoi kannatukseksi) löytyi sitä kautta, aiemmin kun en tietäni jalkapallokatsomoon ollut löytänyt. Kyllä se on nimen omaan television, Mestarien liigan, EM-kisojen ja Liverpoolin ansiota, että jalkapalloon hullaannuin. Ja kun lajista oppi enemmän ymmärtämään ja pääsi siihen paremmin sisälle, alkoi paikallinenkin jalkapallo kiinnostaa ja sitä oppi arvostamaan. Lätkämatseissa ikänsä käyneenä ja siinä propagandassa eläneenä ei välttämättä näe sitä jalkapallon hohtoa, vaikka yksittäiseen divarimatsiin sattuisikin eksymään. Yleisöä paljon vähemmän, kukaan ei kannusta, eikä maalejakaan tule lätkän malliin. Haluan nyt korostaa, että jalkapallo todellakin on kuningaslaji mielestäni. Taustoilleni en kuitenkaan voi mitään, enkä käsitä sitäkään, että mikä siinä ulkomaisen seurajoukkueen kannattamisessa on niin pahaa, jos kuitenkin seuraa Suomifudista ja käy matseissa? Ja olen kyllä yrittänyt sitä suomalaistakin seuraa löytää, mutta ei vaan iske. Ehkä se johtuu osittain siitä, ettei sydämessä ole tilaa kuin yhdelle joukkueelle. Toki FC Hämeenlinnan ja muiden hämeenlinnalaisten puolella olen, otteet ja pärjääminen kiinnostavat hyvinkin paljon, mutta ei se vaan tunnu samalta. Jos HPK pelaisi vielä jalkapalloa, kannattaisin sitä sarjatasosta riippumatta. Jääkiekon SM-liigaakin seuraan enää sen takia, etten voi kannattamaani seuraa hylätä.

Eli siis, kannatan Suomen maajoukkuetta, Liverpoolia sekä suomalaisen ja hämeenlinnalaisen jalkapalloilun eteenpäin menoa. Ja en näe siinä mitään ongelmaa. Ei sitä aina rakastuta siihen naapurinpoikaan/tyttöönkään. En näe ulkomaalaisen seuran kannattamista sen pahempana huoraamisena kuin sitä, että kannatat jotain muuta kuin kotipaikkakuntasi joukkuetta, koska se ei pelaa liigassa...  ::) Ja sitä paitsi, enemmän mä niitä Liverpoolin matseja näen, kuin näkisin minkään suomalaisen. Vaikka totta kai se vituttaa, etten paikan päällä voi kannattaa.
100%

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #129 : 29.03.2007 klo 21:43:58

Itselleni HJK on ehdottomasti suosikkijoukkue, jota kannatankin. Siinä sivussa tulee seurattua muutakin kuin kotimaista futista(varsinkin talvisin). Kyllähän minä vahvasti seuraan/kannatan Bayer Leverkusenia, mutta en pidä sitä mitenkään tuomittavana, sillä tiedän Suomifutiksen olevan itselleni tärkeintä.

Belgiankin futista tulee aika hyvin seurattua, mikä nyt ei ole ollenkaan tuomittavaa. Seuraanhan minä sitä Englannin valioliigaakin, mutta sieltä en erikoisemmin fanita mitään.

Mieshuorana en itseäni pidä.

« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 21:47:37 kirjoittanut 100% »
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #130 : 29.03.2007 klo 21:47:42

Itselleni HJK on ehdottomasti suosikkijoukkue, jota kannatankin. Siinä sivussa tulee seurattua muutakin kuin kotimaista futista(varsinkin talvisin). Kyllähän minä vahvasti seuraan/kannatan Bayer Leverkusenia, mutta en pidä sitä mitenkään tuomittavana, sillä tiedän Suomifutiksen olevan itselleni tärkeintä.

Belgiankin futista tulee aika hyvin seurattua, mikä nyt ei ole ollenkaan tuomittavaa. Seuraanhan minä sitä Englannin valioliigaakin, mutta sieltä en erikoisemmin fanita mitään.

