Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #550 : 24.12.2009 klo 12:44:13 |
|
Tällä tavalla äfäffän taso nousuun.
Tätä ff2 on aina ollut, kakarat imitoimassa akia ja turoa. e: Mitä muuten kommentiisi tulee, niin eikö niistä itseään toistavista pojonkerjäysviesteistä jo sitten pitäisi viuhua se autoomaattibanni - tämän jälkeen ei edes olisi mitän fuppikuitteja, joista bannata?
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 klo 12:49:06 kirjoittanut Blanchflower »
|
|
|
|
|
Pyhäinhäväistys
Poissa
|
|
Vastaus #551 : 24.12.2009 klo 13:22:46 |
|
e: Mitä muuten kommentiisi tulee, niin eikö niistä itseään toistavista pojonkerjäysviesteistä jo sitten pitäisi viuhua se autoomaattibanni - tämän jälkeen ei edes olisi mitän fuppikuitteja, joista bannata?
Niin, mikä nyt sitten on itseään toistava pojonkeräysviesti ja mikä ei. Esim. Arto92:n lutuurilasseoikeinkannatus menee kyllä yli ja pahasti, toisaalta vaikkapa tämän Jomppulin kirjoitukset ei, ainakaan vielä. On täällä ennenkin avauduttu siitä, mitä kannatan ja miksi kannatan. Vaikka se ehkä joillekin tulee edelleen yllätyksenä, niin kaikki eivät ihan oikeasti hae täältä mitään fup-pisteitä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 klo 13:24:03 kirjoittanut Pyhäinhäväistys »
|
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #552 : 24.12.2009 klo 13:36:09 |
|
Vaikka se ehkä joillekin tulee edelleen yllätyksenä, niin kaikki eivät ihan oikeasti hae täältä mitään fup-pisteitä.
Noilla vuodatuksilla hakevat - sä et missään muussa kontekstissa ala avautumaan riipaisevasti "kuinka parannuin mieshuorauksesta" tilityksillä kuin foorumilla. Et edes vaikka muuttaisit termistön foorumin ulkopuolisille ymmärrettävään muotoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 klo 13:38:27 kirjoittanut Blanchflower »
|
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #553 : 24.12.2009 klo 14:05:53 |
|
Tärkeintä on se mitä foorumin oikeinkannattajat minusta ajattelevat eikä se että nauttisin kuningaslaji jalkapallosta kuten itse haluan.
|
|
|
|
Jukka-38
Poissa
Suosikkijoukkue: LAUTP,KoPa,Virky
|
|
Vastaus #554 : 24.12.2009 klo 14:20:23 |
|
Tärkeintä on se mitä foorumin oikeinkannattajat minusta ajattelevat eikä se että nauttisin kuningaslaji jalkapallosta kuten itse haluan. Aamen
|
|
|
|
Satupekka
|
|
Satupekka
Vastaus #555 : 24.12.2009 klo 14:22:27 |
|
Tärkeintä on se mitä foorumin oikeinkannattajat minusta ajattelevat eikä se että nauttisin kuningaslaji jalkapallosta kuten itse haluan. Tästä voi tulla bannia.
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #556 : 24.12.2009 klo 14:26:11 |
|
Tärkeintä on se mitä foorumin oikeinkannattajat minusta ajattelevat eikä se että nauttisin kuningaslaji jalkapallosta kuten itse haluan. Juntti pelle
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
|
Vastaus #557 : 24.12.2009 klo 14:48:06 |
|
Tärkeintä on se mitä foorumin oikeinkannattajat minusta ajattelevat eikä se että nauttisin kuningaslaji jalkapallosta kuten itse haluan. Ja taas pyörä pyörähtää ympäri Eihän kukaan sinua kiellä vaikkapa lahjoittamasta kaikkea omaisuuttasi naapurille. Kyllä ihmisellä on oikeus tehdä aivan niinkuin haluaa. Eri asia tietenkin on, onko se järkevää. Itse en kanna esimerkiksi veroja Lahteen tai Sevillaan, koska en itse saisi mitään vastineeksi. Ajattelen samoin jalkapallosta - en tue seuraa, joka ei tuota yhtään mitään minulle tai perheelleni. En myöskään koe pystyväni olemaan ylpeä seurasta, joka on liverpoolilaisten tai madridilaisten seura, koska en itse ole kumpaakaan. Tuottaako ulkomaalaisten seurojen kannattajille seura ylpeyttä ja jos tuottaa, millä nämä kannattajat perustelevat itselleen oikeuden tuntea ylpeyttä seurasta, joka ei edusta pienessäkään määrin mitään, mitä tämä ihminen itse on? Saataiskohan tästä oikeasti keskustelua aikaan, eikä vain jatkettaisi turhaa "mieshuora"/"oikeinkannattaja" -nimittelyä.
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat
|
|
Vastaus #558 : 24.12.2009 klo 14:56:15 |
|
Eihän kukaan sinua kiellä vaikkapa lahjoittamasta kaikkea omaisuuttasi naapurille. Kyllä ihmisellä on oikeus tehdä aivan niinkuin haluaa. Eri asia tietenkin on, onko se järkevää.
Itse en kanna esimerkiksi veroja Lahteen tai Sevillaan, koska en itse saisi mitään vastineeksi. Ajattelen samoin jalkapallosta - en tue seuraa, joka ei tuota yhtään mitään minulle tai perheelleni. En myöskään koe pystyväni olemaan ylpeä seurasta, joka on liverpoolilaisten tai madridilaisten seura, koska en itse ole kumpaakaan.
Tuottaako ulkomaalaisten seurojen kannattajille seura ylpeyttä ja jos tuottaa, millä nämä kannattajat perustelevat itselleen oikeuden tuntea ylpeyttä seurasta, joka ei edusta pienessäkään määrin mitään, mitä tämä ihminen itse on?
Enpä tiedä onko omaisuutensa lahjoittaminen paikkakunnan liigaseurallekaan järkevää Subjektiivisia tuntemuksia, veliseni. Kyse on siitä mihin samaistuu ja minkälaisia tunteita jokin asia herättää. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä. Toiset jopa seurustelevat ihmisen kanssa joka asuu toisella puolella maailmaa.
|
|
|
|
litti10
Poissa
|
|
Vastaus #559 : 24.12.2009 klo 15:09:01 |
|
Mitä klubi tuottaa sinulle ja perheellesi?
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #560 : 24.12.2009 klo 15:10:35 |
|
Tuottaako ulkomaalaisten seurojen kannattajille seura ylpeyttä ja jos tuottaa, millä nämä kannattajat perustelevat itselleen oikeuden tuntea ylpeyttä seurasta, joka ei edusta pienessäkään määrin mitään, mitä tämä ihminen itse on? Olen suhtautunut (tähänkin) keskusteluun aika tavalla huumorilla ja sen(kin) johdosta kirjoitellut asiattomuuksia, mutta tämä ansaitsee ehdottomasti asiallisen vastauksen. Ei vähiten siksi, että on asiallisesti esitetty, mutta ennen kaikkea siksi, että itseni on siihen helppo vastata. - Ja huom., vain omasta puolestani. Joku toinen voi perustella huoraamistaan ihan toisin. Ulkomailla on paljon seuroja, joiden toiminta ja arvot on paljon, siis todella paljon, lähempänä omaa sydäntäni kuin jonkun Sedun leikkikalun eli Hakan. Se, että Haka on maantieteellisesti lähempänä ja sen äidinkieli on sama kuin omani, ei muuta omaa suhtautumistani miksikään.
|
|
|
|
ForzaInter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat
|
|
Vastaus #561 : 24.12.2009 klo 15:19:13 |
|
Olen suhtautunut (tähänkin) keskusteluun aika tavalla huumorilla ja sen(kin) johdosta kirjoitellut asiattomuuksia, mutta tämä ansaitsee ehdottomasti asiallisen vastauksen. Ei vähiten siksi, että on asiallisesti esitetty, mutta ennen kaikkea siksi, että itseni on siihen helppo vastata. - Ja huom., vain omasta puolestani. Joku toinen voi perustella huoraamistaan ihan toisin.
Ulkomailla on paljon seuroja, joiden toiminta ja arvot on paljon, siis todella paljon, lähempänä omaa sydäntäni kuin jonkun Sedun leikkikalun eli Hakan. Se, että Haka on maantieteellisesti lähempänä ja sen äidinkieli on sama kuin omani, ei muuta omaa suhtautumistani miksikään.
