dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #75 : 29.03.2007 klo 17:56:45 |
|
Nauru on yksi tapa kieltää totuus. Olet väärässä ja perusteet siihen löytyvät tästä ketjusta.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #76 : 29.03.2007 klo 17:56:55 |
|
Käsittämätöntä jos et ymmärrä mikä on OMAN maajoukkueen ja VIERAAN MAAN maajoukkueen kannattamisen ero. Ihan uskomatonta. Menee sanat.
Suomen maajoukkuettahan minä kannatan. Ihan vaikka vastassa olisi se Englanti, ei kysymystäkään. Kisoissa usein toki tullut sympattua Englantia, koska kyseisen maan jalkapalloilusta eniten tiedän ja kyseisen maan pääsarjaa aktiivisesti seuraan. Toki suurin mahdollinen toive, joka jalkapalloilun suhteen itseltä löytyy, on se, että näen joku päivä Suomen maajoukkueen pelaavan arvokisoissa. Sen todella haluan elää, nähdä ja kokea. Mutta vaikka arvokisoissa ei olla oltukaan, en silti ole koskaan Suomen maajoukkuetta hylännyt. Ottelut seurailen aina kun se on mahdollista, kotiottelut paikanpäällä kun se on mahdollista. Mukana ollaan eletty täydellä sydämellä ja suurimpana muistona tuo jo mainitsemani Unkarin maali loppuminuuteilla, rankkasateessa kyynelehtien. Hyssyttelyyn en missään nimessä usko ja tämän vuoksi ärähdän, kun syytä on. Tällä kertaa syytä on mitä suuremmissa määrin ärähtää maajoukkueen suuntaan ja etenkin Hodgsonin taktisen osaamisen puutteita kohtaan. Hieman kornia, että sinä gloryhunttaat Suomen maajoukkueen lädiä päävalmentajaa Minä en pisaraakaan.
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #77 : 29.03.2007 klo 17:59:57 |
|
Suomen maajoukkuettahan minä kannatan. Ihan vaikka vastassa olisi se Englanti, ei kysymystäkään. Kisoissa usein toki tullut sympattua Englantia, koska kyseisen maan jalkapalloilusta eniten tiedän ja kyseisen maan pääsarjaa aktiivisesti seuraan. Toki suurin mahdollinen toive, joka jalkapalloilun suhteen itseltä löytyy, on se, että näen joku päivä Suomen maajoukkueen pelaavan arvokisoissa. Sen todella haluan elää, nähdä ja kokea. Mutta vaikka arvokisoissa ei olla oltukaan, en silti ole koskaan Suomen maajoukkuetta hylännyt. Ottelut seurailen aina kun se on mahdollista, kotiottelut paikanpäällä kun se on mahdollista. Mukana ollaan eletty täydellä sydämellä ja suurimpana muistona tuo jo mainitsemani Unkarin maali loppuminuuteilla, rankkasateessa kyynelehtien. Hyssyttelyyn en missään nimessä usko ja tämän vuoksi ärähdän, kun syytä on. Tällä kertaa syytä on mitä suuremmissa määrin ärähtää maajoukkueen suuntaan ja etenkin Hodgsonin taktisen osaamisen puutteita kohtaan. Hieman kornia, että sinä gloryhunttaat Suomen maajoukkueen lädiä päävalmentajaa Minä en pisaraakaan. Todellakaan en gloryhunttaa Hodgsonia tämän lädiyden takia vaan uskon puolustusvoittoisen pelitavan siunauksellisuuteen Suomelle pitkällä tähtäimellä, en edeltäjä Muurisen (kolmet epäonnistuneet karsinnat) ylihyökkäävään avointen ovien pelitapaan. Mieluusti joku suomalainenkin voisi valmentaa, jos pelitapa olisi yhtä ammattimainen eikä koulupoikamaisen hätäilevä kuin Mursulla, Malisella ja monilla muilla saman koulukunnan suomalaisvalmentajilla monesti on. Se että Hotsoni on britti ei ole minulle mikään plussa tai miinus. Siltä hänen edustamansa pelifilosofia on se millä meidän on pakko pelata, jos halutaan menestyä. Tämä on pienen jalkapallomaan menestyksen resepti. Mitä tulee tuohon muuhun selitykseesi niin sitä ei usko enää kukaan. Too late. Olet mieshuoruutesi jo osoittanut.