Niin, miksiköhän se tosiaan on tuomittavaa, jos ei seuraa suomalaista jalkapalloilua? Itselle ei ainakaan vielä(kään) ole tullut selväksi. En vain ymmärrä, miten se on keneltäkään pois, jos kannattaa vaikka vain ja ainoastaan ulkomaalaista seurajoukkuetta. Saati miksi siitä pitää tuomita. Jokainen mielestäni tavallaan ja jokaisella on varmasti omat syynsä valintaansa. Ihan yhtä oikeat tai väärät kuin kenellä muulla tahansa. Eli mitäpä jos koittaisimme olla tuomitsematta ketään ihan siitä riippumatta, mitä joukkuetta, mistä maasta tai mitä maajoukkuetta kannattaa? Erilaisuus on kuitenkin rikkaus, niin tällä saralla kuin muillakin.
100%

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #131 : 29.03.2007 klo 21:51:37

Niin, miksiköhän se tosiaan on tuomittavaa, jos ei seuraa suomalaista jalkapalloilua? Itselle ei ainakaan vielä(kään) ole tullut selväksi. En vain ymmärrä, miten se on keneltäkään pois, jos kannattaa vaikka vain ja ainoastaan ulkomaalaista seurajoukkuetta. Saati miksi siitä pitää tuomita. Jokainen mielestäni tavallaan ja jokaisella on varmasti omat syynsä valintaansa. Ihan yhtä oikeat tai väärät kuin kenellä muulla tahansa. Eli mitäpä jos koittaisimme olla tuomitsematta ketään ihan siitä riippumatta, mitä joukkuetta, mistä maasta tai mitä maajoukkuetta kannattaa? Erilaisuus on kuitenkin rikkaus, niin tällä saralla kuin muillakin.

Hmm... kai sitä toivoisi näin Suomifutis-henkisenä ihmisenä kotimaiselle futikselle enemmän huomiota, sekä väkeä katsomoihin.

Niin, no jos ei innosta, niin ei tietenkään sitten innosta. Hyväksyttävää sekin.
JLCM

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi + satunnaista symppausta

Vastaus #132 : 29.03.2007 klo 21:52:48

JLCM, millä se mielestäsi mitataan, onko seura osa ihmistä vai ei? Tekstistäsi päätellen tosiaan et ole ollut niin kova ManU-fani, että olisit ymmärtänyt sen, että ulkomainenkin seura voi täysin hyvin olla osa ihmistä. Hyvää reflektiota toki, mutta ainakaan itse en olisi missän nimessä voinut kirjoittaa tekstiä, jossa noin selkeästi vähätellään tuota suhdetta kotimaan ulkopuolelta olevaan seuraan.

Voi olla että sinun kokemasi on sitten sitä aitoa tunnetta, sen tiedät itse parhaiten. Tuosta ManU-faniuteni kovuudesta en osaa sanoa, kyllä tappiot vituttaa suunnattomasti ja voitot tuo hymyn huulille, mutta se oleellinen, eli se että koenko MINÄ henkilökohtaisesti YLPEYTTÄ siitä että Manchester United voittaa ottelun, siihen vastaus on ei. Käsitykseni mukaan sinä olet Anfieldillä ja joillain vierasreissuilla itse käynyt, joten olet nähnyt Liverpoolin pelaavan useamminkin. Siksi haluainkin rehellisen vastauksen.....koetko kun katsot Liverpoolissa koko ikänsä asuneen Stevie Gee:n suutelevan seuran logoa maalin jälkeen että hän pelaa SINULLE. Koitko taannoisen Chelseaan siirtymishuhujen aikana että Gerrard oli pettämässä SINUA kun oli siirtymässä Lontooseen pois omiensa joukosta. Kun kävelet Liverpoolissa, tunnetko että nyt olen KOTONA.
 Liverpool varsinkin, on sellainen seura joka on todella syvässä yhteydessä Liverpoolin kaupungin kanssa, ja Scouse-mentaliteetti on aivan omanlaisensa. Halveksittu, väitetysti täynnä rikollisuutta oleva idioottien paikka(siis ei-scousereiden stereotypioiden mukaan) kaupunki, jonka punainen ylpeys näytti koko maalle/maailmalle 70-80-luvulla mistä kana kusee, samalla antaen halveksituille scousereille aivan uutta ylpeyttä ja itsevarmuutta kun merseysideltä muuhun englantiin matkustelivat.

Omasta mielestäni Liverpool ei voi olla oikeasti osa sinua, ellet siten koe olevasi scouseri, ja omasta mielestäni tuntuu melko vaikealta ymmärtää että todella voit kokea YLPEYTTÄ joukkueen menestyessä, ja huudahtaa "vittu! ME näytettiin niile!!".

Jos voit, onnea tielläsi!
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #133 : 29.03.2007 klo 22:01:18

Hmm... kai sitä toivoisi näin Suomifutis-henkisenä ihmisenä kotimaiselle futikselle enemmän huomiota, sekä väkeä katsomoihin.

Lupaan saapua paikalle heti, kun Tuusulan palloseura nousee Veikkausliigaan 8) Tulevalla kaudella joudun ikävä kyllä käydä seuraamassa kolmosta ne kerrat kuin käyn. Katsomoihin ei oikein pääse, syystä että niitä ei ainakaan lähes aina ole tarjolla. Kentän laitakin toki toimii.

