J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #225 : 31.03.2007 klo 14:43:06 |
|
Minä odottelen torrenttia matsista, ja katselen sitten illalla/huomenaamulla, joten jos saan pyytää ettei tähän topikkiin lainkaan "spoilereita" matsin tuloksesta, ei edes vittuiluna siksi ettei minusta pidä!
Ei toki. eipä osannut Jipsku vastata yhteenkään JLCM:n kysymyksistä. Odotettua, mutta huvittavaa silti. Nauru on yksi tapa kieltää totuus. Olet väärässä ja perusteet siihen löytyvät tästä ketjusta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 15:54:17 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #226 : 31.03.2007 klo 14:51:01 |
|
Tästä huomaa, ettet todellakaan ymmärrä mistä tässä asiassa on kyse. Asiaa pitää katsoa suuremmassa mittakaavassa, kuin vain verrata Arsenalia ja HJK:ta keskenään. Jos olet leffafriikki tai muusiikinharrastaja niin olisiko vähän naiivia sanoa, että englantilaiset elokuvat ja musiikki ovat parhaita ja kotimaiset paskoja? Luuletko, että Peter von Bagh alan harrastajan lähtisi yleistämään ja sanomaan, että kotimaiset elokuvat ovat paskoja ja jossain muussa maassa on parhaat elokuvat? Tai Mikko Alatalo sanoisi sumalaisen musiikin olevan maailman parasta, mutta kaikki ruotsalainen musiikki on paskaa? Ja tätä he sitten vielä jankuttaisivat kahvipöytäkeskusteluissa ja kapakoissa.
Nyt et ymmärtänyt pointtiani edes vähän alusta. Kerroin kyseisessä viestissäni, miksi esimerkiksi Arsenalin jätin pois vertailusta. Miksi seuraan mieluummin vaikka Barcelonan ottelua kuin HJK:n ottelua - kahden joukkueen, joista kumpaankaan minulla ei ole erityistä tunnesidettä. Esimerkissäni viittasin toki Vepsuun, mutta HJK käy ihan yhtä hyvin. Mielestäni niin Barcelonassa kuin koko La Ligassa pelataan taitotasolta ja temmolta huomattavasti korkeammalla tasolla kuin Veikkausliigassa. Seuraan siis mieluummin La Ligaa sen minulle tarjoamien elämyksien vuoksi. Näiden osalta kiinnitän huomioni puhtaasti jalkapalloiluun liittyviin seikkoihin, ilman tuota tunnesidettä ja kannattamiseen liittyviä seikkoja. Eli sarjoista seuraan mieluiten niitä, joissa pelataan eniten minua miellyttävää jalkapalloa ja jotka tarjoavat minulle suurimmat elämykset, olettaen ettei ole muita vaikuttavia tekijöitä, kuten suuri rakkauteni Arsenalia kohtaan. Esimerkissäni koitin nimenomaan perustella, ettei elokuvan suomalaisuus ole minulle mikään itseisarvo. Itse elokuvan minulle tuottamat positiiviset asiat ovat. Sama pätee yksittäiseen suomalaiseen jalkapalloseuraan, johon minulla ei ole mitään erityistä tunnesidettä. Tällöin seuran suomalaisuus ei merkitse minulle mitään, aivan kuten elokuvankin kohdalla. Itse rakkaus jalkapalloa kohtaan merkitsee. Itse rakkaus elokuvia kohtaan merkitsee. Laadukas jalkapallo, laadukas elokuva, ei se, mistä jalkapalloileva seura on kotoisin tai minkä maalainen leffa on kyseessä. Joko ymmärsit?
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 14:56:09 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #227 : 31.03.2007 klo 14:57:31 |
|
Ei toki. Itse osaan arvostaa kyllä tekstejäsi. Sinulla on näkemyksiä, joita perustelet asiallisesti menemättä henkilökohtaisuuksiin. Luen tekstejäsi mielenkiinnolla, sinulle siis Luet, mutta miksi et vastaa miehen kysymyksiin? Nämä on niitä kysymyksiä jota olen itsekin perännyt, eli miten voitte väittää olevanne osa jotain ulkomaista joukkuetta? Tätä ei kuitenkaan missään nimessä saa sekoittaa kannattamiseen. Palataksemme jipsun, Xabin, ja Phizzan tapauksiin hetkeksi. Sanoitte muistaakseni kaikki jo tässä topikissa että ette koe olevanne Englantilaisia, Liverpoolilaisia, Manchesterilaisia tai pohjois-Lontoolaisia. Ja tämän myöntäessänne te todistitte minulle että ette voi olla oikeita joukkueidenne kannattajia. Jos eläisitte edes jossain suuren itsepetoksen maailmassa missä todella kuvittelisitte niin, voisin vielä kannatuksenne olkaakohauttamalla ohittaa. Parhaat jipsuxabiphizzat! Joukkueenne pelaa kaikki Englannin valioliigassa, eli maan korkeimmalla sarjatasolla, jonka voittaja vuosittain kruunataan Englannin jalkapalloliiton viralliseksi mestarijoukkueeksi. Eli toisin sanoen Englannin parhaaksi joukkueeksi kyseisenä vuotena Englannin virallisen jalkapalloliiton sisällä. Mitä siis esim. Arsenalin mestaruus sinulle jipsu merkitsee ja miten voit verrata sitä jonkun pohjoislontoolaisen arsenalmiehen tunteisiin, kun Arsenal voittaa Valioliigan ja on täten Englannin paras seurajoukkue. Jos et koe itseäsi englantilaiseksi ja Englanti on sinulle maa muiden joukossa, miten Arsenalin kruunaaminen Englannin mestariksi eli maan parhaaksi joukkueeksi voi merkitä sinulle jotain samanveroista kuin pohjoislontoolaiselle(niin entinen kuin nykyinen kulttuuriin integroitunut henkilö) jonka