|
|
|
|
Stoitshkov
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaakkois-Helsingin saaristolaisjengit
|
|
Vastaus #78 : 29.03.2007 klo 18:00:47 |
|
Jessica Alba kävis kyllä mulle Kelpaisi varmasti, mutta mitä Jessica Alba sinulle oikeasti merkitsee?
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 29.03.2007 klo 18:01:38 |
|
Voiko semmoista seuraa rakastaa oikeasti jota ei koskaan ole livenä nähnyt, ei ole koskaan edes heidän kotikaupungissa tai stadionilla käynyt? Tuommoinen "rakkaus" on verrattavissa "rakkauteen" jotain julkkisnaista kohtaan.
Tätä voit kysyä tuhansilta ja taas tuhansilta suomalaisilta, joilla se suurin rakkaus löytyy ulkomailta. Pakkanen? Rönkä? Nyman? Noin äkkiseltään tuli mieleen, voit soitella heille vaikka joskus jalkapallostudioon kun siellä sattuvat olemaan ja kysäistä suoraan Eiköhän heilläkin tuo rakkaus syntynyt jo paljon aiemmin, kun olivat seuraa livenä nähneet tai kotikaupungissa saati stadionilla käyneet. Näin itsekin, Lontooseen ja Highburylle&Emiratesille pääsin vasta paljon myöhemmin rakkauden syttymisen ja sen syvenemisen jälkeen. Veikkaanpa, ettet sinä pysty edes kertomaan minulle, mitä rakkaus on. Saati mistä se syntyy. En minäkään pysty sinulle. Sen pystyn sanomaan, että se on, ja se on syntynyt. Tätä vasten tämä keskustelu on sinänsä varsin turha.
|
|
|
|
Benny Pronssijalka
Poissa
Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina
|
|
Vastaus #80 : 29.03.2007 klo 18:03:11 |
|
Eli tämmöinen rakkaus on hyväksyttävää "q julkkiksetki tekee sitä"?
|
|
|
|
Ylliksen Mummo
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea FC (´95), RoPS (´85)
|
|
Vastaus #81 : 29.03.2007 klo 18:07:09 |
|
Rakkaus JALKAPALLOA kohtaan on universaalia. En näe näiden suomifutisfanaatikkojen ja ääri-islamisti-itsemurhapommittajien välillä mitään eroa. Mielestäni tänne foorumille mahtuu aitoja futisfaneja laidasta laitaan. Näiden hullujen mielestä ei...
|
|
|
|
T. G. Meister
Poissa
Suosikkijoukkue: Gonzalo Higuaín
|
|
Vastaus #82 : 29.03.2007 klo 18:09:24 |
|
Itse olen lähestulkoon parantunut mieshuorauksesta, vai lasketaanko Bundesliigakin mieshuorauksen piiriin .. ? Valioliigaa en nimittäin enää juurikaan seuraa ja mestariliigankin seuraaminen viime aikoina on jäänyt vähemmälle vaikka myönnänkin että suosikkijoukkueeni pelaa kyseisessä sarjassa.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 29.03.2007 klo 18:09:44 |
|
Eli tämmöinen rakkaus on hyväksyttävää "q julkkiksetki tekee sitä"?
Tosiaan 80-luvun loppupuolella, monesta eri syystä (joista monia en varmasti vieläkään tiedä) alkoi rakkaus Arsenalia kohtaan syntymään. Maajoukkuetta ja TUPSia kohtaan jo joitain vuosia aiemmin toki. Eli todella paljon aiemmin, kun näistä kyseisistä julkkiksista olin edes kuullut. vai lasketaanko Bundesliigakin mieshuorauksen piiriin .. ?
Lasketaan. Myös SWEITSI. Rakkaus JALKAPALLOA kohtaan on universaalia. En näe näiden suomifutisfanaatikkojen ja ääri-islamisti-itsemurhapommittajien välillä mitään eroa. Mielestäni tänne foorumille mahtuu aitoja futisfaneja laidasta laitaan. Näiden hullujen mielestä ei... Tähän sama. Jotenkin tässä tulee nyt sellainen fiilis, että täällä pojut toistaa sitä fraasia minkä rasisti-isältään oppi ("suosi suomalaista, potki pakolaista!") kun ei itse olla jaksettu vielä alkaa omilla aivoilla ajattelemaan. Kyllähän tämän sinänsä ymmärrän, koska se helpoin tie tuo on. Ikävä kyllä. "Kamalia nuo neekerit, hyihyi."
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:13:52 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
Benny Pronssijalka
Poissa
Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina
|
|
Vastaus #84 : 29.03.2007 klo 18:11:42 |
|
Niin jykevää on rakkaus!
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 29.03.2007 klo 18:17:42 |
|
Se että Hotsoni on britti ei ole minulle mikään plussa tai miinus.
Se että Arsenal on britti ei ole minulle mikään plussa tai minus. Mitä tulee tuohon muuhun selitykseesi niin sitä ei usko enää kukaan. Too late. Olet mieshuoruutesi jo osoittanut.
Mitä tulee muuhun selitykseesi niin sitä ei pelasta enää kukaan. Too late. Olet tyhmyytesi jo osoittanut.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:19:00 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 29.03.2007 klo 18:18:19 |
|
Rakkaus JALKAPALLOA kohtaan on universaalia. En näe näiden suomifutisfanaatikkojen ja ääri-islamisti-itsemurhapommittajien välillä mitään eroa. Mielestäni tänne foorumille mahtuu aitoja futisfaneja laidasta laitaan. Näiden hullujen mielestä ei... Tottakai voi katsoa mitä tahansa jalkapalloa ja rakastaa sitä pelinä, mutta on eri asia se, mitä seuraa rakastaa ja kannattaa. Jokainen futisfani katsoi varmasti futiksen mm-kisat ja nautti pelistä, mutta on eri asia jos pistää Italian tai Englannin Suomen maajoukkueen edelle tai jonkun Manun tai Barcan kotimaisen oman kaupungin joukkueen edelle. Jalkapalloa voi rakastaa universaalina ilmiönä, mutta joukkueen rakastaminen on paikallista. Ei ne brititkään teitä arvosta. Britit kysyy teiltä miksette kannata omia joukkueitanne. Maailmalla tuollaista toimintaa pidetään täysin pellenä ja aivan aiheesta. MItä joukkuetta englantilaiset rakastaa? Englantia. Mitä joukkuetta italialaiset rakastaa? Italiaa. Mitä joukkuetta saksalaiset rakastaa? Saksaa. Mitä joukkuetta suomalaiset rakastaa? Englantia, Italiaa ja Saksaa. Etkö näe tässä mitään erikoista?
Kaikkialla maailmassa jalkapalloseuraan samaistuminen on paikallinen ilmiö paitsi Suomessa, jossa halveksutaan ja väheksytään omaa (Suomen maajoukkue, Veikkausliiga) ja ihannoidaan ei-paikallista.
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 29.03.2007 klo 18:20:33 |
|
Se että Arsenal on britti ei ole minulle mikään plussa tai minus.
Mitä tulee muuhun selitykseesi niin sitä ei pelasta enää kukaan. Too late. Olet tyhmyytesi jo osoittanut.