Jokainen Tre:n seudun lutuuri-ihminen tulee sitten tottakai kannustamaan henkeen ja vereen Roy´s boysia, eikös vaan? Nyt on todellinen mahdollisuus kasvaa ja rakastua seuraan, koska seura on vasta syntynyt. Bonuksena saa katsella nopeatempoista taitofutista salskeiden nuorten forumistien esittämänä, eli naisseurankin saanee houkuteltua paikalle ;) "cp on hinaaja" -huudot ovat tottakai tervetulleita.

HJK

HJK lienee itsellekin se seura Veikkausliigasta, jota symppaan, jos joku on pakko valita. Syitä en tosin oikein osaa sanoa.. Ehkäpä se on sitten se, kun on siinä suhteellisen kupeessa asustellut ja kendo-teinarina tuli Jokereitakin seurailtua. Kendoilu sitten jostain syystä jäikin sinne teini-ikään, tai oikeastaan varhaisteini-ikään.. Tiedä sitten miksi. Janecky on toki silti Jumala.

Ehkäpä HJK syystä, että etenkin Paukun otteita tuli mielenkiinnolla seurattua, kun samassa piirijoukkueessa janareina silloin tällöin pallon perässä kirmailtiin. Eikös Paulus Hongassa pelaillut junnuvuosinaan, jos en ihan väärin muista..? Lisäksi olihan HJK:n euroglooriaa varsin mielenkiintoista seurata, gloryhuntatakin. Tulevalla kaudella tulee sitten seurailtua Vassea, jonka kanssa myös pelailin samassa piirijoukkueessa. Jonkun aikaa Peetunkin kanssa. Mielenkiintoista kyllä näiden muutaman kaverin urakehitystä seurata, kun joskus aikalailla samoilla viivoilla pelailtu.

Forsselliakin päässyt kaksi kertaa topparina pitämään. Teki yhteensä 7 maalia, ensimmäisessä ottelussa 5 ja toisessa 2. EOM 8)

Niin, no jos ei innosta, niin ei tietenkään sitten innosta. Hyväksyttävää sekin.

Ylos
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 22:10:19 kirjoittanut jp72672 »
Xabi Alonso

Poissa Poissa

Vastaus #134 : 29.03.2007 klo 22:16:03

Siksi haluainkin rehellisen vastauksen.....koetko kun katsot Liverpoolissa koko ikänsä asuneen Stevie Gee:n suutelevan seuran logoa maalin jälkeen että hän pelaa SINULLE.

Gerrard pelaa minulle, tai kenelle tahansa Liverpoolin fanille, joka intohimoisesti seuraa joukkueen edesottamuksia, ja maksaa rahaa siitä/näkee vaivaa, että pääsee heitä katsomaan, ja "omaa" porukkaansa kannustamaan.

Koitko taannoisen Chelseaan siirtymishuhujen aikana että Gerrard oli pettämässä SINUA kun oli siirtymässä Lontooseen pois omiensa joukosta.

Sama kuin edellä, eli yhtä paljon siinä mies oli pettämässä minua, kuin ketä tahansa scouseriakin. (Pettäminen toki vahva sana tässä.)

Kun kävelet Liverpoolissa, tunnetko että nyt olen KOTONA.
Liverpool varsinkin, on sellainen seura joka on todella syvässä yhteydessä Liverpoolin kaupungin kanssa, ja Scouse-mentaliteetti on aivan omanlaisensa.

Tottakai kyseiseen paikkaan on aina kiva mennä, mutta koti merkitsee itselleni sitä paikkaa, jossa on miltei koko ikänsä asunut.

Omasta mielestäni Liverpool ei voi olla oikeasti osa sinua, ellet siten koe olevasi scouseri, ja omasta mielestäni tuntuu melko vaikealta ymmärtää että todella voit kokea YLPEYTTÄ joukkueen menestyessä, ja huudahtaa "vittu! ME näytettiin niile!!".

Ylpeyttä toki tunnen joka ikinen kerta kun Pool voittaa, ehkä enemmän kuin mistään muusta asiasta. Häpeä on taas sitäkin kovempi, pataan tulee. Omasta mielestäni tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko sitä paikallinen vai ei. Maantieteellinen sijainti ei tee ihmisestä fania tai kannattajaa, muista asioista se on kiinni. Tästä asiasta ei jaksaisi alkaa jauhamaan, koska siitä on tullut luettua viime aikoina jo aivan liikaa, ja koko keskustelu sen suhteen tulee jo korvistani ulos.

