Baslerilta tulee mun mielestä välillä ihan hyviäkin juttuja ja kirjoituksia, mutta et sä voi väittää että Veikkausliigapelaajat ei oo kattonu futista, tai että sä tiedät paremmin miten sitä pelataan
en yleistänyt, vaan viittasin HIFK:n pelaajiin. Ne on kujalla kuin Mixun huuhkajat. En usko, että katsovat futista. Se oma pelaaminen on heille niin kaikki kaikessa.
En tiedä paremmin, miten sitä pelataan. Esim. en osaa taktisesti muodostaa hyökkäys- tai puolustuspelaamista, ts. kuinka pelaajien pitää liikkua kollektiivina, jotta vastustajan pelaajat saadaan sinne minne halutaan ja omien pelaajille paikkoja kuten halutaan. En ole alan ammattilainen, mutta kun olen nähnyt noita matseja tällä kaudella riittävästi, niin olen huomannut, että HIFK ei hae tarpeeksi ahneesti maaleja. Kuten Lewandowski sanoi, niin kun uppoaa niin silloin kokeillaan herkemmin, koska voi upota muutkin kudit. Tässä voi olla sellainen ongelma, kun on pelattu paljon tasan niin ei uskalleta kokeilla, koska ei uskota, että voi mennä maaliin kuitenkaan. Siitä tulee sellainen mörkö olkapäälle. Monesti joku asia elämässä tuntuu vaikeammalta kuin se oikeasti onkaan. Näissä otteluissa silloin, kun ei ole oltu johtoasemassa ja tilaa on ollut vähemmän, on yritetty koko kauden tehdä maalia liian vaikeasti. Kotka yritti vetoja eilen paljon suoraviivaisemmin, menivät toki ohi, mutta silti.