Olipa kaksi harvinaisen paskaa kuittia Et osaa edes vittuilla.
|
|
|
|
Hincha en cancha
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, suomifutis paikan päällä
|
|
Vastaus #88 : 29.03.2007 klo 18:22:07 |
|
Kannattaminen - kohdistuu joukkueeseen jonka ympäristössä kannattaja elää ja jonka sosiaalis-fyysis-identiteettisen ydinympäristön osana kannattaja elää. Pääsääntöisesti kannattajan on siis jossain vaiheessa elämäänsä oltava asunut joukkueensa kannatusalueella, jotta voisi ymmärtää mistä joukkueen identiteetissä ja kannattajuudessa on kyse. Joukkueen kautta kannattaja peilaa omaa minäänsä ja määrittelee itsensä, sillä joukkue olemme me - minä (+ kaltaiseni), stadion ja joukkue.
Ihaileminen - kohdistuu joukkueeseen, jonka pelityyliä, historiaa, perinteitä ja menestystä ihailija arvostaa. Ihailija ei kuitenkaan ole sama kuin kannattaja, koska sosiaaliset, identiteetilliset ja muut alueelliset kannattamiseen liittyvät tekijät eivät ole osa "kannatus"suhdetta. Ihailu tapahtuu tavallisimmin television (urheilussa) tai vaikkapa cd-levyjen ja konserttien välityksellä. Ihailija ihailee joukkuetta ja haluaisi olla kuin he. Toisin kuin kannattaja, ihailija ei määritä itseään "kannatus"kohteensa kautta ("Kuka minä olen?"), vaan haluaisi olla kuin he ("Kuka minä haluaisin olla päiväunissani?").
|
|
|
|
Ylliksen Mummo
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 29.03.2007 klo 18:25:31 |
|
Tuon täytyy olla jonkun fanaatikon määritelmä, koska uskon Suomestakin löytyvän aitoja ulkomaalaisseurojen kannattajia. Tai oikeastaan tiedän sen faktaksi.
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 29.03.2007 klo 18:25:56 |
|
Kannattaminen - kohdistuu joukkueeseen jonka ympäristössä kannattaja elää ja jonka sosiaalis-fyysis-identiteettisen ydinympäristön osana kannattaja elää. Pääsääntöisesti kannattajan on siis jossain vaiheessa elämäänsä oltava asunut joukkueensa kannatusalueella, jotta voisi ymmärtää mistä joukkueen identiteetissä ja kannattajuudessa on kyse. Joukkueen kautta kannattaja peilaa omaa minäänsä ja määrittelee itsensä, sillä joukkue olemme me - minä (+ kaltaiseni), stadion ja joukkue.
Ihaileminen - kohdistuu joukkueeseen, jonka pelityyliä, historiaa, perinteitä ja menestystä ihailija arvostaa. Ihailija ei kuitenkaan ole sama kuin kannattaja, koska sosiaaliset, identiteetilliset ja muut alueelliset kannattamiseen liittyvät tekijät eivät ole osa "kannatus"suhdetta. Ihailu tapahtuu tavallisimmin television (urheilussa) tai vaikkapa cd-levyjen ja konserttien välityksellä. Ihailija ihailee joukkuetta ja haluaisi olla kuin he. Toisin kuin kannattaja, ihailija ei määritä itseään "kannatus"kohteensa kautta ("Kuka minä olen?"), vaan haluaisi olla kuin he ("Kuka minä haluaisin olla päiväunissani?").
Nimenomaan näin. Kannattaja on osa joukkuetta, ihailija ei koskaan. Tämä on se olennainen ero. Ihalija ihailee joukkuetta ulkoapäin (samlla tavalla kuin teinityttö ihailee poikabändiä), kun taas kannattaja on orgaaninen osa seuran muodostamaa kokonaisuutta, jonka muodostavat seuran historia, pelaajat, johto, kannattajat, ympäristö, muu sosiaalinen toiminta. Näitä kahta Jpiskun kaltaiset tyypit ei osaa erottaa. Kyllä mäkin tykkään, arvostan ja ihailen tiettyjä ulkomaisia jengejä (vaikka raha onkin pilannut kv futiksen), mutta kannatan vain kahta, Klubia ja Suomen maajoukkuetta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:32:54 kirjoittanut dasMan »
|
|
|
|
|
Hincha en cancha
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 29.03.2007 klo 18:30:39 |
|
Tuon täytyy olla jonkun fanaatikon määritelmä, koska uskon Suomestakin löytyvän aitoja ulkomaalaisseurojen kannattajia. Tai oikeastaan tiedän sen faktaksi.
Samansuuntaisen määritelmän on esittänyt mm. sosiologi Harri Heinonen, joka avoimesti rakastaa Evertonia kirjassaan Jalkapallon lumo. Ulkomaista joukkuetta voi toki kannattaa (voi olla esim. asunut elämässään pitkiä aikoja ulkomailla tms.), mutta ihailun ja kannattamisen välillä on merkittävä ero. Sen tunnustavat myös monet ulkomaista futista seuraavat ihmiset. Jotkut rakastaa ensisijaisesti jalkapalloa lajina ("haluan nähdä huippufutista ja -suorituksia") ja toiset seuransa kautta. ("Klubi nyt ja aina - esityksestä viis!") Tämä ei ole arvokysymys, vaan rauhallinen ja pohdiskeleva tulkinta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:33:19 kirjoittanut Hincha en cancha »
|
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #92 : 29.03.2007 klo 18:31:40 |
|
OMAN MAAN MAAJOUKKUEEN LUONNOLLISTA, VIERAAN MAAN sairasta ja perverssiä. Joku ei nyt täsmää, Hodgson todella on lädi... Sinä gloryhunttaat silti ja samalla huutelet SUOMISUOMIISÄNMAAISÄNMAASUOMISUOMISUOMI. Ei ymmärrä. Englanti-fanit pitäsi viedä mielisairaalaan pakkohoitoon. Tällä pääsisimme ainakin eroon Hodgsonista Me FF2 olemme kuitenkin suomifutiksen etujoukko ja suomifutis tulee nousemaan ennennäkemättömään loistoon ennnemmin tai myöhemmin. Älä kiltti yhdistä FF2:sta ja sinua noin voimakkaasti, jooko? Uskon, että valtaosa FF2:n porukasta kokee lähinnä myötähäpeää ja sääliä teksteistäsi. Omalta kohdaltani tilanne on varmasti aivan sama, mutta minä en olekaan FF2. Vain häviävän pieni osa sitä, hyvä niin. Ja kyllä, olen 100 % varma että me suomifutisihmiset olemme oikeassa, ja vieraiden maiden joukkueita palvovat väärässä. Älä nyt noin varma ole, rasismistakin voi parantua Usein auttaa, kun unohtaa isukin ja ehkä äitiliinin ja alkaa tosiaan ajattelemaan niillä omilla aivoillaan. Tätä myötä oppii ehkä myös arvostamaan muiden mielipiteitä ja ehkä tajuaa sen, ettei tässä kukaan ole 100% oikeassa. Ei tässä ole mitään oikeaa ja väärää. Sinä arvostat suomifutista, pisteet siitä sinulle. Siihen päälle halveksut ja syljet ihmisten päälle kuin Totti konsanaan, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä ja kanssasi samanlaisia ihmisiä. Eli pisteet pois, sormen heristystä ja pikaista henkistä kasvua toivoen. He ovat totaalisen väärässä Hei kuule, ei he oo.... mutta ymmärrän heitä: se on pienen maan ilmiö, keskuksiin samaistutaan. Tämä on kuitenkin vain patologinen merkki oman kulttuurin heikkoudesta, eikä sitä saa hyväksyä, vaikka sen voi ymmärtää. Pitää kehittää omaa kulttuuria, ei kusta sitä silmään, unohtaa se ja ihastua johonkin sellaiseen, mihin ei kuulu. Yläastepsykologialle toki
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #93 : 29.03.2007 klo 18:32:43 |
|
Ihaileminen - kohdistuu joukkueeseen, jonka pelityyliä, historiaa, perinteitä ja menestystä ihailija arvostaa. Ihailija ei kuitenkaan ole sama kuin kannattaja, koska sosiaaliset, identiteetilliset ja muut alueelliset kannattamiseen liittyvät tekijät eivät ole osa "kannatus"suhdetta. Ihailu tapahtuu tavallisimmin television (urheilussa) tai vaikkapa cd-levyjen ja konserttien välityksellä. Ihailija ihailee joukkuetta ja haluaisi olla kuin he. Toisin kuin kannattaja, ihailija ei määritä itseään "kannatus"kohteensa kautta ("Kuka minä olen?"), vaan haluaisi olla kuin he ("Kuka minä haluaisin olla päiväunissani?"). Lukiopsykologialle toki entistä suuremmat Onneksi minun kanssani FF2:n vajakki-tittelistä kovasti taisteleva Ylliksen mummo kumosi tuon saman tien: Tuon täytyy olla jonkun fanaatikon määritelmä, koska uskon Suomestakin löytyvän aitoja ulkomaalaisseurojen kannattajia. Tai oikeastaan tiedän sen faktaksi.
Eli tälle ehdoton aamen Helppoa tuo kumoaminen, kun vähän vajakimpikin pääsee lukiosta jatkamaan opiskelujaan, vai mitä Ylliksen mummo?
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:35:20 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
Hincha en cancha
Poissa
|
|
Vastaus #94 : 29.03.2007 klo 18:36:15 |
|
Lukiopsykologialle toki entistä suuremmat Onneksi minun kanssani FF2:n vajakki-tittelistä kovasti taisteleva Ylliksen mummo kumosi tuon saman tien: Eli tälle ehdoton aamen Helppoa tuo kumoaminen, kun vähän vajakimpikin pääsee lukiosta jatkamaan opiskelujaan, vai mitä Ylliksen mummo? Toisin sanoen, pidät mm. Harri "Everton" Heinosta fanaatikkona?!?
|
|
|
|
Ylliksen Mummo
Poissa
|
|
Vastaus #95 : 29.03.2007 klo 18:37:01 |
|
Tehdään nyt kuitenkin selväksi, että toki kannatan Suomen maajoukkuetta jatkossakin... Tulevissa MM-karsinnoissa siis. Alpeille pitää valita jokin toinen joukkue, jota ihailla niiden kisojen ajan. jipsku: Näinhän se on. Tosin toiset on vajakkeja foorumilla ja sen ulkopuolella, toiset vain foorumilla.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:38:42 kirjoittanut Ylliksen Mummo »
|
|
|
|
|
dasMan
Poissa
|
|
Vastaus #96 : 29.03.2007 klo 18:40:34 |
|
Joku ei nyt täsmää, Hodgson todella on lädi... Sinä gloryhunttaat silti ja samalla huutelet SUOMISUOMIISÄNMAAISÄNMAASUOMISUOMISUOMI. Ei ymmärrä.