Liverpoolilla on toki selkeät scouse-kytkökset, mutta maailmanlaajuinen juttu se nykyään on, ja faneja/kannattajia sillä on ympäri maailmaa. Manageri on tällä hetkellä espanjalainen, ja suurin osa pelaajoista ulkomailta. Scousereita on joukkueessa vain muutama.

Jos voit, onnea tielläsi!

Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 22:17:16 kirjoittanut Xabi Alonso »
JLCM

Poissa Poissa

Vastaus #135 : 29.03.2007 klo 22:17:54

korjattakoon vielä sen verran etten todellakaan ole hylkäämässä ManU:a, seura tulee pysymään sydämessäni varmaan aina. Oleellisena muutoksen vain tosiasian hyväksyminen etten ole ManU:n kannattaja, olen vain ihminen joka toivoo todella paljon tämänjoukkueen menestystä, olematta kuitenkaan itse osa seuraa.
Ylliksen Mummo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC (´95), RoPS (´85)

Vastaus #136 : 29.03.2007 klo 22:28:05

Juuri näin Ylos Ja Arsenal-Ch€lski kattomaan Stägäriin, eller? 8) Tuoppi

Näinhän se suunnitelma oli  Ylos
JLCM

Poissa Poissa

Vastaus #137 : 29.03.2007 klo 22:35:32

Ylpeyttä toki tunnen joka ikinen kerta kun Pool voittaa, ehkä enemmän kuin mistään muusta asiasta. Häpeä on taas sitäkin kovempi, pataan tulee. Omasta mielestäni tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko sitä paikallinen vai ei. Maantieteellinen sijainti ei tee ihmisestä fania tai kannattajaa, muista asioista se on kiinni.

Maantieteellinen sijainti ei vaikuta siihen minkä joukkueen kukakin haluaa menestyvän, mutta maantieteellinen tai muu suora kytkös (uskonto, rotu tms) seuraan on ainoa asia joka mahdollistaa täysivaltaisen kannattamisen, tämä siis minun mielestäni. En yhtään epäile vitutuksen tai onnen tunnettasi Liverpoolin otteista, mutta vahvasti epäilen sitä että todella koet ylpeyttä sanan varsinaisessa merkityksessä. Wikipedia: Pride refers to a strong sense of self-respect, a refusal to be humiliated as well as joy in the accomplishments of oneself or a person, group, or object that one identifies with.

Eli mikä on se kytkös millä sinä "identifies" Liverpooliin jalkapalloseuraan. Mihin se perustuu? Mikä on se mikä yhdistää juuri SINUT Liverpoolin jalkapalloseuraan. Ei ole provo, haluan vain tietää.....

Lainaus
Liverpoolilla on toki selkeät scouse-kytkökset, mutta maailmanlaajuinen juttu se nykyään on, ja faneja/kannattajia sillä on ympäri maailmaa. Manageri on tällä hetkellä espanjalainen, ja suurin osa pelaajoista ulkomailta. Scousereita on joukkueessa vain muutama.

Sillä ei ole merkitystä vaikka pelaajista ei kukaan olisi edes tältä planeetalta, niin kauan kuin seuran henkinen koti on jossakin. Jos Liverpool on sentään niin maailmanlaajuinen juttu, luulisi että kun sentään ovat pois Anfieldiltä muuttamassa että samantien voisivat muuttaa vaikka Amsterdamiin tai Bangkokiin, jos tosiaan on maailmanlaajuinen seura(tämäkään ei ole provo, mieti.....).

Vielä lopuksi toistan....En todellakaan halua kyseenalaistaa ilon ja surun tunteitasi mitä seuran kautta koet, haluaisin vain huomauttaa että sinulla ei ole mitään oikeata sidettä seuraan, mitään sellaista joka tekisi seurasta osan sinua, ja se että joskus itse päätit alkaa seuran menestystä toivomaan ja se että olet sitä seuralle sen jälkeen "uskollisesti" toivonut, ei ole sama asia kuin seuran kannattaminen. Ja sitä ei muuta se tosiasia että maksat otteluiden katsomisesta, tilaat fanituotteita, tai laulat otteluissa......
Jan Koller

Poissa Poissa

Vastaus #138 : 29.03.2007 klo 22:39:20

rakkautta ulkomaalaista seuraa kohtaan

Televisio- ja nettistreamirakkaudelle  "Ylos"
Ylliksen Mummo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC (´95), RoPS (´85)

Vastaus #139 : 29.03.2007 klo 22:39:24

Kyllä kannattaminen on aina vuorovaikutusta joukkueen kanssa. Kannattaminen on huutoa ja laulua katsomossa, fanituotteita kaulassa, kausikortti taskussa. Kannattamista ei ole otteluiden televisiosta seuraaminen. Tässä on vissi ero.

Tässä mielestäni fanaatikot menevät metsään. Tämän määrittelyn perusteella 90-luvun RoPSilla ei ollut ensimmäistäkään kannattajaa, ellei mukaan lasketa niitä kahta kenttää ympäri ravannutta ja ropsia huudellutta cp-vammaista. Ei siellä pahemmin huudelleet kuin vanhat jäärät ja sekin vain viihteen vuoksi. Omasta mielestäni paikan päällä oli silti useita kymmeniä, satojakin RoPS:n kannattajia. Totta kai tuollainen intohimoinen ja fanaattisempi suuntaus on kannattamista parhaimmillaan (pois lukien lieveilmiöt), mutta kannattaa voi vähemmän innokkaastikin. Itse ainakin koin olevani RoPS:n kannattaja, vaikken laulanut, huutanut kauhean paljoa, pitänyt RoPS:n fanituotteita päälläni tai omistanut kausikorttia. Kävin silti katsomassa jokaisen kotipelin, seurasin joukkueen otteita tarkasti ja olin erittäin kiinnostunut siitä miten joukkue liigassa pärjää.

Voitaneen puhua siis kannattamisen eri asteista. Se, että jotkut toisia fanaattisemmat yksilöt alkavat elitistisesti määräämään mitä on aito kannattaminen ja mitä se ei ole, ei tee heidän mielipiteistään automaattisesti oikeita. Kannattamisen muotoja on useampia kuin se yksi ja ainoa ääripää. Ja niihin kuuluu myös ulkomaalaisen seuran kannattaminen. Maajoukkueasioissa on sitten jo oma problematiikkansa ja ulkomaalaisen maan kannattaminen ohitse oman maan maajoukkuetta tuntuu itsestänikin aika erikoiselta valinnalta. En siltikään aio olla niin ahdasmielinen, että tuomitsisin näitäkään ihmisiä alimpaan helvettiin valintojensa takia.
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #140 : 29.03.2007 klo 22:39:51

Voi olla että sinun kokemasi on sitten sitä aitoa tunnetta, sen tiedät itse parhaiten. Tuosta ManU-faniuteni kovuudesta en osaa sanoa, kyllä tappiot vituttaa suunnattomasti ja voitot tuo hymyn huulille, mutta se oleellinen, eli se että koenko MINÄ henkilökohtaisesti YLPEYTTÄ siitä että Manchester United voittaa ottelun, siihen vastaus on ei. Käsitykseni mukaan sinä olet Anfieldillä ja joillain vierasreissuilla itse käynyt, joten olet nähnyt Liverpoolin pelaavan useamminkin. Siksi haluainkin rehellisen vastauksen.....koetko kun katsot Liverpoolissa koko ikänsä asuneen Stevie Gee:n suutelevan seuran logoa maalin jälkeen että hän pelaa SINULLE. Koitko taannoisen Chelseaan siirtymishuhujen aikana että Gerrard oli pettämässä SINUA kun oli siirtymässä Lontooseen pois omiensa joukosta. Kun kävelet Liverpoolissa, tunnetko että nyt olen KOTONA...

Ymmärrät varmasti, että tämä ja suuri osa muistakin teksteistäsi, on sinun näkemyksiäsi siitä, mitä kannattaminen (/täysivaltainen kannattaminen) on? Jokaisella on varmasti omat syynsä kannattamiseensa ja tottakai Poolia tai vaikka Arsenalia kannattavan suomalaisen syyt ja kannattamisen synty/kasvaminen varmasti eroaa paikallisesta lädivastaavasta. Ei kuitenkaan tarkoita, että sen lädiversion kannattaminen olisi jotenkin aidompaa, täysivaltaisempaa, saati parempaa tai oikeampaa.

Tärkeintä kuitenkin lienee se tunne? Näin ainakin itse uskon. Mielestäni ei ole oikeaa tapaa kannattaa seuraa, tai oikeaa tapaa rakastaa seuraa.

Kannattamisen muotoja on useampia kuin se yksi ja ainoa ääripää. Ja niihin kuuluu myös ulkomaalaisen seuran kannattaminen.

Pakko jälleen kerran yhtyä näkemykseesi Ylos
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 22:48:40 kirjoittanut jp72672 »
JLCM

Poissa Poissa

Vastaus #141 : 29.03.2007 klo 22:50:04

Ymmärrät varmasti, että tämä ja suuri osa muistakin teksteistäsi, on sinun näkemyksiäsi siitä, mitä kannattaminen on? J

En minä kenenkään muunkaan näkemyksiä asioista voi esittää kun en niitä tiedä  8)

En syyllistä ketään mistään ulkomaalaisten seurojen fanituksesta, ja mielestäni se on ok. Koitan vain tuoda omia näkemyksiäni niistä dilemmoista joita itse ManU:n seuraamisessani kohtasin. Mieshuora-sanaa käytän siksi koska se on vakiintunut sana tällä foorumilla kuvaamaan ihmistä joka pääsääntöisesti kannattaa ulkomaalaista seuraa, ja vaikka se on latautunut sana, ei se ollut minulta mikään kannanotto sen pahuudesta. En halua nimittäin mielelläni moralisoida, kunhan tuon omia ajatuksiani asian tiimoilta esille.