kotiseudun joukkue jota hän on enemmän tai vähemmän kannattanut matseissa käyden, pubissa katsoen tai vaikka ihan teksti-tv:stä tuloksia katsoen kruunataan hänen oman maansa PARHAAKSI jalkapallojoukkueeksi. MITEN VITUSSA VOITTE VERRATA ITSEÄNNE HEIHIN! Entä miten voit Xabi A. verrata omia tuntemuksiasi Istanbulin illan jälkeen niihin mitä koko englannin halveksima scouseri jota Liverpool on oikea legitiimi osa, oli hän sitten paikalla tai ei,joka kokee parinkymmenen vuoden tauon jälkeen ja kaikkien paskanjauhajien kritiikin jälkeen niin hänen omaa joukkuettaan kuin hänen omaa synnyinseutuaan kohtaan, että hänen oma Liverpool FC kruunataan kiistattomaksi Euroopan Mestariksi, eli että hänen oma kotiseuransa, seura joka edustaa häntä ja hänen halveksittua synnyin/asuinseutuaan on koko suuren Euroopan paras jalkapallojoukkue! MITEN VITUSSA VOITTE VERRATA ITSEÄNNE HEIHIN! Mistä kumpuaa se ylpeys, mitä oikeasti merkitsee että "kannattamanne" seura voittaa maan mestaruuden jonka maalaisiksi ette omien sanojenne mukaan itseänne tunne, ja johon teillä ei ole mitään suhdetta suuntaan tai toiseen.
Kertokaapa omat näkemyksenne, miksi on Liverpoolilaiselle Liverpoolin kannattajalle tärkeää että Liverpool voittaa hänen maansa mestaruuden, ja miten tätä voi verrata suomalaisen Liverpoolin kannattajan tunteisiin siitä että hänelle täysin "randomilla" valittu seura voittaa hänelle täysin olemattoman maan mestaruuden?
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 15:04:48 kirjoittanut dasMan »
|
|
|
|
|
Udi
Poissa
|
|
Vastaus #228 : 31.03.2007 klo 15:07:42 |
|
Esimerkissäni koitin nimenomaan perustella, ettei elokuvan suomalaisuus ole minulle mikään itseisarvo. Itse elokuvan minulle tuottamat positiiviset asiat ovat. Sama pätee yksittäiseen suomalaiseen jalkapalloseuraan, johon minulla ei ole mitään erityistä tunnesidettä. Tällöin seuran suomalaisuus ei merkitse minulle mitään, aivan kuten elokuvankin kohdalla. Itse rakkaus jalkapalloa kohtaan merkitsee. Itse rakkaus elokuvia kohtaan merkitsee. Laadukas jalkapallo, laadukas elokuva, ei se, mistä jalkapalloileva seura on kotoisin tai minkä maalainen leffa on kyseessä. Joko ymmärsit?
Ongelmahan on siinä, ettei muualla kuin Valioliigassa osata pelata jalkapalloa. Ihan mielelläni Suomi-futista seuraisin, jos siellä pelattaisiin kunnon futista. Sunnuntaipotkupallo ei vain jaksa kiinnostaa, täten en seuraa Veikkausliigaa tai muita Suomen sarjoja. Jotain Mifk-HJK -peliä yritin viime kesänä kattoa, nukahdin noin kymmenen minuutin kohdalla. Hyvä niin, sillä suunnittelin itsemurhaa jo parin minuutin kohdalla, kun en voinut sulattaa sitä miten alennuin seuraamaan noin tylsää huttua.
Jos et itse löydä teksteistäsi ristiriitoja, niin tätä enempää en enää voi auttaa.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #229 : 31.03.2007 klo 15:50:25 |
|
Jos et itse löydä teksteistäsi ristiriitoja, niin tätä enempää en enää voi auttaa.
Luepa seuraava oikein tarkasti: Näköjään allekirjoittaneen provo herättänyt sen verran hulinaa täällä, että lainataanpa omaa tekstiä väärästä topicista ja väärästä paikasta. Syystä, että tuo aiempi provo oli todella tarkoitettu provoksi, mutta jälleen kerran suureksi hämmästyksekseni monet eivät sitä ymmärtäneet tai halunneet ymmärtää. Tai sitten minä en ymmärtänyt, että ymmärsivät, miten vaan Ilman provoiluja tällä kertaa siis: Kiitos. Tällä tekstilläni viittasin siis tuohon ensimmäiseen kirjoitukseeni - provoon - tässä topicissa, eli sama (jälkimmäinen) viesti, jolla pyrit tuossa todistelemaan jotain. Jos on käynyt niin hassusti, ettet osaa lukea, niin en ikävä kyllä osaa auttaa. Luotan toki siihen, että osaat, joten enpä taas voi kuin ihmetellä tekstiäsi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 15:52:49 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
Lazy Town
Poissa
Suosikkijoukkue: FCK
|
|
Vastaus #230 : 31.03.2007 klo 15:54:05 |
|
Onko näille huoratapauksille omaa tukilaitostaan? Sinne joutaisivat paranemaan, eivätpähän saastuttaisi suomalaista jalkapalloa enää enempää
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #231 : 31.03.2007 klo 15:58:27 |
|
Luet, mutta miksi et vastaa miehen kysymyksiin? Nämä on niitä kysymyksiä jota olen itsekin perännyt, eli miten voitte väittää olevanne osa jotain ulkomaista joukkuetta? Lue vaikka uudelleen tekstini tässä topicissa. Olen niissä paneutunut useampaan otteeseen nimenomaan tähän kysymykseen. Eli en viitsisi alkaa toistamaan, jos mitenkään sopii? Onko näille huoratapauksille omaa tukilaitostaan? Sinne joutaisivat paranemaan, eivätpähän saastuttaisi suomalaista jalkapalloa enää enempää Miksi ottaa näin koville? Onko kyse vain sukurutsaajien huonosta itsetunnosta vai jostain paljon suuremmasta?