Tekeekö ulkomaalainen päävalmentaja Suomen maajoukkueen jotenkin vähemmän SUOMEN maajoukkueeksi? Ei todellakaan. Sekoitat kaksi täysin eri asiaa. Ulkomaalaiset taustahenkilöt tai maahanmuuttajat Suomen riveissä eivät todellakaan ole mikään ongelma minulle. Vaikka koko Suomen taustajengi olisi ulkomaalaisia ja jokainen Suomen avauksen pelaaja maahanmuuttaja, olisin silti Suomen maajoukkueen kannattaja koska se olisi silti meidän maajoukkue. Ja edelleenkään en glooryhunttaa Hodgsonia henkilönä vaan puolustan miehen valitsemaa puolustusvoittoista strategiaa, koska se on Suomen tie menestykseen pitkällä tähtäimellä. Älä nyt noin varma ole, rasismistakin voi parantua Usein auttaa, kun unohtaa isukin ja ehkä äitiliinin ja alkaa tosiaan ajattelemaan niillä omilla aivoillaan. Tätä myötä oppii ehkä myös arvostamaan muiden mielipiteitä ja ehkä tajuaa sen, ettei tässä kukaan ole 100% oikeassa. Ei tässä ole mitään oikeaa ja väärää. En todellakaan ole rasisti missään määrin, päinvastoin, kannatan avointa maahanmuuttopolitiikkaa ja olen erittäin suvaitsevainen ihminen. Viittaan tuohon kannattaminen vs. ihaileminen eroon: se että toteaa että Suomen maajoukkueen kannattaminen on oikein ja muille pitää jättää ihailu ei ole rasimia. Millä ihmeellä olet päässyt yliopistoonkaan jos tällaiset yksinkertaiset erottelut tuottaa niin paljon ongelmia?
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 18:42:29 kirjoittanut dasMan »
|
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
|
Vastaus #97 : 29.03.2007 klo 18:55:53 |
|
Aamen.
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #98 : 29.03.2007 klo 19:05:06 |
|
Tehdään nyt kuitenkin selväksi, että toki kannatan Suomen maajoukkuetta jatkossakin... Tulevissa MM-karsinnoissa siis. Alpeille pitää valita jokin toinen joukkue, jota ihailla niiden kisojen ajan. Juuri näin Ja Arsenal-Ch€lski kattomaan Stägäriin, eller?
|
|
|
|
J.P. Sarja
Poissa
|
|
Vastaus #99 : 29.03.2007 klo 19:09:55 |
|
Millä ihmeellä olet päässyt yliopistoonkaan jos tällaiset yksinkertaiset erottelut tuottaa niin paljon ongelmia? Tuurilla ne suuretkin laivat seilaa. Viittaan tuohon kannattaminen vs. ihaileminen eroon
Valitaan nyt uudelleen helppo tapa, ja vastataan tähän jälleen näin: Tuon täytyy olla jonkun fanaatikon määritelmä, koska uskon Suomestakin löytyvän aitoja ulkomaalaisseurojen kannattajia. Tai oikeastaan tiedän sen faktaksi.
Tiedän sen faktaksi, koska tiedän olevani aito ulkomaalisseuran kannattaja. Henkeen ja vereen, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Lisäksi uskon, kuten Ylliksen mummokin, että Suomesta löytyy aitoja ulkomaalaisseuran kannattajia. Varmasti myös noita ihailijoita, sitäkin enemmän. Suomen maajoukkueen kannattaminen on oikein ja muille pitää jättää ihailu ei ole rasimia. Arvostan sinun kannattamistasi ja rakkauttasi jalkapalloa kohtaan, en sitä lähde edes kyseenalaistamaan. Sitä en sen sijaan arvosta paskan vertaa, että kyseenalaistat muiden rakkauden esimerkiksi ulkomaalaista seuraa tai yksinkertaisesti jalkapalloa kohtaa. Siitä sinua lähinnä halveksun, että vaahtoat täällä siitä mikä on oikein. Sinä voit tietää sen, mikä itsellesi on oikein. Sinä voit tietää, mitä itse tunnet. Hyvä niin. Mutta älä helvetti ala kertomaan minulle siitä, mitä minä tunnen. Mikä minulle on oikein. Mitä minä rakastan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.03.2007 klo 19:17:19 kirjoittanut jp72672 »
|
|
|
|
|
|
|