Minulle vain tuli totaalinen ähky koko ManU:n täysipäiväisestä fanituksesta, ja ehkä en vain ole riittävän "hyvä fani" muihin mieshuoriin verrattuna. En tiedä mitä te seurojanne kohtaan tunnette, mutta itse en pystynyt kokemaan sellaista täydellistä symbioosia mitä seuraan kuuluu kokea jotta voisin koskaan sanoa olevani ManU:n kannattaja.

Mielestäni suomalainen tuulipukujanari joka katsoo jalkapallomaajoukkueen otteluiden tulokset teksti-tv:stä tietämättä edes kuka kentällä oli ollen kuitenkin täysin Suomen takana ottelussa, on oikeampi maajoukkueen kannattaja kuin joku japanilainen suomen maajoukkuetta fanittava masahiko joka katsoo kaikki suomen matsit suorana kotonaan striimiltä, ja huutaa kurkku suorana kun litti iskee maalin.....
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 22:51:18 kirjoittanut JLCM »
J.P. Sarja

Poissa Poissa

Vastaus #142 : 29.03.2007 klo 23:13:09

En minä kenenkään muunkaan näkemyksiä asioista voi esittää kun en niitä tiedä  8)

Kyllähän tuo on rivien välistä luettavissa teksteissäsi. Ja ihan kylminä sanoinakin, my bad. Näköjään jalkapallosta mitään ymmärtämätön ja yksinkertainen ihminen todella tarvitsee sen toisen lukukerran :)

En syyllistä ketään mistään ulkomaalaisten seurojen fanituksesta, ja mielestäni se on ok. Koitan vain tuoda omia näkemyksiäni niistä dilemmoista joita itse ManU:n seuraamisessani kohtasin. Mieshuora-sanaa käytän siksi koska se on vakiintunut sana tällä foorumilla kuvaamaan ihmistä joka pääsääntöisesti kannattaa ulkomaalaista seuraa, ja vaikka se on latautunut sana, ei se ollut minulta mikään kannanotto sen pahuudesta. En halua nimittäin mielelläni moralisoida, kunhan tuon omia ajatuksiani asian tiimoilta esille.

Tykitystä tulee kyllä siihen malliin, että heikompaa hirvittää :D Mutta ei siinä mitään, rakentava ja asiallinen keskustelu on mielestäni aina toivottavaa. Kunhan se ei ole sitä loanheittoa ehdoin tahdoin eri tavalla ajattelevien niskaan.

Ehkäpä noita tekstejäsi oli ainakin minun helppo tulkita väärin, kun sen verran täyslaidallista "toisinajattelijoilta" tullut.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #143 : 29.03.2007 klo 23:19:09

Totta kai haluaisin, että kannattamani joukkue tulisi samasta kaupungista kuin minäkin ja että pääsisin katsomaan ja kannattamaan seuraani livenä. Näin ei kuitenkaan asia ole ja siihen on vain mukauduttava. Edelleen haaveenani on, että joskus asuisin ainakin jonkun aikaa elämästäni Liverpoolissa, jotta kokisin sen myös itse. Mielestäni kuitenkin tärkeintä on lojaalisuus seuraa kohtaan ja mukana eläminen ylä- ja alamäissä. Ne tunteet sen ratkaisee, että onko kannattaja vai ei. Käyn lähes jokaisessa FC Hämeenlinnan kotiottelussa, joissakin vierasotteluissa ja nyt olen nähnyt jokaisen harjoituspelin kotona. Olin juhlimassa liigaan nousua (olin myös Pietarsaaressa katsomassa ratkaisevaa ottelua) ja vitutti, kun putosivat. Keskustelen mielelläni aiheesta ja toivon seuralle menestystä. Mutta ei, en tunne itseäni seuran kannattajaksi. Moni varmaan minua sellaisena pitää, eikä siinä mitään. Ei se vaan ole automaattista, että tuntee itsensä seuran kannattajaksi, vaikka minulla paljon siteitä seuraan onkin. No, ehkä joskus tunteet muuttuvat, en tiedä. Siihen saakka kannatan vain ja ainoastaan Liverpoolia, ja tärkeintä mielestäni on se, etten hylkää seuraa ikinä. Kannattajuussuhde on ikuinen. Mutta ihan turha vittuilla siitä, ettei käy peleissä, se vituttaa tarpeeksi jo valmiiksi. Matseja voi ihan yhtä lailla jännittää telkan/streaminkin välityksellä, vaikkei se samalta tunnukaan. Kannatuksensa voi osoittaa missä tahansa mm. pukeutumalla seuraväreihin, laulamalla lauluja, jne.
JLCM

