FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.12.2024 klo 08:49:31 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 174 [175] 176 ... 178
 
Kirjoittaja Aihe: HIFK 2016  (Luettu 756554 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Linus van Pelt

Poissa Poissa


Vastaus #4350 : 24.10.2016 klo 10:25:45

Olisi ihan vekkulia nähdä mitä Antti saisi aikaan HIFK:n kanssa ensi kaudella, jos Antti saisi talvikauden aikaa koota pakan. Kuka tahansa sitten valmentaakin ensi vuonna, niin ykköstoiveena olisi, että kokonaisuus olisi hieman tätä vuotta valmiimpi jo heti huhtikuun alusta.

Itäkatsomo pitää avata kausarimyyntiin.
!
RTS

Poissa Poissa


Vastaus #4351 : 24.10.2016 klo 10:27:49

Itäkatsomo pitää avata kausarimyyntiin.
Se varmaan kuitenkin maksaa rahaa joten riittääkö myytyjen lippujen määrä kattamaan kustannukset? Osa lippumyynnistä on kuitenkin pois muista sektoreista.
Finlandese

Poissa Poissa


Vastaus #4352 : 24.10.2016 klo 10:30:07

Hyvä, että IFK säilyi. Itse näen, että ensi kausi on IFK:lle todella tärkeä. Etsikkoaika alkaa olla ohi ja nyt on Suomen suurin urheilubrändin aika alkaa lunastaa odotuksia myös futiksen puolella. Jatkuva taistelu putoamista vastaan ei voi olla näin potentiaalisen seuran kohtalo. Uskon, että myös fanien nälkä menestystä kohtaan alkaa pikku hiljaa kasvaa.

Joukkueen puolella toivoisin näkeväni vähemmän ns. "seuralegendoja", joilla ei todellisuudessa ole paljon annettavaa Veikkausliigassa.
imuri99

Poissa Poissa


Vastaus #4353 : 24.10.2016 klo 10:58:25

Se varmaan kuitenkin maksaa rahaa joten riittääkö myytyjen lippujen määrä kattamaan kustannukset? Osa lippumyynnistä on kuitenkin pois muista sektoreista.
Jos halutaan nostaa katsojamääriä, on pakko avata itä. Klackeniin ei tuularit mene ja pääkatsomo on monelle liian kallis.
Ja markkinointi pitää saada kuntoon, tänä vuonna se oli huonoa.
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK


Vastaus #4354 : 24.10.2016 klo 11:01:02

Se varmaan kuitenkin maksaa rahaa joten riittääkö myytyjen lippujen määrä kattamaan kustannukset? Osa lippumyynnistä on kuitenkin pois muista sektoreista.

Ei se hintarakenteen veivaaminen ja uudet katsomot ole mitenkään yksinkertaista homma tietenkään. Idästä näkee pelin yhtä hyvin kuin pääkatsomosta, joten miksi kukaan ostaisi kausarin/lipun pääkatsomoon jos yhtä hyvät mestat saa idästä? Ehkä yksi tutkimisen arvoinen mahdollisuus voisi olla pääkatsomon kehittäminen entistä enemmän hospitality/VIP-suuntaan. Stjärnpryddan kausarien ja lippujen hinta selkeästi ylemmäs, mutta palvelutasoon samanlainen nosto, katkarapuleipää ja porvariston hillittyä charmia. Itään sitten tavalliset plebeijit ja proletaarit, jotka haluavat seurata peliä eikä huutaa klackenissa homovittua.
kiva kokkeli

Poissa Poissa


Vastaus #4355 : 24.10.2016 klo 11:29:52

600k ihmistä helsingissä, ja katsojia pierun verran päälle 2000 per peli.

Yleisökeskiarvo 3600. ???
Tölkkivaari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä


Vastaus #4356 : 24.10.2016 klo 11:43:34

Yleisökeskiarvo 3600. ???

Kahden derbyn kaudessa tosin keskiarvo ei kerro juuri mistään.
kiva kokkeli

Poissa Poissa


Vastaus #4357 : 24.10.2016 klo 11:57:07

Kahden derbyn kaudessa tosin keskiarvo ei kerro juuri mistään.

Kai derbytkin pitää ottaa huomioon HIFK:n yleisömääristä puhuttaessa.
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK


Vastaus #4358 : 24.10.2016 klo 12:29:12

En ole AM-runkkailun suurin ystävä, mutta mennään. En ota vastuuta mahdollisist laskuvirheistä.

Kotiotteluiden keskiarvo derbyt pois laskuista jättäen oli 2674. Kovimmat luvut vedettiin otteluissa, joihin lippuja sai edullisesti itään kesäkausarikampanjan yhteydessä: esim. SJK:ta vastaan 30.7., jolloin yleisöä oli 3317. Samoja kokemuksia taisi olla viimekin vuonna, kun muutamaan otteluun itä niin ikään avattiin.

Nykyisellä lippujen hintarakenteella ollaan tilanteessa, jossa kysyntää näyttäisi olevan, mutta se ei kohtaa näillä hinnoilla tarjontaa. Mitään ns. policy-suosituksia on kuitenkaan suoralta kädeltä vaikea lähteä tekemään, kun avointa tietoa ei ole mm. siitä, kuinka paljon idässä pitäisi olla yleisöä, että sen avaaminen olisi kannattavaa. Voihan olla, että näilläkin luvuilla idän avaaminen kesällä ei ollut erityisen kannattavaa.

Sekään ei olisi kovin mukava tilanne, että seura vetäisi persnettoa joka ikisestä ottelutapahtumasta, kun itään ei olisikaan tarpeeksi tulijoita.
Jälkihiki

Poissa Poissa


Vastaus #4359 : 24.10.2016 klo 13:21:21

Rummutus ja markkinointi olisi syytä aloittaa heti nyt. Viimeistään reilusti ennen joulua. Kausari on ihan kiva lahja ja myyntiä varmasti tulisi. Ja vaikka rajoitetun ajan kaulahuivia siihen kylkeen mukaan.

Tai en minä tiiä.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #4360 : 24.10.2016 klo 13:26:34

Itään tarvitaan muistaakseni peräti muutama sata katsojaa, jotta kannattavuusraja ylittyy. Vartiointikustannukset yms ovat yllättävän kovia.

Katsojalukujen kasvattamisessa ovat kausarin ostajat edelleen tärkeitä. Kasvu silläkään sektorilla ei tietenkään ole ikuista ja tulee jossain vaiheessa asettumaan jollekin tasolle, mutta toivottavasti saadaan taas pientä nousua ensi kaudelle.
anselmix

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: On


Vastaus #4361 : 24.10.2016 klo 14:09:39

Markkinointi ja menestys. Kaksi avainsanaa jolla yleisöä tulee lisää jos on tullakseen. Itäkatsomon avaamiset heinä-, ja elokuussa myös kannatettavia.
Hyvää markkinointia ei ole se kun esim.kotisivulla on viimeisin tiedote otteluennakko pelistä joka on ohi aikaa sitten.
Menestys lähtee siitä kun tehdään taustalla hommat oikein, tosin muuttuvia tekijöitä on paljon mutta jos lähtökohdat on heikot niin ei tartte sitten enää jännittää kuin putoamista vastaan.
punapaita ja tähti

Poissa Poissa


Vastaus #4362 : 24.10.2016 klo 14:09:55

Niin monella on ollut hyviä ajatuksia täällä, että en jaksa alkaa edes kaikkia lainailemaan.

Kausareista sen verran, että markkinoinnissa kannattaisi (kauden mittaan, säännöllisesti) tuoda selvästi esille, mitä kaikkia etuja tsetillä voi saada. Itse esimerkiksi söin tuossa syksyllä Denniksessä ja vasta jälkeenpäin huomasin, että kortilla olisi saanut alennusta. Saattoi koskea myös irtolippuja. Tällainen tuskin on kenellekään se päällimmäinen syy hommata kausaria, mutta voisihan tällainen seuran, kannattajien ja sponsorien IFK-yhteisö olla mitä parhainta win-winniä hyvin toteutettuna.
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK


Vastaus #4363 : 24.10.2016 klo 14:17:16

Niin monella on ollut hyviä ajatuksia täällä, että en jaksa alkaa edes kaikkia lainailemaan.

Kausareista sen verran, että markkinoinnissa kannattaisi (kauden mittaan, säännöllisesti) tuoda selvästi esille, mitä kaikkia etuja tsetillä voi saada. Itse esimerkiksi söin tuossa syksyllä Denniksessä ja vasta jälkeenpäin huomasin, että kortilla olisi saanut alennusta. Saattoi koskea myös irtolippuja. Tällainen tuskin on kenellekään se päällimmäinen syy hommata kausaria, mutta voisihan tällainen seuran, kannattajien ja sponsorien IFK-yhteisö olla mitä parhainta win-winniä hyvin toteutettuna.

Kumppanien etuudet löytyy hifkfotboll.fistä ns. vitun pienen linkin takaa etusivun oikeasta yläkulmasta. Voisihan tuota tuoda huomattavasti paremmin esille. Jotain noista mainostetaan myös ottelulehtisissä, mutta niinhän se taitaa olla, että sosiaalisen median kamppikset olisi kaikille osapuolillle paras keino tuoda yhteistyökumppanien etuja esille.
punapaita ja tähti

Poissa Poissa


Vastaus #4364 : 24.10.2016 klo 14:34:52

Kumppanien etuudet löytyy hifkfotboll.fistä ns. vitun pienen linkin takaa etusivun oikeasta yläkulmasta. Voisihan tuota tuoda huomattavasti paremmin esille. Jotain noista mainostetaan myös ottelulehtisissä, mutta niinhän se taitaa olla, että sosiaalisen median kamppikset olisi kaikille osapuolillle paras keino tuoda yhteistyökumppanien etuja esille.

Joo mä oon ne kaivanut sieltä joskus myös.. Kunnon IFK-etukortti kun olisi taskussa niin se olisi kyllä jotain. Someen tosiaan välillä tietoiskua, josta nopealla lukaisulla löytyisi kaikki yksityishenkilöä kiinnostavat yhteistyökumppanit ja mahdolliset pysyvät edut.
Divarifutis

Poissa Poissa


Vastaus #4365 : 24.10.2016 klo 17:39:36

Kahden derbyn kaudessa tosin keskiarvo ei kerro juuri mistään.

Juuri näin. Harmittelen lähinnä ajatuksen tasolla tästä AM:stä yleisesti.
kamrat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1897


Vastaus #4366 : 24.10.2016 klo 21:07:20

Derby on Veikkausliigaottelu siinä missä muutkin (joo, tiedän että se on ehkä Suomen suurin urheilutapahtuma tällä hetkellä), joten kyllä se lasketaan yleisökeskiarvoon siinä missä ottelut esim. KuPS:iakin vastaan, eikä niitä tarvitse eritellä sieltä pois. Alkukauden jälkeen on pelattu vaikka kuinka pitkään sarjan häntäpäässä ja puhtaasti putoamiskamppailussa, joten yleisömäärät ovat siihen nähden olleet mielestäni vähintäänkin tyydyttäviä. Kuten joku sanoikin, menestys määrittää aika pitkälti sen kuinka paljon (satunnais)katsojia peleissä käy.

Itäkatsomon avaaminen kausikorttimyyntiin olisi mielestäni ihan pätevä kokeilu, kunhan sen saa hinnoiteltua kuitenkin pääkatsomoa edullisemmaksi, mutta kuitenkin sen verran hintavaksi että niillä rahoilla + X määrällä irtolippuja per ottelu sen avaamisen jokaiseen matsiin saisi kannattavaksi. Tiedä sitten minkälaisesta summasta puhutaan, muutamia arvailujahan täälläkin on ollut. Otteluiden markkinointi on toinen parannuskohta, mikä luonnollisesti vaatii sekin rahallista satsausta. Mainostamalla otteluita pelkästään IFK:n omissa SoMe-kanavissa ei kuitenkaan tavoiteta suurta ihmismäärää, joka ei muutenkin jo tietäisi tulevista peleistä.
Edinson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK


Vastaus #4367 : 24.10.2016 klo 21:30:36

Yksi selkeä idea, joka pitäisi toteuttaa: liput myyntiin koko kaudeksi kerralla, ei näin tipoittain. Esim. lätkä myy kerralla koko kauden, joka tuo niitä lipunostajia, jotka ostavat lahjoiksi, ja niitä mm. jouluna riittää - ja tästä tulaan siihen, että jouluksi olisi pakko saada kampanja, jossa voi ostaa lahjakortin, joka oikeuttaa irtolipun ostamiseen ensi kaudella otteluihin. Joku tällainen oli viime talvena ja sellaisen itsekin ostin, mutta se oli joku kumma kytkykampanja, eli piti ostaa muistaaksieni kaksi lippua ja huivi. Huiveja mulla ja läheisillä on ja muistaakseni olisin tarvinnut just sen mulle normimäärän, eli viisi lippua. Taisin ostaa kiihkeimmille kaksi flabaa ja muille lätkälippuja.

Ja toinen ei niin slekeä, mutta ehdottomasti parantamisen arvoinen, joka on täällä tuotu niin monesti esiin, ilman tuloksia: mainontaa myös muualle kuin omiin ifk-futis-kanaviin. Muuten ei katsojamäärät nouse.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #4368 : 25.10.2016 klo 04:26:30

Katsojamäärän ja aktiivisen fanipohjan kasvattaminen on toki tavoite, johon kannattaa satsata. Kuitenkaan en ole kovin pettynyt nykytilanteeseenkaan, varsinkin, jos huomioi sen, että tällä kaudella tuli varsin vähän menestystä. Se menestys on asia, joka saa monet satunnaiskatsojat liikkeelle. Voittavaa joukkuetta on hauska seurata. Tosifanit ovat erikseen ja siitä näkökulmasta ei aina näe muiden todellisuutta. Jos itse ajattelen tätä kautta, niin olihan siellä tuskaisia hetkiä, kun peli ei sujunut ja paine saada pisteitä kasvoi, mutta aina oli silti hyvä fiilis, kun sai kannustaa Rödaa. Matsi on aina suuri tapahtuma, jota odottaa. Mutta joku random-katsoja ei välttämättä koe asiaa samalla tavalla. Ei ainakaan aluksi.  

Pitää olla realisti kasvusuunnitelmissa. Mainonta ja markkinointi on ilman muuta alue, jossa voidaan parantaa ja olla aktiivisempia ja varmaan tällä sektorilla tullaan jatkossa olemaan näkyvämpiä. Työtä on tehtävä innovatiivisesti, sitkeästi ja kärsivällisesti. Tätä kautta voidaan saada, ja saadaankin, kasvua aikaan, mutta se tapahtuu pikkuhiljaa.

Derbyyn on saatu hienosti porukkaa, mutta olisi mielenkiintoista nähdä tarkemmin keitä nämä ihmiset ovat. Ja mikä ketäkin inspiroi tulemaan messiin. Osa tietysti on HIFK-futiksen tosifaneja, kuten aina. Seuraava kategoria seuran muiden lajien aktiiveja, jotka eivät aina ole niin vihkiytyneitä futikseen, mutta haluavat oman seuran pärjäävän. Sitten joukossa lienee melko paljon niitäkin, jotka tulevat seuraamaan suurta tapahtumaa. Heistä valtaosa on stadilaisia, osa Rödaan päin kallellaan olevia, osa neutraaleja, mutta joukossa on myös lajin ystäviä ympäri Suomea. Ja tietysti hyvin olennaista on muistaa, että Klubikin vetää ison osan jengistä lehtereille paikallispeleissä, järjesti matsin sitten kumpi tahansa.

Jos pari kertaa kaudessa saadaan Sonski jopa täyteen, niin voisi olla joka tapauksessa hyödyllistä miettiä olisiko mahdollista saada näitä samoja ihmisiä tulemaan uudestaankin, niihin muihinkin sarjapeleihin. Tähän ryhmään voisi ehkä tehdä markkinoinnin täsmäiskuja. Derby ei jätä ketään kylmäksi ja useimmat sen kerrankin kokeneet haluavat tulla uudestaan. Toki tavallinen sarjamatsi on ihan eri juttu, kun ei kyse ole hegemoniasta ja Stadin herruudesta, mutta meininki on silti Klackenissa erinomainen muutenkin, joskaan ei, ymmärrettävästi, Derby-tasoa. Se meininki otteluissa on ehdottomasti eräs parhaista markkinoinnin valteista. Se koukuttaa ihmisiä.  

Oma ratkaisuni ja henkilökohtainen panostukseni on ollut satsata kaverikausariin ja sitä kautta tarjota futiselämyksiä niille tutuille, joissa tiedän olevan potentiaalia. Olen muutaman frendin saanutkin aktivoitua tällä tavalla ja jopa ostamaan oman kausarin. Jokainen tietysti toimii oman kykynsä ja halunsa mukaan, mutta kyllä yksittäinen fanikin voi tehdä paljon. Kaikkea vastuuta ei pidä sälyttää toimistolle. Ollaan itsekin aktiivisia.

Tämä kausi on ohi ja alkoi taas puolenvuoden hiljaisempi aika. Ehditään ruotia kulunutta kautta ja spekuloida seuraavaa. Näistä omia näkemyksiäni myöhemmin. Sen verran kuitenkin jo nyt, että ihan päällimmäisinä mielessä on Antin ja kundien hieno taistelu sarjapaikan puolesta, joka oli tiukka, mutta onnistui. Sille...ja tietysti edelleen upealle ja historialliselle Derby-voitolle valtava Ylos              
« Viimeksi muokattu: 25.10.2016 klo 04:30:31 kirjoittanut Wanha futaaja »
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK


Vastaus #4369 : 25.10.2016 klo 14:59:43

Näin asiasta kolmanteen, onko kukaan perillä A20-porukan touhuista? Ketkä lupaavimpia kavereita, olisiko kenestäkään ringinleventäjäksi ensi vuonna?
Erval

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK


Vastaus #4370 : 25.10.2016 klo 22:52:46

Hyvä, että IFK säilyi. Itse näen, että ensi kausi on IFK:lle todella tärkeä. Etsikkoaika alkaa olla ohi ja nyt on Suomen suurin urheilubrändin aika alkaa lunastaa odotuksia myös futiksen puolella. Jatkuva taistelu putoamista vastaan ei voi olla näin potentiaalisen seuran kohtalo. Uskon, että myös fanien nälkä menestystä kohtaan alkaa pikku hiljaa kasvaa.

Joukkueen puolella toivoisin näkeväni vähemmän ns. "seuralegendoja", joilla ei todellisuudessa ole paljon annettavaa Veikkausliigassa.

Ja näin. Ja täältä myös peukku Itäkatsomon käyttöönottoon. Ostaisin itse sinne kausarin jos se olisi mahdollista.
laitakoira

Poissa Poissa


Vastaus #4371 : 26.10.2016 klo 00:42:22

Onko mitään huhuja tai tietoja uusista pelaaja ehdoikkaista? Näin nopeasti katsottuna kun katoin ketä vapaana niin potentiaalisia ehkä Nosh A Lody? Kim Raimi? Kaufmann? Hassan Sesay? Tammilehto? Ramadingaye? Xhaferi? Kaikki vain heittoja ilman mitään huhuja tai tietoja. Vois kuvitella että jotain nuoria pk-seudun lupauksia rekrytoidaan jossain vaiheessa myös.
Haahdin pastilli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Snadit Kingit


Vastaus #4372 : 26.10.2016 klo 11:14:02

Kausiraportti, sopimukset ja vähän kausareista:
http://hifkfotboll.fi/hifk-pelaa-veikkausliigassa-kaudella-2017-remax-kausiraportti/
oman_elämänsä_sankari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lundgrens SK


Vastaus #4373 : 26.10.2016 klo 11:30:34

Ensimmäiset sopparit julki "lähiaikoina". Veikkaan itse, että ensimmäiseksi vuorossa jonkun Kuusijärven, Gelan, Salmikiven ja Hännisen kaltaisten menneellä kaudella hyvin suorittaneidenperuspelaajien soppareita.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #4374 : 26.10.2016 klo 11:38:18

Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon uudet kausarit maksavat. Minusta olisi kasvun takia tärkeätä, että hinnoittelu säilyisi hyvin maltillisena. Kausarimyynnin lisääminen kun on ensiarvoinen asia tulevallakin kaudella. Tälle kaudelle myytiin muistaakseni n. 1700 kausaria. Toivottavasti nyt päästään lähelle 2000:n rajapyykkiä.

Uutisointi ja kaikenlainen pöhinä ja hypen nostattaminen joukkueen ympärillä olisi nyt olennaista, kun kausarimyynti alkaa. Toivottavasti saadaan jo ennen joulua reippaat myyntiluvut.

Omana hartaana toiveena olisi, että herrat Muurinen ja Väyrynen jatkaisivat. Se jo pelkästään antaisi uskoa ensi kaudelle.

 
Sivuja: 1 ... 174 [175] 176 ... 178
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa