Sen verran täytyy korjata aiempia viestejä, että tänä vuonna pelataan viellä marraskuussa asti. Ensi perjantaina vielä ainakin kausi jatkuu. Liput S-liigan otteluihin sai portilta ja katsojia oli tosiaan muutama sata. Stadion nyt ei mahdottomasti porukkaa olisi vetänytkään, Wikipedian mukaan kapasiteetti 3400. Viidellä dollarilla pääsi sisään ja lipunmyyjäsedän mukaan kyseessä on maailman halvin pääsarjalippu, itse olen aina varovainen superlatiivien kanssa ja voisin kyseenalaistaa väitteen. Hyvähenkiset hassuttelijoiden kannattajaporukat tuolla pitivät ääntä. En tiedä, miten nämä oli kerätty eli oliko kannatustoiminta syntynyt rakkaudesta lajiin. Ei tosiaan mitään syytä yrittää ostaa lippuja etukäteen. Turvatarkastusta ei ollut, tai siis kysytttiin onko juomapulloa mukana ja kieltävä sanallinen vastaus riitti eikä reppua pengottu.
Taksikuskikin muuten ihmetteli, miksi kukaan ulkomaalainen noita käy katsomassa. Toki sitten keskustelua vedonlyönnistä ja singaporelaisten vaikutuksesta myös ulkomaiden jalkapallomatsien fiksaukseen oli enemmänkin keskustelua. Sattui kuski, joka oli nuorempana itsekin käynyt paikallista futista katsomassa eli tiesi skenestä jotain. Sen verran olen ymmärtänyt, että käytännössä joka matsissa on paikallisten ultrien ja pelaajien ystävien lisäksi muutama länsimaalainen jamppa katsomossa, kyseessä siis ilmeisesti travellaavat hippifoorumistit ja muut stadionbongarit erikoisempia elämyksiä hakemassa. Ei siis kannata muun yleisön hämmenyksen pelon takia jättää väliin. Tuokin stadion (Yishin) oli metroradan varrella eli helppo mennä ja helppo jatkaa iltaa Singaporen muihin osiin.
Pelaajat valtaosin malaijitaustaisia, kiinalaisia vähemmän mukana liigassa. Ilmeisesti panostavat muihin asioihin kuin futiksen treenaamiseen. Muuta selitystä ei taksikuskillakaan ollut. Alkamisajat ja stadionit voi jonkun väitteen mukaan helpoimmin tarkistaa vedonlyöntiyhtiön sivuilta:
www.singaporepools.com . Seurat itse vähän laiskoja päivittämään kotisivujaan.
Singaproren oman liigan joukkueiden ohella kannattaa muistaa, ettäLions XII pelaa Malesian liigan kotiottelunsa Singaporen puolella ja tämän vuoden mestari Johor Darul Ta'zim F.C. vielä aivan rajan pinnassa Johor Bahrussa. Tosin Malesian liiga on nyt tauolla ja kausi kestää vain tammikuun lopusta elokuulle.