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 16:03:02 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #232 : 31.03.2007 klo 16:02:10 |
|
Lue vaikka uudelleen tekstini tässä topicissa. Olen niissä paneutunut useampaan otteeseen nimenomaan tähän kysymykseen. Eli en viitsisi alkaa toistamaan, jos mitenkään sopii?
Et todellakaan ole siinä muodossa missä JLCM sitä kysyy. JLCM osuu asian ytimeen ja toivoisin että vastaisit nimenomaan hänen niihin kyysymyksiin, mitkä copypastetin tuohon sivun alkuun. PS. TUo sukurutsaaja-termin viljely todellakin osoittaa että olet todellakin suomifutiksen pilkkaaja ja halveksuja ja siten kaikki kritiikki sinua kohtaan täysin oikeutettua.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #233 : 31.03.2007 klo 16:20:51 |
|
Et todellakaan ole siinä muodossa missä JLCM sitä kysyy. JLCM osuu asian ytimeen ja toivoisin että vastaisit nimenomaan hänen niihin kyysymyksiin, mitkä copypastetin tuohon sivun alkuun. No yritetäänpä. Joukkueenne pelaa kaikki Englannin valioliigassa, eli maan korkeimmalla sarjatasolla, jonka voittaja vuosittain kruunataan Englannin jalkapalloliiton viralliseksi mestarijoukkueeksi. Eli toisin sanoen Englannin parhaaksi joukkueeksi kyseisenä vuotena Englannin virallisen jalkapalloliiton sisällä. Olet oikeassa. Mitä siis esim. Arsenalin mestaruus sinulle jipsu merkitsee ja miten voit verrata sitä jonkun pohjoislontoolaisen arsenalmiehen tunteisiin, kun Arsenal voittaa Valioliigan ja on täten Englannin paras seurajoukkue. Minulle se merkitsee todella paljon. Syvästi rakastamani seura on saavuttanut sen, mitä se eniten tavoittelee. Voiko tuota tunnetta pukea sanoiksi? Seura, jonka rinnalla olen seisonut niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Seura, jonka puolesta on vuodattanut niin ilon- kuin surun kyyneleitä. Tämä kannattamani seura saavuttaa sen suurimman tavoitteensa. Miltä sinä luulisit, että se tuntuu? Toisen tunteisiin en voi edelleenkään ottaa kantaa. Mitä minä tietäisin kenenkään muun tunteista, kuin omistani? Jos et koe itseäsi englantilaiseksi ja Englanti on sinulle maa muiden joukossa, miten Arsenalin kruunaaminen Englannin mestariksi eli maan parhaaksi joukkueeksi voi merkitä sinulle jotain samanveroista kuin pohjoislontoolaiselle(niin entinen kuin nykyinen kulttuuriin integroitunut henkilö) jonka kotiseudun joukkue jota hän on enemmän tai vähemmän kannattanut matseissa käyden, pubissa katsoen tai vaikka ihan teksti-tv:stä tuloksia katsoen kruunataan hänen oman maansa PARHAAKSI jalkapallojoukkueeksi. En koe itseäni englantilaiseksi. Enkä edelleenkään pysty ottamaan kantaa kenenkään muun tunteisiin, kuten on tullut jo useampaan kertaan todettua. Miten voin tällöin asiaa verrata? Mielestäni edelleenkään rakkaudessa seuraa kohtaan ei tarvitse olla kyse alueesta, esimerkiksi kotiseudusta. Tämän olen perustellut useampaan otteeseen jo aiemmin, etenkin verratessani perheellistä rakkautta (Suomen maajoukkue) ja rakkautta perheen ulkopuoliseen naiseen (Arsenal). Mielestäni rakkautta on monenlaista. Omalta kohdaltani tiedän näistä kahdesta, koska molemmat olen kokenut, koen yhä ja tulen aina kokemaan. Sinä olet käsittääkseni kokenut vain toisen. Jälleen kerran: miten minä voin kertoa sinulle jostakin, jota et ole koskaan kokenut? Tai edes usko, että voisi olla olemassa? Käsittääkseni en mitenkään muuten kuin omien kokemuksieni kautta ja näihin olen paneutunut tosiaan jo useaan otteeseen. MITEN VITUSSA VOITTE VERRATA ITSEÄNNE HEIHIN! Koska me elämme joukkueen mukana, itse jo lähemmäs kaksikymmentä vuotta. Koska me tunnemme suurta rakkautta seuraa kohtaan. Olen koko ajan sanonut, että mielestäni tunne on tärkein. Minä tiedän, että minä tunnen. Ei minun tarvitse, tai ole edes syytä, verrata tätä tunnetta jonkun toisen tunteeseen. Tai todistella sitä täällä foorumilla. Se riittää minulle, että tunnen. Jos vertailua haluaa välttämättä edelleen jatkaa, niin mitä sinä oletat tästä: miltä Arsenal-ikoneista malliin Henry (ranskalainen) tai Bergkamp (hollantilainen) tuntuu nostaa Englannin Valioliigan voittopokaali tuhansien englantilaisen hurratessa ympärillä? Veikkaisin, että uskomattoman hienolta. En toki tätä(kään) pysty faktana kertomaan. Olettaisin kuitenkin, että ihan yhtä hienolta, kuin nostaessaan arvokisojen voittopokaali maajoukkueessa tuntuu. Rakkautta kun edelleen on niin monenlaista, niin monista syistä. TUo sukurutsaaja-termin viljely todellakin osoittaa että olet todellakin suomifutiksen pilkkaaja ja halveksuja ja siten kaikki kritiikki sinua kohtaan täysin oikeutettua.
Jep. Termi on surkeudessaan mieshuora-termin tasoinen. Kanssasi keskustelu saa tällä erää olla ohi. Jatketaan joskus hyvin paljon myöhemmin, jos niin kummallisesti sattuu tapahtumaan, että pystyt pysyttelemään erossa teini-ikäisistä itkuraivareista ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 16:46:24 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
JLCM
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi + satunnaista symppausta
|
|
Vastaus #234 : 31.03.2007 klo 17:13:46 |
|
Toisen tunteisiin en voi edelleenkään ottaa kantaa. Mitä minä tietäisin kenenkään muun tunteista, kuin omistani?
En koe itseäni englantilaiseksi. Enkä edelleenkään pysty ottamaan kantaa kenenkään muun tunteisiin, kuten on tullut jo useampaan kertaan todettua. Miten voin tällöin asiaa verrata? Ei oikein vakuuta. Minä symppaan Ruotsia yleensä arvokisoissa, ja koska en voi tietää mitä ruotsalaiset Ruotsin maajoukkueen fanit joukkuettaan kohtaan tuntee, voin katsoa olevani suunnilleen samalla viivalla heidän kanssaan suhteessani Ruotsin maajoukkueeseen. Mielestäni edelleenkään rakkaudessa seuraa kohtaan ei tarvitse olla kyse alueesta, esimerkiksi kotiseudusta. Tämän olen perustellut useampaan otteeseen jo aiemmin, etenkin verratessani perheellistä rakkautta (Suomen maajoukkue) ja rakkautta perheen ulkopuoliseen naiseen (Arsenal).
Koska me elämme joukkueen mukana, itse jo lähemmäs kaksikymmentä vuotta. Koska me tunnemme suurta rakkautta seuraa kohtaan. Olen koko ajan sanonut, että mielestäni tunne on tärkein. Minä tiedän, että minä tunnen. Ei minun tarvitse, tai ole edes syytä, verrata tätä tunnetta jonkun toisen tunteeseen. Tai todistella sitä täällä foorumilla. Se riittää minulle, että tunnen.
Yhä edelleen, en epäile tunteitasi joten niistä kertominen ei nyt enää tuo mitään uutta asiaan. Sitäpaitsi tuo nainen/perhe-vertauksesi on ontuva, koska se kuitenkin mahdollistaa tämän yksipuolisenkin rakkauden, mikäänhän ei estä sinua rakastumasta johonkin jota ei voisi vähempää kiinnostaa sinun olemassaolo. Eli, mielestäni vertaukseni siitä että kyllä rakastat Arsenalia, mutta Arsenal ei voi koskaan rakastaa sinua takaisin oli varsin osuva. Itse kun en määrittele sitä "puhtainta, oikeinta" kannattamista sen mukaan kuinka paljon joku tuntee jotain seuraa kohtaan, vaan kuinka paljon ihminen oikeasti on OSA tätä seuraa, ihan siellä ruohonjuuritasolla. Eli se että Arsenal ja sinä olisitte "ME" eikä se että sinä rakastat "SITÄ". Sinussa ei ole mitään(käsittääkseni) joka yhdistäisi sinut Arsenaliin, ja lähti sitten alunperin seuran symppaus iskän tuomasta kaulahuivista tai seuran väreihin tykästymisestä, sillä ei ole väliä. Ennenkuin pystyt kertomaan mikä se molemminpuolinen side(ajattele abstraktisti) sinun ja Arsenalin välillä on, en pysty selityksiäsi hyväksymään. Ei riitä vaikka kuinka rakastaisit, ja vaikka tekisit jopa itsemurhan Arsenalin puolesta, sinä ja Arsenal ette ole "YHTÄ", koska teillä ei ole mitään sellaista mikä teidät yhdistäisi. Ainoa asia mikä teillä on, on se että sinä rakastat Arsenalia. Mieti tilannetta......Kerrot rakastavasi ikuisesti sitä tupsiasi, vaikket paljoakaan heidän otteita seuraakaan, ja vaikka suhde on välillä tauolla. Mieti jos sinne tupsin matsiin pöllähtäisi joku pohjoislontoon George jolla ei mitään maantieteellisiä tai aatteellisia siteitä Tuusulaan olisi, mutta joka on ollut perustamassa North-London TuPS Fan Clubia, ja tietää kaikkien pelaajien syntymäajat ja lemmikkien nimet ulkoa. Hän kävisi kerran vuodessa kotiottelussa, ja pyörisi joukkueen harjoituksia seuraamassa tällä parin päivän suomenvisiitillään. Hän laulelisi matseissa huonolla suomenkielellään jotain "Oi Tuusula"-lauluja tjsp. ihan kurkku suorana, ja saisi ihan hullut orgasmit kun TuPS:in Mikko Mattila(keksitty nimi) tekee maalin. Matsin jälkeen hän sitten niiden 7 paikallisen TuPS-fanin kanssa kertaisi matsia, ja kertoisi kuinka hän englannissa ei muusta kuin TuPS:ista puhukaan kavereidensa kanssa, ja kuinka hän aina pitää TuPS:in puolia "Finnish Third Division FanForumilla" kun JäPS-kannattaja Steve provoilee jollain "Jaervenpaeae,oi suri JäPS, Helsinkin seydun ulpeus!!11!! " Hän myös kertoisi suuresta rakkaudestaan TuPS:ia kohtaan, ja että kuinka häntä vituttaa kun hänen Arsenalia kannattavat kaverit aina vittuilee hänelle kun runkkaa ulkomaalaisen seuran tahtiin. George tietenkin myös kertoisi kuinka on osa TuPS:ia, aivan kuten sinäkin, ja jopa hieman irvailisi sinulle kun et matseissa niin usein käy vaikka sinulla mahdollisuus olisi. Hän jopa hieman humalassa avautuu että on mielestään parempi TuPS:in kannattaja kuin sinä. Väitätkö siis tosissasi ettet pitäisi tätä tyyppiä aivan suuren luokan pellenä??
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #235 : 31.03.2007 klo 17:30:54 |
|
Ei oikein vakuuta. Minä symppaan Ruotsia yleensä arvokisoissa, ja koska en voi tietää mitä ruotsalaiset Ruotsin maajoukkueen fanit joukkuettaan kohtaan tuntee, voin katsoa olevani suunnilleen samalla viivalla heidän kanssaan suhteessani Ruotsin maajoukkueeseen. Ruotsi ja kendo, hyvät valinnat Mutta lähdetäänpä liikkeelle jo kertaalleen esittämästäni kysymyksestäni, eli vastaapa tähän ja pidä koko ajan mielessäsi omat argumenttisi: Jos vertailua haluaa välttämättä edelleen jatkaa, niin mitä sinä oletat tästä: miltä Arsenal-ikoneista malliin Henry (ranskalainen) tai Bergkamp (hollantilainen) tuntuu nostaa Englannin Valioliigan voittopokaali tuhansien englantilaisen hurratessa ympärillä? Veikkaisin, että uskomattoman hienolta. En toki tätä(kään) pysty faktana kertomaan. Olettaisin kuitenkin, että ihan yhtä hienolta, kuin nostaessaan arvokisojen voittopokaali maajoukkueessa tuntuu. Rakkautta kun edelleen on niin monenlaista, niin monista syistä. Ja jatketaan... Yhä edelleen, en epäile tunteitasi joten niistä kertominen ei nyt enää tuo mitään uutta asiaan. Sitäpaitsi tuo nainen/perhe-vertauksesi on ontuva, koska se kuitenkin mahdollistaa tämän yksipuolisenkin rakkauden, mikäänhän ei estä sinua rakastumasta johonkin jota ei voisi vähempää kiinnostaa sinun olemassaolo. Eli, mielestäni vertaukseni siitä että kyllä rakastat Arsenalia, mutta Arsenal ei voi koskaan rakastaa sinua takaisin oli varsin osuva. Itse kun en määrittele sitä "puhtainta, oikeinta" kannattamista sen mukaan kuinka paljon joku tuntee jotain seuraa kohtaan, vaan kuinka paljon ihminen oikeasti on OSA tätä seuraa, ihan siellä ruohonjuuritasolla. Eli se että Arsenal ja sinä olisitte "ME" eikä se että sinä rakastat "SITÄ". Sinussa ei ole mitään(käsittääkseni) joka yhdistäisi sinut Arsenaliin, ja lähti sitten alunperin seuran symppaus iskän tuomasta kaulahuivista tai seuran väreihin tykästymisestä, sillä ei ole väliä. Ennenkuin pystyt kertomaan mikä se molemminpuolinen side(ajattele abstraktisti) sinun ja Arsenalin välillä on, en pysty selityksiäsi hyväksymään. Ei riitä vaikka kuinka rakastaisit, ja vaikka tekisit jopa itsemurhan Arsenalin puolesta, sinä ja Arsenal ette ole "YHTÄ", koska teillä ei ole mitään sellaista mikä teidät yhdistäisi. Ainoa asia mikä teillä on, on se että sinä rakastat Arsenalia. Ihan ensinnäkin, tämä keskustelu on jo siitäkin ontuvaa, että minä olen tuntenut ja tunnen jotain (suuri rakkaus ulkomaista seuraa kohtaan) jota sinä et tunne. En oikein ymmärrä, miten voisin enempää kertoa sinulle asiasta, josta sinä et tiedä yhtään mitään? Mielestäni olen aika avarasti jo asian perustellut ja tämänkin aiheen ottanut jo esille. Sekä kysynyt seuraavaa, eli vastaatko tähän ensin, niin minä jatkan sitten: Loppuun voisi ihan mielenkiinnosta kysyä, miten mielestäsi seura rakastaa faniaan..? Jäin miettimään tuossa, kun aloit puhumaan yksipuolisesta rakkaudesta. Tai mitä tarkoittaa, että seura rakastaa faniaan? Kuka tällöin rakastaa? Mikä on tässä se seura? Itse tuossa puhuin tuossa seuran rakastamisesta "vähän sinne päin", asioista, joiden kautta seura ehkä pystyisi rakastamaan. Henkilöiden kautta, mitä he mahdollisesti ajattelevat faneistaan ympäri maailman. Tuntevat faneja kohtaan, niin paikallisia kuin ulkomaalaisia. Mutta eihän seura sanan varsinaisessa mielessä (esim. yhdistys tai se mitä seura edustaa) pysty rakastamaan. Eli tätä vasten rakkaus olisi aina yksipuolista ...ja jatketaan taas... Väitätkö siis tosissasi ettet pitäisi tätä tyyppiä aivan suuren luokan pellenä??
Jos tämä tyyppi on "uhrannut" lähes kaksikymmentä vuotta elämästään Tupsin seuraamiseen, rinnalla seisomiseen niin myötä- kuin vastoinkäymisissä, elänyt Tupsin kanssa, osana Tupsia ja todella rakastaa Tupsia niin en minä ainakaan pysty muuta kuin arvostamaan kaveria valtavasti. Noin esimerkkinä verrattuna oman Arsenal-kannatukseni historiaan. Lontoon pubeissa olen muuten todella monia kertoja istunut iltaa paikallisten Arsenal-fanien kanssa. Aina ovat olleet ihan helvetin innoissaan suomalaisesta kannattajasta, jolle Arsenal todella on valtava osa elämää. Aina on ollut todella hauskaa, onhan meillä jotain yhteistä: rakkaus Arsenaliin. Siitä on riittänyt juttua pikkutunneille asti: seuran tarjoamista elämyksistä, hyvistä hetkistä, huonoista hetkistä, pelaajista, valmentajasta, historiasta, ihan kaikesta. Upeaa porukkaa ihan kertakaikkiaan, eikä koskaan kyllä ole tullut olo, että minua pidettäisiin pellenä. Ennemminkin, että minua arvostetaan - aivan kuten minäkin arvostan jalkapallon ystäviä, seuramieltymyksistä riippumatta. Näille faneille se on kunnia-asia, että heidän rakastamaansa seuraa rakastetaan ympäri maailman. He arvostavat tätä ja se todella näkyy. Onneksi he eivät ole tätä huonon suomalaisen itsetunnon kuppikuntaa, jossa vääräuskoisten päälle syljetään ja oma tapa kannattaa on ainoaa "oikeaa ja aitoa" kannatusta. Muuta ei olekaan. Upeaa ja kaikkia Arsenal-faneja kotimaasta riippumatta arvostavaa porukkaa siellä päässä siis. He ovat ymmärtäneet sen ainoan merkityksellisen seikan: meitä yhdistää rakkaus samaan seuraan. Rakkauden alkamisesta ja kasvamisesta on mitä ihmeellisimpiä tarinoita, mutta yhtä kaikki - minua yhdistää lontoolaiseen arsenal-faniin rakkaus seuraa kohtaan. mikäänhän ei estä sinua rakastumasta johonkin jota ei voisi vähempää kiinnostaa sinun olemassaolo.
Tästä vielä pakko kysyä, että mistä minä tiedän rakastaako esimerkiksi minun nykyinen tyttöystäväni minua? Vai hengaileeko hän vain vittuillakseen kanssani, jotta joskus voisi satuttaa ja hylätä? Rakkaus on helvetin ihmeellinen asia. Uskomattoman upea asia, ja samalla ehkä yksi pelottavimmista asioista. Koskaanhan en pysty toisen pään tai sydämen sisään kurkistamaan ja tarkastamaan asiaa. Rakkaus on riskejä, siinä yksi rakkauden hienouksista.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 17:45:05 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
Udi
Poissa
|
|
Vastaus #236 : 31.03.2007 klo 18:20:44 |
|
Tuo ei ole provo. Sen olet selvästi osoittanut kirjoituksillasi. Väitä mitä haluat, ei kiinnosta.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #237 : 31.03.2007 klo 18:22:57 |
|
Tuo ei ole provo. Sen olet selvästi osoittanut kirjoituksillasi. Väitä mitä haluat, ei kiinnosta.
Hyvä vastaus
|
|
|
|
JLCM
Poissa
|
|
Vastaus #238 : 31.03.2007 klo 18:34:21 |
|
Lontoon pubeissa olen muuten todella monia kertoja istunut iltaa paikallisten Arsenal-fanien kanssa. Aina ovat olleet ihan helvetin innoissaan suomalaisesta kannattajasta, jolle Arsenal todella on valtava osa elämää. Aina on ollut todella hauskaa, onhan meillä jotain yhteistä: rakkaus Arsenaliin. Siitä on riittänyt juttua pikkutunneille asti: seuran tarjoamista elämyksistä, hyvistä hetkistä, huonoista hetkistä, pelaajista, valmentajasta, historiasta, ihan kaikesta. Upeaa porukkaa ihan kertakaikkiaan, eikä koskaan kyllä ole tullut olo, että minua pidettäisiin pellenä. Ennemminkin, että minua arvostetaan - aivan kuten minäkin arvostan jalkapallon ystäviä, seuramieltymyksistä riippumatta. Näille faneille se on kunnia-asia, että heidän rakastamaansa seuraa rakastetaan ympäri maailman. He arvostavat tätä ja se todella näkyy. Kuten kyllä kaikkien suurten lädiseurojen foorumeita selaillessa huomaa on lähes jokaisella aika vilkkaat keskustelut näistä ulkomaalaiskannattajista, eikä ole kyllä tuota kukkaiskedolla pomppimista homma. Uskon ihan todella että nämäkin tyypit hieman ihmettelevät salaa sinun tekosiasi, ja omasta kokemuksestani voin sanoa että kun kerran pari vuotta sitten jollekin manufoorumille menin kirjoittamaan ei vastaanotto ollut mitään kovinkaan tervetullutta. Loppuun voisi ihan mielenkiinnosta kysyä, miten mielestäsi seura rakastaa faniaan..? Jäin miettimään tuossa, kun aloit puhumaan yksipuolisesta rakkaudesta. Tai mitä tarkoittaa, että seura rakastaa faniaan? Kuka tällöin rakastaa? Mikä on tässä se seura? Itse tuossa puhuin tuossa seuran rakastamisesta "vähän sinne päin", asioista, joiden kautta seura ehkä pystyisi rakastamaan. Henkilöiden kautta, mitä he mahdollisesti ajattelevat faneistaan ympäri maailman. Tuntevat faneja kohtaan, niin paikallisia kuin ulkomaalaisia. Mutta eihän seura sanan varsinaisessa mielessä (esim. yhdistys tai se mitä seura edustaa) pysty rakastamaan. Eli tätä vasten rakkaus olisi aina yksipuolista Smiley Kuten sanoin, eli ajattele abstraktisti, eli vaikka seura ei nyt ketään sinänsä voi rakastaa, niin voidaan ajatella että vaikka sinulla on rakkautesi annettavana seuralle, ei seuralla ole mitään sellaista annettavaa sinulle mitä ei kenellä tahansa muullakaan joukkueella(Barcalla, Orlando Pirates, KPV jne.) olisi sinulle ollut antaa jos taannoin jonkun niistä olisit mututuntumalla valinnut suosikiksesi. Se mikä erottaa sinut FC Troyesin fanittamisesta on se ettei iskä tuonut aikanaan Troyesin paitaa sulle kotiin, tai miten sun Arsenal-faniutesi nyt ikinä alkoikaan. Eli sinut ja Arsenalin yhdistää rakkautesi heitä kohtaan, mutta Arsenalia ja sua ei yhdistä mikään, mikä ei aivan yhtä hyvin(ceteris paribus ) olisi voinut yhdistää Troyesia ja sinua tai Orlando Piratesia ja sinua. Arsenalia ja pohjoislontoolaista matseissa satunnaisesti tai usein käyvää fania taas yhdistää kotipaikka/syntypaikka(Arsenalin rakkaus häntä kohtaan), jolloin (ceteris paribus) sama pohjoislontoolainen ei voisi olla TuPS:in kannattaja, tajuatko!? Joten älä ota liian kirjaimellisesti tuota rakkaussanaa, eli en tarkoittanut mitään chairmanin, van Persien tai jonkun p-lontoolaisen pubiruusun rakkautta sinua kohtaan. Ja mitä noihin Thierry Henryn ja jonkun Bergkampin tuntemuksiin pyttyjä nostellessa tulee, on ensiksi sanottava että nämä pelasivat itse Arsenalissa, ollen täten jo jonkinlainen osa Arsenalia. Voin silti väittää että Henryn nostaessa pyttyä hän koki ylpeyttä aivan eri syystä kuin mitä p-lontoolainen fani katsomossa, eikä Henryn ilo olisi ollut lainkaan erilaista jos hänen agenttinsa olisikin aikanaan hänet ManU:un hoitanut tai ja hän siellä olisi pyttyjä nostellut! Ymmärrä jo se ero!! e: haluan kuitenkin jipsu taas selventää etten ole täällä mitään käännytystyötä tekemässä, ja en lainkaan paheksu sinun Arsenal-suhdettasi tai koita moralisoiden kieltää sinua jatkamasta valitsemallasi tiellä. Lähinnä koitan vain purkaa omia tekosiani edellisen kymmenen(ja eritoten edellisen kolmen vuoden ajalta), ja koittaa selventää muille miksi en voinut jatkaa samalla radalla enää. Minua ihan oikeasti oksettaa(kirjaimellisesti) kun lueskelen juttuja viestihistoriastani mitä tänne olen kirjoitellut, ja siksi halusin saada selville löytyikö samanhenkisiä. Niitähän löytyi kuten alkusivuilla huomaa, mutta toivotan onnea omalle Arsenal-suhteellesi. Sinä sen silti varmaan parhaiten tiedät, vaikka mielestäni elätkin harhamaailmassa. Mutta kuolemattoman George Costanzan sanoin...."It's not a lie.......if you believe it"
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 18:41:00 kirjoittanut JLCM »
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #239 : 31.03.2007 klo 18:55:04 |
|
Kuten kyllä... jne.. Vaikka hetken mielijohteesta pätkäisinkin, niin hyvä teksti kokonaisuudessaan Juuri nyt ei ole aikaa tai energiaa siitä jatkaa, enkä tiedä onko syytäkään kun niin moni asia on sanottu jo niin moneen kertaan. Alkaa siis menemään toistoksi, joka ei taida olla hirveän hyvä suunta. Ja ennenkaikkea: ...."It's not a lie.......if you believe it"
Helvetin hyvä lopetus. Tähän on hyvä siis lopettaa Eipä muuta kuin antoisia suomifutishetkiä sinulle ja onnea valitsemallasi tiellä
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 klo 18:57:20 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
JLCM
Poissa
|
|
Vastaus #240 : 31.03.2007 klo 19:14:52 |
|
Eipä muuta kuin antoisia suomifutishetkiä sinulle ja onnea valitsemallasi tiellä Kiitos, vaikka haluan muistuttaa että ManU tulee pysymään mukana erittäin vahvasti jatkossakin, hieman eritavalla vain..... Tämän jankkauksen voi lopettaa siis myös minun osaltani, pidetään kuitenkin topikki auki jotta tähän voi saman aihealueen tekstit jatkossakin koota......
|
|
|
|
SSL20
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna
|
|
Vastaus #241 : 31.03.2007 klo 19:39:42 |
|
En jaksanut kaikkea lukea, mutta mielenkiintoista infoa tuli tossa noin 2 sivua taaksepäin... Eli siis kannattamisessa ratkaisee vain peleissä käyminen? Ok, sillä periaatteella kannatan FC Hämeenlinnaa hyvinkin paljon. Olen itse asiassa joukkueen parhaita kannattajia. Olen myös parempi kannattaja FC Hämeenlinnalle kuin jonkun seuran oikea kannattaja, joka käy ehkä pari kertaa kaudessa seuransa pelissä, koska asuu esim. toisella puolella Suomea? Tai joku joka on illat töissä ja näkee esim. vain viikonloppumatsit? Telkkariahan ei lasketa? FC Hämeenlinnan jälkeen kannatan toiseksi eniten sitten Hakaa tai HJK:ta, en ole varma kumman matseja olen enemmän paikan päällä nähnyt. Myös Tampere Unitedia ja Allianssia olen käynyt katsomassa vai laskettaneenko tuo sitten vierasjoukkue Mypalle? Ulkomaisista seuroista kannatan Zenitiä ja Liverpoolia tasapuolisesti, mutten kovinkaan paljon, Tamun ja Allianssin kanssa saman verran. Ellei niille lasketa myös niitä kertoja, kun olen ollut katsomassa FC Hämeenlinnaa... Eiköhän se kuitenkin ole se tunne ja uskollisuus seuralle, jotka ratkaisevat?
|
|
|
|
JLCM
Poissa
|
|
Vastaus #242 : 31.03.2007 klo 19:59:33 |
|
olisiko kannattanut sittenkin lukea SSL20?
|
|
|
|
T. G. Meister
Poissa
Suosikkijoukkue: Gonzalo Higuaín
|
|
Vastaus #243 : 31.03.2007 klo 20:00:58 |
|
No, JLCM, oletko se sama JLCM joka on Fm Suomen fofumeilla ?
Mutta asiaan. En huomannut mitään sinun lähettämiä viestejäsi mitkä olisivat oksettaneet. Kerro toki lisää niistä.
|
|
|
|
JLCM
Poissa
|
|
Vastaus #244 : 31.03.2007 klo 20:14:41 |
|
No, JLCM, oletko se sama JLCM joka on Fm Suomen fofumeilla ?
Mutta asiaan. En huomannut mitään sinun lähettämiä viestejäsi mitkä olisivat oksettaneet. Kerro toki lisää niistä.
sama mies olen.... ainakin itseäni oksettaa minun käyttävän sanaa "me" puhuessani Manchester Unitedista, ja sille että olen tälle foorumille suurimman osan reilusta 1000 viestistä käyttänyt ManU-keskusteluun tai muiden "mieshuorien" kanssa kinasteluun jostain toisten fanien paremmuudesta tai jonkun Liverpoolin kauheudesta....
|
|
|
|
|
JLCM
Poissa
|
|
Vastaus #246 : 31.03.2007 klo 20:48:10 |
|
Aloitko miehuoramaan minua, vai miksi viestihistoriani lukeminen kiinnostaa......
|
|
|
|
T. G. Meister
Poissa
Suosikkijoukkue: Gonzalo Higuaín
|
|
Vastaus #247 : 31.03.2007 klo 20:49:19 |
|
Yritin etsiä sieltä oksettavia viestejä, mutta en onnisunut löytämään yhtäkään sellaista jossa käytät MunA:sta muotoa "me".
|
|
|
|
N5
Poissa
Suosikkijoukkue: Arsesta
|
|
Vastaus #248 : 31.03.2007 klo 21:02:39 |
|
Joten koita nyt siis jo tajuta ettei täällä kukaan mielestäni ole ketään arvostellut siitä että seuraa ulkomaalaista joukkuetta, ja ainakin minä olen vain koittanut saada selville ajatuksia taustalta tiettyjen henkilöiden väittämistä että ovat samalla viivalla paikallisten kannattajien kanssa. Älä puhu paskaa, hyvin selvästihän arvotat että vain ne jotka katsovat 50 kannattamansa seuran matsia kaudessa ovat kannattajia ja Poolin tapauksessa on välttämätöntä olla ollut paikalla laskemassa Hillsborough ruumissäkkejä tuntien niiden sisällöstä jokainen. Jos on jotain tätä vähempää, ei ansaitse muuta kuin mieshuoran niimtyksen ja jos sattuu asumaan stadionin lähettyvillä mutta käy matseissa satunnaisesti, on gh tai aurinkoisten päivien pehmokatsoja eli pelle. Jos se ei ole näppäräsanaista tuomitsemista, en ymmärrä mikä on. Parempi olla rehellinen argumentointinsa kanssa eikä sanoa lopuksi ähäs, enpäs tarkoittanutkaan. Ne onnettomat jotka sortuvat katsomaan aikaa tappaakseen muiden kuin kannattamansa lähiseuran matseja, tarvitsevat välttämättä lobotomian jos tunnemittari värähtää edes vähän, koska tunne on valheellinen ja väärältä pohjalta syntynyt. Ei edistä oikeaa asiaa. Minulle on aivan sama mitä joku jantteri ajattelee ulkomaisten seurojen kannattajista (käytän itse rohkeasti tätä laveaa termiä). Näin ulkopuolisena täytyy vain sanoa että hyvin ahdasmielisen näkymän tämä keskustelu antaa nuorista suomifutiksen eteen töitä tekevistä fanaatikoista. Toiminta muistuttaa uskonlahkoon liittymistä edeltäviä puhdistautumisriittejä ja aivopesua. Houkuttaako retki Chelsea-pubiin tai Sport Academyyn lätkimään mieshuoria turpaan kättä pitemmällä?
|
|
|
|
Lazy Town
Poissa
Suosikkijoukkue: FCK
|
|
Vastaus #249 : 31.03.2007 klo 21:05:41 |
|
Minulla ei ole mitään ongelmaa. Jos haluat jp8384928 puhua lisää paskaa niin siitä vain :keskari: Olet jo avoimesti tunnustanut mieshuorauksesi, joten suosittelen hakemaan vieroitusklinikalta avohoitopaikkaa
|
|
|
|
|
|