Juuri näin. Lisäksi on hyvin huolestuttavaa, että näissä keskusteluissa yksi porukka joutuu ilmoittamaan koska kirjoittaa "asiallisesti". Ei tuo voi olla asiakeskustelun lähtökohta.
|
|
|
|
niftan
Poissa
|
|
Vastaus #562 : 24.12.2009 klo 16:10:56 |
|
Mitä klubi tuottaa sinulle ja perheellesi?
Mahdollisuuden harrastaa ja toimia osaavassa organisaatiossa, vauvasta vaariin. Uskon, että suomalaisen futiksen menestys lajina riippuu hyvin pitkälle ruohonjuuritasolla tehtävästä työstä. HJK:ssakin se tärkein konkreettinen työ, sekä seuran puolesta, että suomalaisen jalkapallon puolesta, tapahtuu muualla kuin edustusjoukkueissa. Tosin Klubin miesten edari on HJK:n keulakuva ja tuon joukkueen menestys määrittelee paljolti myös koko seuran arvostusta. Itse edustuksen toiminnassa pidän tärkeänä klubilaisen pelityylin (perinteisesti hyökkäysvoittoinen, pallonhallintaan perustuva) vaalimista, joten jalkapalloesteettisesti odotukseni Klubin edarilta ovat pitkälle samoja kuin monella ulkomaista seurajoukkuetta kannattavilla - haluan nähdä kaunista peliä. Estetiikkaa ja arvoja.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo
|
|
Vastaus #563 : 24.12.2009 klo 16:18:38 |
|
Olen suhtautunut (tähänkin) keskusteluun aika tavalla huumorilla ja sen(kin) johdosta kirjoitellut asiattomuuksia, mutta tämä ansaitsee ehdottomasti asiallisen vastauksen. Ei vähiten siksi, että on asiallisesti esitetty, mutta ennen kaikkea siksi, että itseni on siihen helppo vastata. - Ja huom., vain omasta puolestani. Joku toinen voi perustella huoraamistaan ihan toisin.
Ulkomailla on paljon seuroja, joiden toiminta ja arvot on paljon, siis todella paljon, lähempänä omaa sydäntäni kuin jonkun Sedun leikkikalun eli Hakan. Se, että Haka on maantieteellisesti lähempänä ja sen äidinkieli on sama kuin omani, ei muuta omaa suhtautumistani miksikään.
Valotatko hieman noita Hakan arvoja? Haka on kuitenkin tehnyt kymmeniä vuosia hienoa työtä ruohonjuuritasolta asti sekä valkeakoskelaisen, että suomalaisen jalkapallon eteen. Se, että seurajohtajaksi tulee seuran entinen pelaaja ja kokemattomuuttaan (ja varmasti osin suuruudenhulluuttaan) tekee kourallisen virheitä, ei noita arvoja murenna suuntaan eikä toiseen. Ja juuri tästä syystä pysyn uskollisesti Hakan kannattajana, vaikka uusi seurajohtaja niitä virheitä on tehnytkin. Hakan ja minun juuret ovat edelleen siinä samassa kuolevassa ja paskanhajuisessa pikkukylässä, eivätkä ne sieltä pois lähde. Onneksi.
|
|
|
|
Takatukka
Poissa
|
|
Vastaus #564 : 24.12.2009 klo 16:40:13 |
|
Ihan mielenkiinnosta, kertoisitko lähemmin näistä seuroista ja niiden arvoista? Itse olen oppinut suomalaisten eniten rakastamista ulkkariseuroista sen, että niiden arvomaailma koostuu lähinnä dollareista ja euroista. Seduhan vastaa Suomessa vähän Dietmar-setää, jopa taitaa SAP-katsomokin löytyä Tehtaan kentältä. Arvomaailmakin herroilla aika yks yhteen sama.
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #565 : 24.12.2009 klo 18:43:43 |
|
Enpä tiedä onko omaisuutensa lahjoittaminen paikkakunnan liigaseurallekaan järkevää Subjektiivisia tuntemuksia, veliseni. Kyse on siitä mihin samaistuu ja minkälaisia tunteita jokin asia herättää. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä. Toiset jopa seurustelevat ihmisen kanssa joka asuu toisella puolella maailmaa. Kyllähän etäfanit ovat keskimäärin niitä kaikkein aidoimpia kannattajia, sillä he ovat valinneet kannatuksensa itse, ilman sosiaalista painetta tai hyötymismotiivia. Paikalliseen kannattamiseen liittyy usein kaikenlaisia ryhmäpaineita - jos olet lähtöisin tietystä kaupunginosasta, kuulut tiettyyn yhteiskuntaluokkaa tai uskontoon jne. sinun täytyy kannattaa sitä ja sitä seuraa. Tämä tuo jalkapalloon tekopyhyyttä, epäaitoutta ja kaikenlaista siihen kuulumatonta poliittista kähmintää. Kataloniassa miehen on pakko kannattaa Barcaa tai on francolainen ja kaappihomo, Glasgowlainen protestanttipappi ei saa kannattaa Celticiä vaikka haluaisi jne. Onneksi futiksen globalisoituminen ja seurojen vapautuminen menneisyyden painolastista on puhdistamassa jalkapalloa - kannattajaksi valikoidutaan pian puhtaasti omasta tahdosta eikä mistään muusta syystä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 klo 18:46:51 kirjoittanut Viinioksa »
|
|
|
|
|
makke
Poissa
|
|
Vastaus #566 : 24.12.2009 klo 19:26:15 |
|
Kyllähän etäfanit ovat keskimäärin niitä kaikkein aidoimpia kannattajia, sillä he ovat valinneet kannatuksensa itse, ilman sosiaalista painetta tai hyötymismotiivia. Paikalliseen kannattamiseen liittyy usein kaikenlaisia ryhmäpaineita - jos olet lähtöisin tietystä kaupunginosasta, kuulut tiettyyn yhteiskuntaluokkaa tai uskontoon jne. sinun täytyy kannattaa sitä ja sitä seuraa. Tämä tuo jalkapalloon tekopyhyyttä, epäaitoutta ja kaikenlaista siihen kuulumatonta poliittista kähmintää. Kataloniassa miehen on pakko kannattaa Barcaa tai on francolainen ja kaappihomo, Glasgowlainen protestanttipappi ei saa kannattaa Celticiä vaikka haluaisi jne. Onneksi futiksen globalisoituminen ja seurojen vapautuminen menneisyyden painolastista on puhdistamassa jalkapalloa - kannattajaksi valikoidutaan pian puhtaasti omasta tahdosta eikä mistään muusta syystä.
Ota se huomioon, että seuratkin ovat muuttuneet. Miksei oikeistopolitiikko voisi nykisin kannattaa AC Milania Berlusconi-aikakauden jälkeen?
|
|
|
|
niftan
Poissa
|
|
Vastaus #567 : 24.12.2009 klo 19:29:09 |
|
Kyllähän etäfanit ovat keskimäärin niitä kaikkein aidoimpia kannattajia, sillä he ovat valinneet kannatuksensa itse, ilman sosiaalista painetta tai hyötymismotiivia. Paikalliseen kannattamiseen liittyy usein kaikenlaisia ryhmäpaineita - jos olet lähtöisin tietystä kaupunginosasta, kuulut tiettyyn yhteiskuntaluokkaa tai uskontoon jne. sinun täytyy kannattaa sitä ja sitä seuraa. Tämä tuo jalkapalloon tekopyhyyttä, epäaitoutta ja kaikenlaista siihen kuulumatonta poliittista kähmintää. Kataloniassa miehen on pakko kannattaa Barcaa tai on francolainen ja kaappihomo, Glasgowlainen protestanttipappi ei saa kannattaa Celticiä vaikka haluaisi jne. Onneksi futiksen globalisoituminen ja seurojen vapautuminen menneisyyden painolastista on puhdistamassa jalkapalloa - kannattajaksi valikoidutaan pian puhtaasti omasta tahdosta eikä mistään muusta syystä.
Näkökantakysymys. Itselleni ajatus jalkapalloseuroista, jotka eivät edusta mitään tai ketään, vaan ovat vain viihdepalveluja tarjoavia liikeyrityksiä, on helvetin vastenmielinen. Ovatko nuo "seurat" kannattamisen arvoisia? Myöskään kannattaja, joka vain valitsee seuransa, eikä toisin päin*, tuskin itsessään tekee kannattajasta aitoa. Callitilta hyvä vastaus aikaisemmin liittyen seurojen tarjoamaan arvomaailmaan. Hakahan toimii melkoisena alfaesimerkkinä tässä tapauksessa, sillä edustuksen uudet tuulet ovat saaneet koko seuran melkoisen kyseenalaiseen valoon. Vastapallo kuitenkin jo ehti täysin oikeutetusti huomauttamaan, että edustus ei edusta kokonaisuudessaan sitä, mitä Haka on seurana. Seuralla on kuitenkin pitkä ja kunniakas historia, sekä muitakin joukkueita. Siinä Callit on kuitenkin harvinaisen oikeassa, että ulkopuoliselle Hakasta todennäköisesti avautuu vain jengin (Sedun) vanhojen legendojen kohtelu. Tämä ei voi antaa kovin ruusuista kuvaa seuran arvoista ulkopuolisille. Ehkä juuri tämän vuoksi haluaisin myös itse tietää, mitä nimimerkki Callit aikaisemmin tarkoitti seuran toimintaperiaatteilla/arvoilla. Ovatko ne samoja, joista itse kirjoitin vastatessani litti10:n viestiin? * elinpiirin kautta tapahtunut valikoituminen.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 klo 21:27:49 kirjoittanut niftan »
|
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #568 : 24.12.2009 klo 21:22:02 |
|
Miksi vitussa minun pitäisi kannattaa sitten yhtään enempää jotain suomalaista liigaseuraa, "tunnustaa väriä", kuten sanotaan. En ole kotoisin mistään liigapaikkakunnalta, edes läheltä. Jonkun veikkausliigaseuran kelkkaan hyppääminen olisi vielä teennäisempää paskaa kuin se että valioliigasta löytyy oma suosikki.
Ainoat jotka kiinnostaa kannatusmielessä (makkaran osto, ei hulilarppaus) on oman kotiseudun urheiluseurat joilla ei realistisesti tule koskaan olemaan mahdollisuuksia liigatasolla, mutta tarjoavat junnuille mahdollisuuden hienon harrastuksen parissa kuten aikoinaan itsellenikin.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo
|
|
Vastaus #569 : 24.12.2009 klo 21:23:24 |
|
Näkökantakysymys. Itselleni ajatus jalkapalloseuroista, jotka eivät edusta mitään tai ketään, vaan ovat vain viihdepalveluja tarjoavia liikeyrityksiä, on helvetin vastenmielinen.
Myöskään kannattaja, joka vain valitsee seuransa, eikä toisin päin, tuskin itsessään tekee kannattajasta aitoa.
Ja toisaalta, olisivatko nuo Viinioksan esimerkissään käyttämät seurat nykyisessä loistossaan ilman tuota sosiaalista painetta? Itse en sitä edes sellaisena pidä (poikkeuksia toki löytyy), vaan uskon, että suuri osa noiden seurojen suuruudesta on muodostunut nimenomaan noiden vahvojen paikallisten yhteisöjen avulla. Suomessa tässä on onnistuttu vain harvoissa paikoissa ja niissäkin verrattaen heikosti.
|
|
|
|
TSot86
Poissa
Suosikkijoukkue: SC Riverball
|
|
Vastaus #570 : 24.12.2009 klo 21:33:06 |
|
Turha tästä nykyisestäkään kulttuurista masentua on tämäkin jo jotain ja kyllä se siitä etenee jos vaan tehdään asiat oikein ja pitää muistaa ettei tässä junttimaisessa pikkuvaltiossa suuren maailmaan menoon tulla ikinä pääsemään mutta jokainen askel siihen suuntaan on aina hyvästä.
|
|
|
|
Pyhäinhäväistys
Poissa
|
|
Vastaus #571 : 24.12.2009 klo 21:47:42 |
|
Jonkun veikkausliigaseuran kelkkaan hyppääminen olisi vielä teennäisempää paskaa kuin se että valioliigasta löytyy oma suosikki. Miksi? Sinänsä toki samaa mieltä siitä, ettei suomalaisen suosikkiseuran tarvitse todellakaan löytyä Veikkausliigasta. Viinioksun viesti näytti taas millaisena perusmieshuora jalkapallon näkee. Viihteenä. Aika turhahan tässä lienee enää sen enempää oikeinkannattajienkaan vängätä, kun on näin suuret näkemyserot futiksesta.
|
|
|
|
Soccerious
Poissa
|
|
Vastaus #572 : 24.12.2009 klo 23:22:39 |
|
Paikalliseen kannattamiseen liittyy usein kaikenlaisia ryhmäpaineita - jos olet lähtöisin tietystä kaupunginosasta, kuulut tiettyyn yhteiskuntaluokkaa tai uskontoon jne. sinun täytyy kannattaa sitä ja sitä seuraa. Tämä tuo jalkapalloon tekopyhyyttä, epäaitoutta ja kaikenlaista siihen kuulumatonta poliittista kähmintää. Kataloniassa miehen on pakko kannattaa Barcaa tai on francolainen ja kaappihomo, Glasgowlainen protestanttipappi ei saa kannattaa Celticiä vaikka haluaisi jne.
Voiko enää mennä enempää pieleen? Ensinnäkään kaikki katalonialaiset miehet eivät kannata Barcaa. Toisekseen Barca on ollut paikallisille kannattajilleen lapsuudesta asti suosikkiseura, joka on useimmiten esimerkiksi isältä periytynyt. Ovatko Barcan kannattajat aina suu mutrussa; "plääh haluaisin realin bandwagoniin mutten uskalla", vai iloitsevatko he seuransa mukana, seuran jota ovat kannattaneet lapsuudesta asti ja johon ovat sitoutuneet ja jota rakastavat. Tavalla jota kukaan mieshuora ei tule ikinä saavuttamaan. Glasgowssa sama juttu. Glasgowlainen protestanttipappi ei vitussa halua kannattaa Celticiä, koska se edustaa täysin erilaisia asioita, jopa eri uskontoa. Kommarit eivät äänestä Kokoomusta. Glasgowlaiset protestantit eivät kannata Celticiä. Näin se on ollut koko heidän elämänsä ajan. Kyllähän etäfanit ovat keskimäärin niitä kaikkein aidoimpia kannattajia, sillä he ovat valinneet kannatuksensa itse, ilman sosiaalista painetta tai hyötymismotiivia.
Huutonaurua tälle Miten perustelet tämän? Eikö ole aidompaa käydä katsomassa vaikka Hongan pelejä näin espoolaisena, vai olisiko aidompaa huutaa Barcalle jonka näkee telkkarissa ja vain telkkarissa? Ei mitään logiikkaa. Ja ilman hyötymismotiivia? En mäkään hyödy hongan kannattamisesta juuri mitään. Enkä ole sitä kyllä sosiaalisen paineenkaan kautta valinnut. Kirjoitit varsin pitkän viestin, johon onnistuit jotenkin olemaan sijoittamatta ainoatakaan faktaa.
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #573 : 24.12.2009 klo 23:28:50 |
|
Ei jumalauta mitä tykitystä!
|
|
|
|
Alty
Poissa
|
|
Vastaus #574 : 24.12.2009 klo 23:30:20 |
|
Miksi vitussa minun pitäisi kannattaa sitten yhtään enempää jotain suomalaista liigaseuraa, "tunnustaa väriä", kuten sanotaan. En ole kotoisin mistään liigapaikkakunnalta, edes läheltä. Jonkun veikkausliigaseuran kelkkaan hyppääminen olisi vielä teennäisempää paskaa kuin se että valioliigasta löytyy oma suosikki.
Ainoat jotka kiinnostaa kannatusmielessä (makkaran osto, ei hulilarppaus) on oman kotiseudun urheiluseurat joilla ei realistisesti tule koskaan olemaan mahdollisuuksia liigatasolla, mutta tarjoavat junnuille mahdollisuuden hienon harrastuksen parissa kuten aikoinaan itsellenikin.
Eli Valioliigaseuraa voi kannattaa, vaikka sellaista ei ihan läheltä kotipaikkakuntaa löydykään, mutta Veikkausliigaseuraa ei? Logiikka, missä pelaa?
|
|
|
|
|
|