Poissa Poissa

Vastaus #144 : 29.03.2007 klo 23:35:31

Olin jo mennyt nukkumaan, mutta mielessäni pyöri vain Xabi A:n ja miksei muidenkin vastaus seuraaviin kysymyksiin, joten ei muuta kun takaisi sorvin ääreen.......

Eli haluaisin Xabi A:lta yksiselitteisen vastauksen siihen että mistä sinä olet tasan tarkkaan ylpeä silloin kun Liverpool voittaa? Mikä on se mikä saa sinut ylpeäksi? Miten Liverpoolin menestys vaikuttaa juuri sinuun? Mikä on se mikä saa sinut häpeämään Liverpoolin hävitessä?
Coulijoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland

Vastaus #145 : 30.03.2007 klo 08:48:38

Onpahan mielenkiintoisia pointteja  :)....

Silloin kun oman urani jalkapalloilijana aloitin, oli kaupungissa 3 seuraa, mutta niistäkin vain 2 potentiaalista, Isän mukana sitten toiseen seuraan. Kaupungissa ei pelannut silloin joukkuetta silloisella korkeimmalla sarjatasolla eikä pelaa nytkään. Pääsarjatasolla kotimainen kannattamani seura on pelannut 50-60 luvulla....Lähimpään pääsarjatasolla pelanneeseen seuraan oli 200 kilsaa, joten tunne siteiden sinne siirtäminen tuntui nuoresta pojasta helvetin vaikealta, oli vain oman kaupungin seura, jossa itse pelasin ja jonka edustusjoukkuetta kannatin. Tämä tapahtui 80-luvun lopulla.

Toinen kaupungin seuroista nousi kolkuttelemaan 90-luvun alkupuolella jopa pääsystä ylimmälle sarjatasolle tosin siinä epäonnistuen  :D :D :D ei tehnyt itselle kipeää suoraan sanoen olin helvetin vahingoniloinen tapahtuneesta. Pari vuotta seura kitkutteli ykösessä ja tänä aikana en käynyt katsomassa ainuttakaan kyseisen seuran ottelua. Oma kannattamani seura rypi 90-luvulla todella pahasti, kolmosessa höntsäsivät taisivatpa välillä käydä nelosessakin Alas. Mutta siellä itse olin mieluummin paikalla kuin toisen seuran pelejä katsomassa. En tuolloin seurannut ylintä Suomalaista sarjatasoa yhtään, ei ollut siteitä eikä oikein sellaista joukkuetta mihin olisi mieli tehnyt sorkkansa työntää.

90-luvun puolivälissä ei välillä ollut edes tietoa mitkä joukkueet pelasivat kyseisenä vuonna mestaruudesta liigassa, ei vain iskenyt yhtään. Oman joukkueen ja omien pelien seuraamiseen meni lähes kaikki aika. Valjun seurailun olin aloittanut jo hyvin varhaisessa vaiheessa, johtuen perinteistä, joissa lauantaisin käytiin saunassa ja sen jälkeen katseltiin Isän kanssa töllöstä matsia. Hän kannatti Evertonia ja itselleni monien mutkien kautta lutviutui Chelsea. Huiveja, paitoja löytyy, stadikalla en ole vielä käynyt. Sympatiat siirtyivät tuonne meren taakse. Minään himokannattajana, en ole itseäni koskaan pitänyt vaikka kovasti kyseistä seuraa olen "kannattanut"/kannattanut. Pystyn kyllä jättämään pelejä katsomatta tai seuraamatta. Enkä tunne tunnon tuskia.

90-luvun lopulla ja 2000-luvulla kotikaupunkini seura pelasi kolmosta, josta nousu kakkoseen. Kausi väännettiin käännettiin ja hulluna pelattiin ja kauden jälkeen loppusijoitus oli sellainen, että sarjassa säilyttiin ja oltiin kaupungin paaremmin sijoittunut joukkue  Ylos Ylos naapuriseuralle aina ja ikuisesti  :keskari:....Kauden jälkeen seura teki kuitenkin radikaalin päätöksen, edustusjoukkueesta päätettiin luopua, seuraa ei siis kuopattu vaan edustustoiminta vaan päätettiin lopettaa. Siinäpä sitä sitten oltiin parikymppinen kaveri miettii, mitähän vittua sitä sitten kehittelis. Naapuriseuraan en astu jalallakaan joten höntsä porukkaan neloseen ja sieltä kolmoseen josta seuraavana kautena takaisin alas. Näinä aikoina kävin kyllä seuraamassa kotikaupungin toisen seuran otteluita, mutta aina pieni iva suupielissä nykien.

Noina juurettomina aikoina lähimmäs sydäntäni pääsi enklannin valjussa pelannut ulkomaailman joukkue, mikään suomalainen seura ei nostanut päätään ja kaikki tuntui harmaalta massalta. Tähän päivään mennessä yksikään Veikkausliigan joukkue ei ole herättänyt itselläni minkäänlaisia tunteita ei edes nyt tämä AC Oulun nouseminen ylimmälle sarjatasolle. Lopullisen ahdistuksen sydämeeni aiheutti kaupungissa tapahtunut fuusioituminen, jossa kasvattiseurani ja kaupungin kolmosseura pistivät edustustoiminnassa hynttyyt yhteen. Viimeisetkin tunnesiteet katkeavat, ei jää kuin muisto vanhoista hyvistä/huonoista ajoista.

Seura, jota edelleen kannatan sydämessäni on perustettu 1924 ja pukeutuu sinivalkoiseen asuun  Ylos Ylos...Jospa uusi nousu sitten tapahtuu tämän fuusioseuran kautta  :)

Maajoukkueesta ei ikinä ole ollut edes ongelmaa, sitä vitutuksen määrää ei pysty sanoin kuvailemaan mikä oli keskiviikkoiltana, ilman duunia torstaina oli tullut kyseeseen sellaiset koomat, että niistä ei oltaisi selvitty viikkoon. Ja jos revitään vanhoja vielä auki niin Tsekki-Suomi 4-3  :keskari: :keskari: :keskari: Suomi-Unkari 1-1  :keskari: :keskari:

Tällaisilla mietteillä odotan, että forumin viisaimmat katerigoisivat minut nyt sitten johonkin alakategoriaan  8) Asiallista kommenttia odottaen  :D :)

Udi

Poissa Poissa

Vastaus #146 : 30.03.2007 klo 09:21:01

Udin kategoriat Ylos
1. Kannattaa Suomipalloilua ja Suomen maajoukkuetta
2. Kannattaa Suomipalloilua ja Suomen maajoukkuetta + ulkomaisia seuroja (kiinnostaa mahdollisesti myös muut maajoukkueet, mutta Suomi ykkönen)
3. Kannattaa ulkomaista seuraa ja Suomen maajoukkuetta (kiinnostaa mahdollisesti myös muut maajoukkueet, mutta Suomi ykkönen)
4. Kannattaa ulkomaista seuraa ja Suomen maajoukkuetta, dissaa Suomen sarjoja
5. Kannattaa ulkomaista seuraa ja dissaa Suomen sarjoja
6. Kannattaa ulkomaista seuraa + ulkomaista maajoukkuetta ja dissaa Suomen sarjoja
7. Kannattaa ulkomaista seuraa + ulkomaista maajoukkuetta ja dissaa Suomen sarjoja + maajoukkuetta

Kategoriat 1-3: kaikki ok! :)
Kategoriat 4-6: jalkapallon vihollinen >:(
Kategoria 7: ihmiskunnan syöpä :D

Tällä foorumilla 99% tyypeistä kuuluu ensimmöäiseen ryhmään, toiseen ryhmään kuuluu valitettavasti muutama janari. Viimeiseen ryhmään ei taida kukaan onneksi kuulua ??? Kuka tunnustaa?

Edit: Coulijoehan on selvä kolmoskategorian kaveri ;)
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves

Vastaus #147 : 30.03.2007 klo 09:24:15

Udin kategoriointi on paras tähän mennessä  Ylos  Ja kuten sanoit, on hienoa että melkein kaikki foorumistit mahtuvat ensimmäiseen ryhmään
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets

Vastaus #148 : 30.03.2007 klo 09:45:29

Itse kuulun Udin kategorioinnin mukaan kakkosryhmään Tuoppi
John_Barnes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC, FC Jazz

Vastaus #149 : 30.03.2007 klo 09:53:52

Meikäläinen menee sitten kategoriaan 3. Kannatan Liverpoolia, Suomen maajoukkuetta (Suomen puuttuessa karkeloista mielenkiintoni on lädimaajoukkueessa), en missään tapauksessa "dissaa" Suomi-futista. Veikkausliigan koen FC Jazzin konkurssin myötä vieraaksi nykymuodossaan ja mielenkiintoni Suomi-futiksessa onkin 2. divisioonassa (PoPa ja MuSa).

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 37

Siirry: